معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟

عکس جلد کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟

کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟ نوشته‌ی تی ام اسکنلن، کتابی در باب فلسفه‌ی سیاسی و فلسفه‌ی اخلاق است که موضوع برابری میان افراد را از زوایای مختلف سیاسی، اخلاقی و اقتصادی بررسی می‌کند. در این اثر، شش دلیل عمده‌ی مشکل‌ساز بودن نابرابری از منظر فلسفی مرور می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌آفرین است؟

رسیدن به برابری و آزادی از جمله اهداف بشردوستانه‌ای است که در سرتاسر دنیا افراد زیادی برای رسیدن به آن مبارزه می‌کنند. اما به راستی علت اهمیت چنین موضوعی در چیست؟ اصلاً برابری به چه معناست و از طرفی واقعاً هدفی شدنی است و یا رویایی محال؟ اگر به همه به یک میزان از امکانات داده شود می‌توان ادعا کرد که چنین شرایطی رعایت برابری است؟ اگر به خاطر رعایت شرط توازن، به گروهی که ضعیف‌ترند بیشتر از گروه‌های دیگر امکانات داده شود آن‌گاه می‌توان نام چنین وضعیتی را برابری گذاشت؟

کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌آفرین است (Why Does Inequality Matter?) نوشته‌ی تی ام اسکنلن (Thomas Scanlon)، مروری فلسفی بر مفهوم برابری است. اسکنلن در این کتاب سعی کرده تا از منظری سیاسی، اقتصادی و اخلاقی به موضوع برابری نگاه کند و برای ضروری بودن تحقق آن و معضل‌آفرین بودن نابرابری دلایل مختلفی را ارائه کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟

یکی از دلایلی که کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌آفرین است برای اعتراض به نابرابری معرفی می‌کند این مسئله است که نابرابری ریشه در عدم موفقیت نیروی حاکم در توجه یکسان به نفع افراد مختلف دارد. دولت وظیفه دارد دغدغه‌ای برابر نسبت به تمام افراد جامعه، با هر نوع تفکر و نژاد و مذهبی داشته باشد و اگر نتواند و یا در جهت اهدافی سیاسی نخواهد که چنین کاری کند، به نابرابری دامن زده است.

نابرابری معضل‌آفرین است زیرا می‌تواند گروهی را به موقعیت و مقام برساند و دسته‌ی دیگری را به تبع آن فرودست کند. این اختلاف طبقه خود مانند حرکات دومینووار، باعث ایجاد نابرابری‌های دیگری نیز می‌شود؛ کما اینکه تحقیقات نشان داده مثلاً افراد سیاه‌پوست نسبت به سفیدپوستان متوسط عمر کمتری دارند و نوزادان بیشتری از نژاد سیاهان در بدو تولد دچار نارسایی جسمی و مرگ می‌شوند.

نبودن برابری می‌تواند کاری کند که افراد ثروتمند و فرادست که از موقعیت بهتری نسبت به فرودستان برخوردار شده‌اند آن‌ها را به شکلی خطرناک و برده‌وار تحت کنترل خود درآورند. این کار که به نوعی استثمار قلمداد می‌شود، حق آزادی را از برخی از انسان‌ها سلب می‌کند.

کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌آفرین است با تلاش نرگس سلحشور به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای احسان چریکی می‌شنوید. نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات سروش مولانا، ناشران این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب چرا نابرابری معضل‌آفرین است

  • بحث طولانی این کتاب در مورد اینکه چه زمانی و چرا نابرابری از نظر اخلاقی قابل اعتراض است، به طور تخصصی، ظرافت و پیچیدگی را با هم ترکیب می‌کند. (Dick Timmer)
  • این کتاب سهم قابل توجهی در ارزیابی نابرابری اقتصادی از دیدگاه روابط برابری‌خواهانه دارد. (Carina Fourie)

کتاب صوتی چرا نابرابری معضل‌آفرین است برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به موضوعات مرتبط با فلسفه‌ی سیاسی و فلسفه‌ی اخلاق از شنیدن این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟ می‌شنویم

به نابرابری می‌توان ایراد گرفت چون به نقض شرط دغدغه‌ی برابر در قبال منافع کسانی منجر می‌شود که حکومت مکلف است آن منافع را در اختیارشان قرار دهد. منظور از دغدغه‌ی برابر این است که نهادی، مانند دولت، یا فاعلی مانند پدر و مادر مکلف است منافعی را در اختیار تمام اعضای گروهی خاص بگذارد. مثلاً اگر شهرداری به عهده‌ای از شهروندان، سطح بسیار پایین‌تری از خدمات مانند جاده‌سازی یا حمل‌ونقل بدهد، و در عوض برای عده‌ی دیگری از شهروندان که نگرش دینی یا سیاسی خاصی دارند، خدمات عمومی بیشتری مهیا کند، این کار نقض دغدغه‌ی برابر است. این دو مثال واقعی را در نظر بگیرید. مثال اول: متوسط عمر در آمریکا 74.2 و در چین 70.2 سال، اما در مالاوی 37.1 سال است. مثال دوم: مرگ‌ومیر نوزادان در میان سفیدپوستان آمریکا 5.8 و در میان سیاه‌پوستان 13.7 درصد است. در مثال اول وحشتناک است که متوسط عمر در مالاوی تا این حد پایین است. اما این پایین بودن متوسط عمر نمی‌تواند نقض دغدغه‌ی برابر باشد، چون نهادی نیست که وظیفه‌اش ارائه‌ی خدمات برابر به همه‌ی ساکنان جهان باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
معرفی ـ سخن نویسنده
53 دقیقه
برابر بودن یا نبودن
20 دقیقه
جان کلام
43 دقیقه
یک: دغدغه‌ی برابر
41 دقیقه
شرط اول: توجیه نهادی
49 دقیقه
اولین تفاوت
4 دقیقه
پیشگفتار
33 دقیقه
یک: مقدمه
50 دقیقه
دو: دغدغه‌ی برابر
53 دقیقه
سه: نابرابری منزلت
44 دقیقه
چهار: انصاف روندی
30 دقیقه
پنج: فرصت محتوایی
39 دقیقه
پنج ـ دو
39 دقیقه
شش: انصاف سیاسی
30 دقیقه
شش ـ دو
31 دقیقه
هفت: برابری، آزادی و اجبار
45 دقیقه
هفت ـ دو
50 دقیقه
هشت: شایستگی
56 دقیقه
نه: درآمد نابرابر
21 دقیقه
ده: نتایج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟
نویسنده
مترجمنرگس سلحشور
راویاحسان چریکی
ناشر چاپیانتشارات سروش مولانا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟

برای دریافت کتاب صوتی چرا نابرابری معضل آفرین است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.