معرفی و دانلود کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید

عکس جلد کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید
قیمت:
۳۲۰۰۰ ۱۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید

راهنمایی مفید برای مدیریت چرخه اخبار ناگوار و یافتن تعادل و آرامش در زمان هرج‌ومرج و تنش. رولف دوبلی در کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید توصیه‌هایی ارائه می‌دهد که شنیدن آن‌ها در چنین دنیای شلوغ و پرهیاهویی برای هریک از ما ضروری است.

درباره‌ی کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید

ما در تاریخ و جغرافیایی زیست می‌کنیم که در طول شبانه‌روز هر ساعت و اغراق نیست اگر بگوییم هر لحظه، مورد هجوم اخبار ناگوار قرار داریم. از صبح که بیدار می‌شویم تا شب که در تخت‌خوابمان آرام بگیریم، اخبار گوناگون با سرعتی سرسام‌آور به دستمان می‌رسند. خبر مرگ تلخ حیوانات در شرف انقراض، جنگ‌های نابرابر، غارت و چپاول، اختلاس، افزایش تورم و نرخ تصاعد لحظه‌ای قیمت دلار، مرگ ناگهانی غریبه و آشنا، بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل و آتش‌سوزی و... هریک از این اخبار به‌تنهایی می‌توانند یک انسان معمولی از پا دربیاورند. اما چاره چیست؟ راهی برای کنترل ورود اخبار به ذهن پیشنهاد دارید؟ رولف دوبلی در کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید (Stop Reading the News) آموزه‌های مفید و سلامتی‌بخشی را دراین‌باره به شما ارائه می‌دهد.

نظرسنجی اخیر در انجمن روان‌شناسی آمریکا نشان داده است که برای بسیاری از آمریکایی‌ها، دنبال کردن اخبار اثرات منفی گسترده‌ای در پی دارد. این پژوهش آماری نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند مطالعه‌ی اخبار باعث استرس آن‌ها می‌شود و برای بسیاری از آن‌ها تبعاتی همچون احساس اضطراب، خستگی یا کم‌خوابی به همراه دارد. با این حال به‌ازای هر 10 بزرگسال، یک نفر اخبار را هر ساعت چک می‌کند، و 20 درصد از آمریکایی‌ها گزارش می‌دهند که به‌طور مداوم شبکه‌های اجتماعی خود را زیر نظر دارند تا از آخرین عناوین اخبار جهان بی‌خبر نمانند. مجموعه‌ی این اخبار را برای همه‌ی مردم جهان در مناطق مختلف در نظر بگیرید. فکر می‌کنید حجم خبرهای منفی و نگران‌کننده چه بلایی بر سر بشر می‌آورد؟

در سال 2013 رولف دوبلی در مقابل اتاقی مملو از روزنامه نگاران ایستاد و اعلام کرد که دیگر اخبار را دنبال نخواهد کرد. این اعلام عمومی او حاشیه‌ساز شد و افراد بسیاری او را مورد انتقاد قرار دادند. اکنون و در کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید، رولف دوبلی فلسفه‌ی پشت این تصمیم را به‌تفصیل بیان می‌کند. لازم به ذکر است که در تمام این سال‌ها رولف دوبلی به تصمیم خود پایبند بوده است: او یک دهه است که اخبار را نخوانده است.

توقف خواندن اخبار مانیفست دوبلی درمورد خطرات و تبعات پیگیری اطلاعات و اخبار سمّی است. او آسیب‌هایی را که چنین رفتاری به تمرکز و آسایش ما وارد می‌سازد بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه یک احساس نابجا وظیفه پنداشته می‌شود و رفتار ما را به سمت و سویی اشتباه هدایت می‌کند.

ترجمه‌ی سیندخت سرلک را از این اثر با صدای امیررضا علیزاده می‌شنوید. کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید به همت نشر صوتی رمانو و انتشارات آتیسا تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید

  • کتابی ارزشمند. (The Courier Mail)
  • گیرا، جذاب و درخشان. (Christoph Franz)
  • دوبلی یکی از بهترین اذهان اروپا را دارد. (Matt Ridley)
  • رولف دوبلی هوشمندانه و قانع‌کننده می‌نویسد. (Gerhard Schroder)

کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مورد هجوم اخبار ناگوار قرار دارید، شنیدن این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

با رولف دوبلی بیشتر آشنا شویم

رولف دوبلی (Rolf Dobelli) از نویسندگان پرفروش حیطه‌ی خودسازی در جهان امروز است. از میان آثار مشهور او می‌توان به عناوینی همچون «هنر خوب زیستن»، «هنر شفاف اندیشیدن» و «پیگیر اخبار نباشید» اشاره کرد. دوبلی علاوه بر نویسندگی، به فعالیت‌های تجاری نیز اشتغال داشته و ریاست شرکت بزرگ World.minds را عهده‌دار است. نثر روشن و لحن طنزآمیز و مطالب غیرکلیشه‌ای، سه عامل محبوبیت کتاب‌های رولف دوبلی به‌شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید می‌شنویم

دو گونه‌ی حیوانی فرضی را در نظر بگیرید. مغز گونه‌ی الف ابتدا به اطلاعات منفی واکنش نشان می‌دهد. از طرفی مغز گونه‌ی ب هنگام دریافت اطلاعات مثبت فعال‌تر می‌شود. کدام‌یک زندگی بهتری دارند؟ البته که گونه‌ی ب. در حالی که گونه‌ی الف پیوسته مضطرب و ناراحتند و گونه‌ی ب از زندگی خود لذت می‌برند. آن‌ها از چیزهای زیبایی که می‌بینند و می‌شنوند، نهایت لذت را می‌برند و هر چیز منفی را با خنده از خود می‌رانند. کدام‌یک بیشتر عمر می‌کنند؟ البته که گونه‌ی الف. ژن گونه‌ی ب طی چند ماه از رده خارج خواهند شد. تنها گونه‌ی الف جان سالم به‌در خواهند برد. بقای یک گونه به پایداری مداوم و حساسیت زیاد به اطلاعات منفی نیاز دارد.

ما گونه‌ی الف هستیم. ما اخبار بد را بیشتر از اخبار خوب درک می‌کنیم. اطلاعات منفی دوبرابر اطلاعات مثبت روی افراد تأثیر می‌گذارند. در روان‌شناسی به این مسئه سوگیری منفی گفته می‌شود که حتی در کودک یک‌ساله هم قابل مشاهده است. کودکان نسبت به محرک‌های منفی حساس‌تر از محرک‌های مثبت هستند. وقتی سهام ده درصد کاهش پیدا می‌کند، ما ناراحت می‌شویم. این در حالی است که وقتی ده درصد بالاتر می‌رود خوشحال می‌شویم. سوگیری منفی موضوعی ذاتی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه
6 دقیقه
قسمت اول
6 دقیقه
قسمت دوم
7 دقیقه
قسمت سوم
9 دقیقه
قسمت چهارم
5 دقیقه
قسمت پنجم
6 دقیقه
قسمت ششم
5 دقیقه
قسمت هفتم
7 دقیقه
قسمت هشتم
6 دقیقه
قسمت نهم
8 دقیقه
قسمت دهم
6 دقیقه
قسمت یازدهم
5 دقیقه
قسمت دوازدهم
7 دقیقه
قسمت سیزدهم
7 دقیقه
قسمت چهاردهم
5 دقیقه
قسمت پانزدهم
6 دقیقه
قسمت شانزدهم
7 دقیقه
قسمت هفدهم
6 دقیقه
قسمت هجدهم
7 دقیقه
قسمت نوزدهم
7 دقیقه
قسمت بیستم
6 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
6 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
5 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
5 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
7 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
7 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
6 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
6 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم
7 دقیقه
قسمت بیست‌ونهم
8 دقیقه
قسمت سی‌ام
7 دقیقه
قسمت سی‌ویکم
7 دقیقه
قسمت سی‌ودوم
7 دقیقه
قسمت سی‌وسوم
7 دقیقه
قسمت سی‌وچهارم
8 دقیقه
قسمت سی‌وپنجم
8 دقیقه
قسمت سی‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید
نویسنده
مترجمسیندخت سرلک
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۳۲۰۰۰ ۱۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید

علی غلامی
۱۴۰۲/۱/۷
بادرود. کتاب خوبی ست. به همه پیشنهادمیشود. دردنیائی که ازصبح تاشام مغزماآماج حملات اطلاعات درست وبعضانادرست قرارمیگیردبایدفکری به حال آن کرد. بایدجایی پرسیدکه دریک هفته گذشته مجموع آموخته های کاربردی من (اخبار. روزنامه. سایت. فضای مجازی و...) چقدربوده؟ جایی باید جلو بمباران هجوم اطلاعات گرفته شود. صداگذاری میتوانست بهترباشد
هادی جعفریان
۱۴۰۲/۸/۱۸
چقدر بدبخت بودیم و هی اخبار دنیا رو پیگیری کردیم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید

برای دریافت کتاب صوتی اخبار را پیگیری نکنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.