معرفی و دانلود کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

عکس جلد کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی درس‌های مهمی از زندگی، عشق، قدرت شفابخش کتاب‌ها، ارتباطات انسانی و... در اختیار مخاطبان می‌گذارد. ساتوشی یاگیساوا فضایی آرامش‌بخش در یک کتابفروشیِ دنج در گوشه‌ی شهر توکیو به وجود می‌آورد و داستان دخترکی را که در میان دنیای کتاب‌ها زندگی می‌کند و تجربیات گوناگونی را از سر می‌گذراند، روایت می‌کند. این رمان یکی از آثار پرفروش سایت آمازون است.

درباره‌ی کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

پس از اینکه دوست‌پسر تاکاکو به او می‌گوید قصد ازدواج با دختر دیگری را دارد، ارتباطشان قطع می‌شود و تاکاکو با قلبی شکسته تنها می‌ماند. ازآنجاکه دوست‌پسرش و نامزد جدیدش هردو در محل کار تاکاکو کار می‌کنند و او تحملِ دیدنِ هرروزه‌ی آن‌ها را ندارد، از کارش استعفا می‌دهد. خبر استعفای تاکاکو و به‌هم زدنش با پسری که بسیار دوستش می‌داشته، به گوش مادر تاکاکو می‌رسد و پس از آن تماسی از جانبِ داییِ تاکاکو به او صورت می‌گیرد. دایی ساتورو صاحب کتابفروشی دنجی در گوشه‌ای از شهر توکیو است. او از تاکاکو می‌خواهد حالا که بیکار است، نزد او بیاید و در اتاق کوچکِ طبقه‌ی بالای کتابفروشی ساکن شود. تاکاکو در ابتدا نمی‌پذیرد اما به این فکر می‌کند که بد نیست به آن اتاق نمور و تاریک پناه ببرد تا زمانی که زخمش التیام یابد. این نقل مکان شروع جدیدی را برای تاکاکو رقم می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

ساتوشی یاگیساوا (Satoshi Yagisawa) در کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی (Days at the Morisaki Bookshop) اتفاقات ساده را با توصیفات دلچسب و فضاسازیِ قدرتمند همراه می‌کند و این‌گونه خواننده را تا انتها با خود همراه می‌سازد. در این کتابفروشی آرام و محلی که بهشت کتاب‌دوستان است، صدها کتاب دست‌دوم تلنبار شده. افراد زیادی هرروزه به آنجا رفت‌وآمد می‌کنند؛ مشتری‌های حرفه‌ای و ثابت و یا رهگذرانی که در مسیر خود سری به کتابفروشیِ ساتورو می‌زنند. دایی ساتورو از پنج سالِ پیش که همسرش رهایش کرده، تمام زندگی‌اش را وقف کتابفروشی کرده و از دیدن مشتریان جورواجوری که هواخواهِ کتاب‌هایش می‌شوند، لذت می‌برد.

عشق، آرامش و تجربه‌ی حس‌های جدید در تمام صفحات کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی جاری است. تاکاکو که با قلبی آکنده از اندوه به کتابفروشی دایی‌اش پناه آورده، در دنیای رنگارنگ کتاب‌ها، با تجربیات جدیدی مواجه می‌شود و خود را ذره‌ذره از خلال داستان‌های مختلف می‌شناسد. پس از گذر تابستان، تاکاکو و ساتورو متوجه اشتراکات زیادی میان خودشان می‌شوند. کتابفروشی موریساکی درس‌هایی از زندگی برای آموختن به هردوی آن‌ها دارد؛ عشق و قدرت شفابخش کتاب‌ها درس‌هایی هستند که تاکاکو و دایی ساتورو به‌خوبی آن را می‌آموزند.

این کتاب با ترجمه‌ی مژگان رنجبر از سوی نشر کتاب کوله‌پشتی روانه‌ی بازار شده است.

افتخارات کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

  • کتاب پرفروش آمازون
  • رمان پرفروش بین‌المللی
  • کتاب پرفروش ملیِ ژاپن
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی چی‌یودا
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

  • حال‌وهوای این کتاب مناسبِ مطالعه در یک بعدازظهر آرام در پارکی زیباست. (لس‌آنجلس تایمز)
  • ساتوشی یاگیساوا با وجود تمام جزئیاتی که در توصیفاتش به کار می‌گیرد، نثر ساده و روانی دارد. فضاسازی قویِ این رمان، خوانندگان را ترغیب می‌کند تا وارد دنیای این داستان شوند و پس از پایان آن، همچنان در آن فضا بمانند. (بوک‌لیست)
  • عاشقانه‌ای درباره‌ی کتاب‌ها و کتاب‌فروشی‌ها که با روایت صمیمی و طنزآمیز تکمیل می‌شود. (Kirkus Reviews)
  • این کتاب دقیقاً مانند کتابفروشی موریساکی، مینیمال اما سرشار از تجربه است. (New York Journal of Books)
  • تفکربرانگیز و صادقانه. (The Uncorked Librarian)

اقتباس سینمایی از کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

در سال 2010 کارگردانی ژاپنی به نام Asako Hyuga فیلمی بر اساس این رمان ساخت و فیلمنامه‌اش را به کمک ساتوشی یاگیساوا نوشت. این فیلم که در ژاپنی Morisaki shoten no hibi نام دارد، اقتباسی وفادارانه به حساب می‌آید و بازیگرانی همچون Ryô Iwamatsu و Akiko Kikuchi در آن بازی می‌کنند.

کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر آماده‌اید تا به دنیایی خالی و آرامش‌بخش وارد شوید و همراه با شخصیت‌ها تجربه‌های جدیدی را از خلال دنیای کتاب‌ها، از سر بگذارانید، این کتاب برای شماست. علاقه‌مندان به ادبیات ژاپن نیز از این اثر فوق‌العاده استقبال می‌کنند.

در بخشی از کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی می‌خوانیم

«مردها خوش‌باورن. مهم نیست کی باشن؛ چون همیشه می‌شه با غذا اغواشون کرد.» خندید و ادامه داد: «بهت یاد می‌دم. فقط سعی کن به حافظه‌ت بسپری.» مطمئن نبودم از این ادراک برخوردار باشم که مردان چه حسی دارند. در حقیقت، انگار کسی که موموکو قلبش را می‌ربود، من بودم.

تردیدی نیست که درخواست دایی‌ام را کاملاً فراموش نکرده بودم و می‌کوشیدم به حرف زدن وادارش کنم، اما او همیشه می‌توانست از پاسخ دادن به سؤالات من طفره برود. وقتی صمیمانه چیزی از او می‌پرسیدم، فقط می‌گفت: «خب، نمی‌دونم.» هرچقدر هم که تلاش می‌کردم او را گیر بیندازم، مثل مارماهی می‌لغزید و از دستم فرار می‌کرد. او دیگر به کسی تبدیل شده بود که بدون هیچ دلیل و منطقی از موضوعی به موضوع دیگر می‌پرد؛ بنابراین همیشه از هدف موردنظر دور می‌شد. به‌محض اینکه غذاها را جلوی من می‌چید، ازخودبی‌خود می‌شدم و به‌کلی فراموش می‌کردم چیز دیگری بپرسم. هربار وضعیت به همین منوال پیش می‌رفت؛ بنابراین پیشرفت چندان زیادی نمی‌کردم.

با وجود این، موفق شدم چند موضوع را درباره‌اش بفهمم (وقتی می‌نوشید، بی‌باک‌تر می‌شد و بیشتر برایم حرف می‌زد؛ بنابراین اغلب وادار به نوشیدنش می‌کردم). او والدینش را زود از دست داده بود و خاله و دایی‌اش در نی‌یی‌گاتا بزرگش کرده بودند. بعد از دوران راهنمایی، در کارخانه‌ی کوچکی مشغول به کار شده و بعد در بیست‌ویک‌سالگی به توکیو آمده بود که اینجا، علاوه‌بر بسیاری مسائل دیگر، عاشق یک عکاس آینده‌دار شده بود. (بی‌اختیار پرسیدم: «جدی می‌گی؟»)

موموکو مدتی به پاریس رفته بود؛ چون آن مرد برای کار به آن شهر رفته بود و او در تعقیبش، این تصمیم را بدون مطرح کردن با آن مرد گرفته بود، حرکتی جسورانه که فقط از موموکو برمی‌آید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روزها در کتابفروشی موریساکی
نویسنده
مترجممژگان رنجبر
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-461-631-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

هما طاوسیان
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
درود از خوندن این کتاب لذت بردم توصیفات و روند آروم داستان باعث می‌شد خیلی آرامش‌بخش باشه طرح داستان با وجود سادگی ولی خیلی قشنگ بود و همین باعث می‌شد خسته کننده نباشه و آدم رو ترغیب می‌کرد سریع همه‌ی کتاب رو در یک روز به پایان برسونه نویسنده درمورد تاثیر کتاب در زندگی و همچنین لذت بردن از چیزهای کوچیک حرف میزنه
در کل یک داستان ژاپنی لذت‌بخشه
فاطمه میم
۱۴۰۳/۱/۸
داستان روند ساده‌ای داشت و پیچیدگی خاصی نداشت. اما از دل همین سادگی میشه درس‌های خوبی گرفت. به علاوه، فضاسازی داستان بسیار عالی و فوق العاده بود. من ارتباط خیلی خوبی باهاش گرفتم به نحوی که دلم میخواست در دنیای واقعی هم در اون کتابفروشی و در اون کافه و اون خیابان قدم بزنم. سپاس از کتابراه
آلی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
فصل اول کتاب عالی بود. ترجیح میدادم همینجا تموم بشه. فصل دوم احتمالا سانسور زیادی داشت. بیشتر شبیه یه فیلم داستانی سانسورشده بود که صحنه هایش و باید خودمون حدس میزدیم. اگه فیلم بود و سانسور نداشت، شاید چیز خوبی از آب در میومد. اما همه خاطرات خوش فصل اول رو پاک کرد متاسفانه.
حسین ریشهری
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب به معنای واقعی کلمه در زمان درست خوانده شد. زمانی که نا امید بودم که زندگی تغییر نمیکنه. دقیقاً مثل شخصیت اصلی کتاب در کارم به مشکل خوردم، در رابطه عاشقانه شکست خوردم. ولی با خوندن این کتاب فهمیدم نگرش اگر تغییر کنه، زندگی تغییر می‌کنه.
محدثه شریفی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
پیام مهمی که از این کتاب میشد دریافت کرد، این بود که؛ سعی کنید راجع به احساسات، افکار وتصمیم‌های مهم زندگیتون با اطرافیانتون صحبت کنید تا از رخ دادن اتفاق‌های ناخوشایند جلوگیری بشه.
.......
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
خوب بود. داستان در مورد دختری است که با ناامیدی و غم به کناب فروشی که توسط دایی‌اش اداره میشه می‌رود. اگر دوست دارید بدانید کتابفروشی و دایی چه تاثیری روی او دارند کتاب را بخوانید
Fatemeh.M
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتاب خوبی بود با موضوع جالب. ‌ای کاش همه کسانی که به نوعی گم شده‌اند یا در ناامیدی به سر می‌برند، بتونند خودشون رو پیدا کنند و تسکین بدند. با تشکر از کتابراه
I
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خیلی لذت میبرید از خواندنش. دومین رمان ژاپنیه که میخونم. انگار فرهنگشون با ما عجینه. و فضاسازی‌ها و دیالوگ‌هاش کمکتون می‌کنه با من واقعی خودتون مرتبط شین.
maryam nazemi
۱۴۰۲/۱۱/۵
به دنبال کتابفروشی‌های موریساکی خودمون باشیم همیشه هستند کسانی که در تنها‌ترین وقت‌ها به فکر شفا دادن زخم هامون هستند این جور آدما رو دست کم نگیریم
سید علیرضا سیادتی
۱۴۰۳/۱/۲۲
خوشم میاد از این نوع کتابهایی که داستان پیچیده ایی ندارن ولی گیرا و جذاب هستن. این هنر نویسندگیه
Tara Hemmati
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب لطیف و آرومی بود، و خیلی ساده و روان بنظرم دلچسب بود و حال خوبی به آدم دست می‌داد.
شهره قربانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
من دوستش داشتم به خصوص این که ان قدر قشنگ نوشته و ترجمه شده بود که خودم رو در موریساکی تصور می کردم
من
۱۴۰۳/۱/۸
میشه گفت کتاب موضوع جذابی برای روایت نداشت، حداقل برای من اینطور بود
نجلا
۱۴۰۳/۱/۴
داستان قشنگی بود ولی اینجوری که توقع داشتم هیجان نداشت
نوشین نحریر
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتاب با موضوع جالبی بود. ارزش یکبار خوندن رو داشت.
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

برای دریافت کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.