معرفی و دانلود کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی

عکس جلد کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی

اسنادی تاریخی از بزرگترین ارتش جهان! کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی، نوشته‌ی دانکن هد، شما را به گذشته‌های دور می‌برد تا با ساختار و چگونگی نیروی نظامی ایران در دوران باستان آشنا شوید. این کتاب تاریخی با افشاسازی اطلاعات دروغین، شما را با حقایقی درمورد قدرت سیاسی حکومت هخامنشی روبرو می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی

هر آنچه تابه‌حال درمورد هخامنشیان و قدرت سیاسی و نظامی ایشان در کتاب‌های تاریخ خوانده‌ایم، از اطلاعاتی به دست آمده که مورخان یونانی برایمان به یادگار گذاشته‌اند. از آنجایی که یونانیان همیشه دشمن و رقیب اصلی هخامنشیان بوده‌اند، نتیجه می‌گیریم که اخبار تاریخی آن‌ها درمورد ایرانیان نباید چندان معتبر و قابل‌اعتماد باشد. دانکن هد (Duncan Head) در کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی (Achaemenid Persian Army) با بررسی آثار باستانی به جامانده از سلسله‌ی هخامنشی، متون دینی کهن، کتاب‌های تاریخی و...می‌کوشد تا اطلاعات دقیقی از جنگجویان و تجهیزات نظامی این حکومت در اختیار ما قرار دهد.

دانکن هد در کتاب حاضر پیش از آنکه یافته‌های خود را در اختیار شما قرار دهد، ابتدا اطلاعات تاریخی پژوهشگران یونانی را به دقت مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. مخاطب کتاب اطلاعات غلط یا غیرمنطقی را همراه با دلیل بطلان آن‌ها به‌خوبی می‌شناسد و به‌نوعی با روش استدلال علمی در حوزه‌ی علوم انسانی نیز آشنا می‌شود.

اگرچه در دهه‌های اخیر توجه به ایران باستان و چندوچون آن با اقبال زیادی هم بین محققان و هم بین مردم مواجه شده اما غالباً اطلاعات ما درمورد این سلسله به نحوه‌ی تأسیس آن و کشورگشایی‌های کوروش و داریوش بزرگ محدود می‌شود؛ بدون اینکه از خود بپرسیم این کشورگشایی‌ها و قدرت نظامی مرهون چه عاملی بوده است. دانکن هد که پیش از این نیز در حوزه‌ی مطالعات تاریخ باستان تألیفات ارزشمندی داشته، این‌بار به سراغ ارتش و قدرت نظامی ایران در دوره‌ی هخامنشیان رفته تا در کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی به ما نشان بدهد که چطور این حکومت توانست در مدت کوتاهی، سرزمین‌های بسیاری را به زیر سلطه درآورد.

با شنیدن کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی با تجهیزات نظامی، قومیت سربازان ارتش هخامنشی و گروه‌ها و اقشاری که در سپاه ایران حضور داشتند آشنا می‌شوید. در این بین، دانکن هد مشخصه‌های اجتماعی و فرهنگی قبایلی را به شما معرفی می‌کند که به عنوان سرباز یا فرمانده به ارتش ایران پیوسته بودند. بنابراین با شنیدن این کتاب، نه‌تنها قوای نظامی هخامنشیان را بهتر می‌شناسید، بلکه با اقوام ایرانی، زبان، محل سکونت و سایر ویژگی‌های فرهنگی ایشان آشنا می‌شوید.

دانکن هد از معدود پژوهشگران غربی است که بدون حب‌و‌بغض تاریخی، تنها دغدغه‌ی رازگشایی از وقایع تاریخی را دارد. کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی فرصت بسیار خوبی است برای تمامی کسانی که می‌خواهند تحلیلی دقیق، علمی و البته حقیقی از سلسله‌ی هخامنشیان داشته باشند. این کتاب با ترجمه‌ی محمد آقاجری از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسیده و نشر صوتی آوانامه آن را با صدای فرناز مرکباتی منتشر کرده است.

کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی مناسب چه کسانی است؟

طرفداران کتاب‌های تاریخی، به‌ویژه تاریخ ایران باستان با شنیدن کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی اطلاعات مفیدی را دریافت خواهند کرد. دانشجویان رشته‌های تاریخ و ایران‌شناسی و همچنین علاقمندان حوزه‌ی تاریخ سیاسی شنیدن این کتاب را هرگز از دست ندهند.

در بخشی از کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی می‌شنویم

برخی بخش‌های عهد عتیق به نقل رویدادهای فلسطین زیر سلطه ایرانیان می‌پردازند؛ هرچند چیز اندکی دربارۀ امور نظامی می‌گویند.

رویدادنامه‌های بابلی گاهی تاریخ‌گذاری رویدادها را به گونه‌ای دقیق‌تر از دیگر منابع ممکن می‌سازند و برخی دیگر از گلنوشته‌های بابلی چیزهایی را درباره سازمان نظامی آن ایالت آشکار می‌سازند. به‌همین‌سان برخی پاپیروس‌های مصری به بیان امور واحدهای پادگانی مصر زیر سلطه ایرانیان می‌پردازند. نوشته‌های فارسی، صرف‌نظر از سنگنوشته‌های داریوش که به بیان کارهای او می‌پردازند، شامل جا گلنوشته‌های اداری تخت جمشید و فهرست اقوام تابع هستند که نقش آن‌ها بر گورهای شاهی کنده شده است.

درباره جامه و جنگ افزارهای سربازان پارسی منابع هنری متعددی وجود دارند. آثار هنری کاخ‌های شاهنشاهان ایران، نقوش برجسته تخت جمشید و کاشی‌های لعابدار شوش پاسداران دربار را نمایش می‌دهند. تخت جمشید همچنین سربازان ملل تابع ارتش ایران را نشان می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
مقدمه
15 دقیقه
فصل اول: سازمان نظامی - بخش اول
35 دقیقه
فصل اول: سازمان نظامی - بخش دوم
16 دقیقه
فصل دوم: جامه‌های پارسی و مادی
37 دقیقه
فصل سوم: سربازان ایرانی - بخش اول
23 دقیقه
فصل سوم: سربازان ایرانی - بخش دوم
20 دقیقه
فصل چهارم: سربازان بیگانه - بخش اول
12 دقیقه
فصل چهارم: سربازان بیگانه - بخش دوم
21 دقیقه
فصل پنجم: آماده‌سازی ارتش
22 دقیقه
فصل ششم: آرایش سپاه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی
نویسنده
مترجممحمد آقاجری
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی

مجتبی رضوی زادگان
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب خوب و جالبی است به نظر من یک اشتباه در این کتاب وجود داد واژه کاردکه که بخشی از سازمان رزمی ایران بوده که نویسنده کتاب ان را با عنوان کرد یا جوخه بوده است که قوم کرد در ان بیشتر نفرات بوده‌اند اشتباه است واژه کار با واژه کرد بر نمی‌کرد کار واژه ایرانی است که امروز با عنوان جنگ می‌شناسیم واژه و مشابها ان کارنامه اردشیر که عنوان کتاب در دوران ساسانی نگاشته شده به معنی جنگ نامه اردشیر است یا واژه کار زار مشابه دیگر در واژگان ایرانی می‌توان دید
Reyhan Maleki
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
کتاب خوبی بود. نکاتی که در این کتاب به اونا اشاره میشه ترکیب سپاهیان ایران باستان، پوشش و جنگ افزار‌های ایشان اعم از پیاده نظام، سواره نظام و بیگانگان عضو سپاه هست. درضمن به روند تغییر در ابزارآلات جنگی و شیوه جنگیدن هم اشاره می‌شه. امیدوارم از شنیدن بخشی از تاریخ کهن سرزمینمون لذت ببرید
mohammad amin
۱۴۰۲/۱/۴
این کتاب منبع خوبی است برای تحقیقات دانشگاهی. سواره نظام و پیاده نظام هخامنشی در جنگهایی مانند گوگمل و گرانیکوس و سالامیس و ماراتن و... به تصویر کشیده است. منابع کتاب نیز مستند و قابل اعتماد ست. ممنون
فرامرز جکسون
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
با سلام و درود
من که عاشق تاریخ ایرانم این کتابچه انتخاب کردم و محتوای مناسبی داره از لحاظ شناخت ارتش آن دوره
سفارینا
۱۴۰۳/۱/۲۹
به نظرم کتاب مختصر و مفیدی بود. در حدی هست که یه سری اطلاعات درباره ارتش اون زمان اضافه کنه.
رضا کاظمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
گوینده خانم برای چنین موضوع کتابی نمیتونه حس و حال کتاب رو منتقل کنه.
حمید نجفی
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کمی خسته کننده است و نیاز به حوصله دارد
پاکزاد
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
متن کتاب پر از اسامی بود و گوینده سرعت خواندنش زیاد بود
Leila Behzadi
۱۴۰۱/۱۰/۴
به نظر من خیلی کلی گویی داشت، به شخصه کتاب کامل تری میپسندم
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی

برای دریافت کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.