معرفی و دانلود کتاب شهر زنبوران

عکس جلد کتاب شهر زنبوران
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهر زنبوران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهر زنبوران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهر زنبوران

کتاب شهر زنبوران تنها داستانِ نوجوانی است که از توماس کنیلی، نویسنده‌ی پرافتخارِ اهل استرالیا، به انتشار رسیده است. در این اثر جذاب مخاطب داستان زندگی «ند کلی» خواهید بود؛ پسری کوچک و شیرین‌زبان که در پی حادثه‌ای عجیب، مدتی از عمر خود را در لانه‌ی زنبورها سپری می‌کند!

درباره کتاب شهر زنبوران

راوی کتاب شهر زنبوران (Ned Kelly and City of Bees) پسر کوچکی به نام ند کلی است. او در این اثر سرگذشت خودش را برایمان تعریف می‌کند؛ سرگذشتی چنان عجیب و غریب که باور کردنِ آن، دست‌کم در ابتدا، محال به نظر می‌رسد. اما ند کوچولو حاضر است قسم بخورد که تمام حرف‌هایش راستِ راست است! اگرچه، خیلی مهم نیست که او راست می‌گوید یا این‌که قصه‌هایی را تحویلمان می‌دهد که ساخته‌وپرداخته‌ی ذهن خودش هستند. آنچه اهمیت دارد این است که چیزهایی که ند تعریف می‌کند، هم بامزه‌ و هیجان‌انگیزند، و هم آموزنده و ارزشمند.

داستان ند کلیِ کوچولو از این قرار است: او در یک تابستان عجیب و غریب، طی حمله‌ای بی‌رحمانه از جانب بیماری آپاندیسیت، به اندازه‌ی یک زنبور عسل کوچک می‌شود! بله، درست به اندازه‌ی یک زنبور عسل. بعد، مدام منتظر می‌نشیند تا شاید طی حمله‌ی بعدیِ بیماری، دوباره به هیئت سابقش برگردد. اما نه حمله‌ای رخ می‌دهد، نه جهشی در اندامش! تا این‌که پیش خود می‌گوید: «خب، حالا که اینطوره و کاری هم از دستم برنمیاد، بهتره به جای غصه و افسوس خوردن، بلند شم، برم بین هم‌قدوقواره‌های خودم سرمو گرم کنم.» و بعد، راستی‌راستی پا می‌شود و می‌رود قاتیِ هم‌قدوقواره‌های خودش؛ یعنی (این همان بخش ماجراست که باور کردنش محال است) قاتیِ زنبورهای عسل!

این‌چنین است که گذر پسرکِ بندانگشتیِ داستان ما به کندویی بزرگ، واقع در تنه‌ی یک درخت زبان گنجشک زیبا می‌افتد، و زندگیِ تازه‌اش در شهر زنبوران، آغاز می‌شود...

کتاب شهر زنبوران نخستین بار در سال 1978 به انتشار رسید، و خیلی زود، به عنوان یک رمان نوجوانِ جذاب و در عین حال آموزنده، مورد تحسین منتقدان واقع گشت.

با مطالعه‌ی کتاب شهر زنبوران، ضمن ساختن اوقاتی مفرح برای خود، با اطلاعاتِ علمی جالبی نیز در باب ساختار زندگی زنبورهای عسل، و سازوکارِ خاص زیست‌شناختیِ این موجودات، آشنا خواهید شد.

رمان شهر زنبوران به قلم شقایق قندهاری و حسین ابراهیمی به زبان فارسی ترجمه شده و در اختیار مخاطبینِ کتاب‌خوانِ نوجوان، قرار گرفته است.

کتاب شهر زنبوران مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی و علاقه‌مندان به قصه‌های علمی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب شهر زنبوران، نوشته‌ی تاماس کنیلی‌اند.

با توماس کنیلی بیشتر آشنا شویم

توماس کنیلی (Thomas Keneally) متولد سال 1935 و اهل کشور استرالیاست. او در سه حیطه‌ی داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و بازیگری، فعالیت‌هایی فوق‌العاده ارزنده داشته است. شهرت و محبوبیت تاماس کنیلی بیش از همه ناشی از رمان تاریخی درخشان او با عنوان فهرست شیندلر است؛ اثری که اقتباس سینماییِ آن توسط استیون اسپیلبرگ، یکی از بهترین عناوین در تاریخ هنر هفتم به شمار می‌رود.

از میان آثار ترجمه‌شده از تاماس کنیلی به زبان فارسی، می‌توان به عناوینی چون «شهر زنبوران»، «رمان دیکتاتور» و «اتحادیه‌ی سارقان» اشاره کرد.

افتخارات تاماس کنیلی

- برنده‌ی جایزه‌ی ادبی من بوکر
- نامزد دریافت جایزه‌ی والتر اسکات
- برنده‌ی جایزه‌ی مایلز فرانکلین (دو مرتبه)
- نامزد دریافت جایزه‌ی AACTA برای بهترین فیلمنامه‌ی غیراقتباسی
و...

در بخشی از کتاب در شهر زنبوران می‌خوانیم

خیلی زود در میان جمعیت زنبوران قرار گرفتیم. بی‌آنکه احساس خطر کنم، ایستادم و به اطرافم نگاه کردم. گروهی از زنبورها مشغول ساختن اتاقک‌های جدید بودند. ظاهراً آن‌ها تکه‌های موم را از زیر پولک‌هایشان بیرون می‌کشیدند، بعد آن‌ها را به کمک دست‌ها، پاها و شاخک‌ها به شکل‌های دلخواه خود ورز می‌دادند، با دهان آن‌ها را می‌بریدند و برای ساختن دیواره‌ی اتاقک‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردند. زنبورها بسیار تند و تمیز کار می‌کردند.

به‌ای‌پیس گفتم: «موم! یعنی زنبورها موم را از بدن خودشان می‌گیرند؟!» من پیش از این چیزی در این مورد نمی‌دانستم. نانسی کلانسی با غرور همیشگی خود گفت: «پس چی خیال کردی؟ فکر کردی از کارخانه‌ی موم‌سازی می‌خرند؟»

ای‌پیس گفت: «نگاه کن، پایین دست ما، ملکه سِلما دارد تخم‌ریزی می‌کند.» به پایین نگاه کردم. ابتدا کمی سرم گیج رفت. در برابر چشمانم فقط توده‌های درهم زنبور می‌دیدم. به این ترتیب، طولی نمی‌کشید که از رازهای کندو و از چگونگی ذخیره کردن شهد و گَرده گرفته تا تولید نسل زنبورها، سر در می‌آوردم.

بعدها فهمیدم که ملکه سلما در آغاز تابستان در حالی که مراقبان و همراهان، دور و برش را گرفته‌اند، تخم‌های فراوانی می‌گذارد. برخی از این تخم‌ها به کارگر و برخی دیگر به زنبوران نری مثل رومئو زنبور عاشق‌پیشه‌ای که روز پیش دیده بودیم تبدیل می‌شوند.

خیلی زود هر تخمی در اتاقک خودش به موجود شفیره‌مانندی تبدیل می‌شود. پرستاران این نوزادها چند روز آن‌ها را با ژله‌ی رویال تغذیه می‌کنند و همین که آن‌ها کم‌کم به حشره‌ای کوچک تبدیل شدند، به آن‌ها مقدار فراوانی گرده و شهد می‌دهند و دهانه‌ی اتاقک‌هایشان را می‌بندند. البته پوشش در اتاقک نوزادان ضخامت چندانی ندارد و سوراخ‌هایی برای عبور هوا درون آن‌ها دیده می‌شود.

نوزاد تمام ذخیره‌ی غذایی را که برایش می‌گذارند می‌خورد و به زنبوری جوان تبدیل می‌شود. آن‌ وقت خودش در اتاقک را می‌جود و از آن بیرون می‌آید. اگر این زنبور، زنبور کارگر باشد، پس از چند روز مشغول کار می‌شود و اگر زنبور نَر باشد، توی کندو و بعد بیرون آن پرسه می‌زند و مثل همه‌ی زنبورهای نر، دیگران تغذیه‌اش می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

کوتاه درباره‌ی نویسنده
1: بیمارستان
2: زنبور عسل و نانسی کلانسی
3: فرود
4: دختر صد و بیست ساله
5: دیدار با ملکه‌ی زنبورها
6: تخم ملکه‌ای دیگر
7: رومئو و بوی کندو
8: نفرت از حشره‌ها
9: ماشین تحریر خانم "ساچ"
10: ند کِلی تسلیم می‌شود
11: جنگ زنبورهای زرد
12: ملکه‌ی جدید
13: ترک کندو و موری اِی‌بی
14: کندو در خانه‌ی میجر استیل
15: آدم‌های دست و پاچلفتی
16: بازداشت
17: باران‌های پاییزی
18: اخراج زنبورهای نر
19: بازگشت به خانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهر زنبوران
نویسنده
مترجمحسین ابراهیمی، شقایق قندهاری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-353-289-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهر زنبوران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شهر زنبوران

برای دریافت کتاب شهر زنبوران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.