معرفی و دانلود کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول

عکس جلد کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول
قیمت:
۲۶۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول

کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول تألیف سیدسعید قره یالی، به بررسی انرژی پاک خورشیدی و تاریخچه‌ی استفاده از آن می‌پردازد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که به‌کار‌گیری انرژی خورشیدی، که منبع‌اش بی‌نهایت است، قدمتی تاریخی دارد و اجداد ما نیز به جای سوخت‌های فسیلی، از آن بهره می‌برده‌اند. اما چرا رفته رفته نفت و گاز جایگزین آن شده و برای نیاز بشر کاربردی‌تر شدند؟

درباره‌ی کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول

انرژی خورشیدی، از تابش خورشید بر سطح زمین حاصل می‌شود و در مواردی مانند مصارف گرمایشی،تولید برق، تولید گاز هیدروژن و ... کاربرد دارد. انرژی خورشیدی آلودگی زیست‌محیطی ایجاد نمی‌کند و منبع تجدیدپذیر بی‌نهایتی دارد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که نیاکان ما نیز از انرژی خورشید استفاده می‌کرده‌اند و از آن به منظورهای متفاوتی بهره می‌برده‌اند. اگر با ذهنی کاوشگر به معماری بناها در ایران باستان دقت کرده باشید، نحوه‌ی ساخت جالبشان را برای استفاده‌ی بهتر از انرژی خورشیدی درمی‌یابید. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، رشد کارخانه‌ها و صنعتی شدن بیشتر امور، نیاز بشر به انرژی‌های ارزان‌قیمت که هزینه‌ی ابتدایی بهره‌وری از آنها نیز پایین‌تر بود، بیشتر شد. صاحبان صنایع به سمت استفاده از نفت و گاز رفته و استفاده از انرژی خورشیدی را رها کردند. چرا که هزینه‌ی اولیه‌ی سیستم‌های بهره‌وری از این نوع انرژی بالا بود و صرفه‌‌ی اقتصادی نداشت.

مهندس سیدسعید قره یالی در کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول، پیش از هر چیز به بررسی تاریخچه‌ی استفاده از این انرژی پاک و تجدیدپذیر پرداخته و پس از آن مسائل و نکات مربوط به آن را به تفصیل شرح داده و بیان کرده است. موضوعاتی چون بهره‌گیری، تولید و پیاده‌سازی این نوع از انرژی در فصول مختلف کتاب بررسی شده‌اند. در کتاب پیش رو می‌خوانیم که استفاده از این نوع انرژی در سال‌های اخیر در حال افزایش است، چرا که مزایای زیست‌محیطی فراوانی داشته و از نظر اقتصادی نیز به صرفه است. کشورهای زیادی نیز در حال آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری برای استفاده از این انرژی پاک و تجدیدپذیر هستند.

در کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول، به کاربردهای انرژی خورشیدی، برای مثال کاربرد آن در نیروگاه‌ها و همچنین کاربردهای غیرنیروگاهی آن اشاره شده است. مقالات بسیار مفیدی نیز راجع به تعریف، تاریخچه‌ و دستاوردهای انرژی خورشیدی در بخش‌ پایانی کتاب در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

این کتاب را مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر و در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان حوزه‌ی انرژی‌های پاک و دغدغه‌مندان مسائل زیست‌محیطی پیشنهاد می‌دهیم.

(حجم این کتاب بیش از 20 مگابایت است. لطفاً پیش از خرید نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش فایل در تلفن‌همراه یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول می‌خوانیم

شناخت انرژی خورشید و استفاده از آن برای منظورهای مختلف به زمان ما قبل تاریخ بازمی‌گردد. شاید به دوران سفالگری، در آن هنگام روحانیون معابد به کمک جام‌های بزرگ طلایی صیقل داده شده و اشعه‌ی خورشید، آتشدان‌های محراب‌ها را روشن می‌کردند. یکی از فراعنه‌ی مصر معبدی ساخته بود که با طلوع خورشید درب آن باز و با غروب خورشید درب بسته می‌شد. ولی مهم‌ترین روایتی که درباره‌ی استفاده از خورشید بیان شده داستان ارشمیدس دانشمند و مخترع بزرگ یونان قدیم می‌باشد که ناوگان روم را با استفاده از انرژ‌ی حرارتی خورشید به آتش کشید. گفته می‌شود که ارشمیدس با نصب تعداد زیاد‌ آئینه‌های کوچک مربعی شکل در کنار یکدیگر که رو‌ی یک پایه‌ی متحرک قرار داشته است اشعه خورشید را از راه دور روی کشتی‌های رومیان متمرکز ساخته و به این ترتیب آن‌ها را به آتش کشیده بود. در ایران نیز معماری سنتی ایرانیان باستان نشان دهنده‌ی توجه خاص آنان در استفاده صحیح و موثر از انرژی خورشید در زمان‌های قدیم بوده است .

با وجود آنکه انرژی خورشید و مزایای آن در قرون گذشته به خوبی شناخته شده بود ولی بالا بودن هزینه‌ی اولیه‌ی چنین سیستم‌هایی از یک طرف و عرضه‌ی نفت و گاز ارزان از طرف دیگر سد راه پیشرفت این سیستم‌ها شده بود. تا اینکه افزایش قیمت نفت در سال 1973باعث شد که در کشورهای پیشرفته‌ی صنعتی مجبور شدند به مسئله‌ی تولید انرژی از راه های دیگر (غیر از استفاده از سوخت‌های فسیلی) توجه جدی‌تری نمایند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: از تولید تا بهره‌برداری سلول‌های خورشیدی
فصل اول - تولید سلول‌های خورشیدی
فصل دوم - کاربرد سلول‌های خورشیدی
فصل سوم - بهره‌برداری و نصب سلول‌های خورشیدی
بخش دوم: کاربرد انرژی‌های خورشیدی
فصل اول - کاربرد در نیروگاه‌ها
فصل دوم - کاربردهای غیرنیروگاهی
بخش سوم: مقالات و ضمیمه‌ها
مقاله شماره 1 - سلول‌های خورشیدی
مقاله شماره 2 - دریافت انرژی خورشید با هلیوستات
مقاله شماره 3 - انرژی خورشیدی چیست؟
مقاله شماره 4 - تاریخچه استفاده از انرژی خورشیدی
مقاله شماره 5 - دستاوردهای انرژی خورشیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-600-124-711-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۲۶۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول

برای دریافت کتاب صفر تا صد انرژی خورشیدی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.