معرفی و دانلود کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد

عکس جلد کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد

کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد، رمانی پرفروش از نویسنده‌ و روزنامه‌نگار فقید ایتالیایی، اوریانا فالاچی است. این اثر پرفروش از زبان زنی آبستن روایت می‌شود که درباره‌ی به دنیا آوردن فرزند خود تردید دارد. سوال اساسی او این است: آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟

درباره کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد:

اوریانا فالاچی (Oriana Fallaci) به عنوان روزنامه‌نگاری حرفه‌ای و پرکار، بخش قابل توجهی از زندگی خود را در سفر بود. او که به تحولات سیاسی و اجتماعی توجهی ویژه داشت، بارها از سرزمین‌های درگیر جنگ و فلاکت در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و... دیدن کرده، و حاصل مشاهدات خود را در قالب مصاحبه‌ها، مقالات و کتاب‌هایی خواندنی به چاپ رسانید.

آنچه مسلم است این است که این مشاهداتِ عمدتاً تلخ، قاعدتاً باید بر روحیه‌ی زنی تیزبین و حساس چون او تأثیری عمیق نهاده باشد؛ بررسی مهم‌ترین اثر داستانی او، یعنی کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد (Letter To A Child Never Born)، این امر را تأیید می‌کند. این اثر، با تمام زیبایی‌ها و احساسات لطیفی که در آن به چشم می‌خورد، سرشار از نگاهی بدبینانه و خالی از امید به انسان و جامعه است.

در این رمانِ نه چندان بلند، با زنی تنها آشنا می‌شوید که خود را سرگرم نامه‌نگاری با جنینی که در رحم خود دارد، می‌کند! گویی او در این نامه‌ نوشتن‌ها، تلاش می‌کند تا معماهای هستی را برای خود بگشاید. و بزرگ‌ترینِ این معماها نزد او، همان پرسش مشهور شکسپیر در شاهکارش «هملت» است: بودن یا نبودن؟ به عبارتی، رمانِ نامه به کودکی که هرگز متولد نشد، بررسی پاسخ‌های متفاوتی‌ست که می‌تواند به چنین سوالاتی داده شود؛ آیا زندگی با تمام رنج‌هایی که برای آدمی تدارک دیده، ارزش زیستن دارد؟ به راستی آیا سیاهی‌های حیات، بر زیبایی‌های آن نمی‌چربد؟

با این حال، پاسخ دادن به این سوالات، همه‌ی مسئله نیست. بر فرض هم که آدمی زندگی را زیبا و ارزشمند بداند؛ با این حال، آیا او این اجازه را دارد که به جای دیگری نیز در این باره تصمیم بگیرد؟ این سوال اخیر، مسئله‌ای است که ذهنِ راویِ کتاب نامه به کودکی که هرگز متولد نشد را درگیر خود کرده است؛ آیا به دنیا آوردن یک کودک به جهانی چنین دهشتناک، یک جنایت بخشش‌ناپذیر نیست...؟

نکوداشت‌های کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد:

- این کتاب بیانگر صداقتی روشنگر و تأثیرگذار است. (کازماپالیتان)
- در این اثر، حقیقت به دقیق‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده است. (نیویورک تایمز)
- آنچه در این اثر بیان شده، شامل واقعیاتی درباره‌ی معنای زندگی برای تمام انسان‌هاست، نه فقط زنان! (لس آنجلس تایمز)

کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد مناسب چه کسانی است؟

تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، خصوصا مخاطبین رمان‌های فلسفی، می‌توانند از گوش سپردن به این کتاب صوتی لذتی وافر ببرند.

با اوریانا فالاچی بیشتر آشنا شویم:

وی در سال 1929، و در زمان حکمرانی موسولینی در ایتالیا، در این سرزمین به دنیا آمد. جوان بود که به استعداد ادبی خود پی برد و تصمیم گرفت در راه نوشتن قدم بردارد؛ دست حوادث او را به طرف فعالیت‌های مطبوعاتی سوق داد. زمانه‌ای که فالاچی در آن می‌زیست، آبستن حوادثی بی‌شمار بود، و او که به عنوان خبرنگار شامه‌ای تیز و روحیه‌ای جسور داشت، تلاش‌های فراوانی کرد تا تاریخ قرن بیستم را از دلِ جریانات دوران‌ساز آن برای نسل‌های بعدی بازگو کند؛ مصاحبه‌های او با رهبران و سیاستمدارانی چون هنری کیسینجر، گاندی، قذافی، یاسر عرفات، محمدرضا شاه و آیت‌الله خمینی، بسیار جالب توجه و خواندنی است. بسیاری از این مصاحبه‌ها بعدها به صورت کتاب نیز منتشر شدند. فالاچی در سال 2006 و در سن هفتاد و هفت ساالگی زندگی را بدرود گفت. برخی از مهم‌ترین کتاب‌های اوریانا فالاچی عبارتند از: «پنه‌لوپه به جنگ می‌رود، جنس ضعیف، زندگی، جنگ و دیگر هیچ، هفت گناه هالیوود».

جوایز و افتخارات افتخارات اوریانا فالاچی:

- برنده جایزه بانکارلا در سال 1970
- برنده جایزه ویارجیو در سال 1979
- فالاچی از طرف کالج کلمبیا (شیکاگو) دکترای افتخاری ادبیات را دریافت کرد.
- او دو بار برنده جایزه روزنامه نگاری سنت وینسنت در سال‌های 1967 و 1971 شد.
- فالاچی در سال 2005 در شهر نیویورک جایزه آنی تیلور را به دلیل شجاعت و مبارزان ضد فاشیستی‌اش از مرکز مطالعه فرهنگ عامه دریافت کرد.

در بخشی از کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد می‌شنویم:

اگر تو پسر متولد شوی باز راضی خواهم بود. حتی شاید بیشتر از آنچه اگر دختر متولد می‌شدی. در این صورت از خیلی تحقیرها، بردگی‌ها و سوءاستفاده‌ها در امان می‌مانی. مثلا اگر پسر متولد شوی هیچ‌کس در تاریکی شب به تو حمله نخواهد کرد. نباید حتما صورت زیابیی داشته باشی تا در اولین نگاه، مورد قبول واقع شوی؛ هیچ‌کس به تو نخواهد گفت واژه‌ی گناه، آن روزی متداول شد که حوا سیب ممنوعه را به دهان برد. می‌توانی به آسانی در برابر هر که دلت خواست نافرمانی کنی، بی‌آنکه در معرض حمله یا خشم، و یا فحش‌های رکیک قرار گیری و جبهه بگیری. البته اگر پسر باشی مسئولیت‌های زیادی گردنت می‌گذارند. فکر نکن زندگی برای مرد خیلی آسان است. مثلا چون ریش داری نباید گریه کنی، وگرنه همه به تو خواهند خندید. هرگز نباید دلرحم باشی و یا احساس کنی که به کمک دیگران احتیاج داری. می‌فهمی کوچولو...؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
قسمت یک
7 دقیقه
قسمت دو
5 دقیقه
قسمت سه
7 دقیقه
قسمت چهار
12 دقیقه
قسمت پنج
3 دقیقه
قسمت شش
7 دقیقه
قسمت هفت
9 دقیقه
قسمت هشت
18 دقیقه
قسمت نه
7 دقیقه
قسمت ده
22 دقیقه
قسمت یازده
3 دقیقه
قسمت دوازده
9 دقیقه
قسمت سیزده
6 دقیقه
قسمت چهارده
4 دقیقه
قسمت پانزده
8 دقیقه
قسمت شانزده
3 دقیقه
قسمت هفده
6 دقیقه
قسمت هجده
4 دقیقه
قسمت نوزده
16 دقیقه
قسمت بیست
6 دقیقه
قسمت بیست و یک
32 دقیقه
قسمت بیست و دو
5 دقیقه
قسمت بیست و سه
19 دقیقه
قسمت بیست و چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد
نویسنده
مترجمویدا مشفق
راویبهاره افشاری
ناشر چاپیانتشارات اندیشه و فرهنگ جاویدان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد

مرضیه علیزاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
سوالات جسورانه و تابو شکنانه این کتاب دیدگاه شما نسبت به چیزهای رایج و وپذیرفته سده را تغییر می‌دهد و تلگری به شما میزند تا مسایل را از زاویه‌ی دیگری ببینید و حقایقی را برشما آشکار می‌کند که همیشه آنان را درست و غیر قابل تغییر می‌دید و مسیله مهم فرزند پروری که ما متاسفانه کودکان را تربیت نمی‌کنیم و بلکه شخصیت افکار احساسات کلیشه‌هایی که عمری خود ما را آزده و به ما ضربه زده‌اند را بی فکر به آنان منتقل می‌کنیم و نامش را پرورش و تربیت کودک می‌گذاریم. و مسله بار سنگین والد بودن و ترس از به وجود آوردن موجودی زنده که در اجتماع امروز برای بسیاری از زوج‌ها که کمی عمیقتر به این مسله نگاه می‌کنند را مطرح می‌کند
مهسا عبدی پور
۱۴۰۲/۹/۱۶
کتاب جالبی بود. پر از عبارات و جملاتی که ممکن است بارها و بارها به آن‌ها فکر کرده ایم ولی از زبان این کتاب به زیبایی بیان شد.
راستش بعد از دیدن دو شات این کتاب رو تهیه کردم، بهاره افشاری رو دوست دارم شخصیتش و صداش رو.
خوشحالم که این کتاب رو خواندم. ممنون از اپلیکیشن خوبتون. هر روز تو ترافیک بجای آهنگ کتاب گوش، میدم. باقی برایتان.
Sara shahmoradi
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
جزو کتاباییِ که هرچند بارم گوش کنم یا بخونمش خسته نمیشم و بازم میخوام دوباره و دوباره بخونمش
اوریانا فالاچی دغدغه‌های اون زمانش رو تو این کتاب به بهترین نحو بیان کرده، و کاملا آدم رو از فضای اون موقع آگاه میکنه. صدای گوینده خیلی لذت بخش و خوب بود، شاید هرکس دیگری گویشش رو انجام میدادن به این حد خوب نمیشد
ب.ز
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
کتابهای نویسنده واقعا جالب و می‌توان گفت مانند فیلمهای مستند هست و احساس و واقعیت در انها موج می‌زند.
ولی راوی را خیلی نتوانستم نسبت به افرادی که قبلا راوی کتاب فالاچی بودند را بیشتر پسندیدم هنر پیشه گوینده خیلی گوینده خوبی نبود
فاطمه مجدر
۱۴۰۰/۳/۲۳
کتاب قشنگی بود بخصوص جملات ساده و شیوایی داشت و دقیقا حس و حالی که مادر با جنین صحبت میکنه خیلی برام جالب بود
ریدلی
۱۴۰۲/۸/۱۶
به نظرم هر زن و هر مردی با خواندن این کتاب با وجوه انسانی بیشتری مواجه می‌شود که لزوما در کتب علمی پیدا نمیشود. کتاب بی نظیری است
naser abderezaei
۱۴۰۱/۹/۱۶
داستان جذابیه، البته من کتاب فیزیکیش رو قبلاً خونده بودم ولی باز هم برام جذابیت داشت
sanaz rahimi
۱۴۰۱/۹/۲۷
هر آنچه قبل از داشتن فرزندی ذهن انسان متفکر را درگیر خواهد کرد
شیما عمادی
۱۴۰۱/۳/۱۸
خیلی دوسش داشتم 😍❤️👌🏻ارزش چندبار خوندن رو داره واقعا
مریم غریبوند
۱۴۰۰/۱۰/۹
دوست داشتم و مشکلات زنان و محدودیتهای انها
لیلا
۱۴۰۲/۶/۸
اصلا بخاطر بهاره افشاری خریدم این کتابو و خیلیم راضیم
بسیار لذت بردم و ممنونم
پریا
۱۴۰۲/۳/۳۰
احساسات مختلف رو خیلی قشنگ توصیف می‌کنه کتاب، با صدای دلنشین خانم افشاری♥️
آتوسا کامکار
۱۴۰۱/۷/۳۰
در این کتاب حقیقت به روشن‌ترین شکل ممکن گفته شده
مرضیه شاهمرادی
۱۴۰۰/۷/۲۶
فوق العاده و قابل تامل
Armita heidary
۱۴۰۲/۷/۱۱
شدیدا مغز را درگیر میکند و انسان را در فکر و خیالی عمیق فرو میبرد.
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد

برای دریافت کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز متولد نشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.