معرفی و دانلود کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی: روایت‌های یک روان درمانگر

عکس جلد کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی: روایت‌های یک روان درمانگر
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی: روایت‌های یک روان درمانگر

کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی داستان زندگی روان‌درمانگری است که به‌جای فرار از درد و رنج، خودش و زندگی‌اش را به چالش می‌کشد. لوری گاتلیب در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز و نامزد جایزه‌ی گودریدز، داستان زندگی خویش و چهار مراجعه‌کننده‌اش را ترکیب نموده و سعی می‌کند به یکی از مهم‌ترین سؤالات هستی جواب دهد: انسان چیست؟

درباره‌ی کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی

این روزها خواندن کتاب‌های مرتبط با روان‌شناسی و روان‌درمانی، رونقی گسترده پیدا کرده‌ است. مردم به‌جای مراجعه به روان‌درمانگرها و صرف هزینه‌های کلان، تصمیم گرفته‌اند که کتاب‌های خودیاری بیشتری بخوانند تا از پس زندگی بربیایند. کتاب خواندن تا حدودی شبیه به روان‌درمانی است. شاید در ابتدا به‌کندی پیش برود و تأثیر آن سریع مشاهده نشود؛ اما در ادامه درمی‌یابید که اثر خودش را گذاشته است. کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی (Maybe You Should Talk to Someone)، از جمله کتاب‌های خواندنی حوزه‌ی خودیاری است که مطالعه‌ی آن می‌تواند به حضور در جلسات روان‌درمانی شبیه باشد.

لوری گاتلیب (Lori Gottlieb) در این کتاب علاوه بر زندگی خود، داستان زندگی چهار مراجعه‌کننده‌اش را نیز تعریف می‌کند: زنی هفتادساله که قصد دارد خودکشی کند؛ یک تهیه‌کننده‌ی هالیوودی میان‌سال مغرور که فکر می‌کند همه‌ی مردم احمق هستند؛ زنی تازه‌عروس که متوجه شده سرطان دارد؛ و یک دختر بیست‌وچندساله که در انتخاب شریک زندگی مشکل دارد. نویسنده بین تجربه‌ی درمانی خودش و این چهار نفر ارتباط برقرار می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که سؤالاتی که مراجعانش با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند، همان سؤالاتی است که گاتلیب از روان‌درمانگرش، وندل، می‌پرسد.

معرفی و دانلود کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی

اوج و فرودهای زندگی نویسنده و چهار شخصیت دیگر کتاب، واکنش‌هایی که هر کدام به مسائل زندگی‌شان نشان می‌دهند، موقعیت‌هایی که پشت سر می‌گذارند و...، همه و همه در کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی روایت شده‌اند. این کتاب که به‌نوعی خودزندگی‌نامه‌ی لوری گاتلیب هم محسوب می‌شود، درباره‌ی این است که او چگونه از کار در هالیوود به شغل روان‌درمانگری روی آورد. در این کتاب با نحوه‌‌ی آموزش روان‌درمانگران، نحوه‌ی تغییر سبک زندگی آن‌ها، تلاششان برای کمک به بیماران و... آشنا می‌شوید. احتمالاً پشت‌صحنه‌ی زندگی یک روان‌درمانگر برای همه جذاب باشد؛ مخصوصاً اینکه گاهی اوقات آن‌ها هم با مشکلاتی مواجه می‌شوند و به یک روان‌درمانگر نیاز پیدا می‌کنند!

لوری گاتلیب کتاب را با داستان قطع رابطه با نامزدش شروع می‌کند. کسی که دو سال با او دوست بوده و قصد داشته‌ با وی ازدواج کند؛ اما به دلایلی از او جدا می‌شود. دیگران فکر می‌کنند که یک روان‌درمانگر در چنین شرایطی کاملاً می‌تواند بر اوضاع خود مسلط شود و به‌سرعت به زندگی عادی برگردد. اما لوری بعد از این اتفاق، با مسائلی مواجه می‌شود که زندگی عادی او را به هم می‌ریزند و فوراً احساس می‌کند که نیاز دارد به پیدا کردن یک روان‌درمانگر. بیشتر درمان‌گران از خودافشاگری می‌پرهیزند؛ اما گاتلیب در کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی، روح عریان خود را به نمایش می‌گذارد.

این کتاب خودیاری درباره‌ی این است که چگونه زندگی می‌کنید، داستان زندگی خود را تغییر می‌دهید و به آن معنای دیگری می‌بخشید. لوری گاتلیب یک توصیه برای شما دارد: عمیق بگردید، با خود حقیقی‌تان روبه‌رو شوید، واقعیت را بپذیرید، فکر و رفتار متفاوتی اتخاذ کنید. با خواندن کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی، به بینشی دیگر از خود می‌رسید که هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردید.

این کتاب با ترجمه‌های مختلفی روانه‌ی بازار شده است. یکی از بهترین ترجمه‌ها متعلق به انتشارات ققنوس و الهام سلمانی فروغی است. (در پایان، بد نیست این را نیز اضافه کنیم که شبکه‌ی ای‌بی‌سی اخیراً اعلام کرده که قصد دارد براساس کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی، یک مجموعه‌ی تلویزیونی با بازی اِوا لونگوریا بسازد.)

جوایز و افتخارات کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی

  • حضور در فهرست «کتاب‌هایی که باید بخوانید» مجله‌ی تایم
  • پرفروش‌ترین کتاب سال نیویورک‌تایمز در سال 2019
  • بهترین کتاب غیرداستانی مجله‌ی اپرا در سال 2019
  • یکی از 10 کتاب برتر آمازون در سال 2019
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در سال 2019
  • کتاب سال یو‌اس‌ای‌ تودی
  • کتاب سال شیکاگو تریبون
  • کتاب سال مجله‌ی وِرایتی
  • کتاب سال مجله‌ی کرکوس

نکوداشت‌های کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی

  • لوری گاتلیب دانا، گرم، باهوش و بامزه است. اگر ذره‌ای به حل معمای انسان بودن علاقه دارید، کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی را بخوانید. (سوزان کین، نویسنده‌ی کتاب «سکوت»)

  • گاتلیب راوی بی‌نظیری است: باهوش، خنده‌دار، کنجکاو، غافلگیرکننده و درعین‌حال آسیب‌پذیر. او به چیزهای کوچکی مانند جعبه‌های دستمال کاغذی توجه می‌کند؛ همانطور که به‌دنبال اسرار بزرگ قلب‌ دردمند انسان می‌گردد. (لزلی جمیسون، مدیر بخش ناداستان دانشگاه کلمبیا)

  • کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی مبتکرانه و الهام‌بخش است. لوری گاتلیب با شجاعتی مثال‌زدنی خوانندگان را به درون زندگی خود می‌برد. (امی دیکینسون، ستون‌نویس «از امی بپرس»)

  • لوری گاتلیب به‌طرز ماهرانه‌ای تجربه‌های غنی خود را از روان‌درمانگری تعریف می‌کند. کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی فقط برای سرگرمی نیست؛ بلکه با زیبایی و ظرافت نکات جدیدی درباره‌ی خودمان به ما می‌آموزد. (مجله‌ی مدرسه‌ی کسب‌وکار هاروارد)

  • بخشی از کتاب لوری گاتلیب خودزندگی‌نامه است و بخشی کتاب خودیاری. این کتاب با صراحت و طنز از «انسان» می‌گوید. (یواس‌ای تودی)

کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی برای کسانی است که درباره‌ی مسائل مربوط به روان‌درمانی و روان‌شناسی کنجکاو هستند. لوری گاتلیب این کتاب را برای افرادی نوشته که می‌خواهند به زندگی‌شان معنایی جدید اضافه کنند.

در بخشی از کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی: روایت‌های یک روان درمانگر می‌خوانیم

بعدِ این‌که جولى فهمید دارد مى‌میرد، دارا، بهترین دوستش، که مى‌خواست بهش کمکى کرده باشد، برایش مقاله معروفى فرستاد به اسم «به هلند خوش آمدید». نوشته‌ی امیلى پرل کینگزلى است، مادرِ بچه‌اى که سندرم داون دارد، و به شرح تجربه‌‌ی زیر و رو شدن انتظارات آدم از زندگى‌اش مى‌پردازد:

وقتى قرار است بچه‌دار شوید، انگار دارید براى مسافرتى رؤیایى برنامه مى‌ریزید. سفر به ایتالیا. یک مشت کتاب راهنما مى‌خرید و برنامه‌هاى محشرتان را مى‌چینید. کولوسئوم. داوودِ میکل‌آنژ. گوندولاهاى ونیز. شاید حتى چند تا جمله به‌دردبخور ایتالیایى هم یاد بگیرید. همه‌چیزش جذاب است و هیجان‌انگیز. بعد از ماه‌ها انتظار و تدارک دیدن مشتاقانه، بالاخره روز موعود فرامى‌رسد. چمدان‌ها را مى‌بندید و راه مى‌افتید. چند ساعت بعد هواپیما مى‌نشیند. مهماندار مى‌آید تو و مى‌گوید: «به هلند خوش آمدید.»

شما مى‌گویید: «هلند؟ منظورت چیه که مى‌گى هلند؟ من واسه ایتالیا اسم نوشته بودم. قراره الآن توى ایتالیا باشم. کل زندگىم آرزو داشته‌م برم ایتالیا.»

ولى در برنامه پرواز تغییرى رخ داده. حالا در هلند به زمین نشسته‌اند و شما هم مجبورید همین‌جا بمانید. نکته مهم این‌جاست که شما را نبرده‌اند جایى وحشتناک و حال به‌هم‌زن و کر و کثیف، جایى طاعون‌زده و پُر از قحطى و مریضى. صرفاً یک جاى متفاوت است، همین. در نتیجه باید بروید بیرون و کتاب‌هاى راهنماى جدیدى بخرید. و باید یک زبان کاملاً جدید یاد بگیرید. و آدم‌هاى کاملاً جدیدى خواهید دید که قبلاً هیچ‌وقت ندیده بودید. این‌جا صرفاً یک جاى متفاوت است. شتاب و جنب و جوشش از ایتالیا کمتر است، زرق و برقش از ایتالیا کمتر است. ولى کمى که از رسیدنتان مى‌گذرد و نفستان که سر جایش مى‌آید، نگاهى به اطرافتان مى‌اندازید... و کم‌کم متوجه مى‌شوید هلند هم براى خودش آسیاى بادى دارد... هلند هم براى خودش لاله دارد... هلند حتى براى خودش رامبرانت‌هایى هم دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
یادداشت نویسنده
بخش اول
1: ابله‌ها
2: کاشکى رو کاشتن
3: فاصله‌اى به اندازه‌ی یک قدم
4: خوشگله یا باهوشه
5: حالش نیست پا شم
6: در جستجوى چندل
7: سرآغاز دانایى
8: رزى
9: شکار لحظه‌هاى ما
10: آینده همین حال هم هست
11: خداحافظ هالیوود
12: به هلند خوش آمدید
13: بچه‌ها چطور با سوگ کنار مى‌آیند
14: هرولد و مود
15: روش سس نریز
16: بدون حافظه یا تمنا
بخش دوم
17: جمعه‌ها ساعت چهار
18: خواب‌هایى که مى‌بینیم
19: اولین اعتراف
20: درمان از پشت پرده
21: زندان
22: تریدر جوز
23: سلام بر خانواده
24: پسر پستچى
25: برخوردهاى ناخواسته در کوچه و خیابان
26: مادر چندل
27: معتاد
28: تجاوزگر
29: رأس ساعت
بخش سوم
30: رحم سرگردان من
31: جلسه اضطرارى
32: کارما
33: فقط باش
34: کدوم رو ترجیح مى‌دى؟
35: سرعت خواهش
36: دغدغه‌هاى بنیادین
37: لِگولَند
38: آدم‌ها چطور تغییر مى‌کنند
39: پدرها
40: تمامیت در برابر ناامیدى
41: نشاماى من
42: به کسى که دارد مى‌میرد چه نباید گفت
43: ایمیل نامزدم
44: ریش چندل
بخش چهارم
45: زنبورها
46: کنیا
47: سیستم ایمنى روان‌شناختى
48: مشاوره در مقابل درمان
49: جنازه‌زیلا
50: مایرون عزیز
51: مادرها
52: آغوش
53: خرابش نکن
54: این مهمانى من است و شما خواهید گریست، اگر که بخواهید
55: خوشبختى یعنى گاهى
56: چندل
57: وقفه‌اى در مکالمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی: روایت‌های یک روان درمانگر
نویسنده
مترجمالهام سلمانی فروغی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-622-04-0361-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی

بیتا محصل
۱۴۰۲/۸/۱۱
روانشناسی موضوع خیلی جالبیه، داستان‌ها همه خوب بودند، تنها ایرادش این بود که به نظر من می‌تونست زیباتر نوشته بشه، گاهی حالت گزارش داشت، قدرت نویسندگی نویسنده خیلی زیاد نبود، شاید یک ویراستار خوب با کمی حذف و اضافه و جمله بندی‌های بهتر می‌تونست کتاب رو جذاب تر کنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی

برای دریافت کتاب شاید بهتره با یکی حرف بزنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.