معرفی و دانلود کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان

عکس جلد کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان
قیمت:
69900 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان

چه چیزی باعث می‌شود شما و فرد دیگری در یک موقعیت یکسان دو قضاوت کاملاً متفاوت داشته باشید؟ چه عواملی روی قضاوت ما تأثیر نادرست می‌گذارد؟ کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان نوشته‌ی دنیل کانمن، کاس سانستین و الیور سیبونی به دو خطای شناختی رایج در قضاوت‌های انسان می‌پردازد. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان

برای این که متوجه شویم آشفتگی در کتاب آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان(Noise: A Flaw in Human Judgment) به چه معناست، بیایید یک موقعیت را تصور کنیم. آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده است که حین انجام کاری باشید که نیازمند دقت و تمرکز باشد، مثلاً سر کلاس درس نشسته باشید یا مشغول مطالعه‌ی کتابی باشید، و گرسنگی عملکرد شما را مختل کند؟ این اتفاق ساده ممکن است بارها و بارها برای هر کدام از ما پیش آمده باشد. چه اشکالی دارد؟ کافی است یک ماده‌ی مغذی یا قندی به بدنتان برسانید تا سوخت موردنیازتان تأمین شود و به ادامه‌ی کارتان بپردازید.

اما فرض کنید این حالت برای یک قاضی رخ دهد و گرسنگی در ساعات پیش از ظهر روی عملکرد او تأثیر بگذارد. این اتفاق به‌ظاهر ساده می‌تواند رأی و نظر و حکم قاضی را که ممکن است مرگ و زندگی عده‌ای به آن وابسته باشد، دستخوش تغییر کند. تغییراتی که شاید به قیمت جان و زندگی متهم یا مجرم تمام شود. می‌بینید که یک اتفاق ساده می‌تواند چه ابعاد فاجعه‌آمیزی را در پی داشته باشد. روانشناسان نام این فرایند را «نویز» یا «آشفتگی» گذاشته‌اند. به این معنا که این اتفاق اختلالی در عملکرد شناختی انسان است که در زیرمجموعه‌ی خطاهای شناختی قرار دارد.

نویسندگان در کتاب آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان معتقدند آشفتگی یا نویز در قضاوت‌های انسانی مشکلی بسیار رایج است که به دلایلی همچون سوگیری شناختی، خلق‌وخوی فرد قضاوت‌کننده و واکنش‌های عاطفی و احساسی به وجود می‌آید. برای نمونه در کتاب به تحقیقی اشاره شده است که بر اساس آن، قضات فرانسه در روز تولد متهمان رفتار ملایم‌تری با آن‌ها داشته‌اند.

دنیل کانمن، کاس سانستین و الیور سیبونی در این کتاب همچنین به خطای شناختی دیگری تحت عنوان «سوگیری» نیز می‌پردازند. فرد در قضاوت جهت‌گیرانه -همان‌طور که از نامش پیداست- به هیچ وجه نگرشی خنثی ندارد. کسانی که دچار این خطا می‌شوند، بدون توجه به درستی یا نادرستی مفروضات، حکم نهایی را صادر می‌کنند.

کتاب آشفتگی توانست در مدت کوتاهی به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز راه پیدا کند و واکنش‌های مثبت بسیاری از منتقدان را برانگیزاند. اما برخی از مخاطبان و منتقدان معتقد بودند که حذف کامل آشفتگی از قضاوت‌های بشر، فرد را از وجهه‌ی انسانی‌اش تهی می‌سازد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان

- آشفتگی را می‌توانم مهم‌ترین کتابی بدانم که در ده سال اخیر خوانده‌ام. این شاهکار، یک ایده‌ی جدید و بسیار مهم است که با خواندن آن بلافاصله عملی‌اش خواهید کرد. (آنجلا داکورث، نویسنده‌ی کتاب سرسختی)

- کاری که کتاب آشفتگی می‌کند شبیه یک زلزله است؛ زیرا خطرات ناشی از قضاوت‌های انسانی را بررسی می‌کند. این کتاب روش‌هایی دست‌یافتنی را برای کاهش آسیب‌ها و خطرات تصمیم‌گیری ارائه می‌کند. (رابرت سیالدینی، نویسنده‌ی کتاب تأثیر)

- انتخاب‌ها مهم هستند. متأسفانه بسیاری از انتخاب‌هایی که انسان‌ها انجام می‌دهند، اساساً به‌خاطر وجود آشفتگی دارای نقص محسوب می‌شوند. ما می‌توانیم در تجارت، سیاست و زندگی شخصی خود انتخاب‌های بهتری داشته باشیم. این کتاب به ما در این راستا کمک می‌کند. (ریتا مک‌گراث، نویسنده‌ی کتاب Seeing Around Corners)

- کتابی کاملاً پژوهش‌شده، متقاعدکننده و کاربردی، که گروهی از نویسندگان درخشان آن را نوشته‌اند. هر سیاستگذار، رهبر و مشاوری باید این کتاب را بخواند. کسانی که قدرت و پشتکار لازم را برای کاهش آشفتگی دارند، تصمیمات انسانی‌تر و عادلانه‌تری می‌گیرند. آن‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند و از هدر رفتن زمان، پول و استعداد جلوگیری می‌کنند. (رابرت ساتون، واشنگتن پست)

کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان مناسب چه کسانی است

این کتاب به علاقه‌مندان حوزه‌ی روانشناسی و علوم شناختی و همچنین تمامی کسانی که می‌خواهند در زندگی کاری و شخصی خود تصمیمات بهتری بگیرند، پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان بیشتر آشنا شویم

دنیل کانمن (Daniel Kahneman) روان‌شناس آمریکایی-اسرائیلی متولد 1934 است که در زمینه‌ی روان‌شناسی قضاوت و اقتصاد رفتاری پژوهش‌های بسیاری انجام داده. او در سال 2002 موفق به کسب نوبل اقتصاد شد. کانمن در سال 2011 در فهرست برترین متفکران جهانی منتشرشده در مجله‌ی Foreign Policy قرار گرفت. در همان سال کتاب «تفکر سریع و کند» را نوشت که با اقبال بسیار گسترده‌ای روبه‌رو شد. همچنین در سال 2015، روزنامه‌ی Economist او را هفتمین اقتصاددان تأثیرگذار جهان معرفی کرد.

کاس سانستین (Cass R. Sunstein) پژوهشگر و حقوقدان آمریکایی است که حوزه‌ی تخصصی فعالیت‌های حرفه‌ای او، حقوق محیط‌زیست، حقوق اداری و اقتصاد رفتاری را دربرمی‌گیرد. کتاب سقلمه نوشته‌ی سانستین، که به‌نام تلنگر هم در فارسی ترجمه شده است، در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز به شمار می‌رود. او به‌مدت سه سال در دولت اوباما و در سمت مدیر دفتر امور اطلاعات و مقررات کاخ سفید مشغول به کار بوده است.

اولیویه سیبونی (Olivier Sibony) نویسنده، استاد دانشگاه و متخصص تفکر استراتژیک در فرانسه است. کتاب دیگری از او تحت عنوان You’re About to Make a Terrible Mistake درسال 2019 جایزه‌ی مهم بنیاد Manpower را به‌عنوان بهترین کتاب سال در حوزه‌ی مدیریت دریافت کرد. اولیویه بر اساس پژوهش‌های علمی خود به رهبران کسب‌وکارهای بزرگ در حوزه‌ی تصمیمات استراتژیک مشاوره می‌دهد. او دارای نشان لژیون دونور فرانسه نیز هست.

در بخشی از کتاب صوتی آشفتگی: نقطه ضعفی در قضاوت انسان می‌شنویم

در علم و زندگی روزمره به کاربرد ابزار برای تخصیص ارزش در مقیاسی خاص به یک وسیله یا حادثه اندازه‌گیری گفته می‌شود. طول فرش را به سانتی‌متر و با ابزاری به نام متر اندازه و دمای هوا را با دماسنج و بر اساس سلسیوس یا فارنهایت می‌سنجند. قضاوت کردن نیز همین گونه است. قاضی هنگام تعیین مدت زندان برای جرمی مشخص در واقع ارزشی را به یک مقیاس تخصیص می‌دهد. بیمه‌گر نیز هنگام تعیین مبلغ حق بیمه یا پزشک هنگام تشخیص بیماری همین کار را می‌کند. مقیاس استفاده‌شده می‌تواند به عدد نباشد. انواع قضاوت‌ها که کیفیتی را توصیف می‌کنند از قبیل حکم قاضی: «بدون هیچ شکی متهم گناهکار است»، تشخیص پزشک: «سرطان پیشرفته پوست، یا توصیه به جراحی» در این زمره جای دارند. بنابراین قضاوت را می‌توان نوعی سنجش نامید که ابزار آن ذهن انسان است. هدف دقت در سنجش نزدیک شدن به حقیقت و کاهش خطاست. هدف قضاوت تأثیرگذاری، متقاعدسازی، یا اظهار نظر نیست. مفهومی که در این کتاب از قضاوت در نظر داریم از مقالات روانشناسی گرفته‌ایم و مفهوم آن بسیار محدودتر از هر حوزه دیگری است. قضاوت مترادف اندیشیدن نیست و همچنین قضاوت دقیق، خوب قضاوت کردن معنی نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
مقدمه
3 دقیقه
سخنی راجع به نویسندگان
3 دقیقه
بخش یک: در جست‌وجوی آشفتگی
23 دقیقه
فصل اول: جرم و آشفتگی در تعیین مجازات
26 دقیقه
فصل دوم: ساختار آشفته
11 دقیقه
فصل سوم: تصمیمات نادر
7 دقیقه
بخش دو: ذهن انسان ابزار اندازه‌گیری است
27 دقیقه
فصل چهارم: موضوع قضاوت
29 دقیقه
فصل پنجم: خطای سنجش
25 دقیقه
فصل ششم: تحلیل آشفتگی
37 دقیقه
فصل هفتم: آشفتگی رویدادی
33 دقیقه
فصل هشتم: گروه و تقویت آشفتگی
7 دقیقه
بخش سه: آشفتگی در قضاوت پیشگویانه
30 دقیقه
فصل نهم: قضاوت و مدل‌ها
36 دقیقه
فصل دهم: قواعد بدون آشفتگی
26 دقیقه
فصل یازدهم: ناآگاهی عینی
27 دقیقه
فصل دوازدهم: گستره اتفاقات معمولی
2 دقیقه
بخش چهار: چگونگی ایجاد آشفتگی
36 دقیقه
فصل سیزدهم: فرآیندهای کاوشی، سوگیری و آشفتگی
28 دقیقه
فصل چهاردهم: فرایند تطبیق
29 دقیقه
فصل پانزدهم: مقیاس
23 دقیقه
فصل شانزدهم: الگوها
26 دقیقه
فصل هفدهم: منابع آشفتگی
11 دقیقه
بخش پنج: بهبود قضاوت‌ها
34 دقیقه
فصل هجدهم: قضات بهتر برای قضاوت‌هایی بهتر
25 دقیقه
فصل نوزدهم: تعصب‌زدایی و بهداشت تصمیم‌گیری
39 دقیقه
فصل بیستم: توالی اطلاعات در علوم جنایی
41 دقیقه
فصل بیست‌ویکم: گزینش و تراکم در پیش‌‌بینی
44 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: دستورالعمل‌ها در علم پزشکی
39 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: تعریف مقیاسی در اندازه‌گیری عملکرد
38 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: ساختار در استخدام
37 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم: شیوه‌نامۀ ارزیابی‌های میانجی
12 دقیقه
بخش شش: آشفتگی بهینه
29 دقیقه
فصل بیست‌وششم: هزینه‌های کاستن از آشفتگی
33 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم: شأن و ارزش‌های انسانی
36 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم: قوانین یا معیارها؟
50 دقیقه
بخش پایانی: بازبینی و نتیجه‌گیری
2 دقیقه
سخن آخر
15 دقیقه
پیوست «الف»: چگونه بازرسی آشفتگی را اجرا کنیم
5 دقیقه
پیوست «ب»: فهرستی برای مشاهده‌گرِ تصمیم
11 دقیقه
پیوست «پ»: اصلاح پیش‌بینی‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان
نویسنده، ،
مترجمموسی زمان زاده دربان
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
69900 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان

مجتبی م
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب پژوهشی خوبیه و یک اجرای عالی، اما به نظرم بهتره اول دو کتاب دیگر کانمن را بشنویم تا درک بهتری از مطالب این کتاب داشته باشیم. ابتدا کتاب "تفکر سریع و کند" و سپس کتاب "نویز". البته مطالب این سه کتاب با هم همپوشانی داره مثلا مطالب دو کتاب دیگر در این کتاب هم تا حدودی آمده است. من ابتدا درسگفتار و دکتر آذرخش مکری را درباره تحقیقات دنیل کانمن شنیدم برایم قابل درک هست پس اگر درک درستی از این کتاب نداشتید می‌توانید در کنار کتاب، این درسگفتارها را هم بشنوید یا کتاب اصلی را تهیه کنید و منابع کتاب شامل پژوهش‌ها را بررسی کنید.
Mahsa Parsae
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
اصلا دوست نداشتم با گوش دادن هر فصل واقعا سر درد گرفتم اگر نمیدونید بگم که که این کتاب مشکل آشفتگی شخصی و راهکار مقابله با قضاوت رو یاد نمیده شرح نوع قضاوت در جوامع و افراد هست (فقط شرح و مقایسه و مطالعات در این خصوص عنوان شده) رشد فردی توی این کتاب نقشی نداشت
Mahdiye Rezai
۱۴۰۱/۷/۲۵
کتاب در مورد روش‌های مقابله با تحت تاثیر قرار گرفتن قضاوت ما وقتی که تمرکز کافی نداریم و یا مسئله دیگه‌ای ذهن ما رو مشغول کرده در مورد موضوعات مختلف هست و با تمرین و روش‌های که توضیح میده کمک میکنه که کنترل بیشتری روی موضوعات داشته باشیم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان

برای دریافت کتاب صوتی آشفتگی، نقطه ضعفی در قضاوت انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.