معرفی و دانلود کتاب فرزند نیل

عکس جلد کتاب فرزند نیل
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرزند نیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرزند نیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرزند نیل

کتاب فرزند نیل از هاوارد فاست سرگذشت پیامبری است که در خانه فرعون بزرگ شد. این رمان تاریخی، زندگی منحصر به فرد حضرت موسی (ع) را قبل و بعد از پیامبری روایت می‌کند و اطلاعاتی ارزشمند از مصر باستان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

درباره کتاب فرزند نیل:

هاوارد فاست، نویسنده رمان‌های اسپارتاکوس و مزدور، در کتاب فرزند نیل (Moses, Prince of Egypt) سال‌های اولیه زندگی حضرت موسی را قبل از ورود به قصر فرعون تا زمانی که به مقام پیامبری نائل می‌شود روایت می‌کند. حضرت موسی در دیدگاه این نویسنده آمریکایی، جنگجویی آزادی‌بخش است که از مقامش به عنوان شاهزاده دست کشید و با سرسختی مردمش را از بردگی رها کرد. فاست که به دلیل مهارتش در داستان‌سرایی تحسین شده، این بار هم مهارت خود را در به تصویر کشیدن شخصیتی مقدس به نمایش گذاشته و خواننده را به قصر خاندان سلطنتی رامسس دوم دعوت می‌کند.

زندگی حضرت موسی در کنار خانواده فرعون مانند حرکت بر لبه تیغ است. او که همیشه خود را از اعضای کاخ بیگانه می‌داند می‌تواند فساد و تباهی حکومت را ببیند اما به عنوان کسی که سال‌ها با خانواده سلطنتی زندگی کرده دلبسته مادرش نیز هست. اما یک اتفاق تعادل این وزنه را بهم می‌زند و باعث می‌شود تا حضرت موسی تصمیم نهایی زندگی خود را بگیرد. او باور دارد برای نجات هزاران برده تحت ظلم فراخوانده شده و قصد دارد این ماموریت را حتی اگر به بهای جانش تمام شود به سرانجام برساند... .

کتاب فرزند نیل مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به داستان‌های تاریخی علاقه دارند از مطالعه این داستان لذت خواهند برد.

با هاوارد فاست بیشتر آشنا شویم:

هاوارد فاست (Howard Fast) نویسنده برنامه‌های تلویزیونی و رمان‌های تاریخی بسیاری بود و در ایران بیشتر با کتاب اسپارتاکوس شناخته می‌شود. جالب است بدانید این نویسنده آمریکایی بعضی آثار خود را با نام‌های ای. وی. کانینگهام و والتر اریکسون منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب فرزند نیل می‌خوانیم:

روز بعد که موسی می‌باید به اتفاق مادرش نزد فرعون برود، مادر و پسر وارد قسمتی از کاخ سلطنتی شدند که موسی تا آن روز ندیده بود. موسی که به اتفاق مادرش می‌رفت، بعد از ورود به آن قسمت از کاخ، وارد تالاری شد که از وسعت آن وحشت کرد. طول آن تالار به مقیاس امروز پنجاه متر و عرض آن چهل متر بود و کف تالار را از سنگ‌های سیاه‌رنگ مخصوصی که از مصر علیا (جنوب مصر) می‌آوردند مفروش کرده بودند. موسی به دفعات کشتی‌های حامل سنگ سیاه را دیده بود که از نیل علیا می‌آمدند و از مقابل او می‌گذشتند و می‌رفتند.

تخت فرعون مصر، در صدر آن تالار وسیع قرار داشت و دو طرف تخت دو ستون مرتفع و ضخیم به چشم می‌رسید و شرح جنگ‌های رامسس دوم را با خط تصویری روی آن دو ستون نوشته بودند. خود تخت، از جهت ساختمان، شبیه به تخت‌های سلاطین قدیم مصر می‌نمود و برق جواهراتی که بر تخت نصب کرده بودند چشم‌های کم‌قوت را خسته می‌کرد.

در پشت تخت، روی دیوار تالار، یک نوع تابلوی نقاشی از طلای برجسته به‌وجود آورده بودند که رامسس دوم را در یک ارابۀ جنگی نشان می‌داد. آن تابلوی برجسته منظره‌ای بود از جنگ رامسس دوم با قوم "هاتی" و در آن جنگ فرعون مصر، سوار بر ارابۀ جنگی در پیکار شرکت کرد. وقتی موسی به اتفاق مادرش وارد تالاری شد که تخت سلطنتی آن جا بود، مشاهده کرد که رامسس دوم بر تخت نشسته است و تالار پر است از مردها و زن‌هایی که به مناسبت مرتبۀ خود اجازه داشتند که در تالارِ بارِعام سلطنتی حضور به‌هم برسانند. موسی در بین آن‌ها عده‌ای از خارجیان را هم دید و از مشاهدۀ البسه و آرایش موی سرشان متحیر شد.

در آن تالار تمام کسانی که حضور یافته بودند، از جمله خود موسی، دارای وسایل تزئین بودند غیر از خود فرعون.

فهرست مطالب کتاب

به انگیزۀ انتشار کتاب
مقدمۀ نویسنده
در آغاز نوجوانی
در حضور رامسس دوم
در رصدخانه
خروج از کاخ سلطنتی
با رئیس معماران فرعون
در دکان سلمانی
راز تولد
خشم فرعون
در شهر تانیس
بازار برده‌فروشان
به سوی جنوب
در خانۀ یک پزشک گوشه‌نشین
برخورد با قشون قوم کوش
جنگ بزرگ ارتش مصر
در راه
شهر طلایی
یک واقعۀ غم‌انگیز
بازگشت
زادگاه
بازخواست از فرعون
به خاطر یک برده
فرار
شبانی در میدیان
ستم از حد می‌گذرد
انکار فرعون
فرعون می‌ترسد
در انتظار فرصت مناسب!
خروج از مصر
نابودی لشکریان فرعون
پس‌گفتار مترجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرزند نیل
نویسنده
مترجمذبیح الله منصوری
ناشر چاپیانتشارات تاو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات856
زبانفارسی
شابک978-622-7649-15-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرزند نیل

M.s
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتاب فرزند نیل خیلی کتاب خوبی بود چون من تقریبا هیچ چیزی درباره جوانی و نوجوانی و چگونگی زندگیش نداشتم و این کتاب اطلاعات خوبی بهم داد خیلی با ارزش بود برام داستان هم خیلی خوب پیش میرفت در سه چهار نکته کلا با چیزایی که ما تا به حال شنیدیم تفاوت داشت مثلا ما شنیدیم موسی با خانوادش از صحرا میگذشت که آتش دید ولی اینجا هاواردفاست میگه درحال چوپانی بود یا یکی از معجزه‌های موسی اینبود که دست درگریبان میکرد و مثل ماه میدرخشید که هاوارد فاست میگه دستش مثل جزامی‌ها میشد ‌و موقع فرار حضرت موسی هم شنیدیم عصا بر دریا زد و دریا شکافت ولی کتاب میگه از مد دریا استفاده کرد و این برام قشنگ تر بود و نکته مهم تر اینکه فرعون با اونها نبوده در این داستان که این به واقعیت خیلی نزدیک چون تا حدودی میشه گفت فرعون برای چنین کارهایی به افسران خودش دستور میداد و خودش جلوی لشکر راه نمی‌افتاد و ازنظر من این قابل قبول تر بود از شنیده‌های من و موسی در جوانی به جنگی رفت و توضیح اون جنگ فوق العاده به درازا کشید که میشد اونو کوتاه تر توضیح میداد و درباره بعداز پیامبریش خیلی بیشتر توضیح میداد و اصلا راجع به چگونگی ایمان آوردن قومش هیچ توضیحی نداد ولی در مجموع خیلی خیلی خوب بود و من لذت بردم از کتاب با تشکر از تمام کسانیکه زحمت کشیدن تا این کتاب به دست ما برسه
ش ش
۱۴۰۲/۹/۲۵
مرحوم استاد ذبیح الله منصوری مترجم درجه یک ادبی و تاریخی کشور. هر کجا و هر کتابی که مترجمش ایشون باشن کتابش عالیه. حالا کاری به نویسنده هم ندارم. ترجمه بسیار روان فصیح و بلیغ تا آخر کتاب جذبش میشی. کتاب رو بخاطر همین مترجم بزرگ و عزیز گرانقدر تهیه کردم. روحش شاد🌺 خود کتاب هم خوبه ولی به نظر شخصی بنده می‌تونه مقدمه‌ای باشه برای مطالعه کتاب مقدس.
حمید بهمنی
۱۴۰۲/۱/۲۶
من به شخصه ترجمه‌های آقای منصوری را واقعا دوست و یه جوری ترجمه‌ها روان و گیرا است که آدم‌دوست‌داره تا آخر کتاب رو بدون وقفه بخونه
این کتاب هم داستان حضرت موسی را خیلی خوب و حوادث رو سعی کرده ‌منطقی جلوه بده تا برای عقل انسان امروزی ایجاد اشکال نکنه
م ع
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
بسیار بسیار شگفت انگیز و زیبا، چیزهایی که درباره‌ی زندگی موسی نمیدانیم، و در واقع بهتر بگویم هیچ چیز درباره‌ی او نمیدانستم...
اکرم السادات حسینی زری
۱۴۰۲/۷/۱۹
داستان خیلی جذاب بود، قلم استاد منصوری جذابترش کرده بود. خدایش بیامرزد.
برزو غلامی
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
این کتاب داستان زندگی حضرت موسی از تورات کامل‌تره خیلی عالیه
مادر فاطمه دِل سَبُک
۱۴۰۱/۵/۴
عالی بود
شخصیت موسی بی نظیر بود.
نجیب و ساده و بی آلایش
omidj
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
بیشتر شبیه افسانه است
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب فرزند نیل

برای دریافت کتاب فرزند نیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.