معرفی و دانلود کتاب صوتی هزارتوی سعودی: روایتی از جامعه و حکومت عربستان سعودی

عکس جلد کتاب صوتی هزارتوی سعودی: روایتی از جامعه و حکومت عربستان سعودی
قیمت:
۱۰۶۰۰۰ ۷۴,۲۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هزارتوی سعودی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هزارتوی سعودی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هزارتوی سعودی: روایتی از جامعه و حکومت عربستان سعودی

کارن الیوت هاوس در کتاب صوتی هزارتوی سعودی اطلاعات ارزشمندی را درمورد حقوق بشر و سیاست جهانی و جایگاه آن در عربستان سعودی در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب همچنین در راستای تشویق به اصلاحات، بینش‌هایی را درمورد گسل‌های پادشاهی و همچنین پیشنهادهایی را در حوزه‌ی دیپلماسی مثبت ارائه می‌دهد. این اثر به‌عنوان کتاب سال نیویورک تایمز، واشنگتن پست و نیوزویک انتخاب شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی هزارتوی سعودی

با بیش از سی سال تجربه‌ی نوشتن پیرامون عربستان سعودی، خبرنگار برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر و ناشر سابق وال استریت ژورنال، کارن الیوت هاوس (Karen Elliott House) دانش بی‌سابقه‌ی خود را از زندگی در این سرزمین پادشاهی در کتاب هزارتوی سعودی (On Saudi Arabia) با شما به اشتراک می‌گذارد. او از خلال حکایات، مشاهدات، تجزیه و تحلیل‌ها و مصاحبه‌های گسترده، پیچ و خم‌هایی را که شهروندان سعودی در طول سالیان مدید در آن گرفتار شده‌اند، طی می‌کند و ماهیت این ملت را آشکار می‌سازد. ماهیتی گاه متناقض درباره‌ی سرزمینی که همزمان سنگر نهایی مقابل انقلاب در خاورمیانه است و همچنین یکی از آبشخورهای تروریسم جهانی.

کارن الیوت هاوس نخستین بار در دهه‌ی 1970 میلادی به عربستان سعودی سفر کرد. او در نقاط مختلف این سرزمین به پژوهش‌های میدانی پرداخت؛ از محله‌های فقیرنشین گرفته تا آسمان‌خراش‌های مرفهین و مجتمع‌های خاندان سلطنتی. کارن همچنین با پوشیدن برقع توانست به مذهبی‌ترین خانواده‌ها وارد شود و با آن‌ها به گفت‌وگو بپردازد. این نویسنده‌ی آمریکایی برای اولین بار بیش از چهل سال پیش نوشتن درمورد عربستان سعودی را در نشریه‌ی وال‌استریت ژورنال آغاز کرد. از آن زمان تا کنون او شاهد تحولات گسترده‌ای در این کشور است و بخش زیادی از مشاهدات و تحلیل‌های خود را در کتاب صوتی هزارتوی سعودی با شما به اشتراک می‌گذارد.

کارن الیوت هاوس جامعه‌ی معاصر عربستان را از دریچه‌ی گفت‌وگو با طیف متنوعی از شهروندانش بررسی می‌کند: از روحانیون و اساتید گرفته تا زنان خانه‌دار خوش اخلاق، از جوانان ناراضی تا شاهزادگان آینده‌نگر که شاید فرصتی برای هدایت کشور به سوی آینده‌ای مترقی داشته باشند. پرتره‌ای که در نهایت از خلال این گفت‌وگوها ساخته می‌شود، جامعه‌ای را نشان می‌دهد که به‌طرز دردناکی در آن نابرابری دیده می‌شود. نویسنده‌ی کتاب هزارتوی سعودی می‌نویسد: «گوش دادن به سخنان سعودی‌های باهوش، خلاق و نگران، صرف نظر از جنسیت و سنشان، و همچنین صحبت در مورد جاه‌طلبی‌های سرکوب‌شده و زندگی در تنگنای محرومیت و محدودیت، ناگزیر به من این احساس را می‌دهد که به جای یک فرهنگ زنده، در حال کاوش در موزه‌ی مومیایی‌ها هستم.»

ترجمه‌ی این کتاب را نگار باغانی و ابراهیم موسوی بر عهده داشته‌اند و نشر صوتی آوانامه با همکاری انتشارات اسم، این اثر را در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هزارتوی سعودی

  • یک کار بسیار مهم. ارزیابی بی‌نقص و عینی از جهان‌بینی عربستان. (هافینگتون پست)
  • مطالعه‌ی این کتاب برای هر کسی که به حقوق بشر، سیاست جهانی و آینده‌ی دولت در حال تضعیف عربستان سعودی علاقه‌مند است، ضروری به حساب می‌آید. (سانفرانسیسکو کرونیکل)
  • این کتاب را به همه‌ی کسانی که به دنبال دیدگاه جدیدی درمورد یکی از مهم‌ترین جوامع جهان هستند توصیه می‌کنم. (هنری‌ای کیسینجر)
  • اثری افشاگر. تجربه‌ی 30 ساله کارن الیوت هاوس در یکی از غیرقابل‌دسترس‌ترین کشورها باعث می‌شود عربستان سعودی را مانند مردم محلی آن جا ببینیم، بشنویم و تجربه کنیم. (تینا براون)
  • یک پژوهش دقیق و آموزنده. هاوس موفق می‌شود تنوع جامعه‌ی عربستان را به تصویر بکشد و تصویری پیچیده‌تر از کاریکاتور چاه‌های نفت و انباشت ثروت ترسیم کند. (Kirkus)

کتاب صوتی هزارتوی سعودی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعات خاورمیانه علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با کارن الیوت هاوس بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی پرافتخار در سال 1947 در تگزاس به دنیا آمد. کارن الیوت هاوس فارغ‌التحصیل دانشگاه تگزاس است. او سابقه‌ی تحصیل و تدریس در مؤسسه‌ی سیاست دانشگاه هاروارد را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد و همچنین عضو ارشد دانشکده‌ی دولتی جان اف کندی در دانشگاه هاروارد بوده است. «پادشاهی ماسه و سیمان» عنوان کتاب دیگری از هاوس در حوزه‌ی عربستان‌پژوهی است که تا کنون به فارسی ترجمه نشده است.

در بخشی از کتاب صوتی هزارتوی سعودی می‌شنویم

کودکی که در عربستان سعودی به دنیا می‌آید، به یک جامعه‌ی سختگیر و مشتت پا می‌گذارد. هزاران سال است که مردم سرزمین عربستان در تلاشند در آفتاب سوزان و بادهای وزان صحرای بزرگ عربستان زنده بمانند. آفتاب و بادی که خیلی زود رمق هر انسانی را می‌گیرد که در جست‌وجوی مکانی با درختچه‌ی سایه‌دار و مقداری آب باشد. چنین مکان‌هایی در عربستان بسیار نادرند و آن‌هایی هم که هستند فاصله‌ی بسیار زیادی با هم دارند.

سال‌ها مردم عربستان با تعدادی خرما و اندکی شیر شتر روزگارشان را سر می‌کردند. این شرایط مردمی را پرورش داده است که نسبت به یکدیگر و به‌ویژه نسبت به آدم‌های ناشناس شکاکند و فرهنگی را برساخته است که تقریباً خالی از هنر، سرگرمی یا زیبایی است. حتی امروزه هم سعودی‌ها مردمی هستند که در پیله‌ی خودشان حبس شده‌اند و تنها به فکر بقای خود و خانواده‌ی خود هستند و اساساً از محنت دیگران غمی ندارند. جان به در بردن از این بیابان باعث می‌شود که فرهنگ مهمان‌نوازی در میان آن‌ها حتی در مقابل غریبه‌ها رایج باشد. اما همین سعودی‌ها در زندگی شهری‌شان غریبه‌ها را به حریم خود راه نمی‌دهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
پیشگفتار
28 دقیقه
فصل اول: شکننده
35 دقیقه
فصل دوم: مهارت‌های آل سعود برای بقا - بخش اول
31 دقیقه
فصل دوم: مهارت‌های آل سعود برای بقا - بخش دوم
37 دقیقه
فصل سوم: اسلام؛ مسلط اما چندپاره - بخش اول
41 دقیقه
فصل سوم: اسلام؛ مسلط اما چندپاره - بخش دوم
47 دقیقه
فصل چهارم: هزارتوی جامعه
47 دقیقه
فصل پنجم: زنان و شکاف‌های فکری - بخش اول
50 دقیقه
فصل پنجم: زنان و شکاف‌های فکری - بخش دوم
35 دقیقه
فصل ششم: جوانان بی‌قرار - بخش اول
35 دقیقه
فصل ششم: جوانان بی‌قرار - بخش دوم
52 دقیقه
فصل هفتم: شاهزادگان
26 دقیقه
فصل هشتم: مردودی - بخش اول
32 دقیقه
فصل هشتم: مردودی - بخش دوم
36 دقیقه
فصل نهم: طرح‌ها، موانع و همچنان فقر - بخش اول
39 دقیقه
فصل نهم: طرح‌ها، موانع و همچنان فقر - بخش دوم
41 دقیقه
فصل دهم: اخراجی‌ها
57 دقیقه
فصل یازدهم: قانون‌شکنان
29 دقیقه
فصل دوازدهم: جانشینی
36 دقیقه
فصل سیزدهم: سناریو‌های سعودی
36 دقیقه
فصل چهاردهم: مضطرب و بی‌قرار - بخش اول
32 دقیقه
فصل چهاردهم: مضطرب و بی‌قرار - بخش دوم
25 دقیقه
فصل پانزدهم: بازی آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هزارتوی سعودی: روایتی از جامعه و حکومت عربستان سعودی
نویسنده
مترجمنگار باغانی، ابراهیم موسوی
راوینازیما حسینی
ناشر چاپیانتشارات اسم
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۶۰۰۰ ۷۴,۲۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هزارتوی سعودی

علی لوافیان
۱۴۰۲/۹/۱۵
کتابی کامل ولی مثل سایر نویسندگان جهت دار و کمی دور از انصاف بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هزارتوی سعودی

برای دریافت کتاب صوتی هزارتوی سعودی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.