معرفی و دانلود کتاب صد سال تنهایی

عکس جلد کتاب صد سال تنهایی
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی به قلم گابریل گارسیا مارکز یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان به شمار می‌رود چراکه میلیون‌ها خواننده را در سراسر جهان شیفته‌ی خود کرده است. این کتاب که نویسنده آن به خاطر نگارشش برنده جایزه نوبل شده، داستان زندگی شش نسل از خانواده بوئندیا را روایت می‌کند که در روستایی به نام ماکوندو زندگی می‌کنند.

درباره کتاب صد سال تنهایی:

گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) ماجرای این رمان را با اعدام سرهنگ آئورلیانو بوئندیا آغاز می‌کند و کتاب روال خود را با مرگ و ناپدید شدن تعداد زیادی از اعضای شش نسل از این خاندان ادامه می‌دهد. خاندانی که با خوزه آرکادیو بوئندیا و همسرش اورسلا شروع می‌شود.

آن‌ها نسل پشت نسل در شهر خیالی ماکوندو -جایی در امریکای لاتین- زیسته‌اند. ماکوندو مکانی فریبنده است که همه چیز را با نرمی به نفرت و انزجار می‌کشاند. جایی که در اغوا کننده‌ترین و جذاب‌ترین حالتش لجن زاری زننده و گزنده است. بیشتر اعضای این خانواده‌ها در طول عمر خود از دهکده خارج نمی‌شوند و تنها راه ارتباطی آنان با اتفاقات دنیا، کولی‌هایی هستند که هر از گاهی با وسایل و اختراعات جدید پا به آن‌جا می‌گذارند و همه را شگفت‌زده می‌کنند.

رمان صد سال تنهایی (One Hundred Years of Solitude) در سال 1965 در شمارگان هشت‌ هزار نسخه و به زبان اسپانیایی در آرژانتین به چاپ رسید که همه‌ نسخه‌های آن در هفته‌ی اول فروخته شد. حال پس از گذشت پنجاه سال از اولین چاپ این کتاب، بیش از سی‌ میلیون جلد از آن در سراسر دنیا به فروش رفته و به بیش از سی زبان مختلف ترجمه شده است.

کتاب حاضر حاصل 15 ماه کار مداوم گابریل گارسیا مارکز است که به گفته‌ی خودش در تمام این 15 ماه از خانه خارج نشده است. او با تلفیق حقایق و اتفاقات دور از ذهن دست به خلق کتابی به سبک رئالیسم جادویی زد که حیرت همگان را برانگیخت و جایزه‌ی نوبل ادبیات را برایش به ارمغان آورد.

جوایز و افتخارات کتاب صد سال تنهایی:

- برنده جایزه بین‌المللی رمان رومولو گالیگوس
- برنده جایزه بهترین کتاب خارجی توسط ناشر رابرت کارلیر در سال 1948
- برنده جایزه نوبل ادبیات 1982

نکوداشت‌های کتاب صد سال تنهایی:

- شفافیت، هوش، خرد، و شعر بیش از آن چیزی است که از 100 سال رمان‌نویسی انتظار رود، چه رسد به یک مرد. (واشنگتن پست)
- تجربه یک اثر عظیم مانند صد سال تنهایی، یادآور فروتنی‌ای است که همه ما باید در هنگام اثبات درست و نادرست بودن، آن را احساس کنیم. (سایت لیت هاب)
- اثری انکار ناپذیر از داستان سرایی، آمیختن جادوی افسانه، جزئیات واقع گرایانه و وسعت حماسه خانوادگی. (نیویورک تایمز)

کتاب صد سال تنهایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان سبک رئالیسم جادویی هستید، این شاهکار ادبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با گابریل گارسیا مارکز بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده بزرگ در سال 1928 در کشور کمبیا و در دهکده‌ای به نام آراکاتاکا چشم به جهان گشود. اولین نوشته‌های او در دوران دبیرستانش و در روزنامه‌ی خوونتود به چاپ رسید. مارکز به پیشنهاد پدر و مادرش به تحصیل رشته‌ی حقوق پرداخت و خیلی زود متوجه شد که به آن علاقه‌ای ندارد. بنابراین در کنار تحصیل به کار روزنامه‌نگاری پرداخت.

او علاوه بر رمان بی‌نظیر صد سال تنهایی آثاری مانند «عشق و شیاطین دیگر»، «عشق در سال‌های وبا»، «پاییز پدر سالار» و «کسی که به سرهنگ نامه می‌نویسند» خلق کرده است. گابریل گارسیا مارکز سرانجام در سال 2014 و در حالی که مبتلا به بیماری فراموشی شده بود، در سن 87 سالگی درگذشت.

جملات برگزیده کتاب صد سال تنهایی:

- برای عشق مبارزه کن ولی هرگز گدایی نکن.
- مرگ از پیری نمی‌آید، بلکه با فراموشی می‌آید!
- دوستت دارم، نه بخاطر شخصیت تو، بلکه بخاطر شخصیتی که من هنگام با تو بودن پیدا می‌کنم.
- دقایقی در زندگی هست که دلت برای کسی آن قدر تنگ می‌شود، که می‌خواهی او را از رویاهایت بیرون بکشی و در دنیای واقعی بغلش کنی.

بخشی از کتاب صد سال تنهایی:

زمانى‌که ربه‌کا عادت خاک‌خوردنش را ازدست داد و در اتاق بچه‌ها مى‌خوابید، شبى زن سرخپوست، ویسیتاسیون که همراهشان مى‌خوابید، به‌طور اتفاقى از خواب بیدار شد. او از گوشه اتاق صداى عجیبى را شنید و گمان کرد حیوانى به درون اتاق آمده؛ بنابراین هراسان در جایش نشست و در آن‌وقت ربه‌کا را دید که روى صندلى راحتى خود نشسته و شستش را در دهانش گذاشته و چشم‌هایش مثل چشم‌هاى گربه در تاریکى برق مى‌زند. ویسیتاسیون که از ترس خشکش زده بود، ملول از تقدیر ناگزیرش در چشم او نشانی‌هاى همان بیمارى‌اى را دید که خود و برادرش از قبیله‌اى که آن‌ها هزاران سال شاهزاده‌هاى آن بودند، گریخته بودند.

آن بیمارى طاعون بى‌خوابى بود. کاتائوره‌ى سرخپوست هنوز سپیده سرنزده بود که از دهکده رفت؛ اما خواهرش همانجا ماند؛ زیرا به او الهام شده بود که اگر به هرجاى دنیا برود، آن بیمارى کشنده به هر طریق به‌دنبالش خواهد رفت. هیچکس هراس بى‌پایان ویسیتاسیون را نفهمید. خوزه آرکادیو بوئندیا خنده‌کنان مى‌گفت: «چه بهتر اگر قرار باشد دیگر نخوابیم! در این‌صورت مى‌توانیم از زندگى خود استفاده بیشترى ببریم.» زن سرخپوست برایشان توضیح داد که در بیمارى بى‌خوابى ترسناک‌تر از همه، تنها بیمارى بى‌خوابى نیست؛ بلکه دچار شدن آن در وضعیتى هراسناک‌تر؛ یعنى فراموشى است.

او توضیح داد که وقتى بیمار به بى‌خوابى خوگرفت، رفته‌رفته خاطره‌هاى دوران کودکى‌اش را فراموش مى‌کند و آنگاه نام و کاربرد اشیاء و بعد هم هویت آدم‌ها و حتى خودش را هم از یاد مى‌برد تا سرانجام در وضعیتى گنگ و پر از فراموشى غرق مى‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صد سال تنهایی
نویسنده
مترجمزهره روشنفکر
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات456
زبانفارسی
شابک978-964-453-106-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صد سال تنهایی

الی مرادی
۱۴۰۱/۷/۵
کتاب خوبیه ولی نتونستم درک کنم چرا نویسنده شش نسل همون اسامی رو رو بچه‌ها گذاشته، ادم تا بیاد بفهمه آرکادیو کدومه گیج میشه 🤣🤣🤣اسم کسایی که مردن رو اسم تازه متولد شده گذاشته بعد میاد مینویسه رمدیوس ادم نمیدونه کدوم رمدیوس ه در کل بخاطر اینکه جایزه اینا گرفته بود خوندم برای من که کلا کتاب خوندن رو دوس دارم همه کتابها خوبن ممنون از کتابراه
فرشته
۱۴۰۲/۷/۲۶
همیشه دوس داشتم بخونمش یه جاهاییش ک میخوندم کولی ها چه چیز هایی رو به عنوان اختراع یا کشف یا حتی معجزه معرفی میکردن و مردم هم سر ذوق میومدن برام جالب بود. مص قضیه یخ ولی اسم ها خیلی تکرار بود ک اونم واسه اینه ک قدیما از اسم ادم قبلی ها هی استفاده میکردن به قول خودمونی ها اسم رو زنده میکردن. و چون خارجکی بود اسم ها و به خاطر سپردن نسبت خانواده باهم کمی دشوار بود. سپاش
fatemeh hashemkhani
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
واقعا نمیدونم چطور این همه ازش تعریف میکنن واقعا بی سر و ته بود و احساس میکردم دارم توهمات ناشی از ماری جوانا رو میخونم
Azam Dehghan Fard
۱۴۰۰/۱۱/۲۲
مناسفانه کتاب طوری ترجمه شده که انگار شخصیت‌های داستان رو گم میکنی در حین خوندن وهی گیج کننده میشه برام
هومن فرهادی
۱۴۰۲/۱/۵
جزو معدود کتاب‌هایی هست که از خوندن مجددش مثل بار اول لذت می‌برید.
و البته یادم نمیره وقتی برای اولین بار این کتاب رو خوندم، چقدر شوکه بودم که نویسندگان سریال طنز برره چقدر راحت یه سری موارد رو دقیقا کپی کرده بودن!!!
فرناز صومعلو
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
اصلا لذت نبردم همش منتظر بودم که زودتر تموم شه. واصلا هدف نویسنده رو از نوشتن همچین کتابی متوجه نشدم. در کل نویسنده خیالپردازی قابل توجهی داشت که خیلی برام خسته کننده بود بعضی وقتام حالت تهوع میگرفتم از اونهمه آشفتگی.
الهه جوان
۱۴۰۱/۷/۲۷
جزو کتابهاییِ که خیلی دوسش داشتم، اما نتونستم یکسره بخونم. گاهی روزها فاصله می‌افتاد چون اون به هم پیوستگی و کشش در داستان کم میشه.
ولی آوای داستان، تا قبل از ورود کلانتر به نظرم فوق العاده بود
mohammad amin dehmollaei
۱۴۰۲/۳/۱۲
واقعا ممنون که کتاب صوتی رو هم اضافه کردید؛ فکر نمیکنم نیاز به تعریف باشه، بخونیم و بدونیم که اگر ندونید محکوم به تکراریم
کامران قربانی
۱۴۰۱/۹/۱۷
یک زندگی هست به تمام معنا فقط چون شخصیت پردازی زیادی داره کاش یه قسمتی اسم شخصیت‌ها با کمی توضیح بود
مانلی کاظمي
۱۴۰۱/۵/۲۴
خیلی جذب کتاب نشدم. و متاسفانه تا ناتمام گذاشتم.
الهام صابری فرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
نه اشکمو در اورد و نه لبخبد به لبم نشوند
nahid bozorgvar
۱۴۰۲/۳/۲۶
فقط میتونم بگم این کتاب عالیه و خیلی رمانتیک و با احساس نوشته شده
روح الله اعتمادی
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب بیشتر مبتذل بود و متن و نوع کتاب و روند داستان رو نپسندیدم
ص
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
کتاب خوبی هست برای مطالعه کتاب‌های این نویسنده شهیر همش خوبند‌.
Z Kh
۱۴۰۱/۹/۱۵
کتاب بسیار زیبا که ذهن و روح را به دنیایی دیگر میبرد
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب صد سال تنهایی

برای دریافت کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.