معرفی و دانلود کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی

عکس جلد کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی

راهنمایی فوق‌العاده برای موفقیت در فعالیت‌های تجاری؛ سم کارپنتر در کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی به ارائه‌ی توصیه‌هایی پرثمر و کاربردی پرداخته که به صاحبین کسب‌وکارها در راستای ارتقای سطح عملکرد حرفه‌ای خود، یاری می‌رسانند.

درباره کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی

در میان بی‌شمار عناوین به‌انتشاررسیده در حوزه‌ی مدیریت و تجارت، کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی (Work the System)، اثر سم کارپنتر (Sam Carpenter)، جایگاهی یکّه و بی‌نظیر دارد. کتاب نامبرده نخستین بار در سال 2008 به انتشار رسید و خیلی زود، با افزوده‌هایی خواندنی، در شمارگان بالا تجدید چاپ شد. تاکنون بسیاری از صاحب‌نظران حوزه‌ی اقتصاد، از جمله اشخاصی چون جاش کافمن، سوزان سولوویچ و ریچ اسلون، به ستایش از این کتاب پرداخته و مطالعه‌ی آن را برای تمام تاجران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، مفید قلمداد نموده‌اند.

آنچه از کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی خواهید آموخت، به طور خلاصه، عبارت است از بهترین شیوه‌های مدیریت منابع و سرمایه در راستای نیل به موفقیت‌های فوری در فعالیت‌های گوناگون تجاری. تکیه‌ی سم کارپنتر در این اثر، بر مفهوم «سیستم‌سازی» بوده است. سیستم‌سازی را به اختصار می‌توان چنین تعریف کرد: فعالیت‌هایی که به شما در راستای نظام‌مند ساختنِ کارتان، یاری می‌رسانند.

بگذارید مطلب را کمی ساده‌تر کنیم. چرا که مسئله ابداً پیچیده نیست: آنچه «سیستم» می‌نامیم، مجموعه‌ای از عناصر گوناگون است که با یکدیگر در مجموعه‌ای از شبکه‌های درهم‌تنیده، در ارتباط بوده و در کنار هم، پیکره‌ای واحد را می‌سازند. از این منظر، می‌توان مدعی شد که اساسِ هر کسب‌وکاری بر مبنای یک سیستم سامان‌دهی می‌شود. چرا که در دل تمام کسب‌وکارها، مجموعه‌ای از عناصر گوناگون، از جمله سرمایه، نیروی انسانی و... در کارند که در ارتباط با یکدیگر، حیات و دوامِ کسب‌وکارِ مفروض را، تضمین می‌کنند. با این وصف، اگر به جای تکیه بر یکایک عناصرِ دخیل در کسب‌وکار خود، نگاهی جامع‌تر اتخاذ کرده و در راستای ارتقای عملکردِ کلِ سیستم بکوشیم، به طور خودکار، کاراییِ تمام اجزایِ منفردِ کسب‌وکار خویش را بهبود بخشیده‌ایم. مطالبی که در کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی گرد آمده، جملگی در راستای مجهز ساختن شما به همین نوعْ تفکرِ سیستم‌محور، ارائه گشته‌اند.

سخن کوتاه: با مطالعه‌ی اثر پیش رو، یاد خواهید گرفت که اولاً، چگونه کسب‌وکار مورد علاقه‌ی خود را آغاز کنید؛ دوماً، به چه ترتیب سودآوریِ فعالیت‌های خود را به حداکثر برسانید؛ و سوماً، به چه شکل با مشکلات و چالش‌های اجتناب‌ناپذیرِ پیش روی خود در مسیر فعالیتِ کاری، مواجه شوید.

کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی به 21 فصل مبسوط تقسیم شده است. ترجمه‌ی فارسی این اثر توسط عفت عالی‌مراد خرم‌آباد فراهم آمده، و انتشار آن به همت نشر «طاهریان» میسر گشته است.

نکوداشت‌های کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی

- معمولاً عادت ندارم راجع به کتاب‌هایی که می‌خوانم زبان به ستایش باز کنم. یکی از راه‌هایی که با اتکا به آن می‌توانم درباره‌ی خوب بودن کتابی قضاوت کنم‌ این است که ببینم ‌آیا واقعاً در نتیجه خواندن آن دست‌به‌کار می‌شوم یا نه! من واقعاً عاشق کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی هستم؛ چرا که پس از مطالعه‌ی آن حسابی دست‌به‌کار شده‌‌ام! (جیم استیل)

- سم کارپنتر در کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی بهترین شیوه‌های مدیریت کسب‌وکارهای کوچک را به شما آموزش داده است. (ریچ اسلون)

- کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی بهترین اثر سال در حیطه‌ی مدیریت است. مسیر پیشنهادی سم کارپنتر در این اثر را دنبال کنید تا پس از مدتی، کسب‌وکار خود را منظم و سودده بیابید. (توماس کاکس)

- سم کارپنتر در کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی ابزارهایی را در دستان شما می‌گذارد که برای برداشتن گام‌های بزرگ در مسیر کاری خود، بدان‌ها نیاز خواهید داشت. (نانسی هاگان)

کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی مناسب چه کسانی است؟

مدیران شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، مخاطبین اصلی کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی از سم کارپنتر به شمار می‌روند.

با سم کارپنتر بیشتر آشنا شویم

سم کارپنترِ آمریکایی، نویسنده‌ و صاحب‌نظرِ حوزه‌ی تجارت و ارتباطات است. وی همچنین در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، مهندسی و مدیریت نیز فعالیت‌هایی درخور توجه داشته است. «سیستم‌سازی در کارآفرینی» و «ذهنیت سیستم» عناوینِ دو کتاب برجسته‌ی سم کارپنتر در حوزه‌ی کسب‌وکارند.

در بخشی از کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی می‌خوانیم

کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی حاوی شعار نیست، شما را بالا می‌کشد، ‌ اما جایی برای رفتن به شما پیشنهاد نمی‌کند. پس از دستیابی ‌به نگرش سیستمی‌، من به دقت گام‌های فوت و فنی را توضیح خواهم داد که می‌توانید برای ‌ایجاد کامیابی و آرامش در زندگی خود بردارید (در بخش‌های دوم و سوم). مطالبی فراتر از کتاب نیز وجود دارند. یک دقیقه دیگر در مورد آن صحبت خواهم کرد.

با وجود عنوان حیله‌گر، هیچ چیز نحسی ‌در میان ‌این صفحات وجود ندارد و هیچ چیز هم منطقی به نظر نمی‌رسد. ‌این یک پیام ساده است که به روشی کامل بیان شده است: برخلاف تصور رایج، عملکرد جهان کاملا منطقی است. نظمی ذاتی وجود دارد که به طرز خیره‌کننده‌ای آشکار می‌شود، البته اگر کسی عقاید از پیش تعیین شده را کنار بگذارد و بی‌صدا زندگی را آن گونه که هست مشاهده کند. با نهادینه‌سازی ‌این بینش جدید در یک لایه عمیق‌تر، ساماندهی امور جهت «به دست آوردن نتایج موردنظر» آسان می‌شود.

امتیاز اضافی: پیش‌فرض‌های گمانه‌زنی لیست محور در مورد کار، کسب‌وکار، سیاست، سلامت و روابط کنار می‌روند و با عقل سلیم، قطعیت‌های درونی جایگزین می‌شوند.

رضایت‌بخش‌ترین نتیجه ‌این است که تئوری زندگی و واقعیت سخت با هم همخوانی دارند. ‌این بدان معناست که فرد دیگر تحت تأثیر همسالان، افکار عمومی، آنچه که احساس خوبی‌ دست می‌دهد، و یا مصلحت لحظه به لحظه قرار نمی‌گیرد. با پرداختن به واقعیت خام، شخص با اطمینان در مورد اوضاع تصمیم‌گیری می‌کند و سپس مدام‌ این اطمینان را در دنیای واقعی اعمال می‌کند، و‌ این کارساز است. زیرا واقعیت در همه جا و همیشه به یک شکل عمل می‌کند.

از اولین باری که کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی را منتشر کرده‌ام سه سال می‌گذرد و در آن زمان ‌امیدوار بودم که به خوانندگان کمک کند تا کنترل بهتری بر کسب‌وکار و زندگی خود داشته باشند. اگر غلو نباشد، ‌این امر اتفاق افتاده است. به زودی بیشتر هم می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: نگرش سیستمی
فصل 1: کنترل دارایی خوبی است
فصل 2: رویدادها آنطور که پیش‌بینی شده بودند، رخ ندادند
فصل 3: حمله موش کورها
فصل 4: جرقه‌های روشنگری
فصل 5: اجرا و تبدیل: ساخت ماشین
فصل 6: سیستم‌های آشکار، سیستم‌های مدیریت شده
فصل 7: فهمیدن آن
بخش 2: آن را به گونه‌ای بسازید: مستندات حیاتی
فصل 8: قرص اسب را قورت بدهید
فصل 9: ما مهندس پروژه هستیم
فصل 10: اهداف استراتژیک شما و اصول عملیاتی کلی
فصل 11: رویه‌های کاری شما
بخش 3: پس همه ما می‌گوییم: ملاحظات بیشتر
فصل 12: به حد کافی خوب باشید
فصل 13: اشتباهی از روی غفلت
فصل 14: شجاعت و خونسردی
فصل 15: تفکر در مورد نقطه فروش
فصل 16: سیستم‌های فوق‌العاده‌ای که توسط افراد بزرگ اداره می‌شوند
فصل 17: ثابت قدمی و قهوه سرد
فصل 18: ارتباط راه را هموار می‌کند
فصل 19: زمان اوج کارایی
فصل 20: میادین پرترافیک پاکستان
فصل 21: بهبود سیستم به عنوان یک روش زندگی
پیوست A: هدف استراتژیک سنتراتل
پیوست B: سی اصل سنترال
پیوست C: نمونه رویه‌های کاری
پیوست D: آکادمی سیستم‌سازی
پیوست E: یک مشاور سیستم‌سازی شوید
پیوست F: یک مشاور پیدا کنید
پیوست G: تیغ اکام و اپراتور
پیوست H: رویه سنتراتل برای رویه‌ها
پیوست I: سیستم ارتباطی سنتراتل
پیوست J: سایر پیشنهادات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی
نویسنده
مترجمعفت عالی مراد خرم آباد
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات440
زبانفارسی
شابک978-622-284-225-3
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی

احمد
۱۴۰۲/۳/۱۲
با سلام. نظر کلی من: بدک نیست.
نقطه قوت: اینکه میفهمی باید کل کسب و کارت رو با استراتژی و نیز ریزسیستم‌ها اداره کنی و در این صورت فشار کمتری بهت وارد میشه و زمان بیشتری برای خودت خواهی داشت.
نقاط ضعف: بسیار طولانی و خسته کننده است. ترجمه بسیار ضعیف دارد.
نتیجه گیری: از این کتاب برای نوشتن استراتژی کسب و کارم استفاده خواهم کرد ولی به همراه کتاب‌های دیگری که مطالعه کردم.
Mohammad Reza Shahbazi
۱۴۰۱/۹/۵
ما گمون میکنیم همه کارها رو باید تنهایی انجام بدیم و هیچ کس نمیتونه کار ما رو مثل خودمون انجام بده فقط کافیه با مطالعه این کتاب و به کار بستن راهکارها و یکم میدون دادن به کارمندان نتایج عالی سیستم سازی رو ببینید
فرشید نوتاش حقیقت
۱۴۰۲/۱/۳
خیلی مزخرف بود. الکی پولتون رو دور نریزید!
مؤسسه
۱۴۰۲/۱۱/۶
دارم میخونم باید کتاب خوبی باشه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی

برای دریافت کتاب سیستم‌سازی در کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.