معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین مرز

عکس جلد کتاب صوتی آخرین مرز
قیمت:
84000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین مرز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین مرز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخرین مرز

روایتی شنیدنی از آزادگی و مبارزه! کتاب صوتی آخرین مرز از هاوارد فاست، داستان سرخپوستانی است که تصمیم می‌گیرند از اسارت سفیدپوستان فرار کنند و با این کار جانشان را به خطر می‌اندازند... .

درباره‌ی کتاب صوتی آخرین مرز

سرزمین وحشی اوکلاهاما با آن زمین بایر و گرمای سوزانش هر مسافری را از پا می‌انداخت. هیچ فرد عاقلی به زندگی در آن‌جا حتی فکر نمی‌کرد، ‌ اما سرخپوستان شکست‌خورده در نبرد با مهاجرین، به این طبیعت تنگ‌نظر کوچانده شدند. تحت کنترل شدید سفیدپوستان آن‌ها دو راه بیشتر نداشتند: باید خودشان را با این دشت خالی سازگار کرده و به مرگی تدریجی تن می‌دادند یا اینکه در میان گلوله‌های سربازان راهی به سمت آزادی می‌یافتند... . کتاب صوتی آخرین مرز (The Last Frontier) نوشته‌ی هاوارد فاست شرحی است بر ماجراهای مردمی که راه دوم را برگزیدند.

سرخپوست‌ها با آن سبک زندگی قبیله‌ای و وابستگی به منابع طبیعی، ‌در سرزمین خشک اوکلاهاما از هرنظر تحت فشار بودند. خورشید بی‌رحمانه بر آن‌ها می‌تابید، در حالی که سفیدپوست‌ها مانند ارباب حکمرانی می‌کردند و هیچ بخششی نسبت به زیردستانشان نشان نمی‌دادند. از طرف دیگر مدارس به بهانه‌ی تحصیل یا دلسوزی، ‌کودکانی که آینده قبیله بودند را دور از آموزش‌ والدینشان و در کلاس‌های درس نگه می‌داشتند. حال به تمام این موارد سنگینی خاطرات هزاران کشته، تجارت پوست سر و آزار زنان را اضافه کنید. ترکیب گذشته‌ای چنین خونین با و تصوری شوم از آینده‌ای مبهم، مردم سرخپوست را بی‌قرار می‌ساخت. آن‌ها فهمیدند چاره‌ای جز فرار به خارج از مرزها ندارند و با این عمل شجاعانه‌ یکی از وقایع ماندگار تاریخ آمریکا را رقم زدند... .

هاوارد فاست نویسنده‌ی کتاب صوتی آخرین مرز که از علاقه‌مندان سرسخت تاریخ بود در سال 1939 به اوکلاهاما سفر کرد تا این واقعه را مکتوب کند. او بعد از ساعت‌ها گفتگو با بزرگان سرخپوست ‌به شرحی جامع از قبیله‌ی شاین رسید که در دهه‌ی 1870 میلادی مبارزه‌ای تلخ را برای برگشتن به خانه‌ی اجدادیشان در ایالات وایومینگ و مونتانا آغاز کردند. در این جدال نابرابر تقریبا 300 سرخپوست با ده هزار سرباز جنگیدند و کمتر از صد نفر به آزادی رسیدند. چنین جدالی با ظلم تصویری بی‌نقص از پیروزی دربرابر زورگویان نیست، اما تلاش مبارزان برای دست یافتن به آزادی ستودنی است.

کتاب صوتی آخرین مرز که توسط فریدون مجلسی ترجمه شده مرثیه‌ای است برای آرمان‌های از دست رفته‌ی قبیله‌ی شاین، سوگی برای جان‌های عزیزان مرده و ستایشی بر انسانیت و آزادگی. این داستان تاریخی که اولین‌بار در 1941 منتشر شد شاید جدالی خاتمه‌یافته را روایت کند اما بدون شک ارزش شنیدن دارد!

در پایان لازم به ذکر است که انتشارات اسم نسخه‌‌ی متنی رمان را منتشر کرده و نشر آوانامه نیز امر صوتی‌سازی آن را برعهده داشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب آخرین مرز

فیلم پاییز قبیله شاین (Cheyenne Autumn) با الهام از داستان آخرین مرز ساخته شد. این اثر جان فورد در سال 1964 اکران شد و به‌دلیل وفاداریش به متن داستان و واقعیات تاریخی تحسین شد.

کتاب صوتی آخرین مرز مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر صوتی را به طرفداران ژانر تاریخی و داستان‌های وسترن پیشنهاد می‌کنیم.

با هاوارد فاست بیشتر آشنا شویم

هاوارد فاست (Howard Fast) نویسنده برنامه‌های تلویزیونی و رمان‌های تاریخی بسیاری بود و در ایران بیشتر با کتاب اسپارتاکوس شناخته می‌شود. جالب است بدانید این نویسنده آمریکایی بعضی آثار خود را با نام‌های ای. وی. کانینگهام و والتر اریکسون منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی آخرین مرز می‌شنویم

موری به تعقیب ادامه داده بود و افرادش به‌شدت خسته و کثیف بودند. حالتی در آن‌ها پدید آمده بود که پیشتر وجود نداشت. در گرمای اولیه صبح توقف کرده بودند. وینت به سروان گفت: «آیا تا به حال به شکار رفته‌ای؟»

- شکار؟

- مقصودم همراه سگ است. فرضا با یک تازی به دنبال بلدرچین رفتن و تماشای اینکه چطور زمین را می‌جوید.

موری گفت: «از شکار بیزارم. همیشه معتقد بودم کسی که شکار می‌کند کار بدی انجام می‌دهد.» وینت شانه‌هایش را بالا انداخت و گفت: «من شکار را دوست دارم... اما این موضوع مهم نیست. داشتم درمورد افراد فکر می‌کردم. نگاهشان کن.» موری گفت: «خسته‌اند.» وینت گفت: «آن‌ها حالا می‌خواهند بجنگند. قبلا نمی‌خواستند.»

موری گفت: «آن‌ها می‌خواهند چیزی را که به دنبالش هستند. این وضع برای انسان پیش می‌آید. درباره‌ی آن سرخپوستان لعنتی خیالبافی می‌کنند. خیال می‌کنند در دنیا هیچ چیز دیگری وجود ندارد...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مقدمه
39 دقیقه
بخش اول: واقعه‌ دارلینگتون
41 دقیقه
بخش دوم: سه مردی که گریختند - قسمت اول
35 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
34 دقیقه
بخش سوم: تعقیب آغاز می‌شود - قسمت اول
43 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
31 دقیقه
بخش چهارم: میان‌پرده‌ی واشنگتن - قسمت اول
22 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
43 دقیقه
بخش پنجم:‌ کابوی‌ها و سرخپوست‌ها - قسمت اول
45 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
28 دقیقه
بخش ششم: دام نهاده می‌شود - قسمت اول
25 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
17 دقیقه
بخش ششم - قسمت سوم
26 دقیقه
بخش هفتم: عدالت سپتامبر - قسمت اول
21 دقیقه
بخش هفتم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش هفتم - قسمت سوم
26 دقیقه
بخش هشتم: فاتحان و مغلوبان - قسمت اول
29 دقیقه
بخش هشتم - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش هشتم - قسمت سوم
31 دقیقه
بخش نهم: نوامبر 1878 تا ژانویه 1879 - قسمت اول
20 دقیقه
بخش نهم - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش نهم - قسمت سوم
29 دقیقه
بخش نهم - قسمت چهارم
23 دقیقه
بخش دهم: پایان تعقیب
12 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخرین مرز
نویسنده
مترجمفریدون مجلسی
راویپژمان رمضانی
ناشر چاپیانتشارات اسم
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
84000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخرین مرز

علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۱/۹/۵
هوارد فاست از نویسندگان مورد علاقه من است چند کتب فیزیکی با تالیف ایشان دارم به کاربران محترم توصیه میکنم..
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخرین مرز

برای دریافت کتاب صوتی آخرین مرز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.