معرفی و دانلود کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی

عکس جلد کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی
قیمت:
150000 تومان - 15.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی

کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی نوشته فرهاد سینائی، وسایل و تجهیزات لازم برای این فنون و صنایع را معرفی و تاریخچه هر یک را بررسی می‌کند.

طلا و جواهرسازی یک هنر مدرن به شمار می‌رود که در ایران باستان ریشه دارد. در عصر کنونی طلا و جواهرسازی به عنوان یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در دنیا شناخته می‌شود.

ابزارشناسی یکی از دوره‌های مقدماتی و عمومی است که در رشته‌ طلا و جواهرسازی باید طی شود و هر فردی که وارد این صنعت می‌شود نیاز است تا این ابزارها را بشناسد و با انواع گوناگون آن آشنا شود.

از ضروری‌ترین و پراهمیت‌ترین وسایل برای ساخت انواع طلا و زیورآلات، ابزارآلات طلا و جواهرسازی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان طلا و جواهراتی زیبا و منقش به طرح‌های چشم‌نواز را ساخت.

در قدیم مخراج‌کاری یا همان گوهرنشانی با استفاده از ابزارهای ساده‌ای مثل چکش کوچک و چند قلم فلزی نوک‌تیز و نوک‌پهن برای نشاندن سنگ انجام می‌شد اما اکنون با وجود ابزار و تجهیزات بسیار دقیقی مثل انبرهای گوناگون، ذره‌بین، انواع گیره‌های نگه‌دارنده، لیزرهای حرارتی و... مخراج‌کاری با دقت و ظرافت بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

هنر برش، تراش و پولیش سنگ‌های قیمتی، سنگ‌های نیمه‌قیمتی و سنگ‌های مصنوعی گوهرتراشی نام دارد. به همین دلیل است که ابزار لازمه تراش گوهر همواره از آن دسته وسایلی بوده که برای هر گوهرتراشی جهت تراشیدن سنگ‌های قیمتی، نیمه‌قیمتی و مصنوعی ضروری و واجب است.

خواندن کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به هنر و رشته طلا و جواهرسازی علاقه‌مند هستید و نیاز دارید که با ابزارآلات و تجهیزات این هنر و نحوه استفاده درست از آن‌ها آشنا شوید، این کتاب برای شما بسیار کاربردی و مناسب است.

در بخشی از کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی می‌خوانیم:

کولیس دیجیتال وسیله‌ای جهت اندازه‌گیری است که می‌تواند اعداد را روی صفحه نمایش نشان داده تا خواندن اعداد با سهولت بیشتری انجام گیرد. کولیس دارای دقت بیشتری نسبت به خط‌کش بوده و مقیاس‌های دقیق‌تری را به کاربر می‌دهد. کولیس‌ها معمولاً از طریق باطری کار می‌کنند و تا زمانی که در حالت خاموش قرار نگیرند همچنان از باطری استفاده می‌نمایند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناخت ابزار طلا و جواهرسازی
فصل دوم: شناخت ابزارهای مخراج‌کاری
فصل سوم: شناخت ابزار و تجهیزات گوهرتراشی‌کاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مؤلفین طلایی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات75
زبانفارسی
شابک978-600-248-955-5
موضوع کتابکتاب‌های فنی حرفه‌ای
قیمت نسخه الکترونیک
150000 ت - 15.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی

سعید یزدانی
۱۴۰۲/۷/۲۸
این اطلاعات رو با یک سرچ ساده تو اینترنت میشه کامل تر و مفید تر کسب کرد و مبلغ کتاب با مطالب داخلش همخوانی ندارند. خرید این کتاب رو توصیه نمیکنم
آرتابان کاویانی
۱۴۰۲/۷/۲۶
برای کسانی که قصد شرکت در ازمون‌های فنی و حرفه‌ای و وارد شدن به کار طلا و جواهر و کارگاه ساخت طلا و جواهر هستن بسیار مفید است
فرید رجبی
۱۴۰۲/۹/۲۳
جا داشت که توضیحات بیشتری داده بشه
اما در حد شناخت ابزار و وسایل برای افراد تازه کار بد نیست
مهدی رهپرداز
۱۴۰۱/۶/۸
سلام در مورد گوهر تراشی بسیار خلاصه و کوتاه توضیح داده شده که در همه سایتها در این حد گفته شده
Hamedmalek
۱۴۰۱/۸/۱۷
انتظار بیشتری داشتم
مطالب بسیار کلی بود
فاطمه شفائی
۱۴۰۱/۶/۲۱
خوبه برای کسایی که هیچ اطلاعی ندارم میتونه مفید باشه
فرشید ریگی
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتاب بسیار کاربردی بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی

برای دریافت کتاب شناخت ابزار و تجهیزات طلا و جواهرسازی، مخراج کاری، گوهرتراشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.