معرفی و دانلود کتاب شن‌های زمان

عکس جلد کتاب شن‌های زمان
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شن‌های زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شن‌های زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شن‌های زمان

کتاب شن‌های زمان رمانی‌ست هیجان‌انگیز و پر از شخصیت‌های رنگارنگ. سیدنی شلدون برای این کتاب پس‌زمینه‌های جذابی مانند ماجراهای عاشقانه، درگیری بین ملی‌گرایان باسک و دولت سرکوبگر اسپانیا پس از ژنرال فرانکو و صومعه‌ی کاتولیک را انتخاب کرده. جیمی میرو، رهبر چریک‌های باسک، در برابر یک سرهنگ فاسد و سادیست به نام آکوکا قرار می‌گیرد. اما چهار راهبه چگونه وارد این درگیری می‌شوند؟...

درباره‌ی کتاب شن‌های زمان

چهار راهبه به نام‌های مگان، لوسیا، ترزا و گراسیا شخصیت‌های اصلی رمان شن‌های زمان (The Sands of Time) هستند که ناگهان درگیر جنگ داخلی اسپانیا می‌شوند. دو شخصیت اصلی دیگر داستان در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند: جیمی میرو، رهبر شورشی کاریزماتیک که برای مردمان باسک علیه دولت اسپانیا به رهبری ژنرال فرانکو می‌جنگد. و سرهنگ بی‌رحم ارتش اسپانیا، رامون آکوکا که با وجود چهره‌ی خونسرد و چشمان بی‌احساسش،‌ تا پای جان برای عقاید فرانکو مبارزه می‌‌کند.

سیدنی شلدون (Sidney Sheldon) داستان کتاب شن‌های زمان را به‌گونه‌ای پیش می‌برد که این چهار راهبه خواسته یا ناخواسته وارد ماجراهایی هیجان‌انگیز شوند. ارتش اسپانیا با اعتقاد به این‌که کلیسا به شورشیان یاری می‌رساند، به صومعه‌ای در شهر حمله می‌کند. چهار راهبه‌‌ای که در ابتدا نام آن‌ها آورده شد، از صومعه فرار می‌کنند و با ارتش جیمی میرو به سرزمین باسک می‌روند. اما سرگذشت هر کدام از راهبه‌ها پیش از پیوستن به صومعه، رازی است که در فصل‌های مختلف رمان شن‌های زمان از آن پرده برداشته می‌شود.

سیدنی شلدون محور داستان شن‌های زمان را بر سرگذشت چهار راهبه قرار داده است. آیا راهبه‌ها می‌توانند مأموریت مخفی خود را انجام دهند و از مهلکه‌ای که در آن هستند جان سالم به در ببرند؟... کتاب شن‌های زمان مانند یک فیلم هیجان‌انگیز شما را همراه با شخصیت‌هایی با پیشینه‌ی متفاوت به دل تاریخ و کشور اسپانیا می‌برد. اگر می‌خواهید از سرنوشت شخصیت‌های کتاب شن‌های زمان باخبر شوید، ترجمه‌ی الگا کیایی از این کتاب را بخوانید که انتشارات لیوسا آن را به چاپ رسانده است.

جالب است بدانید که بعد از انتشار رمان مردم کشور اسپانیا به محتوای کتاب واکنش نشان دادند و آن را از نظر تاریخی نادرست خواندند. کتاب اطلاعات درستی از تاریخ و سیاست اسپانیا یا سرزمین باسک نشان نمی‌دهد و چند اشتباه تاریخی و جغرافیایی فاحش دارد. همین موضوع باعث شد که در نسخه‌ی اسپانیایی اثر یک صفحه به‌عنوان «سلب مسئولیت» اضافه شود.

اقتباس‌ از کتاب شن‌های زمان

گری نلسون در سال 1992 مینی‌سریالی دو قسمتی از کتاب شن‌های زمان ساخت که بازیگرانی مانند جیمز برولین، رادی مک‌داول، دبورا رافین، آماندا پلامر و الیزابت گریسن در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در نکوداشت‌ کتاب شن‌های زمان

  • یک رمان هیجان‌انگیز که مملو از داستان‌ها‌ و شخصیت‌های مختلف است. اگر به دسیسه‌های سیاسی، تاریخ، اسپانیا و سفر علاقه دارید، کتاب شن‌های زمان برای شما مناسب است. نثر سیدنی شلدون در این کتاب واقع‌گرایانه است و در بعضی قسمت‌ها خواننده را حیرت‌زده می‌کند. (مجله‌ی کرکوس)

کتاب شن‌های زمان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید یک کتاب هیجان‌انگیز، عاشقانه، ملودرام و تاریخی را در سریع‌ترین زمان ممکن بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب شن‌های زمان را انتخاب کنید.

در بخشی از کتاب شن‌های زمان می‌خوانیم

نخست‌وزیر لئوپولدو مارتینس به‌شدت عصبانى بود. او مرد کوچک‌اندام و ریزنقشى بود با عینک ذره‌بینى بر روى چشم‌هایش، و درحالى‌که حرف مى‌زد تمام بدنش مى‌لرزید. فریادزنان گفت: «باید جلوى جیمى میرو گرفته شود.» روى سخن او با شش مرد دیگرى بود که در اتاقش دور هم جمع شده بودند. با صدایى بلند و مرتعش ادامه داد: «ما فقط دنبال یک تروریست هستیم و متأسفانه تمام نیروى ارتش و پلیس در این کار درمانده‌اند.»

مارتینس اضافه کرد: «دیروز میرو پامپلونا را به جبهه‌ى جنگ تبدیل کرد.» مشتى روى میزش کوبید و ادامه داد: «خبردار شده‌ایم که او دو نگهبان زندان را کشته و با استفاده از شلوغى توانسته دو نفر از دوستانش را که محکوم به اعدام بودند فرارى بدهد و در این جریان عده‌ى زیادى از مردم بى‌دفاع جان خود را از دست داده‌اند.»

هیچ‌یک از حاضران در اتاق حرفى نزد. از زمانى‌که نخست‌وزیر مارتینس روى کار آمده بود، اعلام کرده بود که اولین و مهم‌ترین کار او مبارزه با آزادى‌خواهان تا نابودى کامل آنها است. ولى او زیادى خوش‌بین بود. مبارزان بى‌رحم و خشن باسک عقاید دیگرى داشتند و تظاهرات، بمب‌گذارى‌ها و دستبرد به بانک‌ها در کنار دیگر اعتراضات آنها، عرصه را بر دولت تنگ کرده بود.

مردى که در سمت راست مارتینس نشسته بود، گفت: «من او را پیدا خواهم کرد.» او سرهنگ رامون آکوکا رئیس اداره‌ى مبارزه با خرابکاران بود. آکوکا شصت‌وچهارپنج ساله بود با هیکلى بزرگ و تنومند که بسیارى به او لقب غول داده بودند. علاوه بر جاى زخم‌هاى قدیمى صورتش، چشم‌هاى سرد و بى‌احساسش انسان را در برخورد با او بى‌اختیار به وحشت مى‌انداخت.

فهرست مطالب کتاب

1: پامپلونا، اسپانیا: سال 1976
2: مادرید
3: آویلا
4: شکارچى انسان
5: فرار راهبه‌ها
6: لاس ناواس دِل مارکس، اسپانیا: سال 1950
7: دستبرد به فروشگاه
8: تائورمینا، سیسیل
9: سال 1968: لوسیا، پناهنده‌ى کلیسا
10: دستگیرى کاریلو
11: ایزه، فرانسه: سال 1924
12: ترزا راهبه می‌شود
13: خواهر مگان رقیب او می‌شود
14: یتیم‌خانه‌ی آویلا
15: نیویورک، آمریکا: سال 1976
16: بچه‌ی سرراهی
17: دستگیرى خواهر ترزا
18: در جستجوى بچه‌ى سرراهى
19: حمله به محل اتراق تروریست‌ها
20: ترزا در دام آکوکا
21: خاطره‌ى بمباران خرنیکا
22: خواهر لوسیا
23: ترور مدیر هتل
24: نجات خواهر لوسیا
25: جنجال حمله به صومعه
26: ریکاردو ملادو
27: سرود مرگ
28: اعتراف خواهر گراسیلا
29: به‌دنبال بچه‌ى گمشده
30: سرقت از بانک
31: دهکده‌ى سانتو دومینگو
32: نیرنگ خواهر مگان
33: شناسایى خبرچین
34: دامى براى جیمى میرو
35: دستگیرى جیمى میرو
36: آزادى جیمى میرو
37: نجات روبیو و خواهر لوسیا
38: مگان در اوج قدرت
39: دستبرد به بانک و دستگیرى میرو
40: کوشش براى نجات میرو
41: اعدام میرو
42: مسافران
43: معجزه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شن‌های زمان
نویسنده
مترجمالگا کیایی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-340-209-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شن‌های زمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شن‌های زمان

برای دریافت کتاب شن‌های زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.