معرفی و دانلود نمایش صوتی ابرها

برای دانلود قانونی نمایش صوتی ابرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی ابرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی ابرها

نمایش صوتی ابرها اثر آریستو فانیس، تلاش دو آتنی برای نجات از وضع دردناک جامعه‌ی آتن را به تصویر می‌کشد، آن دو شهری را بر فراز ابرها می‌سازند تا از قوانین دست و پاگیر آتن و دادگاه‌های ظالمانه و خدایان ستمکار آن رهایی یابند.

نمایشنامه‌ی صوتی ابرها (The Clouds: "High thoughts must have high language) درباره‌ی پیرمرد روستایی و نادانی است که به دلیل‌ ولخرجی‌ها و خوش‌گذرانی‌های پسر اسب‌سوارش، به شدت قرض بالا آورده و برای پیدا کردن راه‌حل، خواب را برای خود حرام کرده است. در آخر تصمیم می‌گیرد از علم سوفیست‌ها برای دست به سر کردن طلبکاران و رسیدن به خوشبختی استفاده کند. از پسرش می‌خواهد تا این هنر مفید را بیاموزد، اما او قبول نمی‌کند و در نتیجه خودش، تصمیم به مطالعه می‌گیرد و به تفکرخانه سُکراتیس می‌رود. شاگردان سُکراتیس را می‌بیند که به صورت مضحکی درباره روش تحقیق علمی گفتگو می‌کنند. سُکراتیس را می‌بیند که در سبدی نشسته تاب می‌خورد و به خورشید می‌اندیشد. از سکراتیس می‌خواهد تا او را به شاگردی قبول کند و سوگند می‌خورد که قادر به پرداخت شهریه هم هست. خدایان به سکراتیس عنایت می‌کنند و او پی به حقیقت اجسام و اجرام آسمانی می‌برد. گروه ابرها در واقع مکتب فکری سُکراتیس است که با این مکاشفه تحسین می‌شود. اینجا است که آریستوفانیس (Aristophanes)، زمینه را برای ورود گروه همسرایان (ابرها) فراهم می‌سازد.

آریستو فانیس بزرگ‌ترین کمدی‌نویس یونان باستان و پدر کمدی کهن است که ابرها اثری از مجموعه کمدی‌های اوست، بیشتر نمایشنامه‌های این نویسنده از نوع کمدی‌هایی است که در عین تاثیرگذاری در زمان خود بر کل زمان‌ها و عصرهای دیگر نیز تاثیری عمیق می‌گذارد و امروز هم با اجرای آثار او می‌توان کاستی‌های بزرگ جوامع انسانی معاصر را به تصویر کشید.

در قسمتی از نمایش صوتی ابرها می‌شنویم:

سترِپِسیاذیس: بالای آن سبد رفته‌ای تا خدایان را از نزدیک نگاه کنی؟
سُکراتیس: ذهنم را آرامش می‌دهم و اندیشه تیزبینم را با جریان هوا در می‌آمیزم. آن وقت در اجرام آسمانی نفوذ می‌کنم. اگر روی زمین می‌ماندم و از این جایگاه پست به آن‌ها که در اوج‌اند، نگاه می‌کردم، انبان کشف و شهودم خالی می‌شد چون زمین با نیرویی سترگ، عصاره ذهن را جذب می‌کند. آه! رازیانه آبی، خوب درد مرا می‌فهمد!
سترِپِسیاذیس: چه گفتی؟ ذهن، عصاره رازیانه آبی را جذب می‌کند؟ آه! سُکراتیس کوچک من! پیاده شو تا با هم برویم! می‌خواهم شاگردت باشم. می‌خواهم فن بیان کار کنم. کلی قرض دارم و طلبکارها نمی‌گذارند آب از گلویم پایین برود. همه دارایی‌ام را گرو گذاشته‌ام.
سُکراتیس: چرا قرض بالا آوردی؟
سترِپِسیاذیس: چون اسب سواری پسرم نابودم کرده. بدجوری ضرر کرده‌ام. یکی از دو روش استدلال را به من یاد بده! می‌خواهم از پرداخت قرض‌هایم فرار کنم. خدایان شاهدند که حاضرم دستمزدت را تمام و کمال بپردازم.
سُکراتیس: به کدام خدا سوگند می‌خوری؟ باید بدانی که خدایان مثل سکه‌های رایج نیستند.
سترِپِسیاذیس: شما به چه قسم می‌خورید؟ به سکه‌های «بیزانس»؟
سُکراتیس: آیا واقعا می‌خواهی به واقعیت اجرام آسمانی پی ببری؟
سترِپِسیاذیس:بله، لطفا!
سُکراتیس: می‌خواهی با آسمان حرف بزنی؟ پس روی این صندلی مقدس بنشین!
سترِپِسیاذیس: نشستم.
سُکراتیس: حالا این حلقه گل را بگیر.
سترِپِسیاذیس: حلقه گل؟ سُکراتیس! می‌خواهی مرا مثل «آثاماس» قربانی کنی؟
سُکراتیس: نه، این جزو مراسم آغاز کار است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه
8 دقیقه
بخش اول
25 دقیقه
بخش دوم
35 دقیقه
بخش سوم
7 دقیقه
بخش چهارم
16 دقیقه
بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی ابرها
نویسنده
مترجمرضا شیرمرز
راویشهاب غزالی، امیر لاچیانی، رامین ربیعی، محمد امین پور، حسن محمدی، جهانگیر نکوئی، میلاد ترابی، صادق رضازاده، شکیلا نصری نژاد، رها شیرانی، مونا ابوشهاب، لیلا شریفی، هاله رنجبر
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی ابرها

محدثه خسروی
۱۳۹۸/۵/۱
این کتاب نوع تفکر من را تغییر داد
hshized
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
برا من که باحال بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه نمایش صوتی ابرها

برای دریافت نمایش صوتی ابرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.