معرفی و دانلود کتاب آموزش طلای آبشده: صفر تا صد طلای آبشده را بیاموزید

عکس جلد کتاب آموزش طلای آبشده: صفر تا صد طلای آبشده را بیاموزید
قیمت:
۲۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طلای آبشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طلای آبشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش طلای آبشده: صفر تا صد طلای آبشده را بیاموزید

کتاب آموزش طلای آبشده نوشته فرهاد سینائی، شما را گام به گام با مراحل خرید و فروش این نوع طلا و هر آنچه که باید درباره آن بدانید آشنا می‌کند و روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بازار طلا را آموزش می‌دهد.

درباره کتاب آموزش طلای آبشده:

فصل اول این کتاب به اوزان طلا و واحدهای آن در ایران و کشورهای اروپایی و جهان می‌پردازد. نخست، به اصطلاح مظنه در بازار طلا و انواع مثقال اشاره می‌شود، سپس واحد گرم، سوت و اونس شرح داده می‌شود.

فصل دوم، در خصوص شناخت عیارهای طلاست. در این فصل، با تعریف میزان خلوص طلا که همان «عیار» است و نیز انواع عیار ایرانی و جهانی آشنا می‌شوید. در ادامه، تبدیل عیار ایرانی به عیار جهانی و برعکس و نحوه انجام محاسبات آن را فرامی‌گیرید.

در فصل سوم، هر آنچه باید درباره طلای آبشده بدانید، به شما گفته می‌شود. این موارد به طور مختصر عبارتند از: طلای آبشده چیست؟ کاربرد طلای آبشده، شکل و ابعاد طلای آبشده، عیار طلای آبشده را چگونه و کجا مشخص می‌کنند؟ و...

فصل چهارم، برای آشنایی با تجهیزات و فرایند ذوب طلای آبشده است. در این فصل، با فرایند ذوب طلا به صورت گام به گام و تجهیزات مورد استفاده در ذوب طلا همراه با رعایت نکات ایمنی، آشنا می‌شوید و در پایان، روش محاسبه عیار به دست آمده پس از ذوب طلاهای متفرقه با عیار مختلف، تشریح خواهد شد.

فصل پنجم، بر انواع معاملات و خرید و فروش طلای آبشده شامل معاملات نقدی، شرطی، کاغذی و حواله‌ای تمرکز می‌کند. فصل ششم، بورس آبشده فروش‌هاست. این فصل به معرفی پله آهنی و سبزه میدان تهران که پاتوق تجمع دلالان برای انجام معاملات فردایی و شنبه‌ای است می‌پردازد. علاوه بر آن، فعالیت بنکداران، کیفی‌ها و طلافروشی‌ها نیز در کنار آبشده‌فروش‌ها به عنوان دیگر فروشندگان طلای آبشده تشریح می‌شود.

فصل هفتم، مراحل خرید طلای آبشده را بازگو می‌کند. این مراحل شامل جست‌وجوی فروشنده مطمئن، روش استعلام قیمت و استفاده از لفظ قیمت طلای آبشده در بازار، روش معامله طلای آبشده، مفهوم پولی کردن طلای آبشده، بررسی فاکتور، انگ و عیار طلای آبشده و در نهایت، مطابقت مشخصات طلای آبشده با فاکتور است.

فصل هشتم، روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بازار طلا را تشریح می‌کند. این فصل، ضمن معرفی سرمایه‌گذاری انواع طلا از قبیل شمش طلا، مصنوعات طلا، سکه طلا و طلای آبشده به بررسی انواع مختلف سرمایه‌گذاری می‌پردازد.

فصل نهم، اطلاعات تکمیلی از طلای آبشده ارائه می‌دهد و ضمن تشریح قوانین و مقررات جدید طلای آبشده، اصطلاحات رایج در بازار طلا و طلای آبشده و بانک اطلاعات آزمایشگاه‌های ری‌گیری در سراسر کشور، به مطالب این کتاب پایان می‌دهد.

کتاب آموزش طلای آبشده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید در بازار طلای آبشده به فعالیت بپردازید و یا می‌خواهید در این حوزه کسب‌وکار شخصی خود را راه بیندازید، این کتاب به شما کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب آموزش طلای آبشده می‌خوانیم:

هنگام خرید و فروش طلا، عیار طلا در تعیین قیمت طلا تأثیرگذار است. هنگام فروش، طلافروش، طلای نو را با عیار 750 یا همان 18 عیار می‌فروشد. گفتنی است علاوه بر قیمت روز طلا، دیگر عوامل نظیر اجرت طلا، سود مغازه‌دار و مالیات بر ارزش افزوده نیز بر قیمت طلا می‌افزاید. اما هنگام خرید، طلافروش در بهترین حالت با عیار 740 طلای کهنه مشتری را می‌خرد. هرچند گاهی پیش آمده طلافروش، طلای مشتری را با عیار 735 قیمت‌گذاری کرده که البته این بستگی به انصاف طلافروش دارد. اما دلیل طلافروشان این است که چون طلای دست دوم و کهنه است، بدیهی است که جرم و آلودگی به خود گرفته باشد، پس عیار آن را کمتر از 750 در نظر می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: آشنایی با اوزان طلا و واحدهای آن
فصل دوم: شناخت عیارهای طلا (عیار ایرانی و عیار جهانی)
فصل سوم: هر آنچه باید درباره طلای آبشده بدانید
فصل چهارم: آشنایی با تجهیزات و فرایند ذوب طلای آبشده
فصل پنجم: انواع معاملات و خرید و فروش طلای آبشده
فصل ششم: مراحل خرید طلای آبشده
فصل هفتم: مراحل خرید طلای آبشده
فصل هشتم: روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بازار طلا
فصل نهم: اطلاعات تکمیلی طلای آبشده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش طلای آبشده: صفر تا صد طلای آبشده را بیاموزید
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مؤلفین طلایی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-261-147-7
موضوع کتابکتاب‌های فنی حرفه‌ای، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش طلای آبشده

علی رضا ملکی
۱۴۰۱/۲/۲۸
خیلی کلی گویی شده و برای من که به جهت آشنایی با معاملات کاغذی این کتاب رو خریدم چند خط کلی گویی شده بود و پشیمان شدم از خرید
فرید فرزاد
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
روش ساخت به چه درد میخوره که بیشتر حجم کتاب به ان اختصاص داده شده است؟ کتاب اطلاعات عمومی میدهد و ضعیف است
Khani
۱۴۰۱/۸/۲۹
اطلاعات کلی بود و ارزش این قیمت رو نداره پشیمون شدم از خرید این کتاب
محمد عبدالهی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
گران و غیر کاربردی
سید مصطفی کربلائی
۱۴۰۱/۷/۲۲
توضیحات خوبی داشت
محمدرضا حاجی آقاشریف
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
عالی بود و معلومات خوبی رو کسب کردم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب آموزش طلای آبشده

برای دریافت کتاب آموزش طلای آبشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.