معرفی و دانلود کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ

عکس جلد کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ
قیمت:
۴۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ

سید علی شاهری در کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ ادامه‌ی داستان‌های رخ‌داده در مجلد هفتم این مجموعه را پی می‌گیرد و با زبانی ساده داستان‌های شاهنامه را روایت می‌کند. همان‌طور که از عنوان کتاب حاضر برمی‌آید، در این اثر مخاطبِ ماجرای عاشقی بیژن و منیژه و ادامه‌ی جنگ ایرانیان و تورانیان موسوم به جنگ دوازده‌رخ قرار می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ

در مجلد هفتم از مجموعه‌ کتاب‌های شاهنامه‌ی فردوسی که به قلم سیدعلی شاهری نوشته شده بود، داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو را پی گرفتید. در جلد هشتم این مجموعه که هم‌اکنون مقابل شماست و از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ نام دارد، مخاطب داستان‌هایی دیگر از شاهنامه خواهید بود که در ادامه‌ی جلدهای قبلی به نگارش درآمده‌اند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن که مطالعه‌ی کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ را آغاز کنید، مجلدهای پیشین این مجموعه را بخوانید.

کتاب نامبرده چنین آغاز می‌گردد: سالار بار شتاب‌زده به قصر خسرو وارد می‌شود و پس از کسب اجازه از درگاه خسرو، ارمانیان را به بارگاه وارد می‌کند. ارمانیان با گریه و زاری وارد قصر می‌شوند و بیان می‌کنند که حامل پیامی مهم از سرزمین‌شان هستند؛ یعنی سرزمینی که ایران در یک طرف آن و توران‌زمین در طرف دیگر آن قرار دارد. داستان از این قرار است که گرازان بی‌شماری به ارمان‌زمین آمده‌اند و جویباران و بیشه‌هایش را تسخیر کرده‌اند. زیان‌های بی‌شماری بر چارپایان و کشتزارها وارد آورده‌اند و با دندان‌های خویش که همچون عاج پیلان است، درختانی را که ارمانیان کِشته بودند، به دو نیم تقسیم کرد‌اند.

کیخسرو که حرف مردمان ارمانی را می‌شوند، از پهلوانان خود می‌خواهد تا به پا خیزند و به بیشه بروند و سر گرازها را با شمشیر به دو نیم تقسیم کنند. در این صورت کیخسرو نیز از بخشیدن جواهرات و اموال گوناگون به آن‌ها دریغ نمی‌کند...

آنچه شرح مختصری از آن رفت، خلاصه‌ای از نخستین داستان شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ به نام «کمر بسته در پیش سالار بار» است. همان‌طور که قبل‌تر نیز بیان کرده‌ایم، بهتر است داستان‌های این مجموعه را پشت سر هم مطالعه کنید تا کاملاً در جریان داستان‌ها قرار بگیرید.

شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ را سید علی شاهری به رشته‌ی تحریر در آورده است. او برای نگارش این کتاب،‌نثری شیوا و زبانی ساده را برگزیده است. در واقع، او تلاش کرده تا داستان‌های اثر سترگ فردوسی، یعنی شاهنامه را با زبانی ساده برای نوجوانان بازنویسی کند تا از این طریق، آن‌ها را به مطالعه‌ی آثار کلاسیک ادبیات فارسی ترغیب کرده و فرصتی را برای افرادی فراهم آورد که از بیم سخت‌خوان بودن شاهنامه، هیچ‌گاه به سراغ مطالعه‌ی آن نرفته‌اند. از این رو، تفاوتی ندارد چندساله هستید؛ اگر قصد دارید با داستان‌های شاهنامه آشنا شوید، اثر حاضر از بهترین منابع در دسترس برای شماست.

در کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ پس از مطالعه‌ی دادخواهی ارمانیان از خسرو، داستان جنگ گرازان و بیژن را مطالعه می‌کنید، از داستان فریب خوردن بیژن مطلع می‌شوید، و ماجرای دیدار بیژن و منیژه (دختر افراسیاب) ‌را پی می‌گیرید. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از فصول کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ هستند: «دیدن کیخسرو بیژن را در جام گیتی نمای»، «بردن گیونامه‌ کیخسرو را نزد رستم»، «بیرون آوردن رستم بیژن را از چاه»، «فرستادن کیخسرو گودرز را به جنگ تورانیان»، «رفتن بیژن نزد گیو و خواستن اجازه‌ی جنگ»، «نامه‌ی پیران به گودرز و طلب آشتی کردن»، «پیمان گودرز و پیران برای جنگ یازده رخ»، «نامزد کردن گودرز و پیران پهلوانان را برای جنگ»، «دخمه کردن کیخسرو بر پیران و سران توران و کشتن گروی‌زره را» و در نهایت، «امان خواستن تورانیان از کیخسرو» و «بازگشت بیژن به همراه گستهم». گفتنی‌ست پس از شرح داستان جنگ دوازده‌رخ، سید علی شاهری به سراغ داستان پادشاهی خسرو می‌رود؛ داستانی که آن را در مجلد بعدی، یعنی مجلد نُهم از مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی آن را مطالعه می‌کنید.

لازم به ذکر است که کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ، نوشته سید علی شاهری را نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه ذیل مجموعه کتاب‌های مانا به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی

سید علی شاهری، در مجموعه‌ی هجده جلدی «شاهنامه‌ی فردوسی» با زبانی ساده و نثری روان، ماجراهای شاهنامه (Shahnameh)، اثر گران‌سنگ ابوالقاسم فردوسی طوسی (Ferdowsi) را از ابتدا تا انتها روایت می‌کند. شما در هر مجلد، مخاطب مجموعه‌ای ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن هستید. کتاب‌های این مجموعه علاوه بر آن که می‌توانند در علاقه‌مند کردن نوجوانان به ادبیات کلاسیک ایران مفید واقع شوند، فرصت آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی را هم فراهم می‌آورند.

گفتنی است این مجموعه به همت نشر چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، منتشر شده است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه است: «پادشاهی کیخسرو»، «از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب»، «داستان سیاوش»، «از داستان بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود»، «از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو»، «از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ»، «از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار»، «از داستان رزم رستم و اسفندیار تا پایان داستان رستم و شغاد»، «از پادشاهی بهمن تا پایان کار اسکندر» و «از پادشاهی اشکانیان تا پادشاهی بهرام پسر شاهپور».

کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ برای چه کسانی مناسب است؟

سید علی شاهری کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ را به‌ طور ویژه برای نوجوانان بالای 13 سال تألیف کرده است. بااین‌حال، همه‌ی افرادی که علاقه دارند داستان‌های شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی شیوا و نثری ساده مطالعه کنند، می‌توانند از مطالعه‌ی این کتاب لذت و بهره ببرند.

در بخشی از کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ می‌خوانیم

به زندان‌ افکندن افراسیاب بیژن را

آنگاه شاه به گرسیوز امر کرد: «بندی گران و چاهی تاریک بساز و دو دست بیژن را با غُل و زنجیر و بندی رومی ببند و زنجیرهای آهنی سنگین بر آن‌ها اضافه کن و سر تا پایش را با آن ببند، آنگاه او را وارونه در آن چاه بینداز؛ طوری‌که از دیدن ماه و خورشید محروم بماند. پیلی بِبر و آن سنگ را که اکوان‌دیو از دریای عمیق خداوند جهان بر بیشه‌ی چین انداخت تا سر چاه ارژنگ‌دیو را بپوشاند، بیاور و سر چاه بیژن را بپوشان؛ باشد تا با خواری جان از تنش برآید. آنگاه از آن‌جا به کاخ آن بدهنر، منیژه برو که این ننگ از او برخاسته. با سوارانت برو و آن‌جا را تاراج و آن نگون‌بخت را بی‌تاج کن و به او بگو نفرین بر تو‌ ای شوربخت که تاج و تخت بر تو زیبنده نیست. با ننگی که بر من آوردی، سرم را در پادشاهی به زیر انداختی و نژادم را با خاک برابر کردی. او را برهنه تا سر چاه ببر تا آن را که بر روی تخت دیده، در چاه ببیند. به او بگو حال که بهارش تو هستی، غمگسار او هم باش و در این ننگ، تو نیز با او یار باش.»

گرسیوز از پیش او رفت. کام بداندیش او برآمده بود. بیژن، پسر گیو را کشان‌کشان از زیر دار به کنار آن چاه بردند. گرسیوز سر تا پایش را با آهن بست و با بند رومی کمر و با زنجیر دست او را بست و با آهن آهنگران و زنجیرهای آهنی سنگین او را وارونه در چاه انداختند و سر چاه را با سنگ بستند. آنگاه گرسیوز از آن‌جا لشکر را به کاخ دختر افراسیاب آورد و تمام گوهرها و گنج‌ها را به تاراج داد. بعد از آن، منیژه را کشان‌کشان با دلی پُردرد و صورتی اشک‌بار تا آن چاه بردند و گرسیوز به او گفت: «حال خان و مان تو همین است که تا ابد بسته در این‌جا بمانی.»

فهرست مطالب کتاب

داستان بیژن و منیژه
داستان جنگ دوازده رخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-5212-29-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ

برای دریافت کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 8: از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.