معرفی و دانلود کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن

عکس جلد کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن

کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن نوشته نادین گوردیمر، برگزیده‌ای از داستان‌های مشهور این نویسنده برنده جایزه نوبل است. در این داستان‌ها افرادی به تصویر کشیده می‌شوند که در شرایط بدی قرار دارند و به ناچار با مسائل و مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

درباره کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن:

این داستان‌های کوتاه که نخستین بار در سال 1997 به چاپ رسیدند، زندگی پرفراز و نشیب کسانی را به نمایش می‌گذارند که در شرایط غیرمنتطره‌ای هستند. برخی از این افراد که در چنین موقعیت بدی زندگی می‌کنند، می‌کوشند تا از این اوضاع رهایی یابند و یا به نحوی بگریزند و برخی دیگر نیز راه‌حلی به جز مواجهه با آن ندارند؛ و تنها تعداد کمی از این افراد تصمیم می‌گیرند تا شرایط زندگی خود را تغییر دهند.

در یکی از داستان‌های کتاب آوای لطیف اهریمن (Loot and Other Stories)، با وقوع یک زلزله گنج‌های کف اقیانوس نمایان می‌گردد و حرص و طمع بازماندگان این واقعه فرصتی برای بروز می‌یابد. در داستانی دیگر که پایانی اعجاب‌انگیز دارد، قسمتی از تاریخ استعمار و ارتباطی عاشقانه روایت می‌شود و گوشه چشمی هم به آرمان‌گرایی‌های بروکراتیک می‌اندازد.

در یک داستان دیگر مهم‌ترین پرسش‌ها در خصوص ماهیت هستی با زبانی گیرا و خلاقانه مطرح می‌شود. کتاب آوای لطیف اهریمن با داستان‌هایی اثرگذار، عمیق‌ترین اعتقادات مخاطب را دچار چالش می‌کند و با جذابیت‌های روایی خود در اذهان باقی می‌ماند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن:

- عمیقاً هیجان‌انگیز. (The Boston Globe)
- درخشان. (Pittsburgh Post- Gazette)
- مجموعه‌ای شایان توجه. (Richmond Times-Dispatch)

کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان کوتاه علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شماست.

با نادین گوردیمر بیشتر آشنا شویم:

نویسنده و فعال سیاسی نادین گوردیمر (2014-1923) اهل آفریقای جنوبی و یکی از شخصیت‌های برجستۀ ادبیات جهان علیه آپارتاید محسوب می‌شود. او در سال 1991 موفق به دریافت مهم‌ترین جایزه ادبی یعنی نوبل شد.

نادین گوردیمر (Nadine Gordimer) در 50 کیلومتری ژوهانسبرگ در شهری کوچک به نام اسپرینگز از پدر و مادری مهاجر و یهودی متولد شد. پدرش در لیتوانی شغل ساعت‌سازی داشت و مادرش زادۀ لندن بود. منشأ علاقۀ او به مبارزه علیه نابرابری نژادی و اقتصادی تا حدود زیادی به پدر و مادرش مرتبط است. تجربۀ پدرش در جایگاه یک پناهندۀ یهودی در روسیه تزاری در ایجاد هویت سیاسی نادین نقش بسیاری داشت، هر چند پدر او در ارتباط با سیاهان تحت ستم رژیم آپارتاید فعالیت به‌خصوصی انجام نمی‌داد، اما مادر نادین در رویارویی با فقر و تبعیضی که سیاه‌پوستان با آن روبه‌رو بودند، فعالیت‌هایی مانند تأسیس کودکستان برای کودکان سیاه انجام داد.

گوردیمر خیلی زود شروع به نوشتن کرد و نخستین داستان‌هایش را در 15 سالگی و در سال 1937 به چاپ رساند. در سال 1949 اولین مجموعه داستان کوتاهش منتشر شد. او در بیشتر آثارش به مسائل اجتماعی و سیاسی به‌خصوص آپارتاید پرداخته و برای مدت کوتاهی به عضویت کنگره ملی آفریقا درآمد. بعضی از کتاب‌های نادین همچون خانواده ژوئیه جزء آثار ممنوعه به شمار می‌رفتند. گوردیمر در مجموع 15 رمان، بیش از 200 داستان کوتاه و نوشته‌های پژوهشی فراوانی از خود به یادگار گذشته است.

جوایز و افتخارات نادین گوردیمر:

- برنده جایزه رم در سال 1984
- برنده جایزه نوبل سال 1991
- برنده جایزه بنت ایالات متحده آمریکا سال 1987
- برنده جایزه بوکر برای رمان محافظه‌کار سال 1974
- برنده جایزه ادبی خبرگزاری مرکزی برای رمان‌های محافظه‌کار (1974)، دختر برگر (1979)، مردم جولای (1981)، داستان پسرم (1990)

در بخشی از کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن می‌شنویم:

روزی روزگاری در زمان ما زلزله‌ای به وقوع پیوست. قدرتمندترین زلزله از زمان اختراع مقیاس ریشتر. همان اختراعی که این امکان را برای ما فراهم کرد تا هشدارهای ویرانگر را اندازه بگیریم. این زلزله باعث وارونه شدن فلات قاره شد. لرزش‌های این چنین اغلب موجب سیل و طغیان آب می‌شوند. اما این غول مهیب این بار برخلاف همیشه عمل کرد و اقیانوس را به‌سان نفسی عمیق برکشید.

پنهانی‌ترین لایه این دنیا آشکار گشت. کشتی‌هایی شکسته و به گل نشسته، سردر خانه‌ها، شمعدان چند شاخه سالن رقص، کاسه دستشویی، صندوقچه دزدان دریایی، صفحه تلویزیون، دلیجان پست، بدنه هواپیما، توپ جنگی، پیکره مرمرین، کلاشینکف، بدنه فلزی اتوبوسی پر از توریست، سنگ آب غسل تعمید، ماشین ظرفشویی اتوماتیک، کامپیوتر، شمشیرهای پوشیده شده در غلافی از بالناکرها، سکه‌های تبدیل شده به سنگ.

نگاه‌های حیرت‌زده با شتاب از روی تمام این اشیا می‌گذشت. جمعیتی که از خانه‌های در حال واژگون شدنشان به سوی تپه‌های ساحلی فرار کرده بودند به پایین سرازیر شدند. آنجا که غرش و نعره زمینی آن‌ها را وحشت‌زده کرده بود، اکنون در سکوتی مطلق فرورفته بود. بزاق دریا بر روی این اشیا می‌درخشید و این ایده را به ذهن القا می‌کرد که زمان هیچ‌گاه در این اعماق حضور نداشته و ندارد. آنجا که ماهیت گذشته و حال هیچ ترتیب زمانی نداشته، همه یکی‌اند، همه هیچ‌اند یا همه در یک لحظه امکان‌پذیرند. مردم هجوم بردند که بردارند، بردارند، بردارند. این یکی زمانی ... همیشه ... گاهی ... ارزشمند بوده. آن یکی ممکن است به درد بخورد. این چیست؟ خب شاید کسی بداند. آن یکی باید متعلق به اشراف بوده باشد. این یکی اکنون مال من است. اگر چیزی را که آنجاست تصاحب نکنی، کس دیگر مالک آن خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
مقدمه
29 دقیقه
طلسم
13 دقیقه
ادای احترام
20 دقیقه
یکی بود یکی نبود
16 دقیقه
آگهی شیءای گمشده
16 دقیقه
آوای لطیف اهریمن
10 دقیقه
تاراج
26 دقیقه
لام.واو.صاد.ی
51 دقیقه
تفاوت نسل‌ها
27 دقیقه
هدیه‌ای برای یک دختر خوب
17 دقیقه
لحظۀ قبل از شلیک
10 دقیقه
ملاقات با جرج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آوای لطیف اهریمن
نویسنده
مترجمفاطمه پورجعفری
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات بوتیمار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن

حسین طوّافی
۱۴۰۱/۳/۱۱
فوق العاده. آثاری درخور با اجرایی البته خوب. این نویسنده‌ی توانا در ایران تقریبا ناشناخته است. نگاه ظریف و پر از نکته سنجی نویسنده در داستان هایش بیان کننده‌ی دنیای امروز زنان است
محمد احسان صلواتی
۱۴۰۱/۷/۲۰
در کل خوب بود ولی شاهکار نبود
ارش Rozbahani
۱۴۰۱/۴/۳۱
متوسط بود زیاد من رو راضی نکرد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن

برای دریافت کتاب صوتی آوای لطیف اهریمن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.