معرفی و دانلود کتاب شکوفایی: سومین ملاک برای بازتعریف موفقیت و ساختن زندگی سرشار از تندرستی، خرد و شگفتی

عکس جلد کتاب شکوفایی: سومین ملاک برای بازتعریف موفقیت و ساختن زندگی سرشار از تندرستی، خرد و شگفتی
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شکوفایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکوفایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شکوفایی: سومین ملاک برای بازتعریف موفقیت و ساختن زندگی سرشار از تندرستی، خرد و شگفتی

کتاب شکوفایی توسط آریانا هافینگتن، نویسنده و چهره‌ی سرشناس آمریکایی به رشته‌ی تحریر درآمده و پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز است. او در این کتاب اصول موفقیت را برمی‌شمرد، از تجربیات شخصی‌اش می‌گوید و با تکیه بر آخرین پژوهش‌های علمی در زمینه‌ی روانشناسی، بهداشت خواب و فیزیولوژی از مخاطبین می‌خواهد که در معنای موفقیت در کار و زندگی تجدید نظر کنند.

درباره‌ی کتاب شکوفایی

یک روز کاری عادی در سال 2007 بود که آریانا هافینگتن (Arianna Huffington) از خستگی در دفتر کارش بیهوش شد و سرش محکم با میز برخورد کرد. در اثر این ضربه، گونه‌اش شکست و صورتش پنج بخیه خورد. از همان روز بود که او دریافت باید درباره‌ی برخی از ارزش‌هایش تجدید نظری جدی داشته باشد و زندگی‌اش را فدای شغلش نکند. آریانا هافینگتن بیهوش شدنش را نتیجه‌ی فرهنگ حاکم بر محیط کاری دنیا دانست که استرس، فرسودگی روانی و کمبود خواب را لازمه‌ی موفقیت محسوب می‌کند. او دریافت همه‌ی اینها خود مانعی برای پیشرفت کردن هستند و باید تغییرشان داد. بدین ترتیب ماحصل این تغییر مسیر را در کتاب شکوفایی (Thrive: The Third Metric to Redefining Success and Creating a Life of Well-Being, Wisdom, and Wonder) گردآوری کرده است. او در این کتاب از تجربیاتی که در زمینه‌ی مدیریت زمان و اولویت‌بندی میان کار و زندگی شخصی‌اش داشت، می‌گوید و بر اساس یافته‌های علمی و پژوهشی، توصیه‌هایی را برای ایجاد تحول فکری به مخاطب ارا‌ئه می‌دهد.

کتاب شکوفایی از مخاطب می‌خواهد تعریفشان را از موفقیت عوض کنند و در تعریف جدیدشان، سلامتی و شکوفایی را نیز جای بدهند. از نظر نویسند، موفقیت به قیمت فرسودگی و از دست دادن سلامتی هیچ ارزشی ندارد. او می‌گوید رسیدن به پول و ثروت دو انگیزه‌ی مهم در زندگی هر کسی است که به طور موقت ‌پایه‌های زندگی را سرپا نگه می‌دارد، اما خیلی زود فرسودگی شغلی و بیماری با خود می‌آورد و به سادگی از دست می‌رود. برای حفظ تعادل باید یک انگیزه‌ی سوم نیز داشته باشیم. این محور، انگیزه‌ی رسیدن به زندگی سالم و معنادار است. توصیه‌ی او مراقبه، ذهن‌آگاهی و قطع ارتباط با وسایل الکترونیکیِ بیهوده است.

معرفی و دانلود کتاب شکوفایی

هدف کتاب شکوفایی رسیدن به پاسخ این پرسش است: موفقیت چیست؟ میزان اهمیت عوامل درونی و بیرونی در رسیدن به موفقیت چیست؟ تندرستی، خرد و بخشش چقدر در تعاریف موفقیت می‌گنجند؟

آریانا هافینگتن در سال 1950 در شهر آتن یونان به دنیا آمد. او در شانزده سالگی به انگلستان مهاجرت کرد و در دانشگاه کمبریج در رشته‌ی اقتصاد به تحصیل پرداخت. سپس در سال 2005 نشریه‌ی هافینگتن‌ پست (Huffington Post) را بنیان گذاشت و در حال حاضر سردبیر این نشریه است. گفتنی است که مجله‌ی تایم نام آریانا هافینگتن را در لیست تأثیرگذارترین صد نفر جهان آورده و از نظر نشریه‌ی فوربس (Forbes) یکی از قدرتمندترین زنان جهان است. هافینگتن فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای بسیار پررنگی دارد و تا به حال کتاب‌های مختلفی را نیز به نگارش درآورده که کتاب‌های «بی‌باک شدن در عشق، کار و زندگی» و «انقلاب خواب» به فارسی ترجمه شده و در سایت کتابراه موجود است.

کتاب شکوفایی توسط مهسا عباسیان به فارسی برگردانده شده و با کوشش انتشارات راوشید در دسترس مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب شکوفایی

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • کتاب برگزیده‌ی آمازون به انتخاب سردبیر
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در حوزه‌ی عناوین کسب و کار در سال 2014

نکوداشت‌های کتاب شکوفایی

  • این کتاب ایده‌های قدرتمندی درباره‌ی اینکه چگونه به زندگی از یک زاویه‌ی جدید نگاه کنیم، ارائه می‌دهد. (U. S. News)
  • آریانا هافینگتن در کتاب شکوفایی از ما می‌خواهد با خودمان پیوند برقرار کنیم تا آنطور که می‌خواهیم زندگی کنیم. از اهمیت خواب گرفته تا گوش سپردن به صدای درونمان، این کتاب مسیری را برایمان ترسیم می‌کند تا یک زندگی اصیل و سرشار داشته باشیم. (شریل سندبرگ، نویسنده‌ی کتاب زنان به پیش)
  • مطالعه‌ی این کتاب بهترین کاری است که می‌توانید برای خودتان و عزیزانتان انجام بدهید. اثری فراموش‌نشدنی است که زندگی و وضعیت شما را زیر و رو می‌کند. (دیوید ب. آگوس، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی)
  • این کتاب از ما می‌خواهند تعریفمان را از موفقیت عوض کنیم. (Shape)
  • حتی فکر کردن درباره‌ی کتاب شکوفایی هم لبخند به لبم می‌آورد. این کتاب با توصیه‌های هوشمندانه و خردمندانه درباره‌ی بازتعریف موفقیت، زندگی ما را تغییر می‌دهد. (آن ماری اسلوتر، نویسنده و استاد دانشگاه پرینستون)

کتاب شکوفایی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان کتاب‌های خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب شکوفایی: سومین ملاک برای بازتعریف موفقیت و ساختن زندگی سرشار از تندرستی، خرد و شگفتی می‌خوانیم

به ما گفته شده که هیچ ابزاری بهتر از زیاده‌روی برای رسیدن به موفقیت نیست. اگر مقدار کمی از چیزی خوب است، بیشتر باید بهتر باشد.پس هشتاد ساعت در هفته کار کردن باید بهتر از چهل ساعت کار کردن در هفته باشد. و فرض بر‌ اینست که 24 ساعت هفته وصل بودن به برق یک نیاز استاندارد برای هر شغلی است که امروزه ارزش انجام آن را دارد؛ به این معنی که خواب کمتر و انجام چند کار همزمان یک آسانسور سریع برای رسیدن به اوج در دنیای کار امروزی است. درست است؟

زمان بررسی مجدد این فرضیات فرا رسیده است. وقتی این فرضیات را بررسی می‌کنیم، مشخص می‌شود که بهایی که برای این طرز فکر واین روش زندگی می‌پردازیم بسیار زیاد و ناپایدار است. معماری روش زندگی ما به شدت نیاز به نوسازی و تعمیر دارد. آنچه واقعاً برایش ارزش قائل هستیم با نحوۀ زندگی ما هماهنگ نیست و نیاز به برخی طرح‌های جدید برای آشتی دادن این دو ضروری است. سقراط در عذرخواهی افلاطون مأموریت زندگی خود را هوشیار کردن آتنیان در توجه به اهمیت متعالی روحشان تعریف می‌کند. خواهش بی‌انتهای او از ما مبنی بر اینکه به خودمان متصل شویم تنها راه باقی‌مانده برای هر یک از ما در جهت پیشرفت واقعی است.

بسیاری از ما وقتی سرکار می‌رویم زندگی خود و در واقع روح خود را پشت سر می‌‌گذاریم. این حقیقت، راهگشای فصل تندرستی و در واقع کل این کتاب است. از آنجایی که در آتن بزرگ شدم، به یاد دارم در کلاس ادبیات کلاسیک به من آموختند که، همانطور که سقراط گفت، «زندگی آزموده نشده ارزش زیستن ندارد.» فلسفه برای یونانیان یک تمرین آکادمیک نبود. بلکه یک شیوۀ زندگی و تمرینی روزانه در هنر زندگی کردن بود. مادرم هرگز به کالج نرفت، اما او برای ما جلساتی طولانی در آشپزخانۀ کوچکمان در آتن به راه می‌‌انداخت و در مورد اصول و آموزه‌‌های فلسفۀ یونان بحث می‌‌کرد تا به عنوان راهنما به خواهرم، آگاپی، و من در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌هایمان کمک کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تندرستی
طرحی جدید: زمان بازسازی معماری زندگیمان
فرسودگی شغلی: بیماری تمدن ما
کارکنان سالم، سود خالص سالم
مراقبه: دیگر تنها برای روشنگری نیست
چرا غزال‌ها الگوی من هستند
اتصال بیش از حد: ماری در باغ عدن دیجیتال ما
اول ماسک خود را قرار دهید
تا اوج بخوابید
درس‌هایی از صفحۀ ورزشی: بهترین داروهای نیروزا
در این راه قدم بزنید
دوستان (پشمالو) با مزایای (متفاوت)
فراتر از شاخص‌های اقتصادی: یک شاخص شادی واقعی
خرد
زندگی به مثابۀ کلاس درس
قدرت ظن: وقتی صدای درونی شما صحبت می‌کند، ساکت شوید و گوش دهید
تناقض ای: تلفن هوشمند شما را خردمندتر نمی‌کند
بیماریِ عجله کنید و قحطی زمان
اخراج هم اتاقی نفرت‌انگیز در سرتان
ترک عادت‌های بد: آنچه می‌توانیم از مینوتورها، کمربندهای ایمنی و رواقیون بیاموزیم
شگفتی
پرتاب به مقصد سیاحت در فضای درونی
سلام، سکوت، دوست قدیمی من
همزمانی‌های تصادفی: درهای مخفی زندگی برای شگفتی
مرگ تو را به خاطر دارد پس تو هم او را به یاد داشته باش
بخشش
گسترش مرزهای مراقبت‌مان: این آخر هفته قرارست چه کار کنیم؟
پرتلاش‌ها خوب‌اند. پرتلاش‌های سخاوتمند بهتراند.
علم ثابت می‌کند: عشق مغزها را رشد می‌دهد
کلید 1 را برای بخشیدن فشار دهید: فناوری با بشردوستی آشنا می‌شود
قطره‌قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شکوفایی: سومین ملاک برای بازتعریف موفقیت و ساختن زندگی سرشار از تندرستی، خرد و شگفتی
نویسنده
مترجممهسا عباسیان
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-5767-85-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شکوفایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شکوفایی

برای دریافت کتاب شکوفایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.