معرفی و دانلود کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول

عکس جلد کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول
قیمت:
۳۸۰۰۰ ۲۶,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول

«شوالیه‌ی بوته‌نشین» نام نخستین مجلد از سه‌گانه‌ی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول است که جرج آر. آر. مارتین، خالق جهان افسانه‌ای بازی تاج و تخت آن را نوشته و در آن به وقایعی می‌پردازد که برای دانک و اگ، شوالیه و شاهزاده‌ای که شخصیت‌های اصلی این مجموعه هستند، اتفاق می‌افتد. این کتاب جوایز و افتخاراتی را از آن خود کرده است و در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول

اگر شما هم از طرفداران پیگیر سریال بازی تاج و تخت باشید، احتمالاً نام کتاب «نغمه‌ی آتش و یخ» به گوشتان خورده است. این اثر پرطرفدار جرج آر. آر مارتین (George R. R. Martin)، مجموعه رمانی در ژانر ادبیات فانتزی و حماسی است که به پنجاه زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در لیست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد. سریال بازی تاج و تخت در واقع اقتباسی وفادارانه از ماجراهای این رمان است. جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) در کتاب شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم (A Knight of the Seven Kingdoms) پیش‌درآمدی بر جهان افسانه‌ای کتاب نغمه‌ی آتش و یخ و به تبع آن سریال محبوب بازی تاج و تخت ترسیم می‌کند. این کتاب متشکل از سه رمان کوتاه است که اکنون نخستین قسمت آن یعنی شوالیه‌ی بوته‌نشین (The Hedge Knight) در قالب کتاب صوتی پیش روی شما قرار دارد. وقایع این رمان کوتاه و دو قسمت بعدی آن یعنی «شمشیر قسم خورده» و «شوالیه مرموز» حدود صد سال پیش از ماجراهای بازی تاج و تخت اتفاق می‌افتند. از مجموعه‌ی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم تاکنون این سه قسمت منتشر شده است اما چنانکه نویسنده وعده داده، بخش‌های بعدی این مجموعه قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور نوشته و منتشر شوند. این سه قسمت تحت عنوان قصه‌های دانک و اگ هم شناخته می‌شوند.

دانک و اگ دو شخصیت اصلی این مجموعه هستند. داستان قسمت اول این مجموعه از جایی شروع می‌شود که پس از مرگ یک شوالیه‌ی بوته‌نشین به‌نام سر آرلان پنیتری، شنل، زره، اسب‌ها و پول‌های او به جوانی درشت‌هیکل به‌نام دانک می‌رسد. او تصمیم می‌گیرد با امکاناتی که در اختیار دارد، به‌عنوان شوالیه در تورنومنت اشفورد شرکت کند و عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند. در مسیر رسیدن به مسابقه، دانک در مسافرخانه‌ای کنار جاده، جوانی به‌نام اگ را ملاقات می‌کند و تصمیم می‌گیرد او را به‌عنوان همراه و هم‌رزمی برای تورنومنت پیش رو بپذیرد. اما چالش بزرگ اگ این است که بنا بر دلایلی، کسی نباید از هویت واقعی او خبردار شود... در طول داستان اتفاقات هیجان‌انگیز و خونباری رقم می‌خورد که در خلال آن‌ها دانک تصمیم می‌گیرد لشکری را متشکل از هفت قهرمان تشکیل دهد تا به مصاف گروهی از شوالیه‌ها به سرکردگی شاهزاده ایریون برود. نبردی که سرنوشت بزرگی برای دانک و اگ رقم خواهد زد...

این رمان و دو قسمت بعدی آن، برخلاف کتاب ترانه‌ی آتش و یخ که مملو از پرش‌های زمانی و مکانی است، روایتی سرراست دارد که وقایع آن در بازه‌ی زمانی و جغرافیایی فشرده و به‌هم‌پیوسته به وقوع می‌پیوندد. مارتین اتفاقات هیجان‌انگیز این رمان را از نقطه‌نظر سوم‌شخص برایمان روایت می‌کند. فضاسازی و ارجاعات این داستان برای طرفداران دیگر آثار مارتین و همچنین سریال بازی تاج و تخت آشنا خواهد بود. رویارویی دشمنان قدرتمند، دسیسه‌های سلطنتی، و سوء استفاده‌های ظالمانه از قدرت بخشی از بن‌مایه‌های اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز
  • بهترین کتاب به انتخاب BUZZFED
  • کسب عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال توسط لس‌آنجلس تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم

- یک ماجراجویی فانتزی ناب، با دو تا از دوست‌داشتنی‌ترین قهرمان‌هایی که جورج آر آر مارتین تا به حال خلق کرده است. (Bustle)

- خوانندگانی که با مارتین آشنا هستند و به توانایی او برای بیرون کشیدن درام انسانی از خلال هر نوع داستانی علاقه‌مندند، از اینکه این سه‌گانه گرد هم آمده هیجان زده خواهند شد. (Booklist)

- دلیل اصلی‌ای که مجابمان می‌کند تا این مجموعه را بررسی کنیم، داستان‌سرایی عالی است. مارتین یک دنیای زنده و نفس‌گیر را به گونه‌ای خلق می‌کند که کمتر نویسنده‌ای از عهده‌ی آن برمی‌آید. (Tech Times)

- کتابی که خواندنش برای هواداران مارتین ضروری است. پیش‌درآمدی برانگیزاننده برای حماسه‌ی پرفروش او یعنی مجموعه‌ی ترانه‌ی یخ و آتش. سرشار از درام انسانی و جهان‌سازی متنوع. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به هواداران سریال بازی تاج و تخت و همچنین، کسانی که به داستان‌های فانتزی و حماسی علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

با جورج آر. آر. مارتین بیشتر آشنا شویم

جرج ریموند ریچارد مارتین بیستم سپتامبر سال 1948 متولد شد. شهرت این نویسنده‌ی آمریکایی در سال‌های اخیر بیشتر مرهون اقتباس سریال پرطرفدار «بازی تاج‌وتخت» از مجموعه‌ کتاب «نغمه‌ی آتش و یخ» اوست. جرج آر. آر. مارتین را «تالکین آمریکا» می‌نامند. او در سال 2001، موفق شد در فهرست 100 فرد تأثیرگذار مجله‌ی تایم قرار بگیرد.

جرج آر. آر. مارتین تاکنون کتاب‌های بسیاری در ژانر فانتزی منتشر کرده است که اغلب آن‌ها در صدر پرفروش‌ترین‌های جهان نشسته‌اند. از این نویسنده، پیش از این چندین کتاب به فارسی برگردانده شده که «شاهزاده شریر یا برادر یک پادشاه»، «شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم» و... از جمله‌ی آن‌هاست.

در بخشی از کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول می‌شنویم

داخل اصطبل ها خنک و کم‌نور بود. نریان خاکستری سرکشی سعی کرد با تلاشی بی فرجام گازی از او بگیرد، اما خوش‌رکاب تنها شیهه آرامی کشید و وقتی دانک دستش را به بینی‌اش نزدیک کرد، پوزه‌اش را به آن مالید. دانک به نجوا گفت: «تو دختر خوبی هستی، مگه نه؟» پیرمرد همیشه می‌گفت که یک شوالیه نباید هیچ‌وقت عاشق اسبی شود، بدان خاطر که بیش از چند اسب قرار بود که در رکاب او تلف شوند، اما هرگز به توصیه خودش هم عمل نکرده بود. دانک بارها دیده بود که پیرمرد آخرین سکه‌ی مسی‌اش را صرف خرید سیبی برای شاه بلوط پیر یا کمی جو دوسر برای سم طلا و تندر بکند. سم‌طلا اسب سواری سر آرلان بود و هزاران مایل بی‌امان همه فراز و نشیب قلمرو هفت اقلیم را پیموده و به او سواری داده بود. دانک حس می کرد گویی به دوستی قدیمی خیانت می‌کند، اما مگر چاره دیگری هم داشت؟ شاه‌بلوط پیرتر از آن بود که به چیزی بیارزد و تندر هم باید او را در مبارزات سواری می‌داد.

مدتی گذشت تا ارباب اسب‌ها عنایت فرموده و تشریف خود بیاورد. همان‌طور که منتظر بود، دانک صدای نواختن شیپورها را از فراز دیوارها و صدای همهمه را از صحن قلعه شنید. از سر کنجکاوی، سم‌طلا را به سمت درب اصطبل برد تا ببیند چه اتفاقی افتاده. دسته بزرگی از شوالیه ها و کمانداران سواره از دروازه‌ها به درون ریختند. دست‌کم صد مرد بودند و باشکوه‌ترین اسب‌هایی را می‌راندند که دانک تا بدانگاه دیده بود. به لرد بلندمرتبه از راه رسیده. یکباره دست مهتری رو که داشت از کنارش می‌دوید به‌سرعت گرفت. «اینا کی هستن؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
بخش اول
35 دقیقه
بخش دوم
36 دقیقه
بخش سوم
53 دقیقه
بخش چهارم
55 دقیقه
بخش پنجم
48 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول
نویسنده
مترجمحامد حسینی میرا، سحر شمالی مقدم
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۸۰۰۰ ۲۶,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول

mahdi solhjo
۱۴۰۱/۷/۱۶
عالی بود داستان ساده‌ای داشت جزئیات زیادی هم داشت که به تصویر سازی در ذهن مخاطب کمک می‌کرد مخصوصا این جزئیات در بخشی که مبارزه هفت در برابر هفت نفر بود بیشتر به چشم می‌خورد.
خلاقیت و استفاده از واژه‌ها و ترکیب آن‌ها باعث شد تا این اثر هم از قالب ادبی باید و هم خواندن‌اش لذت بخش باشد. صدای گوینده
هم که واقعاً عالی بود اما چندان جالب توجه نبود هر چند که یکنواخت و روزنامه وار خوانده نشد اما فاقد اوج گیری هوایی که انتظار می‌رفت بود. مثلا در همان بخش مبارزه‌ای انتظار داشتم با آب و تاب بیشتری تعریف شود و حالت حماسی تریی را بشنوم و حس کنم که اینطور نشد و اینکه انتظار می‌رفت گوینده همگام با شخصیت‌ها احساسات آن‌ها را بیان کند و عمق بیشتری بدهد که در این بخش هم ضعیف بود در کل می‌خواهم بگم که باتوجه به صدای گوینده‌ای کاش کمی حرفه‌ای تر ظاهر می‌شد.
ولی در کل هم رمان و هم گوینده عملکرد خوبی داشتند.
ازاده پورکریمی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
داستانی در ژانر فانتزی، تاریخی که مقدمه داستان اصلی بازی تاج و تخت می‌باشد. داستان قوم تارگرین که صد سال پیش از زمان داستان بازی تاج و تخت اتفاق افتاده است. داستانی از همراهی یک شوالیه و یک شاهزاده از دو نسل مختلف که به طور اتفاقی با هم آشنا شده و سراسر هفت اقلیم را پشت سر می‌گذرانند.
شوالیه و به
داستان شوالیه‌ای محبوب قسم خورده شمشیر و در خدمت مردم است. هر چند ساکن یکی از فقیرنشین‌ترین محله‌های شهر بوده و هیچ اطلاعی از وضعیت زندگی و خانواده خود نداشت. کودکی خود را به عنوان پادو و شاگرد شوالیه آواره‌ای گذراند و فنون جنگ را از وی آموخت. جانشینی شاهزاده فرزند پنجم پادشاه بسیار بعید می‌باشد. او در کودکی در بین مردم عادی و در روستاها زندگی به عنوان پادو بزرگ می‌شود. از نزدیک با مشکلات و سختی‌های مردم آشنا می‌شود و این امر در آینده از او پادشاهی محبوب می‌سازد. پادشاهی که بیشتر وقت خود را به انجام اصلاحات جامعه برای بهبود زندگی مردم و یا سرکوب شورش‌ها می‌گذراند. بنابراین در این دوره سرزمین وستروس در شکوفا‌ترین دوره خود می‌باشد.
داستان بیانگر کلیه اتفاقات دوران همراهی و همنشینی شاهزاده و شوالیه می‌باشد. از زمان کودکی شاهزاده و آشنایی وی با شوالیه تا زمانی که به قدرت رسیده و بر تخت پادشاهی می‌نشیند.
Sepid Mmm
۱۴۰۲/۱/۱۶
کتاب واقعا خوبی بود
از موسیقی و صدا گذاری شروع کنیم خانم شمالی مقدم صدای زیبا و تاثیر گداری دارن و به خوبی لحن و نحوه گفتار جملات و رعایت میکردن عین یه نمایشنامه همچینین دارای مفاهیم زیبایی نیز بود مثل فداکاری و...
متن داستان روان و قابل فهم بود و هر از گاهی از کلمات قلنبه سلمبه استفاده شده بود
که آن هم خوب بود و مشکل از ترجمه بود که باید ساده تر می‌بود تا برای نوجوانان نیز مناسب شود کتاب داستان پسری و بیان میکنه که با فقر بزرگ میشه وقتی پهلوانی که براش به عنوان شاگرد کار می‌کرد میمیره وسایلش و مهارت‌هایی که ازش یاد گرفته بود و برمی‌داره و میره تصمیم میگیره که در یک مسابقه شرکت کنه و به عنوان هم تیمی با پسری به اسم اگ آشنا میشه و...
کتاب برای گروه سنی نوجوانان و کسانی که به رمان‌های ماجراجویی علاقه دارند مناسبه
Reyhan Maleki
۱۴۰۱/۹/۱۳
کتاب جذابی بود. از اولین کتاب‌های صوتی که گوش کردم و از شنیدنش لذت بردم و مجاب شدم جلد دوم و سومشو هم بخرم. شخصیت اصلی داستان؛ دانک، یه شوالیه بوته نشینه که در مسیر رسیدن به مسابقه با پسری به نام اِگ که بعدا مُلازمش میشه، آشنا و سیر داستان تا تلاش برای شرکت در مسابقه و سپس درگیر شدن با شاهزاده‌ای و که درواقع برادر اِگه ادامه پیدا میکنه، درگیریی که برای دفاع از‌ی دختر مظلوم اتفاق میفته به زخمی شدن شاهزاده و حبس شدن دانک ختم میشه و درانتها دانک باید با پیدا کردن شش شوالیه دیگه و پیروز شدن در یه جنگ هفت به هفت، بی گناهی خودشو ثابت کنه. داستانی ک شنیدنش لذت بخشه درعین اینکه مفاهیمی مث جوانمردی، دفاع از مظلوم، ایستادگی و شجاعت رو یادآور میشه. امیدوارم لذت ببرید
Taran
۱۴۰۱/۶/۲۸
تا الان تا بخش دوم خوندم و به نظرم داستان روایت خوبی داره.
° کتاب، به خودی خود، امتیازهای خوبی گرفته؛ برای مثال فقط تو گودریدز از ۷۶۰۰۰ رای ۴. ۲ ستاره گرفته.
° ترجمه خوب و خلاقانه‌ای داره که به میزان زیادی به متن اصلی وفاداره.
° صوت، باکیفیت خوبی آماده شده. صدای گوینده گرم و دلنشینه و تنها که
مشکل، تلفظ اشتباه بعضی اسامی خاص بود میشه ازش چشم‌پوشی کرد. گرچه برای رفع این مشکل میشد یکی از گروه ترجمه یا کسی که از قبل با تلفظ دقیق اسامی آشنایی داره قبل از ضبط یا حتی تو خود استودیو این تلفظ‌ها رو با گوینده چک کنه.
abolfazl
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
روایتی دل نشین از بهترین‌های ژانر حماسی فانتزی ماجراجویی در قلمرو خیال سر داکن بلند بالا اولین چیزی که جذبم کرد توصیف فضای داستان از زبان آقای ستاری بود دومین چیز شخصیت پردازی شخصیت اول بود که ادم رو مجذوب خودش میکنه انگار که خود ماییم و سومین چیز اون نبرد پایانی که انگار توی یکی از جایگاه‌ها تا که نشستیم اسب‌هایی به سوی هم میتازن تا سوار مقابل رو بر زمین بزنن رو تماشا بکنیم در کل گوش دادن کتاب اونم با صدای اقای ستاری خالی از لطف نیست و بد نیست توی این اوضاع احوال سری به سرزمین جادویی اقای مارتین بزنیم
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۷/۵
سلام و درود.
کتاب خیلی جالب و دوست داشتنی هست. خوب روایت شده و گوینده خیلی خوب متن رو بیان میکنه. برای علاقمندان باین سبک از فیلم و کتاب‌ها خیلی جالبه. اثر خوبی در من گذاشت، بصورتی که گاهی صحنه‌ها رو مجسم میدیدم، و یا اینکه گویا دارم فیلمش رو تماشا میکنم.
اثر خیلی زیبایی هست و حتی بیانگر یکسری خصوصیات مثبت انسانی که حتی در وحشی‌ترین دوره و مکان‌ها، قابل ستایش هستند.
ممنون از شما
الهه شعبانی
۱۴۰۱/۷/۵
من اساسا خیلی رمان نمیخونم و کتاب این سبکی دوست ندارم. ولی این کتاب رو دوست داشتم دلچسب بود سه فصل آخر رو توی یک روز تموم کردم. داستان خیلی خارق العاده‌ای نداره ولی بنظرم کشش و جذابیت کافی رو داره. صدای راوی و نوع بیانش خوبه دوست داشتم. موزیک متن هم همینطور. قسمت دوم رو هم میخوام تهیه کنم. از شنیدنش لذت بردم. ممنون از کتابراه
راحیل پناهی
۱۴۰۱/۸/۱
صدای رسا وحرفه‌ای گوینده، توجه نویسنده به جزئیات دقیق، و ترجمه‌ی روان، از نقاط مثبت این کتاب بود...
بعضی قسمت‌ها نویسنده شما رو شگفت زده میکرد و اتفاقاتی میوفتاد که مورد انتظار شما نبود هر چند داستان از جایی به بعد قابل حدس زدن بود.
در کل جذابیت داستان به حدی بود که جلد دومش رو هم خریداری کنم
Saeed Pezeshki
۱۴۰۱/۷/۲۴
خیلی خیلی خیلی قشنگ بود ❤❤❤ مخصوصا واسه منی که به تاریخ علاقه‌ی شدید دارم و شاهنامه رو خوندم و سریال بازی با تاج و تخت رو هم دیدم خیلی خوب تونستم با این اثر ارتباط برقرار کنم خیلی ممنون از دست اندر کاران این کتاب صوتی جذاب، امیدوارم در آینده کار‌های بیشتری اتون ببینیم 😘😘😘❤❤❤❤
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۷/۲۰
اگر کسی سریال بازی تاج و تخت رو دیده باشه همین براش کفایت میکنه که بدونه داستان این کتاب درباره قبل از دوران این سریال اتفاق افتاده...
منکه ازاین داستان خیلی لذت بردم!!!!
اینقدر زیبا کار شده که مثل نمایشنامه یکجا وتا آخر همه این قسمت رو با میل کامل شنیدم وبسراغ جلد۲ این مجموعه رفتم....
Hoda Hashemi
۱۴۰۱/۱۰/۵
داستان حماسی قشنگی بود.. باید علاقه مند به داستانهای این عصر اروپا و ماجراهای این دوران تفکرات و سبک زندگی آن‌ها باشی که از شنیدن این داستانها لذت ببری.. والبته صدای پر ابهت و باجذبه گوینده عزیز که کاملا مناسب این داستان بود لذت شنیدن این ۳جلد کتاب بیشتر میکرد..
م ف
۱۴۰۱/۸/۱۶
خیلی کتاب زیبایی بود بسیار لذت بردم. داستان جذاب و هیجان انگیزی داشت مخصوصا که با صدای توانای آقای مهیار ستاری همراه شده بود. خسته نباشید میگم بسیار جذاب کتاب را میخواندند به خصوص اینکه شخصیت‌ها را با تن صدای متفاوت تفکیک میکردند شنیدن کتاب را لذت بخش کرده بود.
نورالله حسینی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کتاب خفن و ساده و روان و با جزئیات هست که به تصویر سازی در ذهن مخاطب کمک میکنه
داستان مال مقدمه گیم اف ترونز هست
کتاب با ژانر فانتزی تاریخی هست و بسیار روند داستان جذاب هست و خواننده رو مجاب به ادامه دادن و خواندن کتاب میکنه
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۸/۲
خرسندم که کتاب صوتی شنیدم 👌😉🤔رمانی جذاب و خواندنی است برای کسانی که این نوع سبک رمان دوست دارند🤩
بازی تاج و تخت، نیز موردعلاقه من نبوده اما سریالش پرکار و پرطمطراق بود، بنابراین فکرمیکنم، فیلم یا سریال از این رده کتاب، جالب‌تر و گیراتر است. 🎬📽🎞🎥📺
مشاهده همه نظرات 150

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول

برای دریافت کتاب صوتی شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم: قسمت اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.