معرفی و دانلود کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی

عکس جلد کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی
قیمت:
۲۴۰۰۰ 16800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی

دنیای ادبیات فانتزی با کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی به بعد و قبل از این کتاب تقسیم می‌شود. جان رونالد روئل تالکین که با این اثر مشهورش مرزهای ادبیات تخیلی و فانتزی را در جهان جابه‌جا کرد؛ در این جلد ماجرای جشن تولدی را روایت می‌کند که در آن پرده از یک راز سربه‌مهر برداشته می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی:

در فصل اول نخستین جلد رمان ارباب حلقه‌ها (The Lord of The Rings) داستان آقای بیل‌بو به تصویر کشیده می‌شود که می‌خواهد صد و یازدهمین سالروز تولدش را جشن بگیرد و این مسئله هابیتون‌ها را هیجان‌زده کرده است. روز جشن از راه می‌رسد و همۀ مردم هابیتون دور یکدیگر جمع می‌شوند و به رقص و شادی می‌پردازند. پیش از شام بیل‌بو بگنز، تصمیمی که برای زندگی‌اش گرفته را با مهمانان در میان می‌گذارد، دستش را در جیبش فرومی‌برد که ناگهان...

جلد اول از این رمان مشهور بیشتر به هابیت‌ها و امید می‌پردازد تا مخاطب در خلال آن اطلاعات زیادی در مورد شخصیت و کمی هم از تاریخشان به دست آورد. اطلاعات بیشتر را در گزیده‌ای از کتاب سرخ سرحد غربی که پیشتر با نام هابیت منتشر شده است می‌توان پیدا کرد. داستان از اولین فصل‌های کتاب سرخ برگرفته شده که اثر خود بیل‌بو اولین هابیتی است که شهرتش در دنیا پیچید.

درباره‌ی مجموعه کتاب ارباب حلقه‌ها:

یکی از برجسته‌ترین و اثرگذارترین آثار ادبیات قرن 21 مجموعه کتاب ارباب حلقه‌ها (The Lord of The Rings) به شمار می‌آید که تاکنون بارها و بارها تجدید چاپ شده و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. این مجموعه داستان در ادامۀ اثر پیشین نویسنده به نام هابیت به نگارش درآمده است. جان رونالد روئل تالکین (John Ronald Reuel Tolkien)، این مجموعه را بعد از 12 سال کار، در طول سال‌های 1954 تا 1956 به چاپ رساند که برای او شهرتی جهانی به همراه داشت.

رمان ارباب حلقه‌ها که نخستین بار در سال 1954 منتشر شد، استاندارد و چارچوب همۀ آثار فانتزی حماسی پس از خود را معین کرد. در این مجموعه کتاب داستان هابیتی جوان به نام فرودو بگینز روایت می‌شود که با پافشاری و اصرارهای فراوان جادوگری رمزآلود به نام گاندلف، سفری بسیار خطرناک و حیاتی را با هدف نابودی حلقۀ یگانه شروع می‌کند. این حلقه که قرن‌ها پیش به وسیلۀ سارون ارباب تاریکی، ساخته و بعد از آن گم شد، یک سلاح شیطانی محسوب می‌شود و سارون قصد دارد هر طور که شده آن را پس بگیرد.

ارباب تاریکی با به دست آوردن دوبارۀ قدرت حلقه، خشم و عصبانیت خود را بر سرتاسر سرزمین میانی فرود خواهد آورد. تنها یک راه برای ممانعت از تبدیل شدن این سرگذشت ترسناک به واقعیت وجود دارد و آن برگرداندن حلقه به مکانی به نام موردور است. این مکان تنها جاییست که حلقه در آن از بین می‌رود و از بدشانسی قهرمانان داستان، موردور، جایگاه سارون ارباب تاریکی می‌باشد.

در این رمان علاوه بر هابیت‌ها از موجودات افسانه‌ای دیگری سخن گفته شده است که در ادامه معرفی کوتاهی از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم:

دورف: شکلی از موجودی خیالی که در حفره‌ها و مسیرهای درون کوه‌ها و سطوح زیر معدن‌ها زندگی می‌کنند. قد آن‌ها حدود نیم متر است. گاهی اوقات ظاهر زیبایی دارند اما اغلب به شکل پیرمردانی باتجربه با ریش بلند ظاهر می‌شوند که در مواردی گوژپشت هستند.

گابلین: یک جن سرگردان که اغلب شرور و خبیث است. آن‌ها در غار زندگی می‌کنند، با این حال به منازل مردم هم می‌روند و قابلمه‌ها و دیگ‌ها را به صدا درمی‌آورند، لباس کسانی که به خواب رفته‌اند را چنگ می‌زنند، شب‌ها اسباب و وسایل را جابه‌جا و بعد از کوبیدن به در و دیوار فرار می‌کنند.

اورک: یک موجود افسانه‌ای همچون هیولای دریا، غول یا دیو با هیبتی ترسناک.

اِلف: اِلف در فرهنگ عامه ژرمن‌ها، در آغاز به هر نوع روح گفته می‌شد اما بعدها به معنای خاص‌تر، برای موجود کوچکی به شکل انسان استفاده ‌شد. اسنوری اِلف‌ها را به اِلف‌های روشن که زیبا بودند و اِلف‌های تاریک که تاریک‌تر از قیر بودند دسته‌بندی کرد. الف‌ها به شرارت و بی‌ثباتی شهرت داشتند. در زمان‌ها و نقاط مختلف این طور تصور می‌شد که الف‌ها موجب ایجاد مرض و بیماری در بین حیوانات و انسان‌ها می‌شوند و بر سینۀ فرد خوابیده می‌نشینند و برایش کابوس درست می‌کنند.

ترول: هیولای عظیم‌الجثه‌ای که گاهی صاحب قدرت‌های جادویی می‌شوند. آن‌ها که با انسان‌ها دشمن هستند در کاخ‌هایشان زندگی می‌کنند و هم‌زمان با تاریکی هوا مناطق اطراف خود را تحت تسلط خود درمی‌آورند. اگر نور آفتاب به ترول‌ها بخورد می‌ترکند یا تبدیل به سنگ می‌شوند.

هابیت: مردمی کوچک‌تر از دورف‌ها هستند و دوست‌دار صلح و آرامش و زمین‌های زراعی‌اند. از ماشین خوششان نمی‌آید، اما ماهرانه از ابزارها استفاده می‌کنند. چالاک‌اند اما عجله ندارند.

پیتر جکسون فیلمی براساس همین رمان و به همین نام ساخته است که برندۀ جوایز اسکار در رشته‌های بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

افتخارات و جوایز کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها:

- جزء فهرست 100 کتاب قرن لوموند
- برندۀ جایزۀ بین‌المللی داستان فانتزی سال 1957
- برندۀ جایزۀ تالار مشاهیر پرومتئوس سال 2009
- جزء بهترین کتاب‌هایی که خوانندگان قدیمی در یک سال (2002) آن را دوست داشتند.
- برندۀ جایزۀ دومیلور 1975
- نامزد دریافت جایزۀ هوگو برای بهترین مجموعه کتاب همیشگی 1966
- برندۀ نخستین جایزۀ گندالف (به افتخار یکی از شخصیت‌های داستان ارباب حلقه‌ها) در سال 1973
- کتاب ارباب حلقه‌ها با 250 هزار رأی از سوی کاربران اینترنتی کتاب هزارۀ دوم نام گرفت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها:

- یکی از بهترین آثار تخیلی قرن بیستم. (Sunday Telegraph)
- اثری خارق‌العاده هیجانی ناب. (New York Times)
- یکی از معدود آثار اصیل در ادبیات موخر. (New Republic)

کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های تخیلی و فانتزی علاقه‌مند هستید، این مجموعه کتاب ارزشمند و خاص را نباید از دست بدهید.

با جان رونالد روئل تالکین بیشتر آشنا شویم:

جان رونالد روئل تالکین نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی در سال 1892 چشم به جهان گشود. او درس زبان‌شناسی تاریخی را طی سال‌های 1925 تا 1959 در دانشگاه آکسفورد تدریس کرد. وی از سال 1915 تا 1920 با درجۀ ستوان دوم در ارتش بریتانیا به خدمت مشغول شد.

تالکین به خلق زبان‌های علمی یا فراساخته علاقه‌ی وافری داشت و شاید تنها کسی باشد که توانست 15 زبان جدید خلق کند. با این وجود توصیه او به افرادی که طرفدار زبان بین‌المللی هستند این است که از اسپرانتو پشتیبانی کنند.

او را به دلیل آثارش در ژانر خیال‌پردازی حماسی می‌شناسند. از مشهورترین کتاب‌هایش می‌توان از هابیت، ارباب حلقه‌ها و سیلماریلیون نام برد. وی علاوه بر این کتاب‌های معروف آثار دیگری چون ماجراهای تام بامبادیل، راه پیوسته تا آن سو می‌رود و فرزندان هورین را به رشتۀ تحریر درآورده که اغلب بعد از مرگش به چاپ سیدند. این کتاب‌ها دربارۀ موضوعاتی هستند که به آنان رشته افسانه می‌گویند و در اصل اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشتۀ دور جهان است.

جان رونالد انگیزه‌اش از نوشتن کتاب‌های تخیلی ارباب حلقه‌ها و ساختن میان زمین را صحبت کردن به زبان‌های فراساخته در این آثار بیان کرده است. او در دوم سپتامبر سال 1973 در انگلیس درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها می‌شنویم:

یک بیگانه، مسافرى که براى داد و ستد از میکل دلوینگ در فاردینگ غربى به آن جا آمده بود گفت: «شنیده‌ام که مى‌گویند پول خیلى زیادى را آن بالا، آن جا انبار کرده‌اند، آن طور که شنیده‌ام بالاى تپه شما پر از نقب‌هایى است که صندوق‌هاى طلا و نقره و جواهر را توى آن‌ها چپانده‌اند.»

استاد جواب داد: «پس تو خیلى بیشتر از آن چیزى که من خبر دارم، شنیده‌اى. من از جواهر چیزى نمى‌دانم. آقاى بیل‌بو در مورد پول خیلى سخاوت دارد، ظاهراً هیچ وقت هم کم نمى‌آورد؛ اما از نقب هم خبر ندارم. قضیه به شصت سال پیش برمى‌گردد، وقتى که من بچه بودم و آقاى بیل‌بو برگشت. از زمانى که شاگرد بابا هولمن (پسرعموى پدرم) شده بودم زیاد
نمى‌گذشت، ولى او مرا با خودش به بگ‌اند آورد که کمکش باشم تا سر حراج، مردم باغ را لگدمال و خراب نکنند و درست در این حیث و بیث آقاى بیل‌بو با یک اسبچه و یک خورجینِ بزرگ سنگین و چند تا صندوقچه از راه رسید. شک ندارم که همه پر بود از جواهرهایى که از سرزمین‌هاى بیگانه جمع کرده بود، جایى که مى‌گویند تمام کوه‌ها از طلاست؛ اما آن قدر نبود که بشود نقب‌ها را با آن پر کرد. اما پسر من سام بیشتر در این مورد چیز مى‌داند. دائم دارد بگ‌اند را زیر و رو مى‌کند. عاشق داستان‌هاى قدیمى است و همیشه دارد به قصه‌هاى آقاى بیل‌بو گوش مى‌کند. آقاى بیل‌بو الفباى خودش را یاد او داده: البته قصد دردسر درست کردن ندارد، من هم امیدوارم دردسرى از تویش درنیاید.»

«مى‏‌گویم: مرده‌‏شور الف‌‏واژدها را ببرد! من و تو بهتر است برویم سیب‌‏زمینى خودمان را بکاریم!» به او توصیه کردم: «خودت را داخل کارى نکن که از سرت زیاد است، وگرنه به دردسرى مى‏‌افتى که از سرت زیادى مى‏‌کند» و نگاهى به بیگانه و آسیابان انداخت و اضافه کرد: «همین را به دیگران هم توصیه مى‏‌کنم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
فصل یکم - دیرزمانی به انتظار میهمانی - قسمت اول
8 دقیقه
فصل یکم - دیرزمانی به انتظار میهمانی - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل یکم - دیرزمانی به انتظار میهمانی - قسمت سوم
18 دقیقه
فصل یکم - دیرزمانی به انتظار میهمانی - قسمت چهارم
17 دقیقه
فصل یکم - دیرزمانی به انتظار میهمانی - قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی
نویسنده
مترجمرضا علیزاده
راوییاسین طیب نعیمی
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۲۴۰۰۰ 16800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی

eqbal rahimi
۱۴۰۲/۹/۱۸
3 گانه ارباب حلقه‌ها رمان بسیار عالی است که در هر شکلی (کتبی، صوتی و فیلم و سریال) مخاطب را جذب خود میکند، این کتاب نیز گویای همان زیبایی و از شنیدنش لذت خواهید برد.
فاطمه تاروتی
۱۴۰۱/۶/۲
عالی
من عاشق کتاب‌های ارباب حلقه هام
و اینکه کتابشو گوش بدم و خوپم توی ذهنم تصویر سازیش کنم، ازینکه بشینم و فیلمشو ببینم برام لذت بخش تره
ABR
۱۴۰۲/۱/۳۰
روایت رسا و خوبی داره امیدوارم به زودی نسخه کامل این مجموعه رو قرار بدین + هابیت. مرسی
نوید پرندوار
۱۴۰۱/۴/۲۶
یک سرگرمی ساده و لذت بخش برای اوقات فراغت از خودم ممنونم که با کتابراه آشنا شدم....
فاطمه اسدی
۱۴۰۰/۳/۲۵
به نظرم بهتر بود گوینده برای تغییر صدا یا لحن کاراکترها تلاش می‌کرد
سودا سادات
۱۴۰۰/۱/۲۱
کتابِ ارباب حلقه‌ها فوق العادست و روایت راوی هم خوب و قابل قبول هست
مجتبی رضوی زادگان
۱۳۹۹/۱۲/۱۵
با توجه به اصل کتاب و همچنین فیلم ساخته شد درک خوبی به آدم می‌دهد
mahsa bahadori
۱۴۰۰/۶/۳۰
همیشه از داستانهای تالکین لذت برده و میبرن
امیر
۱۴۰۲/۵/۲۶
عالی بود به شما این کتاب خوب را توصیه می‌کنم
الیاس
۱۴۰۲/۳/۲۶
زیاد باب میلم نبود. موسیقی داستان باید بهتروپررنگ میبود.
مهدی ترکی
۱۴۰۱/۱۲/۴
عالی بود واقعا یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوانده ام
محمد جواد ابراهیمی
۱۴۰۰/۷/۵
صدای آهنگ خیلی زیاده
نمیزاره صدای راوی شنیده بشه
Pantea R
۱۴۰۰/۱/۲۰
عالی بود
بیصبرانه منتظر شنیدن بقیه داستان هستم.
محمد حسین مطهری
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
کتاب گوش نواز و شنیدنی بود
اسما مهدوی
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
این کتاب عالی هست
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی

برای دریافت کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - قسمت اول - دیر زمانی به انتظار میهمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.