معرفی و دانلود کتاب صوتی آگاهی: راهنمای کوتاهی برای معمای بنیادین ذهن

عکس جلد کتاب صوتی آگاهی: راهنمای کوتاهی برای معمای بنیادین ذهن
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آگاهی: راهنمای کوتاهی برای معمای بنیادین ذهن

آگاهی چیست؟ ادراک ما از آگاهی با آنچه علم عصب‌شناسی از آن ارائه می‌دهد چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارد؟ آناکا هریس در کتاب صوتی آگاهی به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و درک شما را از آگاهی دستخوش تغییراتی بزرگ و اساسی می‌سازد. این کتاب در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی آگاهی

درس‌هایی مختصر و در‌عین‌حال، روشنگر از فیزیک و اخترفیزیک پیرامون آگاهی، خودشناسی، اراده‌ی آزاد و تجربیات احساسی. اما به‌راستی آگاهی چیست؟ آنچه ما در ذهن از این مفهوم سراغ داریم با تعریف علمی آن چه تفاوت‌هایی دارد؟ آیا به‌غیر از ما، ابناء بشر موجودات و اجزاء دیگر جهانی که در آن زیست می‌کنیم نیز از آگاهی برخوردارند؟ پاسخ این سؤال‌ها و پرسش‌های دیگری از این دست را در کتاب صوتی آگاهی (Conscious) نوشته‌ی آناکا هریس (Annaka Harris) بشنوید.

در این کتاب فوق‌العاده و کارآمد، آناکا هریس ما را از طریق تعاریف، فلسفه‌ها و یافته‌های علمی در حال تکامل رهنمون می‌سازد تا درک محدود ما را از آگاهی به چالش بکشد. این مفهوم انتزاعی در کجا قرار دارد؟ چه چیزی باعث ایجاد آن می‌شود؟ آیا آگاهی می‌تواند یک توهم باشد؟ آیا تمامی ماده‌ها از آن برخوردارند؟ او سؤالات مهمی را دراین‌باره برای ما طرح می‌کند و سپس می‌کوشد برای این پرسش‌ها پاسخ‌هایی سنجیده ارائه دهد. اما نکته‌ی اساسی در اینجاست که پرسه در زمین تئوری‌ها و نظریات نباید ما را از میدان عمل دور سازد. آناکا هریس از ما می‌خواهد همان‌طور که با چگونگی تعریف آگاهی در عصر هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می‌کنیم، این مفهوم را درک و تمرین نماییم.

هریس در این کتاب از پرداختن به ظرایف فلسفی مفهوم آزادی و گشودن بحث جبرگرایی، سازگاری و آزادی‌گرایی متافیزیکی اجتناب می‌کند و به‌جای آن ترجیح می‌دهد مواردی معدود و خاص را در علوم اعصاب مورد مطالعه قرار دهد و از همین دریچه مخاطب خود را به‌ سوی مراقبه و تمرین خودآگاهی راهنمایی کند.

کتاب صوتی آگاهی استدلال‌های چالش‌برانگیزی را رویاروی شما قرار می‌دهد که ایده‌هایتان را درمورد آگاهی تغییر خواهد داد. آناکا هریس این امکان را به شما می‌دهد که آزادانه درباره‌ی این پدیده فکر کنید و خود را از قیدوبندهای مصنوع رها سازید. ترجمه‌ی زهرا میالی را از این اثر با صدای اعظم حبیبی می‌شنوید. کتاب صوتی آگاهی به کوشش نشر صوتی شادن پژواک تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب آگاهی

  • کتاب آگاهی نوشته‌ی آناکا هریس واضح‌ترین و قانع‌کننده‌ترین توضیحی را که من درمورد این مفهوم دیده‌ام ارائه می‌دهد. بینش های جذابی در صفحات این کتاب در انتظار شما هستند. (آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • کتابی جذاب که به معنای واقعی کلمه رمز و راز پایدار آگاهی را روشن می‌کند. هریس برای سفر به مقصد شناخت آگاهی مسیری مستقیم، روشن، سرگرم‌کننده و مهم‌تر از همه قابل‌دسترس مهیا می‌کند. مسیری که پی گرفتن آن حتی برای کسی مثل من که قبلاً هرگز به این موضوع پیچیده توجه نکرده بودم نیز عملی است. (گاوین دو بکر، نویسنده‌ی کتاب هدیه‌ی ترس)

  • راهنمایی جامع برای تفکر علمی درمورد آگاهی که نحوه‌ی تفکر ما درمورد ذهن، خود و حتی همین لحظه را درهم خواهد شکست. (دانیل گولمن، نویسنده‌ی کتاب پرفروش هوش هیجانی)

  • یک مرور کلی، متمرکز، مختصر و وسوسه‌انگیز درباره‌ی «مشکل ذهن» که با وضوح بسیار نوشته شده است. این کتاب به خوانندگانی که با این بحث آشنا نیستند، فرصتی می‌دهد تا خطوط گسل‌هایی را که بحث‌های مدرن درباره‌ی ماهیت آگاهی تعریف می‌کنند، ببینند. (آدام فرانک، اخترفیزیکدان و نویسنده‌)

  • من در زندگی خود به‌عنوان یک متخصص اعصاب، کتاب‌های بسیار بسیار خوبی در مورد آگاهی خوانده‌ام. این کتاب با طمأنینه و دقت به سؤالات حل‌نشده و مفاهیم سرگیجه‌آور می‌پردازد و در نهایت مخاطب را عمیقاً راضی می‌کند. (مارکو یاکوبونی، عصب‌شناس و نویسنده)

کتاب صوتی آگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به شناخت سازوکار ذهن را به شنیدن کتاب صوتی آگاهی دعوت می‌کنیم.

با آناکا هریس بیشتر آشنا شویم

آناکا هریس نویسنده، ویراستار و مشاور نویسندگان علمی است. او همچنین نگارش کتاب‌هایی در حوزه‌ی کودک را نیز در کارنامه‌ی خود دارد و در کنار آن با نشریه‌ی نیویورک تایمز همکاری می‌کند. همسر او سام هریس نیز عصب‌شناس و نویسنده‌ی نامداری است که آثاری از او به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی آگاهی می‌شنویم

منبع دیگه‌ای از نمونه‌ها وجود داره که می‌تونه شهودمون رو دگرگون کنه و مفهوم اراده‌ی آزاد رو به چالش بکشه. این منبع رو می‌شه در مطالعه‌ی انگل‌ها و شیوه‌ی تأثیرگذاریشون بر رفتار میزبان‌هاشون مشاهده کرد. گونه‌ی توکسوپلاسماگوندی انگلی میکروسکوپیه که می‌تونه همه‌ی حیوانات خون‌گرم رو آلوده کنه. اما از نظر جنسی فقط می‌تونه در روده‌ی گربه‌ها تولید مثل کنه. این گونه با این که می‌تونه در هر پستانداری زنده بمونه، ولی در نهایت باید راه خودش رو به سمت گربه‌سانان باز کنه تا چرخه‌ی عمرش رو کامل کنه. توکسوپلاسما اغلب اوقات موش‌های صحرایی رو آلوده می‌کنه. چون موش‌های صحرایی معمولاً دوروبر گربه‌ها مشاهده می‌شن و انگل به سازوکار هوشمندانه‌ای رسیده تا بر ترس موش‌های صحرایی از گربه‌ها که در اعماق وجودشون ریشه کرده غلبه کنن.

توکسوپلاسما با سازوکاری عصب‌شناختی که دانشمندا هنوز درک کاملی از اون ندارن، بر رفتار موش‌های صحرایی آلوده تأثیر می‌ذاره و باعث می‌شه که موش‌های صحرایی ترسشون از گربه‌ها رو فراموش کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
فصل اول: معمای پنهان‌شده
26 دقیقه
فصل دوم: شهود و توهمات
19 دقیقه
فصل سوم: آیا آگاهی آزاد است؟
18 دقیقه
فصل چهارم: همراه منفعل
31 دقیقه
فصل پنجم: ما که هستیم؟
20 دقیقه
فصل ششم: آیا آگاهی در همه‌جا هست؟
20 دقیقه
فصل هفتم: فراتر از همه‌جان‌انگاری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آگاهی: راهنمای کوتاهی برای معمای بنیادین ذهن
نویسنده
مترجمزهرا میالی
راویاعظم حبیبی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آگاهی

SH
۱۴۰۲/۲/۲۳
سلام
کتاب نسبتاً جالبى بود
براى اثبات آگاهى مثالهاى جالبى تقریباً در هر حوزه
زده شده،،، از جمله زیست شناسى و عصب شناسى و …
جمله جالبى که بهش اشاره شد نظرمو جلب کرد (اگر آگاهى وجود نداشته باشد، توهمى رخ نمیدهد) البته منظور شهود است که نمیتوان بین توهم و شهود را تمیز داد…
بر حسب ماده بودنمان و
مجبوریم مسائلى که در چهار چوب علم به اثبات رسیده را ارجع بدانیم، در صورتى که آگاهى از قبل ما وجود داشته دارد … آگاهى در حیوانات و طبیعت و هر آنچه میبینیم وجود دارد، بنا به محدود بودن اختیارات فیزیکى و ماده و چهار چوب علم بسختى آگاهى را میتوانیم درک کرده و راجع به آن چیزى بر زبان اوریم در صورتى که طبق همان آگاهیست که در مقابل هر آنچه که هست حتى افکارمان، عکس العمل نشان میدهیم …
در واقع آگاهى عینى نیست و اثبات و در چهار چوب گنجاندنش بصورتى علمى امکان پذیر نیست ….
با تشکر از گوینده بابت تسلط بر خوانش کتاب
با تشکر از
Maziar Mohsenian
۱۴۰۲/۱/۲۶
ترجمه بسیار پیچیده ست و با جملات طولانیش فهم مفاهیم رو بسیار مشکل میکنه.
نگاه مادی و سطحی مترجم و حتی نویسنده به مفاهیم و سعی بی نتیجه در گنجاندن بینهایتِ معنا در فرمول‌ها و دستور پختی مثل آنچه در کتابهای آشپزی میبینیم، از ارزش روند کار بسیار بسیار کاسته.
Mehdi Bzn
۱۴۰۲/۱/۵
کتب آگاهی همیشه حرفی برای گفتن دارند. این کتاب هم جزو هموناست. ترجمه و خوانش هر دو عالی👌
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آگاهی

برای دریافت کتاب صوتی آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.