معرفی و دانلود کتاب شرق بهشت

عکس جلد کتاب شرق بهشت
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرق بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرق بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرق بهشت

کتاب شرق بهشت نام شاهکاری پرشور و هیجان‌انگیز از نویسنده‌ی نام‌آشنا، جان اشتاین بک است. او در این اثر از طریق زندگی درهم‌تنیده‌ی دو خانواده‌ی آمریکایی به بازآفرینی داستان هابیل و قابیل در شمایلی جدید می‌پردازد.

درباره کتاب شرق بهشت:

جان اشتاین بک (John Steinbeck) در کتاب شرق بهشت‌ (East of Eden) تصویر جدیدی از خیر و شر، عشق و نفرت و شکست و رستگاری ترسیم می‌کند. رمان در مزارع پربار دره‌ی سالیناس کالیفرنیا روایت می‌شود و داستان زندگی دو نسل، در دو بازه‌ی زمانی متفاوت را بیان می‌کند. پدر خانواده‌ی اول، سایروس تراسک را به عنوان سرباز ارتش و قهرمان دروغین جنگ می‌شناسیم. سایروس همواره بین دو فرزند خود، چارلز و آدام، تبعیض قائل می‌شود بدون این که برای کار خود دلیل خاصی داشته باشد. زمانی که آدام به همراه همسرش، کتی، به کالیفرنیا می‌روند، با خانواده‌ی همیلتون‌ها آشنا می‌شوند. جان اشتاین بک در تصویرسازی همیلتون‌ها از خانواده‌ی مادرش الهام گرفته است. آن‌ها وضع مالی خوبی ندارند. پدر خانواده ساموئل، همراه با همسرش لیزا، با خانواده‌ی پرجمعیت خود زندگی می‌گذراند. ازدواج پابرجا و سنتی آن دو باعث شده تا 9 فرزند خود را، با خصوصیات، استعدادهای متفاوت و توانایی عشق ورزیدن، پرورش دهند.

سال‌ها بعد کتی دو پسر به دنیا می‌آورد و مدتی بعد همسر و فرزندانش را ترک می‌کند. شخصیت او را در داستان نماد پتانسیل شرارت در جهان می‌دانند. آرون که حالا باید به تنهایی پسرانش را بزرگ کند، همچون پدرش، میان آن دو فرق می‌گذارد. در واقع در شرق بهشت، تبعیض میان فرزندان وراثتی نشان داده می‌شود. اشتاین بک ضمن داستان به ما نشان می‌دهد عشق، طرد شدن، حسادت و تبعیض چه تاثیری بر زندگی‌، تصمیمات و انتخاب‌های افراد ایجاد می‌کند. با داستان زندگی تراسک‌ها، داستان حماسه‌ی هابیل و قابیل بازسازی می‌شود.

کتاب شرق بهشت اولین بار در سال 1952 به انتشار رسید. این اثر فینالیست جایزه‌ی ملی کتاب در سال 1953 شد. فیلمی سینمایی با عنوان شرق بهشت به کارگردانی الیا کازان، کارگردان آمریکایی، با اقتباس از این کتاب ساخته شد. این اثر موفق شده تا در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف، جوایز متفاوتی دریافت کند. اشتاین بک مسحورکننده‌ترین شخصیت‌های خود را در این رمان خلق کرده است. در این اثر برتر، رمز و راز هویت، غیرقابل توضیح بودن عشق و پیامدهای نبودن آن بررسی می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب شرق بهشت:

- از آن دست کتاب‌هایی است که نویسنده تمام توان، استعداد، جدیت و اشتیاق خود را در آن به کار گرفته‌ است. این کتاب کاملاً جالب و تاثیرگذار است. (The New York Herald Tribune)

- یک افسانه و خیال‌پردازی. یک اثر هنری عجیب و اصیل. (The New York Times Book Review)

- با وسعتی شگرف. (Kirkus Reviews)

- یک سال پیش زمانی که باشگاه کتاب به پایان رسید، با خود گفتم اگر اثر تکان‌دهنده‌ای بیابم، دوباره باشگاه را راه می‌اندازم. اولین بار این کتاب را خودم و سپس با دوستانم خواندم. ما فکر می‌کنیم بهترین رمان ممکن را خوانده‌ایم. (Oprah Winfrey)

کتاب شرق بهشت مناسب چه کسانی است؟

بزرگسالان مخاطبان کتاب شرق بهشت هستند. اگر به داستان‌های آمریکایی قرن بیستم علاقه دارید و از خواندن کتاب‌های طولانی لذت می‌برید، این اثر انتخاب مناسبی برای شماست.

با جان اشتاین بک بیشتر آشنا شویم:

اگر مخاطب جدی کتاب باشید، با نام جان اشتاین بک آشنا خواهید بود. کتاب‌های او از پرخواننده‌ترین و مهم‌ترین آثار دنیای ادبیات محسوب می‌شوند و اغلب کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای آثار او را مطالعه کرده‌اند؛ از موش‌ها و آدم‌ها گرفته تا کتاب راسته‌ی کنسروسازی. او در سال 1962 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. همچنین جایزه‌ی پولیتزر برای کتاب خوشه‌های خشم به اشتاین بک اهدا شد. از دیگر آثار او می‌توان به زنده‌باد زاپاتا و خون آن‌ها قوی است اشاره کرد.

در بخشی از کتاب شرق بهشت می‌خوانیم:

گاهى پیش مى‌آید که گونه‌اى حالت رحمت و آرامش روح را دربر مى‌گیرد. این پدیده‌اى است که خیلى‌ها با آن آشنایى دارند. ابتدا مثل جرق جرق کوچک نخ باروتى است که ضمن سوختن به دینامیت نزدیک مى‌شود. آرامشى در معده و حظّ و سرورى در اعصاب و ساعدها. پوست هوا را مى‌چشد و هر نفس فصیلتى است. تمام بدن با لذت کش و قوسى به خود مى‌دهد، ذهن به روشنى مى‌گراید و جهان در برابر چشمان شکوهمند مى‌شود. آدم امکان دارد در هوایى گرفته و سرزمینى تیره با درختانى سیاه زندگى کرده باشد، وقایعى مهم، پى‌درپى، نامشخص و بى‌رنگ برایش رخ داده باشد، این‌ها هیچ‌کدام اهمیتى ندارد. چون در لحظه رحمت و آرامش ناگهان آواز پرنده‌اى گوش را مى‌نوازد، رایحه زمین، مشام را لذت مى‌بخشد و نور خفیف شده از خلال شاخ و برگ درختى، به چشم روشنایى مى‌دهد. آن‌گاه آدم تبدیل به چشمه‌اى مى‌شود خشک‌نشدنى. شاید جایى که در دنیا اشغال مى‌کند با میزان و کیفیت آشفتگى‌اش اندازه‌گیرى شود. این عملى فردى است، ولى ما را به جمع پیوند مى‌دهد. خاستگاه هر آفرینشى است و هر فرد را در مقایسه با افراد دیگر مشخص مى‌کند. نمى‌دانم سال‌هایى که در پیش است چه چیزهایى براى‌مان تدارک دیده است. تغییرهایى غول‌آسا آماده مى‌شود، قدرت‌ها آینده‌اى را طرح مى‌ریزند که ما با چهره‌اش آشنا نیستیم.

پاره‌اى از این تغییرها به نظرمان خطرناک مى‌آیند، چون گرایش به این دارند که آنچه را در نظرمان خوب است، از بین ببرند. حقیقت دارد که وقتى دونفر با هم متحد شوند، خیلى آسان‌تر از یک نفر، بارى را بلند مى‌کنند. یک گروه خیلى سریع‌تر و بهتر مى‌تواند اتومبیلى را بسازد تا یک‌ نفر. و نانى که در کارخانه‌اى ساخته مى‌شود ارزان‌تر و کیفیتى یک‌نواخت‌تر از یک نانوایى دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرق بهشت
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات784
زبانفارسی
شابک978-964-453-101-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرق بهشت

ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
با نوشته‌های اشتاین بک از ۱۳ سالگی اشنا شدم، با خواندن کتاب جیبی اسب سرخ، نوشته‌های او را دوست دارم. دراین کتاب که بسیار روان و خوب ترجمه شده اشتاین بک به کند‌و‌کاو درون انسان ها میپردازه و ما در اون از خصلت های مختلف انسانی مثل حسادت، کین، عشق، شهامت و گذشت را میبینیم. در این داستان هم اشتاین بک و به دقت این خصوصیات را مشکافد. این کتاب دارای جملات بسیار زیبا اموزنده است که من جملات صفحات ۴۹۷و ۴۹۹ و صفحات اخر کتاب را خیلی دوست داشتم. لی در این کتاب یک اموزگار خوبی است که هم نقش پدر و هم مادر را در خانواده بازی میکند و فرد بسیار عاقل و سرد و گرم چشیده‌ای است که اکثر گفته هایش بسیار اموزنده است و نشان میدهد که یک فرد کتاب خوان اگر خود تجربه واقعی نداشته باشد از کتاب ها میتواند بیاموزد و به دیگران اموزش دهد. نقش دین در خانواده ساموئیل بسیار خوب خود را نشان میدهد. و در انتها مسئله بخشش که مهمترین مسئله در زندگی ما انسان ها است مطرح شده. کتاب بسیار خوب و اموزنده‌ای بود. ممنون از کتابراه.
عسل
۱۴۰۱/۴/۱۷
کتاب عالی بود ولی بعد از اینهمه خوندن اون انتظاری که داشتم برآورده نشد متاسفانه. ابتدای داستان اینهمه خانواده ساموئل به تصویر کشیده شد ولی در پایان زندگی فرزندان مثل تام و.. مشخص نشد.
سیما علیپورنوری
۱۴۰۲/۸/۱
هر چی بگم کمه... بهترین کتاب از جان عزیز صد در صد بخونید ممنون از کتابراه عزیز
سعید عارف زاده
۱۴۰۳/۱/۲۳
رمان بسیار زیبایی است. شخصا از خواندن آن لذت بردم.
الهه ستاری
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تمااام کتاب‌های جان اشتاین‌بک بهترین هستن👌🏻
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب شرق بهشت

برای دریافت کتاب شرق بهشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.