معرفی و دانلود کتاب صوتی اخلاق زمامداری: گزارشی تاریخی از سیره‌ی سیاسی امام علی (ع) در دوران خلافت

عکس جلد کتاب صوتی اخلاق زمامداری: گزارشی تاریخی از سیره‌ی سیاسی امام علی (ع) در دوران خلافت
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخلاق زمامداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخلاق زمامداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اخلاق زمامداری: گزارشی تاریخی از سیره‌ی سیاسی امام علی (ع) در دوران خلافت

صابر اداک در کتاب صوتی اخلاق زمامداری گزارشی مستند و پژوهیده را از دوران کوتاه خلافت علی ابن ابی‌طالب در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌دهد و به بررسی جایگاه مردم‌سالاری، آزادی بیان، عدالت و اخلاق‌مداری در دولت امام علی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی اخلاق زمامداری

برای بسیاری از ما، چه در زمینه‌ی تاریخ سیاسی اسلام مطالعه داشته باشیم و چه مخاطبی عام در این حوزه به شمار بیاییم، نام حکومت علی ابن ابی‌طالب با مفهوم عدل گره خورده است. تصویر و تصوّر ما از دوران خلافت امام اول شیعیان در کوفه، به ایده‌ی آرمانی عدل نزدیک است. بسیاری معتقدند حکومت علی ابن ابی‌طالب بر کوفه از سال 35 تا 40 هجری، از معدود نمونه‌های یک دولت اسلامی تمام‌وکمال است. صابر اداک در کتاب صوتی اخلاق زمامداری به سراغ این پنج سالِ سرنوشت‌ساز در تاریخ اسلام رفته است و در چهار فصل مختلف، گزارشی پژوهیده و مستند از سیره‌ی سیاسی حکومت امام اول شیعیان ارائه می‌دهد.

اقبال و استقبال عمومِ مردم از خلافت امام علی به چه صورت بود؟ آزادی بیان در چنین حکومتی از چه جایگاهی برخوردار بود و چه تفاوتی با آنچه امروزه از این ایده تلقی می‌کنیم داشت؟ آیا برخلاف آنچه ما امروزه سراغ داریم، مخالفان حکومت علی ابن ابی‌طالب پیش از هر چیز به رسمیت شناخته می‌شدند؟ عدالت چگونه به نحو احسن به اجرا درمی‌آمد و اخلاق‌مداری در کدام نقطه از مختصات دستگاه این حکومت قرار می‌گرفت؟ «مبانی مشروعیت و مردم سالاری»، «آزادی بیان و حقوق مخالفان»، «عدالت و مساوات» و «اخلاق‌مداری در حکومت» عناوین فصل‌هایی هستند که صابر اداک در این کتاب صوتی به‌طور جداگانه و مفصل به هریک از آن‌ها می‌پردازد و می‌کوشد با ارائه‌ی مستندات و بینش پژوهیده‌ی خود، به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ دهد.

کتاب صوتی اخلاق زمامداری را با صدای ایمان رئیسی می‌شنوید. این اثر به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات کویر تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی اخلاق زمامداری برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان مطالعات تاریخ سیاسی اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

با صابر اداک بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی ایرانی در سال 1349 متولد شد. صابر اداک در پژوهش‌ها و تألیفات خود به‌شکل تخصصی روی تاریخ اسلام متمرکز است و دو کتاب «اسلام علوی، اسلام اموی» و «رحمت نبوی، خشونت جاهلی» از دیگر کتاب‌های منتشرشده‌ی او هستند. همچنین صابر اداک نگارش مقالاتی را نیز در این حوزه در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد که از آن میان می‌توان به مقاله‌ی «اخلاق در قیام عاشورا» و «درد مشترک و رمز سقوط دیکتاتورها، خودفریبی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی اخلاق زمامداری می‌شنویم

حکمیّتی که در صفین به علی (ع) تحمیل شد، به‌جز بی‌نتیجه گذاشتن این نبرد قریب‌الفتح و رهانیدن معاویه از شکستی سخت، حاصلی ناگوارتر به‌نام خوارج نیز پدید آورد. آری، خوارج میوه‌ی تلخ درخت حکمیت بودند، که ذکاوت عمروعاص آن را نشاند و جهل کوفیان آبیاری‌اش کرد و تنها تلخ‌کامی‌اش نصیب علی (ع) شد. خوارج نماد جهل و خشک‌مغزی و کوته‌بینی بودند و آمیزه‌ای از بی‌خردی و خشونت‌ورزی. جهالت و عبادت و خشونت را چنان به هم درآمیخته بودند که بی‌نظیر می‌نمود. و اسفا که این علف‌های هرز در بوستان دین روییده و این تفکر بیمار در بستر دین آرمیده بود. پدیداری اینان در راه بازگشت از صفین بود که گویا تازه از خواب غفلت بیدار شده و دانستند که شامیان چگونه فریبشان داده‌اند و با توطئه‌ی حکمیت چه‌سان خود را از شکستی قطعی رهاندند. خیلی زود به درایت و اصابت رأی امیرشان پی بردند که فریاد می‌کرد و هشدار می‌داد که فریب قرآن‌های افراشته بر نیزه‌ها را نخورند و تن به آتش‌بس دلخواه معاویه ندهند. اما گوش‌هایشان نشنید و تنها چشم‌هایشان دید اهتزاز اوراق پراکنده‌ی قرآن را بر فراز نیزه‌ها که عقل و هوش از سر این جماعت ظاهربین می‌ربود و دست‌ها را بر قبضه‌ی شمشیرها می‌لرزاند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
مقدمه - قسمت اول
21 دقیقه
مقدمه - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل اول: مبانی مشروعیت و مردم‌سالاری - قسمت اول
23 دقیقه
فصل اول: مبانی مشروعیت و مردم‌سالاری - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل دوم: آزادی بیان و حقوق مخالفان - قسمت اول
21 دقیقه
فصل دوم: آزادی بیان و حقوق مخالفان - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل دوم: آزادی بیان و حقوق مخالفان - قسمت سوم
15 دقیقه
فصل دوم: آزادی بیان و حقوق مخالفان - قسمت چهارم
29 دقیقه
فصل دوم: آزادی بیان و حقوق مخالفان - قسمت پنجم
35 دقیقه
فصل سوم: عدالت و مساوات - قسمت اول
30 دقیقه
فصل سوم: عدالت و مساوات - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل سوم: عدالت و مساوات - قسمت سوم
28 دقیقه
فصل سوم: عدالت و مساوات - قسمت چهارم
18 دقیقه
فصل سوم: عدالت و مساوات - قسمت پنجم
22 دقیقه
فصل چهارم: اخلاق‌مداری در حکومت - قسمت اول
17 دقیقه
فصل چهارم: اخلاق‌مداری در حکومت - قسمت دوم
9 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اخلاق زمامداری: گزارشی تاریخی از سیره‌ی سیاسی امام علی (ع) در دوران خلافت
نویسنده
راویایمان رئیسی
ناشر چاپیانتشارات کویر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه صوتی
۷۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اخلاق زمامداری

برای دریافت کتاب صوتی اخلاق زمامداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.