معرفی و دانلود کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده

عکس جلد کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده

کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده اثری از رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی کتاب پروفروش «پدر پولدار و پدر بی‌‌پول» است. او در این کتاب به اثرات منفی نظام آموزشی بر زندگی افراد اشاره می‌کند. از منظر او، برای برخی از افراد یادگیری یک حرفه، فن و هنر بسیار مهم‌تر از اتلاف وقت در مدارس و دانشگاه‌ها است. این کتاب مهارت‌ها و اصولی را می‌آموزد که ثروت شما را در آینده‌ای نزدیک تضمین خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده

بدون تردید، مدارس و دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در ساخت‌وساز ملی در زیربناها و روساخت‌های آن دارند. آن‌ها نقشی حیاتی در آماده‌سازی نسل‌های بعدی ما ایفا و متخصصانی را تربیت می‌کنند که مسئول هدایت کشور و اقتصاد آن در مراحل بعدی زندگی هستند. حتی می‌توان گفت یک ملت و آینده‌ی آن در گرو القای آموزش صحیح به ذهن فرزندا نش است؛ اما این روشی که سیستم‌های آموزشی در باب شایسته‌سالاری در مدارس و دانشگاه‌ها در پیش گرفته‌اند، تا چه‌ اندازه کارساز و جوابگوی جوامع در تمام دوران‌ها است؟

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) در کتاب شرط‌ بندی روی اسب‌ بازنده‌ (If You Want to be Rich & Happy, Don't Go to School)، از جنبه‌ای متفاوت به مسئله‌ی اهمیت نظام آموزشی می‌پردازد. از منظر نویسنده در این اثر، سیستم‌ آموزشی بذرهای شکست، ناامیدی و فاجعه‌ی مالی را در جامعه کاشته‌ است که مانع نزدیک شدن بیشتر افراد برای دستیابی به توانایی واقعی‌شان می‌شود. محدودیت‌هایی که سیستم آموزشی برای افراد ایجاد می‌کند، موجب می‌شود آن‌ها نتوانند با تمرکز لازم به سمت چیزی که آن‌ها را موفق‌تر و شادتر می‌کند پیش روند.

از هزاران دانش‌آموزی که پس از اتمام تحصیل در مدارس وارد مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها می‌شوند، چند درصد دقیقا در همان رشته‌ای که می‌خواهند تحصیل می‌کنند؟ یا نه؛ چند درصد از آن‌ها وارد بازار کار مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود می‌شوند؟ جواب ناامیدکننده‌ است. بسیار بسیار کم. درحقیقت آمارها نشان می‌دهد سال‌هایی که برای تحصیل در مدرسه وقت گذاشته‌ایم و تجاربی که کسب‌ کرده‌ایم، کمک چندانی به آماده کردن ما برای چالش‌های دنیای واقعی نمی‌کند.

نظام آموزشی در طی سال‌ها تلاش کرده است تا به محصلان بقبولاند که علم از ثروت بهتر است. قصد رابرت کیوساکی در کتاب شرط‌بندی روی اسب بازنده، انکار اهمیت علم نیست؛ بلکه اعتراف به این حقیقت است که در جامعه‌ی ما، شناخت پول امری کاملاً ضروری است. افراد نیاز دارند یک مهارت بلد باشند تا بتوانند از طریق آن کسب درآمد کنند. برای سال‌های سال، آموزش‌های مربوط به رشته‌های فنی و حرفه‌ای مهجور واقع‌ شده بودند و کسانی که نمره‌ی بیشتری در دروس مختلف کسب می‌کردند، سریعاً به سمت رشته‌های مربوط به علومی چون تجربی ریاضی و انسانی سوق داده می‌شدند. این درحالی است که نمره‌محوری و شایسته‌سالاری، بدون در نظر گرفتن استعداد و علاقه‌ی افراد، موجب تلف شدن استعدادهای بسیاری شده است. در واقع افراد قربانی برنامه‌ی درسی پنهان‌ آموزش‌ و پرورش می‌شوند.

رابرت کیوساکی معتقد است باید الگوهای کهنه‌ای را که از صد سال پیش همچنان در مدارسمان استفاده می‌شود، کنار بگذاریم. این الگوها تنها فردی را موفق می‌دانند که نمره‌ی بیشتری کسب‌ کرده باشد. درحالی‌که نمره، تنها متر و معیار برای شایستگی نیست. ما باید مهارتی لازم و اساسی برای شادی، موفقیت و مشارکت شهروندان را به دانش‌آموزانمان یاد بدهیم.

در کتاب شرط‌بندی روی اسب بازنده، مطالب در 26 بخش بیان می‌شوند. رابرت کیوساکی در این فصول به مباحث مهم بسیاری می‌پردازد. مثلاً در بخشی، به تفصیل، در باب بزرگترین اشتباه آموزش‌ و پرورش حرف می‌زند. در بخشی دیگر درمورد امنیت مالی بحث می‌کند. چگونه افراد ثروتمند می‌توانند فقیر باشند، شجاعت تغییر، چگونه با بودجه اندک ثروتمند شویم، چه کسی باعث و بانی فقر است و فراموش کردن دروسی که مانعی بر سر راه شما هستند، بخشی از سرفصل‌های کتاب حاضر هستند.

این اثر در سال 1991منتشر شد. وظیفه‌ی برگردان کتاب شرط‌بندی روی اسب بازنده، برعهده‌ی عفت عالی‌مراد خرم‌آباد بوده و انتشارات طاهریان آن را منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده

  • یک آغازگر انقلابی برای هر والدین، مربی و تمام رهبران نگران، از کاخ سفید تا تالار شهر. (دیوید هاکورث، سردبیر نیوزویک)

کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به والدین، دانش‌آموزان، دانشجویان و کسانی که به‌ دنبال روشی بهتر برای موفقیت هستند پیشنهاد می‌شود. همچنین منبع بسیاری مناسبی برای موفقیت در کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری است.

با رابرت کیوساکی بیشتر آشنا شویم

رابرت کیوساکی به‌ سال 1947 در هاوایی به دنیا آمد و بزرگ شد. وی نسل چهارم از یک خانواده‌ ژاپنی آمریکایی است. او در کالج نیویورک مشغول به تحصیل شد و پس از فارغ‌التحصیلی، به نیروی تفنگداران دریایی پیوست و به‌عنوان افسر و خلبان هلیکوپتر در ویتنام خدمت کرد. از او به‌عنوان نویسنده، سرمایه‌گذار و کارآفرین یاد می‌شود. پس از جنگ، رابرت کیوساکی در سمت فروشنده، در شرکت زیراکس مشغول به‌کار شد؛ اما این انتهای کار او نبود و در سال 1977، شرکتی را به‌نام خود راه‌اندازی نمود. سپس در سال 1985 نیز یک شرکت آموزشی بین‌المللی را تأسیس کرد که تجارت و سرمایه‌گذاری را به دانشجویان در سراسر جهان آموزش می‌داد. رابرت در سال 1994، در 47سالگی بازنشسته شد. کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» او بیش از شش سال در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز در صدر جدول قرار داشت. این اثر به 51 زبان ترجمه شد و موفقیت بسیاری برای او به‌ ارمغان آورد.

کتاب‌های «به بالا نگاه کن»، «فقر برادر مرگ است»، «امپراتوری ارزهای دیجتال»، «چرا ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند»، «هوش مالی یک میلیاردر را داشته باشید» و «هشت‌تان را از گرو نه‌ درآورید» از بهترین آثار رابرت کیوساکی محسوب می‌شوند.

جملات برگزیده‌ی کتاب شرط‌بندی روی اسب بازنده

  • آنجا که گذشت و حکمت هست نه ترسی وجود دارد و نه جهلی. (سنت فرانسیس آسیزی)
  • من چیزهای زیادی می‌دانم و دلیلش این است که اشتباهات زیادی مرتکب شده‌ام. (آر. باکمینستر فولر)
  • در ایجاد ناکامی ‌و ناامیدی در اوایل دوران زندگی بزرگترین فایده عملی وجود دارد. (توماس هنری هاکسلی)
  • هر چه بیشتر چیزی از پیش تعیین می‌شود، مردم کمتری برای خودشان کار می‌کنند و هر چه کمتر کار کنند، فقرشان بیشتر می‌شود. (لئو تولستوی)

در بخشی از کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده می‌خوانیم

نگران نباش، هنوز جوانم.

چند بار شنیده‌اید که مردم‌ این حرف را می‌گویند؟ با‌ این مضمون، خودتان چند بار گفته‌اید؟ هر بار که آن را می‌شنوم، با خودم می‌گویم که آن شخص در چه سنی روند پیری را به عنوان یک واقعیت تلقی می‌کند. همان‌طور که در دروان میانسالی خودم قدم می‌گذارم، به وضوح می‌بینم که زندگی همکلاسی‌ها، دوستان و همسالانم چگونه پیش می‌رود. در حالی که برخی از نظر مالی بسیار خوب عمل می‌کنند، بیشتر ‌آن‌ها سگ دو می‌زنند و هرگز نمی‌توانند نفسی تازه کنند.

‌آن‌ها صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوند، به سر کار می‌روند، از استراحت‌های کوتاه برای قهوه خوردن لذت می‌برند، به خانه برمی‌گردند، غذا می‌خورند، بچه‌ها را در رختخواب می‌گذارند، تلویزیون تماشا می‌کنند، و می‌خوابند و آخر هفته‌ها را با ترس از صبح‌های دوشنبه سپری می‌کنند و نگران نحوه پرداخت صورت‌حساب‌ها هستند.

چیزی که من توصیف می‌کنم، افراد تحصیل‌کرده و طبقه متوسطی هستند که شروع به تجربه ثبات حرفه‌ای، مالی و اجتماعی کرده‌اند. دیگر نمی‌گویند نگران نباشید، هنوز جوانم. ‌آن‌ها احساس می‌کنند که عقب می‌افتند، حتی اگر بیشتر و سخت‌تر کار کنند. بدتر از همه‌ این که نمی‌دانند برای جلوگیری از چرخه معیوبی که زندگی ‌آن‌ها را با خود می‌کشد چه کار باید بکنند. در چند سال گذشته ساعات زیادی را با افراد 60 الی 90 ساله سپری کرده‌ام. با نگاه به زندگی از دریچه چشم ‌آن‌ها، درس‌های گرانبهایی کسب کرده‌ام که می‌توانم ‌آن‌ها را در زندگی خودم به کار ببرم.

فهرست مطالب کتاب

آنچه خوانندگان در مورد این کتاب می‌گویند
تشکر و قدردانی
مقدمه
بخش 1: طرح ریزی یک دوره جدید
بخش 2: بزرگ‌ترین اشتباه آموزش‌وپرورش
بخش 3: وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چه کاره شوی؟
بخش 4: فرزند من عملکرد موفقی دارد
بخش 5: دستمزد من کجاست؟
بخش 6: اگر تمام پاسخ‌های درست را می‌دانم، پس چرا نمی‌توانم بیاندیشم؟
بخش 7: پول منحوس است
بخش 8: امنیت مالی چیست؟
بخش 9: چه کسی می‌گوید زنان جنسیت ضعیف‌تری دارند؟
بخش 10: به مردم آموزش می‌دهند که مانند طوطی‌ها تقلید کنند
بخش 11: زمانی که اشتباه کردن درست است
بخش 12: خداوند افراد احمقی نمی‌آفریند
بخش 13: چرا بیشتر افراد در فقر می‌میرند؟
بخش 14: چگونه افراد ثروتمند می‌توانند فقیر باشند؟
بخش 15: مواردی که جواب 1+1 برابر 2 نمی‌باشد
بخش 16: این‌ها معلم نیستند
بخش 17: شجاعت تغییر
بخش 18: عامل واپاکونونکی
بخش 19: چگونه با بودجه اندک ثروتمند شویم؟
بخش 20: من مستحق افزایش حقوق هستم
بخش 21: چه کسی باعث و بانی فقر است؟
بخش 22: فراموش کردن دروسی که مانعی بر سر راه شما هستند
بخش 23: اگر می‌توانستم مدارس را تغییر می‌دادم
بخش 24: آیا باید فرزندم را به مدرسه بفرستم؟
بخش 25: به کودکان چه بگوییم؟
بخش 26: نابغه درونتان را در آغوش بگیرید
گفتار پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده
نویسنده
مترجمعفت عالی مراد خرم آباد
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات488
زبانفارسی
شابک978-622-284-273-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده

برای دریافت کتاب شرط‌ بندی روی اسب بازنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.