معرفی و دانلود کتاب ناطور دشت

عکس جلد کتاب ناطور دشت
قیمت:
۱۴۰۰۰ ۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ناطور دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ناطور دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ناطور دشت

کتاب ناطور دشت نوشتۀ جی. دی. سلینجر که از بهترین کتاب‌های ادبیات آمریکاست و در فهرست ۱۰۰ کتابی است که باید پیش از مرگ خواند. این رمان روایت بیگانگی جوانی به نام «هولدن کالفیلد» با دنیای پیرامونش است که در نظرسنجی «مجله‌ی کتاب» عنوان دومین شخصیت ادبی جهان را به دست آورده.

علت این انتخاب را زمانی متوجه می‌شویم که حتی وقتی کتاب را می‌بندیم هم حس می‌کنیم او تا ابد همراه‌مان است و قسمتی از فکر و احساس‌مان را به خودش اختصاص می‌دهد.

جی. دی. سلینجر (J. D. Salinger) با لحنی پرجسارت و بی‌پرده لحظات ورود یک نوجوان به جامعه‌ی بی‌رحم و اجبار رهایی از آن پاکی معصومانه‌ی کودکی را به گونه‌ای بیان می‌کند که به مذاق بسیاری در زمان چاپ اثر خوش نیامد و حتی به عقیده‌ی برخی منتقدان به علت کاربرد ادبیات غیر رسمی و خودمانی، اثر ادبی جدی و مهمی نیز نبوده، اما فروش بالا و استقبال کم‌سابقه از آن نشان داد سبک نویسنده به شکل والایی احساسات و عواطف خوانندگان را برانگیخته و حتی منتقدان بر آن شدند که بگویند کتاب ناطور دشت (Catcher in the rye)، اثری است ارزشمند برای خواندن، فکر کردن و فهمیدن.

هولدن کالفیلد نوجوانی هفده ساله‌ است که در لحظهٔ آغاز رمان، در یک مرکز درمانی بستری است و ظاهراً قصد دارد آنچه که پیش از رسیدن به این‌‌ مکان از سر گذرانده برای کسی تعریف کند و همین‌ کار را هم می‌کند و رمان نیز بر همین پایه شکل می‌گیرد.

در زمان اتفاق‌ افتادن ماجراهای داستان، هولدن یک پسر بچهٔ شانزده‌ ساله‌ است که در مدرسهٔ شبانه‌ روزی پنسی تحصیل می‌کند. او چند بار از مدرسه اخراج شده و با احساسات مختلفی از جمله ترس در فکر این است که از خانه فرار کند.

در حقیقت خود هولدن روی تخت روانکاوی سعی در به یاد آوردن تمام احساسات و رسیدن از یک حالت ناخودآگاه به حالت خودآگاه دارد و…

بسیاری از وقایعی که در دوران جوانی سلینجر رخ داده، در ناتور دشت به چشم می‌خورد؛ خطر رفتن به سربازی تهدیدش می‌کند، او با یک دانشجوی بزرگسال دانشگاه کلمبیا آشناست. این دست جزئیات حسب حال گونه در رمان به شرایط بعد از جنگ جهانی دوم منتقل می‌شود. ناطور دشت در دوره‌ای به چاپ رسید که اقتصاد رو به شکوفایی آمریکا، مردم را ثروتمند کرده بود و قوانین تثبیت شده اجتماعی، به عنوان برنامه‌ای برای تطبیق نسل جوان با این شرایط ارائه می‌شد.

جملات برگزیده کتاب ناطور دشت:

- بعضی از افراد را حتی اگر حقشون باشه، نباید اذیت کرد.
- هیچ‌کس و هیچ‌چیزی تغییر نمی‌کند. فقط ما هستیم که تغییر می‌کنیم. منظورم این نیست که پیر می‌شویم یا از این‌جور حرف‌ها... فقط تغییر می‌کنیم.
- اگر از من می‌پرسید هیچ‌وقت چیزی به کسی نگویید. اگر بگویید، یواش یواش دلتان برای همه تنگ می‌شود.

در بخشی از کتاب ناطور دشت می‌خوانیم:

به‌ یاد آوردن یک سری چیزها خیلی سخت است. الآن در حال فکر کردن به زمانی هستم که استردلیتر از پیش جین برگشت. اصلاً‌ قادر نیستم بگویم زمانی‌ که صدای پاهای او را از انتهای راهرو شنیدم، در حال انجام چه کاری بودم. فکر کنم هنوز در حال نگاه کردن به بیرون بودم، ولی قسم می‌خورم که درست یادم نیست، چون خیلی اضطراب داشتم. وقتی هم که مضطربم، دل و دماغ هیچ کاری را ندارم. زمانی‌ که مضطربم باید به دستشویی بروم، ولی این کار را هم نمی‌کنم، چون دلم نمی‌خواهد با دستشویی رفتن مانع از اضطرابم شوم. اگر شما هم شناختی از استردلیتر داشتید، به‌ اندازه‌ی من اضطراب می‌گرفتید. من دو دفعه با این عوضی، هر دوتایی با دو دختر قرار داشتیم و متوجه هستم که چه چیز از دهانم بیرون می‌آید. او خیلی بی‌شرف و عوضی بود، واقعاً خیلی.

به‌ هر حال کف راهرو پارکت بود و به‌ راحتی می‌شد صدای پاهای او را شنید که به‌طرف اتاق می‌آید. حتی یادم نیست زمانی‌که به اتاق آمد، من کجا نشسته بودم. نمی‌دانم لب پنجره بودم یا روی صندلی. راست می‌گویم. حاضرم قسم بخورم که چیزی یادم نیست.

به‌ محض این‌ که وارد اتاق شد، به‌ خاطر هوای سرد بیرون، شروع به غرغر کردن، کرد.
بعد پرسید: پس بقیه کجا رفتن؟ چرا این‌جا مثل گورستان شده؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ناطور دشت
نویسنده
مترجمرضا زارع
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-8137-95-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۰۰۰ ۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ناطور دشت

سیدحسین عابدی
۱۴۰۲/۸/۲۵
به حال جز کتابهایی هست که باید حتما خوند من یک روزه خوندمش. این نوع نوشتن از خاطرات با ریتم تند رو من تو کتاب آس و پاس‌ها هم دیدم اگر دوستان اون کتاب رو نخوندن حتما بخونن ادبیات ژورنالیستی داره از خاطرات یک نفر که به کارتن خوابی میفته فکر کنم از ژرژ اورول باشه
s lady
۱۳۹۸/۱۲/۷
من این کتاب رو به زبان انگلیسی خوندم و بنظرم ارزش خوندن داره خصوصا اگه درسنین نوجوانی و اوایل جوانی هستید، و یا اگر روحیاتتون با این سنین خیلی هماهنگه کتاب دوستداشتنی ایه...
ستاره
۱۳۹۷/۸/۲۷
خیلی تعریفشو شنیده بودم ولی خیلی منو جذب نکرد. ولی واقعیت اینه که دغدغه‌ها و نا آرامی ذهن یک نوجوان رو خیلی خوب نشون داده. بخصوص اگه خودت قبلا اونا رو تجربه کرده باشی همزاد پنداری خوبی بوجود میاد
Mohsen Kahani
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
واقعاً کتاب خوبیه.
ارزش خوندن رو داره.

اتفاقات جالب که با چاشنی طنز توی داستان اتفاق می‌افتن گیراست و ترجمه خوب هم سبب شده کتاب خوش خوان تر بشه.
Fatemeh kh
۱۳۹۷/۷/۱۵
وای اصلا جالب نبود، من با اینکه اهل کتاب هستم اما اصلا جذبم نکرد و احساس کردم وقتمو تلف میکنه و رهاش کردم، حتی فضای دلچسبی هم نداشت که آدم با خوندنش احساس آرامش کنه
کاربر n
۱۳۹۷/۵/۹
روایتی بود از زندگی آدمی که انگیزه نداره وبه قول خواهرش ازهمه چی بدش میاد و دچارروزمرگی شده. جذابیتی نداشت. احساس پوچی توش زیاد بود. درحدی که تعریف شده بود نبود
Nun
۱۴۰۲/۲/۱۸
این کتاب توصیفیه بیشتر و متن ساده و روانی داره که طرز تفکر یک نوجوان رو نشون میده که ممکنه بعضی از انسان‌ها در یه دوره‌ای از زندگیشون تجربش کرده باشن
Amir jh
۱۴۰۱/۶/۵
این کتاب اصلاً من را راضی نکرد. این کتاب به نظرم مخاطبان خاص دارد. لحن بیان جملات در کتاب من را همراه نکرد. من نسخه چاپی این کتاب را خریدم و واقعا پشیمان شدم.
پروین Djs
۱۳۹۸/۸/۳۰
مطمئنم اگر این کتاب رو تو سن ۱۲تا ۱۶سالگی میخوندم خیلی لذت میبردم ولی الان جمله‌هایی که نوسینده برای تاکید یک موضوع استفاده میکرد اذیت کننده بود.
پرنیان رضوی
۱۳۹۸/۷/۲۳
این کتاب رو قبلا خوندم ولی سبکشو اصلا دوست نداشتم و برخلاف تعریفای زیادی ک ازش شنیده بودم، کتاب جذابی نبود و خسته کننده بود
محبوبه سادات معنوی
۱۴۰۱/۵/۲۳
رمانی درباره نوجوانی و رفتارهای هیجانی این دوران است و انتخاب برای آینده و سردر گمی بین مرز کودکی و جوانی
محمدحسن امیری
۱۳۹۹/۳/۲۵
رمان متوسطی است. برای یک بار خوندن خوبه. پراکنده گویی و خیالبافی یک نوجوان. به نظرم بیش از ارزش کتاب معروف شده.
مبینا قاسمی
۱۳۹۷/۴/۱
کتاب خوبی بود مخصوصا اون قسمتی که هولدن تصمیم داره به یه کلبه نزدیک جنگل بره و نقش کر و لال بازی کنه
احمدی آسور
۱۳۹۷/۲/۲۹
این کتاب عالیه. من چندسال پیش خوندم و دوس دارم دوباره بخونمش. ممنون کتابراه عزیز
Mhdsh
۱۴۰۲/۱۱/۶
وقتی میخوندم هی حس میکردم این کتاب‌ی خاطره نگاری واقعیه، نه‌ی صرفا داستان روان نوشته شده
مشاهده همه نظرات 33

راهنمای مطالعه کتاب ناطور دشت

برای دریافت کتاب ناطور دشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.