معرفی و دانلود کتاب صوتی پسران سالخورده

عکس جلد کتاب صوتی پسران سالخورده
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پسران سالخورده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پسران سالخورده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پسران سالخورده

مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه که نویسنده در آن‌ها مفاهیمی انتزاعی همچون عشق، رنج و تنهایی، و مسائلی ملموس و عینی مانند پدیده‌ی کودکان کار و مهاجران افغانستانی را به تصویر کشیده است. کتاب صوتی پسران سالخورده چهارمین اثر داستانی منتشرشده‌ی حسام‌الدین مطهری به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی پسران سالخورده

داستان‌های کوتاه کتاب صوتی پسران سالخورده، که ماجرای هر یک از آن‌ها با چیزی حدود دو تا سه‌هزار کلمه بیان می‌شوند، دربردارنده‌ی طیف گسترده‌ای از موضوعات و مضامین هستند. حسام‌الدین مطهری چنانکه خود می‌گوید، با نگارش این مجموعه داستان، گویی دین خود را به سی سال تجربه‌ی زندگی‌اش ادا کرده و رنج سالیان خود را در هر داستان بر دوش شخصیت‌های مخلوق خود نهاده است تا شاید از آن تسلی و رهایی یابد.

این کتاب به مردم هزاره‌ی افغانستان تقدیم شده و نویسنده داستان نخست مجموعه‌اش را به آن‌ها اختصاص داده است و در آن زندگی سراسر رنج و غربت این قشر مغفول را بازگو می‌کند. دیگر داستان‌ها دربردارنده‌ی آثاری با مضامین مختلف‌اند اما شیرازه‌ی همه‌ی آن‌ها را شاید بتوان در قالب یک کلمه‌ی سه‌حرفی عنوان کرد: رنج. رنج مردی مهاجر در سرزمینی غریب، رنج زنی که به پیانویی پشت ویترین مغازه چشم و دل دوخته است، رنج شاعری که اطرافیانش او را درک نمی‌کنند و... تمامی این شخصیت‌ها انگار پاره‌هایی از وجود نویسنده‌اند و هر کدام تکه‌ای از زندگی او را در قالب قصه‌های خود بازگو می‌کنند. گویی حسام‌الدین مطهری از روح رنج زیسته و کهنه‌ی خود از خلال پستی‌ها و بلندی‌های سالیان، در کالبد تمامی شخصیت‌های داستانی این مجموعه دمیده است.

«معرفی‌نامه‌ی مطوّل خارج از عرف»، «بانوی پیانو»، «سارای»، «این پارک لامپ ندارد»، «روسپی‌گری کلمات»، «مچاله کن و بینداز توی بیابان»، «مخاطبان ساده»، «کاپیتان کراوات نمی‌زند»، «معمای روباه شمالی»، «پسران سالخورده»، «نور تابید»، «گندم دعا» و «دست‌نوشته‌ها» عناوین داستان‌های کوتاهی هستند که در این کتاب صوتی می‌شنوید. کتاب صوتی پسران سالخورده با همکاری نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات اسم تهیه و منتشر شده است و آن را با صدای حسن همایی می‌شنوید.

کتاب صوتی پسران سالخورده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه معاصر ادبیات فارسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با حسام‌الدین مطهری بیشتر آشنا شویم

این نویسنده در سال 1366 در اراک چشم به دنیا گشود و درسال‌های جوانی به تهران کوچ کرد. حسام‌الدین مطهری در کنار نگارش آثار خود، در حیطه‌ی آموزش تولید محتوا نیز مشغول است و «خانه‌ی تجربه‌نویسی» را به همین منظور تأسیس کرده است. از دیگر آثار منتشرشده‌ی او می‌توان به عناوینی همچون «درخت به»، «کلت 45»، «تذکره‌ی اندوهگینان» و «حاشیه بر کتاب» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی پسران سالخورده می‌شنویم

مرد از پشت عینک میانه‌قیمتش به میکروفن زل زد و گفت: «شنونده‌های خوب من، ساعت دو نیمه‌شب است. صدای بنده را از رادیو فرهنگ، برنامه‌ی خلوت شب می‌شنوید. و حالا به قطعه‌ای از سمفونی شماره پنج بتهوون گوش می‌سپاریم.» دروغ می‌گفت. قرار نبود در فراز و فرود سمفونی با شنوندگانش شریک شود. هربرت فونکارایان با همه‌ی وجود سمفونی را رهبری می‌کرد. شنوندگان گوش می‌کردند ولی مرد داشت با خودش می‌جنگید. دنبال جواب سؤالی ساده بود: «من چه چیزی غیر از یک صدا هستم؟» در تمام مدتی که شنوندگان را با صدای گرمش، مسحورشده، پای رادیو می‌نشاند، در تمام مدتی که شنوندگان به بخشی از برنامه‌ها توجه می‌کردند، حتی وقتی به خانه‌ی کم‌نورش در خیابان سهروردی می‌رسید، یا در طول مسیر پرترافیک، فقط به این فکر می‌کرد که چه چیزی جز یک صداست؟ روانپزشکش با توجه به تست‌های روانشناختی، معتقد بود پای اعتماد به نفس اندکی می‌لنگد. هر جمله‌ای از دهانش بیرون می‌آمد، دکتر سعی می‌کرد آن را به جملات بعدی یا قبلی بچسباند و نتیجه‌ای بگیرد. بعد نتیجه را به زبان می‌آورد: «یعنی تو ناخواسته از تنش دوری می‌کنی. یک جور عقب‌نشینی. درواقع دلخواه‌هایت را رها می‌کنی تا تنش درست نشود. خب؛ به چه قیمتی؟» من این را نگفتم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
40 دقیقه
معرفی‌نامه‌ی مطول خارج از عرف
24 دقیقه
بانوی پیانو
32 دقیقه
سارای
15 دقیقه
این پارک لامپ ندارد
19 دقیقه
روسپی‌گری کلمات
16 دقیقه
مچاله کن و بینداز توی بیابان
17 دقیقه
مخاطبان ساده
23 دقیقه
کاپیتان کراوات نمی‌زند
15 دقیقه
معمای روباه شمالی
14 دقیقه
پسران سالخورده
20 دقیقه
نور تابید
20 دقیقه
گندم دعا
20 دقیقه
دست‌نوشته‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پسران سالخورده
نویسنده
راویحسن همایی
ناشر چاپیانتشارات اسم
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پسران سالخورده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پسران سالخورده

برای دریافت کتاب صوتی پسران سالخورده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.