معرفی و دانلود کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو

عکس جلد کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو

سید علی شاهری در کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو به بازنویسی داستان‌هایی از شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی پرداخته و ماجراهایی از جمله جنگ رستم و اکوان‌دیو، به پادشاهی رسیدن بهمن و پایان کار اسکندر،‌ شفاعت کردن رستم نزد کی‌خسرو و... را با زبانی شیوا و نثری ساده برای نوجوانان روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو

کتابی که هم‌اکنون در اختیار شما قرار گرفته است، به نام «از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو»، جلد هفتم از مجموعه‌ی «شاهنامه‌ی فردوسی» به قلم سید علی شاهری است. در این مجموعه‌ مخاطب داستان‌هایی از کتاب بی‌بدیل شاهنامه قرار می‌گیرید که به زبان ساده برای نوجوانان نگاشته شده‌اند. علی شاهری داستان‌های مجموعه‌ی نامبرده را در سه بخشِ اساطیری، پهلوانی و تاریخی روایت می‌کند و کتاب حاضر از بخش پهلوانی شاهنامه روایت می‌شود.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو در ادامه‌ی مجلد قبلی،‌ یعنی کتاب «از بازگشت کی‌خسرو به ایران تا پایان داستان فرود» به رشته‌ی تحریر درآمده است. در پایان جلد ششم مطالعه کردیم که فرود به قتل رسید. داستان جلد هفتم از زمانی شروع می‌شود که خبر به قتل رسیدن فرود همه‌جا را پر کرده و سپاه ایرانیان با سرافکندگی نزد کی‌خسرو بازگشته‌اند.

داستان کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو از کشمکش میان توس و کی‌خسرو آغاز می‌شود. ماجرا از این قرار است که فریبرز پسر کی‌کاووس و برادر سیاوش، به همراه گودرز و گیو از توران به سوی ایران آمده است و جملگی نزد کی‌خسرو رفته‌اند. یادِ جنگ با فرود (پسر سیاوش و برادر ناتنی کی‌خسرو) یک دم از پیش چشمان آن‌ها محو نمی‌شود. دل‌هاشان پرشرم و چشمان‌شان خون‌بار است. تاج و تخت را به ‌راحتی تقدیم دشمن کرده‌اند و جان برادر شاه را گرفته‌اند. جای تعجب نیست که دل‌شان داغ‌دار است و سرشان افکنده. اگرچه هیچ‌کدام حقیقتاً عزم جنگ با فرود را نداشته‌اند و آنچه را رخ داده بر گردن تقدیر شوم می‌افکنند.

کیخسرو آن‌ها را به خشم می‌نگرد. دلش از میزان زیاد غم پردرد شده و از دو چشمش خون می‌بارد. هنوز دلش از غم پدر خروشان بوده که غم کشته شدن فرود بر تن نیمه‌جانش آوار می‌شود. در نهایت، سپاهش را خار می‌کند و با بیزاری آنان را از خود می‌راند. در ادامه‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو مطالعه می‌کنیم بزرگان ایران که دلشان از این ماتم گرفته، طاقت رانده شدن از پیش پادشاه را ندارند و در پی جبران هستند، راهی نمی‌یابند مگر این‌که به نزد رستم دستان روند و از او یاری بخواهند مگر با شفاعت رستم نزد شاه، دل آزرده‌ی او را به دست آورند...

آنچه مطالعه کردید، خلاصه‌ای بود از بخش نخست کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو که «خوار کردن خسرو توس را» نام دارد. سید علی شاهری در ادامه‌ی این کتاب به بخشیده شدن ایرانیان توسط خسرو اشاره می‌کند، ماجرای فرستاده شدن توس به توران توسط کی‌خسرو را باز می‌گوید، ماجرای کشته شدن ارژنگ به دست توس را شرح می‌دهد، و در نهایت، به داستان جن‌های ایرانیان و تورانیان، جادو شدن سپاه ایران و آمدن پیران به دنبال ایرانیان به کوه هماون می‌پردازد و داستان جنگ رستم با اکوان دیو را شرح می‌دهد.

«آمدن خاقان چین به هماون»، «رزم گیو و توس با کامون»، «لشکر آراستن تورانیان و ایرانیان»، «رزم رستم دستان و اشکبوس»، «رزم شنگل با رستم و گریختن شنگل» و «پاسخ نامه‌ی رستم از کی‌خسرو» عنوان‌های برخی از فصل‌های کتاب نامبرده هستند.

بد نیست اشاره کنیم که کتاب حاضر می‌تواند نقطه‌ی آغازی مناسب برای مطالعه‌ی آثار کلاسیک ایرانی باشد. سید علی شاهری تمام تلاش خود را هنگام نگارش این مجلدها به کار گرفته تا چیزی را از میان داستان‌های شاهنامه از قلم نیندازد و تمام مطالب را به شکلی کامل و قابل فهم بیان کند. کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو، نوشته سید علی شاهری را نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی

سیدعلی شاهری، در مجموعه‌ی هجده جلدی «شاهنامه‌ی فردوسی» با زبانی ساده و نثری روان، ماجراهای شاهنامه (Shahnameh)، اثر گران‌سنگ ابوالقاسم فردوسی طوسی (Ferdowsi) را از ابتدا تا انتها روایت می‌کند. شما در هر مجلد، مخاطب مجموعه‌ای ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن هستید. کتاب‌های این مجموعه علاوه بر آن که می‌توانند در علاقه‌مند کردن نوجوانان به ادبیات کلاسیک ایران مفید واقع شوند، فرصت آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی را هم فراهم می‌آورند.

گفتنی است این مجموعه به همت نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، منتشر شده است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه است: «پادشاهی کیخسرو»، «از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب»، «داستان سیاوش»، «از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود»، «از کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو»، «از بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ»، «از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار»، «از رزم رستم و اسفندیار تا پایان داستان رستم و شغاد»، «از پادشاهی بهمن تا پایان کار اسکندر» و «از پادشاهی اشکانیان تا پادشاهی بهرام پسر شاهپور».

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو برای چه کسانی مناسب است؟

سید علی شاهری کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو را برای نوجوانان بالای 13 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو می‌خوانیم

بخشیدن خسرو ایرانیان را

وقتی خورشید از پشت کوه برآمد و شب تیره در خم کمند روز گرفتار شد، خروشی از درِ بارگاه شاه برخاست و تهمتن نزد شاه آمد و گفت: «ای بزرگ ستوده که تخت و تاج و نگین پادشاهی از تو شادمان است! حال که شاه از توس و سپاه ایران آزرده شده، می‌خواهم هرچند‌که آن‌ها گناهکارند، آن‌ها را به من ببخشی. وقتی توس داماد و فرزند خود را کُشته دید، هرچه عقل و خرد در دل و مغزش بود، از او دور شد و دلیلش آن است که او در کارها بسیار تند است و آدمی هوشمند نیست و دیگر این‌که درد مرگ پسر، دردی کوچک نیست. وقتی ریونیز و زرسپ دلاور پیش چشم او کُشته شدند، اگر او نمی‌آشفت، جای بسی شگفتی بود؛ پس شاه نباید از او خشم گیرد. دیگر آن‌که سپاه به‌خاطر آن به شک افتاد که گمان کرد برادر نزد شاه آمده است. این را بدان که هیچ‌کس قبل از موعدش نمُرده است؛ پس نباید دل خود را در این غم بیازاری. چه روح خود از جسم بیرون برود و یا کسی آن را بیرون کند، فرقی نمی‌کند و اگر سیصد‌بار هم بر آن دریغ خورند، آنکس زنده نخواهد ماند.»

فهرست مطالب کتاب

داستان کاموس کشانی
داستان رستم و خاقان چین
داستان جنگ رستم و اکوان‌دیو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-622-5212-28-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو

برای دریافت کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 7: از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.