معرفی و دانلود کتاب شنا

عکس جلد کتاب شنا
قیمت:
39500 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شنا

کتاب شنا از راجر دیکین، شاهکاری است درباره‌ی طبیعت و محیط‌زیست؛ فراخوان به سفری سحرانگیز و الهام‌بخش به جهانی که در آن آب ما را احاطه کرده است. راجر دیکین در تلاش برای کشف جزیره‌ای که موطنش است، تمام انگلستان را شنا می‌کند؛ از خانه‌اش که در سافک است گرفته تا همه‌ی دریاها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، برکه‌ها و هر گودال آبی که می‌بیند.

درباره‌ی کتاب شنا

راجر دیکین (Roger Deakin)، کتاب شنا (Swimming) را بر مبنای تجربیات خود از سفری که در آن کل انگلستان را شنا کرده، نوشته است. راجر دیکین که طرف‌دار سرسخت شنا کردن در آب‌های وحشی است، تجربیات بسیار تأثیرگذار خود از شنا کردن همراه با عجیب‌ترین اتفاق‌ها را در این کتاب جمع‌آوری کرده است.

راجر دیکین ما را وادار می‌کند که حس کنیم در آب غوطه‌وریم و شناکُنان از میان طبیعت زیبایی عبور می‌کنیم که در آن تنها و رها هستیم. کتاب شنا، آب را به‌عنوان موجودی زنده به ما معرفی می‌کند که روح دارد، ما را در بر می‌گیرد و خاطرات و احساساتش را به ما منتقل می‌کند.

راجر دیکین در سفری که کتاب شنا شرحِ ماجرای آن است از میان شبکه‌ای از شاخ‌آب‌ها که انگلستان را به خارج از آن متصل می‌کنند عبور کرده و سر در زیستگاه‌های طبیعی انواع موجودات فرو برده است؛ از ماهی‌ها و دیگر انواع آبزیان گرفته، تا دوزیستان، پستانداران و پرندگان.

طبیعتاً چنین سفری، بدون خطر سپری نشده است. راجر دیکین در طول مسیری که پیموده است، علاوه‌بر شرایط نامساعد جوی و خطراتی که در آب‌های خروشان و وحشی پشت سر گذاشته، با دردسرهای زیادی از طرف انسان‌ها روبه‌رو شده است. در منطقه‌ای گارد ساحلی جلوی او را گرفته و حتی یک‌بار دستگیر شده است. هدفی که راجر دیکین را به نوشتن کتاب شنا واداشته است، فراتر از درمیان‌گذاشتن تجربه‌ی لذت‌بخشی که داشته، تلاش برای برطرف کردن این موانع بوده است.

کتاب شنا درواقع گزیده‌ای است که انتشارات پنگوئن (Penguin Random House) از کتاب اصلی راجر دیکین به نام شناور در آب (Waterlog) تهیه کرده است. البته در کتاب شنا، جملات به همان شکل کتاب اصلی حفظ شده‌اند و تغییری در آن‌ها صورت نگرفته است؛ بلکه تنها تعدادی از این جملات گزینش شده‌اند تا مخاطب را برای خواندن کتاب اصلی مشتاق کنند.

کتاب شنا را کتاب‌سرای نیک با ترجمه‌ی حسین کاظمی یزدی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های تکه‌های نیک

مجموعه‌ی تکه‌های نیک، ترجمه‌ی انتشارات کتاب‌سرای نیک از بخش عمده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی وینتیج مینی (Vintage Minis) انتشارات پنگوئن است. انتشارات پنگوئن این مجموعه را برای جلب اشتیاق خوانندگان به مطالعه‌ی آثار کلاسیک تهیه کرده و هر جلد آن درواقع، گزیده‌ی یکی از آثار نویسنده‌ای بزرگ و تأثیرگذار است. این مجموعه، کتاب‌هایش را از میان آثار نویسندگانی برگزیده که تجربه و دریافت حسی خود از زندگی را نوشته‌اند. هر کدام از این کتاب‌ها، یکی از فصول زندگی را در برابر چشم مخاطبشان می‌گیرند. به همین دلیل وینتیج مینی هر کتاب را با عنوانی نامیده است که تجربیات آن مرحله از زندگی را به مخاطب ارائه می‌دهد. زبان، عشق، آزادی، حسادت، مادری، کار، دوستی، جنگ، خانه، خوردن، هنر و رؤیاها ازجمله مجلدهای این مجموعه هستند.

نکوداشت‌های کتاب شنا

قصیده‌ای زیبا در ستایش شنا کردن در فضای آزاد. راجر دیکین با توصیفات سحرانگیز و دقیقی که از تجربیات فراوانش در شنا به مخاطبان عرضه می‌کند، لذت هم‌زمان شنا کردن در فضای آزاد و نفس کشیدن در زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی را به آن‌ها می‌چشاند. پافشاری راجر دیکین بر مجاز شدن شنا در آب‌های وحشی برای همه‌ی انسان‌ها، درواقع پافشاری برای داشتن یک اکوسیستم بهتر برای همه‌ی انسان‌هاست. (مجله‌ی آتلانتیک)

کتاب شنا یک شاهکار است. شنا کردن برای راجر دیکین صرفاً به ‌معنای حرکت دادن دست و پا نیست؛ بلکه به‌معنای در حرکت بودن است. (سایت کات)

یک مراقبه‌ی زیبا از طریق شنا کردن در طبیعت. راجر دیکین با درک و حساسیت بالا و قدردانی نسبت به محیط پیرامونش این کتاب را نوشته است. (سایت جزبل)

کتاب شنا مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید با خواندن تجربه‌ی نفس‌گیر یک عاشق طبیعت از شنا کردن در مناطق هیجان‌انگیز به وجد بیایید، کتاب شنا را در لیست مطالعه‌ی خود قرار دهید. کتاب شنا به تمام کسانی که به محیط‌زیست، طبیعت، شنا و لمس کردن زندگی علاقه‌مند هستند توصیه می‌شود.

با راجر بیشتر آشنا شویم

راجر دیکین، نویسنده‌ی انگلیسی در سال 1943 متولد شد و در سال 2006 از دنیا رفت. علاقه به محیط‌زیست و حفاظت از آن، تعریف مختصری از زندگی او بود. دیکین در طول عمرش به مناطق زیادی سفر کرد و مستندهای مختلفی ساخت. یکی از این مستندها را در مزرعه‌ای که خود ساخته بود و در آن محصولات طبیعی پرورش می‌داد تهیه کرد. راجر دیکین به‌عنوان یک فعال محیط‌زیست، تأثیر زیادی بر افراد دیگر در مناطق مختلف جهان گذاشت.

در بخشی از کتاب شنا می‌خوانیم

در کوله‌پشتی‌ام، طناب و کفش‌های غواصی گذاشتم و خط ‌آهن ستل تا چارلیز را دنبال کردم و بعد از مزرعه‌ی هل گیل در سربالایی گذشتم و رود را دنبال کردم تا به پل و بیشه‌ی کوچکی رسیدم که دور از دره‌ی بسیار پرشیبی بود که مرا به این‌جا آورد. از سربالایی گذشتم و ناگهان ورودی ژرف‌دره پیش چشمم ظاهر شد. رود در این‌جا در احاطه‌ی چهار صخره‌ی بزرگ باریک می‌شد و در دامنه در شکافی پرپیچ و ناپیدا، ناپدید می‌شد. اگر چند متر جلوتر نمی‌آمدید، متوجه نمی‌شدید که رود آن‌جاست. ویژگی پنهان‌کاری این رود احتمالاً دلیل نامگذاری آن به این نام بوده است؛ چون در زبان توتنی باستان Hala یعنی «کسی که پوشیده و پنهان شده است» و فعل hel یعنی پنهان کردن. در حالی که پایین پرتگاه را نگاه می‌کردم و به هیس‌هیس آب گوش می‌دادم که به کناره‌ها فشار می‌آورد، احساس می‌کردم مثل کودکی هستم بالای سرسره‌ی مارپیچ، یا یک سواری در سیرک که به همین اندازه نامطمئن است: اصلاً مطمئن نبودم که این فکر خوبی است یا نه.

ژرف‌دره‌ی هل گیل شبیه به گودالی است که بیست متر عمق دارد. دامنه‌های این ژرف‌دره که تقریباً عمومی هستند، طولی چهارصدمتری دارند؛ و چندین آبشار هم وجود دارد که در حوضچه‌هایی آهکی می‌ریزند که آب از آن‌ها سرریز می‌شود. از نظر زمین‌شناسی، تونل‌سازی در سنگ آهک‌ها احتمالاً در پایان آخرین عصر یخبندان، 11 هزار سال پیش، شروع شده است، وقتی که آب گداخته که هیچ راهی برای خروج پیدا نمی‌کند، از میان لایه‌های سنگ آهک و ماسه سرازیر می‌شود و باز هم در دام رود یخ‌زده‌ی بالای سرش می‌افتد و با حل کردن صخره این ژرف‌دره را درست می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت سرپرست مجموعه
1: خندق
2: آی‌اسپای در دریاکنار
3: ارباب پرواز
4: گرداب‌ها و پرتو نور ماه
5: بارو و ثورو
6: ردپای سالمون
7: انقراض‌ها
8: رویارویی با نیادها
9: پایین آمدن از هِل‌ گیل
10: لرزنده‌ها در والبرزویک
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شنا
نویسنده
مترجمحسین کاظمی یزدی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-600-8957-29-4
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک
39500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شنا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شنا

برای دریافت کتاب شنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.