معرفی و دانلود کتاب صد سال تنهایی

عکس جلد کتاب صد سال تنهایی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی نوشته‌ی گابریل گارسیا مارکز در سبک رئالیسم جادویی نوشته شده و داستان چندین نسل از یک خانواده است که هر یک به‌گونه‌ای تنهایی را تجربه می‌کنند و به‌شکلی غیرمعمول می‌میرند. نخستین نسل این خانواده بنیان‌گذار دهکده‌ای هستند که داستان در آنجا می‌گذرد و با مرگ آخرین نسل از این خانواده دهکده هم نابود می‌شود. گفتنی‌ست این اثر جوایز متعددی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب صد سال تنهایی

داستان کتاب حاضر در دهکده‌ای خیالی به نام ماکوندو می‌گذرد. خوزه آرکادیو بوئندیا به دلیل قتل پرودنسیو آگیلار، شهر محل زندگی خود را ترک کرده و در جایی بی نام و نشان ساکن می‌شود. او دهکده‌ای بنا می‌کند و نام آن را بر اساس خوابی که دیده است، ماکوندو می‌گذارد. جایی که گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) داستان زندگی شش نسل از خانواده بوئندیا را در آن روایت می‌کند.

برای سال‌های متمادی ماکوندو هیچ ارتباطی با دنیای بیرون از خود ندارد. تنها کولی‌ها سالی یک‌بار به سراغ دهکده می‌آیند و جدیدترین اختراعات روز را در اختیار ساکنان ماکوندو قرار می‌دهند. اما به‌زودی در پی مجموعه اتفاقاتی سیاسی در کشور، ماکوندو در معرض دنیای خارج از خود قرار می‌گیرد. مسافران به ماکوندو سرازیر می‌شوند و چهره‌ی دهکده به‌کلی تغییر می‌کند. این تغییرات اما پایان خوشی ندارند و قتل عامی بزرگ در انتظار ساکنان دهکده است.

گابریل گارسیا مارکز در کتاب صد سال تنهایی (One Hundred Years of Solitude) از عناصر جادویی فراوانی استفاده کرده است. دهکده‌ی ماکوندو جایی است که در آن اتفاقاتی عجیب روی می‌دهد. جایی که گویی در آغاز دنیا قرار داریم. زمانی که هنوز هیچ‌چیز نامی ندارد و وسایلی ساده مانند آهنربا وسایلی بسیار پیشرفته هستند. شخصیت‌های خانواده‌ی بوئندیا هم هرکدام ویژگی‌های عجیبی دارند. برخی از آنان با این ویژگی‌های عجیب متولد شده‌اند، مانند شخصیتی که با دم متولد شده است، و برخی مرگ عجیبی دارند. گابریل گارسیا مارکز تمامی این عناصر غیرواقعی را در بافت داستان به‌گونه‌ای ترسیم کرده است که برای مخاطب پذیرفتنی می‌شوند. او برای باورپذیر کردن این ویژگی‌های جادویی، از شیوه‌ی قصه‌گویی مادربزرگش الهام گرفته است.

صد سال تنهایی کتابی‌ست با وجود پیچیدگی‌هایی که شاید خواندن آن را برای تازه‌کارها کمی دشوار کند، اما لذت حاصل از خواندن آن قابل‌مقایسه با هیچ‌چیز نیست. کتاب نامبرده شما را به دنیایی جادویی می‌برد که به‌سادگی نمی‌توان آن را فراموش کرد و برای سال‌ها با شما همراه خواهد بود.

لازم به ذکر است نشر آمه این کتاب را با ترجمه رضا دادویی روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صد سال تنهایی

  • جایزه‌ی نیو تادت به سال 1971
  • جایزه‌ی چیاچیانو ایتالیا به سال 1969
  • جایزه‌ی رومیلو گاله‌گوس به سال 1971
  • جایزه‌ی بهترین رمان خارجی در فرانسه به سال 1969

نکوداشت‌های کتاب صد سال تنهایی

  • اثری که نمی‌توان در مقابل داستان‌سرایی آن مقاومت کرد؛ آمیخته‌ای از جادوی افسانه با جزئیات واقع‌گرایانه و حماسه‌ای خانوادگی. (نیویورک‌تایمز)
  • روشن‌بینی، هوش، خرد، و شاعرانگی در این کتاب فراتر از آن است که از هزار سال رمان‌نویسی انتظار می‌‌رود، چه رسد از یک انسان! (واشنگتن‌پست)
  • صد سال تنهایی هرکسی را به تأمل در مورد تنهایی و گذر زمان وامی‌دارد. همچنین می‌توان این کتاب را به‌عنوان تفسیری سوزاننده درباره‌ی بدی‌های جنگ، یا قدردانی گرم از پیوندهای خانوادگی دید. (گاردین)

کتاب صد سال تنهایی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب شیفتگان ادبیات داستانی است و علاقه‌مندان به سبک واقع‌گرایی جادویی از مخاطبان اصلی اثر به‌شمار می‌آیند.

با گابریل گارسیا مارکز بیشتر آشنا شویم

گابریل خوزه گارسیا مارکز نویسنده‌ی کلمبیایی متولد سال 1927 است. او سابقه‌ی روزنامه‌نگاری و فعالیت سیاسی را هم در کارنامه‌ی خود دارد. مارکز یکی از محبوب‌ترین چهره‌های آمریکای لاتین است و در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان مرد سال آمریکای لاتین شناخته شد. گابریل گارسیا مارکز آثار داستانی و غیرداستانی درخشانی همچون: «عشق در زمان وبا»، «پاییز پدرسالار»، «گزارش یک مرگ» و ... را از خود به‌جای گذاشته است. این نویسنده موفق در سال 2014 به دلیلی بیماری درگذشت

در بخشی از کتاب صد سال تنهایی می‌خوانیم

روزهای متوالی گذشت و او همچون روحی افسون شده و سرگردان دور خانه می‌گشت و حدس و گمان‌های وهم‌آلودی را که برای خودش و دیگران مفهومی نداشت زیرلب زمزمه می‌کرد. عاقبت سه‌شنبه روزی در ماه دسامبر، حوالی ناهار به یک‌باره از زیر بار سنگین آن همه زحمت و عذاب رهایی یافت. فرزندانش تا آخر عمر فراموش نکردند که چگونه پدرشان با هیبتی خاص که لرزان از تبِ شب‌زنده‌داری‌های طولانی و خشم فرو خورده از خیالاتش رو به ویرانی داشت بر سر میز آمد و کشف خود را اعلام کرد: «زمین مثل پرتقال گِرده.»

اورسولا که طاقتش حسابی طاق شده بود، فریاد کشید: «اگه قراره دیوونه بشی، خودت تنها دیوونه شو! لطفاً سعی نکن این افکار کولی‌وارتو به کلّه‌ی این بچه‌ها هم فرو کنی.»

خوزه آرکادیو بوئندیا مرعوب سخنان دلسرد کننده‌ی همسرش نشد، حتا وقتی که اورسولا از شدت عصبانیت اُسطُرلاب او را بر زمین زد و شکست، آرامش خود را حفظ کرد؛ و در اسرع وقت یکی دیگر ساخت؛ مردان دهکده را در اتاق کوچکش جمع کرد و با شرح نظریاتش که برای هیچ‌کدام‌شان قابل فهم نبود، امکان مراجعت به نقطه حرکت را با کشتی‌رانی مدام به سوی مغرب برای آن‌ها توضیح داد. اهالی دهکده دیگر متقاعد شده بودند که خوزه آرکادیو بوئندیا پاک عقل خود را از دست داده است؛ تا این که ملکیادس بازگشت و اوضاع را راست و ریس کرد و حقیقت ماجرا روشن شد. در حضور همه از فهم و شعور خوزه آرکادیو بوئندیا تجلیل کرد که چگونه از طریق علم هیئت و نجوم به فرضیه‌ای دست یافته بود که پیش‌تر درستی آن در عمل اثبات شده بود. اگرچه تا آن زمان کسی در دهکده‌ی ماکوندو چیزی راجع به آن نشنیده بود. بعد در راستای تأیید تلاش‌های او و تقدیر از زحماتش هدیه‌ای به او داد که بعدها تأثیر عمیقی بر سرنوشت ماکوندو گذاشت و نقش بسیار مهمی در آینده آن بازی کرد: آزمایشگاه کاملی مجهز به همه تجهیزات کیمیاگری.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صد سال تنهایی
نویسنده
مترجمرضا دادویی
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-600-8557-09-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صد سال تنهایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صد سال تنهایی

برای دریافت کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.