معرفی و دانلود کتاب شما شیاد نیستید: غلبه بر سندروم شیاد

عکس جلد کتاب شما شیاد نیستید: غلبه بر سندروم شیاد
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شما شیاد نیستید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شما شیاد نیستید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شما شیاد نیستید: غلبه بر سندروم شیاد

کولین مونسارات در کتاب شما شیاد نیستید، حقیقت جالبی را با خوانندگان در میان می‌گذارد؛ آیا می‌دانستید که 70 درصد از مردم در مقطعی از زندگی خود سندرم شیاد را تجربه کرده‌اند؟ متأسفانه، علی‌رغم میزان شیوع بالای آن، سندرم شیاد هنوز هم به‌خوبی شناخته نشده است و بسیاری از مردم بدون اینکه خودشان بدانند قربانی این بیماری بسیار رایج هستند، زندگی خود را می‌گذرانند.

درباره‌ی کتاب شما شیاد نیستید

کولین مونسارات (Coline Monsarrat) در کتاب شما شیاد نیستید (You Are Not an Imposter) کاوشی عمیق و شخصی از این سندرم بسیار رایج را ارائه کرده است. نویسنده به‌واسطه‌ی روایت داستان خود به‌شکلی کاملاً واضح و صادقانه، مسیری را که برای غلبه بر این سندرم پیموده، به مخاطب خود نشان می‌دهد. مونسارات در کتاب پیش رو نقل کرده است که در سال 2020 دچار وضعیتی شد که طی آن تقریباً جان خود را از دست داد و پس از آن به فکر نجات خود افتاد. قطعاً این اتفاق در جای خود بسیار تلخ و دردناک بود اما نتیجه‌ی بسیار خوبی را نیز در پی داشت، اینکه باعث نجات همیشگی کولین در زندگی شخصی‌اش شد. این کتاب که بخشی خاطره و بخشی راهنما است، به شما نشان می‌دهد که سندرم شیاد چگونه می‌تواند در تمام زمینه‌های زندگی‌تان، از شغل گرفته تا سلامتی جسمانی و روحی نفوذ کند، بدون اینکه حتی متوجه آن باشید!

معرفی و دانلود کتاب شما شیاد نیستید

مونسارات در کتاب شما شیاد نیستید، این سندرم را از نظر علمی مورد بررسی قرار داده است. او با بیان شواهدی از زندگی شخصی خود، اثبات‌های جالبی را در اختیار خوانندگان قرار داده، اینکه سندرم شیاد چگونه می‌تواند باعث کاشتن بذر شک و تردید نسبت به خود در دلتان شود، چه‌طور کمال‌گرایی برایتان به ارمغان می‌آورد، با چه رویه‌ای عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس شما را خدشه‌دار می‌کند و چگونه باعث می‌شود که به فردی مهرطلب تبدیل شوید که مدام در پی جلب رضایت و خوشایند مردم است. نویسنده به وضوح هشدار می‌دهد که این سندرم خیانتکار در نهایت شما را از دستیابی به پتانسیل کامل خود و رسیدن به اهدافتان بازخواهد داشت، پس بهتر است هرچه سریع‌تر به فکر رهایی خود از دام آن باشید.

کولین مونسارات در نقطه‌ی آغازین، از تجربه‌ی شخصی خود استفاده کرده است و استراتژی‌های عملی‌ای برای تغییر ارائه می‌کند. به نقل از او خواهید خواند که: «وقتی با این واقعیت مواجه شدم که وضعیت سلامتی من را به سمت ابتلا به سندرم شیاد سوق داده است، این یک زنگ بیدارباش برای من بود. متوجه شدم که با اعتراف نکردن به مبارزات و چالش‌های خودم، در حق خود بدی کرده‌ام و زندگی‌ام را به خطر انداخته‌ام. بار احساس تقلب در بیماری خودم بر سلامت جسمی و روانی من تأثیر گذاشته بود و منجر به تشخیص‌های پیچیده و مارپیچ نزولی شد. من رسالت خود را بر این گذاشتم که دلایل اصلی درگیری با سندرم شیادم را درک و بر آن غلبه کنم، نه فقط برای خودم، بلکه برای همه‌ی کسانی که ممکن است با چالش‌های مشابهی دست‌وپنجه نرم کنند. و در انجام این کار، سطح جدیدی از قدرت و انعطاف‌پذیری را کشف کردم. هرگز نمی‌دانستم که چنین قدرتی دارم».

کتاب شما شیاد نیستید یک راهنمای تحول‌آفرین برای هر کسی است که به‌دنبال کشف پتانسیل کامل خود و زندگی کردن در بهترین شرایط ممکن است. این کتاب در دو بخش اصلی و هشت فصل به رشته‌ی تحریر درآمده که شامل عناوینی چون پیامدهای سندرم شیاد، آشنایی با ریشه‌‏های سندرم شیاد، جست‌وجوی بی‌‏نهایت برای رسیدن به کمال، شخصی به دل نگیرید (درباره شما نیست)، اعتمادبه‏‌نفس حداکثر، مهرطلبی را کنار بگذارید، موفقیت خود را تضمین کنید و زندگی خود را احیاء کنید و به مسرت برسید، است. مونسارات در بخش اول کتاب به شما خواهد آموخت که ماسک شیاد چیست و چطور از آن غافل مانده‌اید و دومین بخش کتاب نیز راه شکاف انداختن در این ماسک را به شما نشان خواهد داد. مؤخره‌ی کتاب نیز در حکم چکیده‌ای‌‌ست از هرآنچه مونسارات در اختیارتان گذاشته و به شما آموخته است.

مهدی قراچه‌داغی کتاب شما شیاد نیستید را به فارسی برگردانده و انتشارات لیوسا آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب شما شیاد نیستید

  • این کتاب بر اساس تجربیات شخصی و سختی‌هایی که نویسنده به دلیل باورهای نادرست و منفی از خود داشته، نوشته شده است. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا از اشتباهات مشابه اجتناب کنند و از زندگی خود نهایت لذت را ببرند. کولین راهنمایی فوق‌العاده را برای آن دسته از ما که بدون توجه به تلاش‌ها و دستاوردهایمان از سندرم شیاد رنج می‌بریم به رشته‌ی تحریر درآورده. او دانش و تجربه خود را به اشتراک می گذارد تا به خوانندگان کمک کند بر این سندرم غلبه کنند. این کتاب اهمیت شفقت به خود را نشان می‌دهد و خوانندگان را تشویق می‌کند تا با خود مهربان باشند و لازمه‌ی تمرکز بر نقاط قوت و دستاوردهای خود را به جای نقص‌هایشان درک کنند. (Marie-Hélène Fasquel for Readers' Favorite)
  • آنچه من در مورد کتاب «شما شیاد نیستید» اثر کولین مونسارات دوست داشتم، استفاده از داستان‌های کوتاهی است که تجربیات شخصی او را به‌عنوان قربانی مبتلا به سندرم فریبکار منعکس می‌کند. تجربیات منحصربه‌فردش به کار او حسی واقع‌گرایانه بخشیده و آن را باورپذیرتر کرده است. این کتاب به من کمک کرد تا با احساسات، افکار و عواطف او ارتباط برقرار کنم. می‌توانستم احساس کنم که او چقدر در انتقال تجربیاتش برای ایجاد آگاهی و حفظ توجه ما مشتاق بوده است. گنجاندن ارجاعات به کار سایر محققان و نویسندگان در سرتاسر کتاب، گواه این است که نویسنده برای ارائه‌ی داده‌های قابل‌اعتماد به کسانی که مایل به مطالعه‌ی بیشتر هستند، حقیقتاً وقت گذاشته است. او با استناد به کار دیگران خود را فردی نجیب و فداکار و سرشار از عشق و حسن‌نیت نسبت به دیگران نشان می دهد. (Grace Ruhara for Readers' Favorite)

کتاب شما شیاد نیستید برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب پیش رو برای هر کسی که به‌دنبال درک تأثیر باورها بر رفتارها و بازپس‌گیری کنترل زندگی خود است، ضروری خواهد بود.

در بخشی از کتاب شما شیاد نیستید: غلبه بر سندروم شیاد می‌خوانیم

ژانویه 2020

من چهار سال قبل به دبی نقل‌مکان کرده بودم تا به کاری بپردازم که آن را در رؤیا می‌دیدم. شهر پر از فرصت‌های مناسب بود و من آماده بودم یکی از آن‌ها را شروع کنم. در ذهنم زندگی به خوبی در جریان بود جز آن خستگی مزمن که چند سالی دامنگیر من شده بود. تحت‌تأثیر این احساس خستگی بسیار احساسی و عاطفی شده بودم و به‌عنوان کسی که برای برخورد با احساساتش مشکل داشت، این خستگی مسئله‌ای بود که آرزو داشتم آن را حل‌وفصل کنم.

متأسفانه کسی نگرانی‌های مرا درک نمی‌کرد زیرا در نظر آن‌ها من یکی از فعال‌ترین و پویاترین کسانی بودم که آن‌ها سراغ داشتند. دکترها مشکلی در من پیدا نکردند و حتی یکی از روزها داروفروشی که مرا می‌شناخت، گفت اگر من به ویتامین نیاز داشتم، دیگران چه نیازی می‌توانند داشته باشند؟ از این‌رو من شم و غریزه‌ام را در این باره که اشکالی در من وجود دارد دفن کردم، به زندگی‌ام ادامه دادم و علائمی را که بدنم به من مخابره می‌کرد نادیده گرفتم.

سوم ژانویه بود و آفتاب ملایم اوایل سال بر دبی می‌تابید. احساس می‌کردم روز خوبی در پیش دارم. سال نو نوید روز خوبی را که در پیش داشتم به من وعده می‌داد. قبلاً برنامه‌ها و هدف‌هایی را که برای سال جدید در نظر داشتم نوشته بودم. هدف‌هایم برای سال 2020 مشخص شده بود. سرانجام از چیزی مطمئن شده بودم: سال 2020 یکی از بهترین سال‌هایی است که در زندگی‌ام متجلی خواهد شد.

من به‌عنوان یک زن بیست‌ونه‌ساله پر از رؤیا بودم و برای تحقق این رؤیاها تردیدی به خود راه نمی‌دادم. این برای اغلب زنانی که دوران بیست‌ونه‌سالگی را می‌گذراندند امری طبیعی بود: پیدا کردن یک شغل خوب، رسیدن به آمادگی و تناسب جسمانی بهتر (که باید بگویم این تنها آرزویی بود که به آن دست یافتم) و یافتن عشق. از این‌رو وقتی قلم و همه‌ی آمال و آرزوهایم را زمین گذاشتم، با تبسمی بر لبان خود به سالی که در پیش داشتم لبخند زدم.

هوا عالی بود. از این‌رو تصمیم گرفتم برای صرف ناهار در یک رستوران با دوستانم در ساحل ملاقات کنم. یک ناهار خوب و یک نوشیدنی مطلوب زیر آفتاب - از این بهتر چه می‌توانستم انتظار داشته باشم؟ در آن لحظه احساس کردم باید آدم خوشبختی باشم که این زندگی را تجربه می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: ماسک شیاد
1. پیامدهای سندرم شیاد
2. آشنایی با ریشه‌‏های سندرم شیاد
بخش دوم: در ماسک خود شکاف بیندازید
3. جست‌وجوی بی‌‏نهایت برای رسیدن به کمال
4. شخصی به دل نگیرید (درباره شما نیست)
5. اعتمادبه‏‌نفس حداکثر
6. مهرطلبی را کنار بگذارید
7. موفقیت خود را تضمین کنید
8. زندگی خود را احیاء کنید و به مسرت برسید
مؤخره
چند کلمه درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شما شیاد نیستید: غلبه بر سندروم شیاد
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-340-366-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شما شیاد نیستید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شما شیاد نیستید

برای دریافت کتاب شما شیاد نیستید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.