معرفی و دانلود کتاب صوتی کوروش بزرگ

عکس جلد کتاب صوتی کوروش بزرگ
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۷۷,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوروش بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوروش بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوروش بزرگ

ژرار ایسرائل در کتاب صوتی کوروش بزرگ، به تاریخ سرزمین‌های پرآوازه دوران باستان به ویژه ایران پرداخته و سرگذشت پادشاه محبوب ایرانیان کوروش کبیر را نیز تحلیل کرده است.

درباره کتاب صوتی کوروش بزرگ:

دوران پادشاهی ایران باستان همواره یکی از بخش‌های جذاب و جالب برای ایرانیان است و کوروش کبیر به عنوان محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین پادشاه در زمان سلطنت خود، از سرگذشت مهمی برخوردار بوده و کارنامه‌ی او قابل بررسی است. کتاب کوروش بزرگ (Cyrus le grand fondateur de lempire perse) از جمله آثار تاریخی‌ست که نویسنده آن تلاش کرده بدون هیچ سوگیری و جانبداری به شرح این برهه‌ از تاریخ بپردازد و از منابع دست اول و معتبر استفاده کند.

ژرار ایسرائل علاوه بر شرح دوران ایران باستان و نقش کوروش در منطقه بین النهرین، به تاریخ امپراتوری آشور، مصر فراعنه، پادشاهی بابل و امپراتوری لیدی می‌پردازد؛ چرا که این مناطق در آن زمان بخشی از قلمروی پادشاهی هخامنشیان بودند و هر یک تاثیری ویژه بر مناسبات منطقه داشته‌اند.

به صورت کلی می‌توان محورهای اساسی کتاب کوروش بزرگ را در سه بخش تقسیم‌بندی کرد:

- حکومت شاهان آشور و بابل
- به قدرت رسیدن کوروش
- حمله اسکندر مقدونی به ایران و ملاقات او با سنگ نبشته

این کتاب صوتی از شش فصل تشکیل شده که به ترتیب عبارتند از: «شاهان نینوا و شاهان بابل، قاطر پارسی، در برابر سوداگر خدایان، بابل درهای خود را به روی او گشود، کسی که تختش بر آسمان است و شاه آیینه خداوند.»

کوروش بزرگ کیست؟

اولین پادشاه سلسله هخامنشیان که حدود سی سال حکمرانی کرد، کوروش بزرگ نام دارد؛ پادشاهی که نامش به نیکی در تاریخ یاد شده و در زمان حیاتش مردم ایران و سایر ممالک فتح شده، در صلح و آرامش زندگی می‌کردند. درواقع تفاوت‌های دینی و نژادی تاثیری بر شیوه حکومتداری کوروش نمی‌گذاشت و قانونی یکسان برای همه مردم در نظر می‌گرفت؛ به همین خاطر کوروش موفق شد بزرگ‌ترین امپراطوری جهان را اداره کند و به عنوان بنیانگذار فرهنگ و تمدن شهر نشینی شناخته شود.

یکی از باارزش‌ترین و مهم‌ترین اسنادی که از او بر جای مانده، استوانه‌ای از جنس خاک رس است که هم اکنون در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود و حاوی اطلاعات ارزشمند تاریخی‌ست.

همچنین براساس منابع تاریخی به احتمال بسیار زیاد کوروش کبیر فرزند کمبوجیه اول و ماندانا دختر آستیاگ است و خودش نیز در طول عمرش تنها با زنی به نام کاساندان ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام‌های کمبوجیه و بردیا شد که بعدها کمبوجیه پسر اولش به عنوان وارث تاج و تخت کوروش حکومت خود را تشکیل داد.

کتاب صوتی کوروش بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تاریخ ایران و منطقه خاورمیانه برایتان جذابیت دارد و می‌خواهید بدون هیچ جانبداری با سرگذشت پادشاهان بزرگ دنیا آشنا شوید، این کتاب شنیدنی به شما توصیه می‌شود.

با ژرار ایسرائل بیشتر آشنا شویم:

ژرار الکساندر ایسرائل (Gérard Israël) فیلسوفی فرانسوی‌ست که در سال 1928 در الجزایر به دنیا آمد و در زمینه فلسفه دین و تاریخ تخصص داشت. او از سال‌ 1980 تا 1984 به عنوان نماینده پارلمان اروپا فعالیت می‌کرد و سرانجام در سال 2018 در شهر پاریس درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی کوروش بزرگ می‌شنویم:

کسی که قرار بود روزگاری وحدت بخش شرق شود، نه فقط الهام بخش بیشتر مورخان یونانی شد بلکه موضوع مورد علاقه مورخانی قرار گرفت که به امر مورد پسند یونانیان یعنی تعلیم و تربیت اهمیت می‌دادند. مثلا گزنفون در داستانی تاریخی که به نقل از سرگذشت کوروش جوان می‌پردازد، به امر تعلیم و تربیت اشاره کرده است. هدف از کتاب سیرت کوروش کبیر یا کوروش نامه نوشته‌ی گزنفون، نشان دهنده‌ی سرمشقی برای پرورش کودکان و بالغان یونانی است و بر تاریخ نمادین شاهزاده‌ی جوانی تاکید می‌کند که منش و هوش او سرمشق ملل متعدد شده است. اما شاید کوروش نامه بیان اصولی‌ست که یونانیان در آغاز قرن چهارم پیش از میلاد آن را باور داشتند و اطلاعات تاریخی مناطق دیگر به دست می‌آوردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
پیش‌درآمد - انسان دوپاره
26 دقیقه
فصل اول: بخش یک - به نام خدای آشور
26 دقیقه
فصل اول: بخش دوم - آشور بانیپال، شاهی که حس تاریخی داشت
19 دقیقه
فصل اول: بخش سه - نگرانی‌های فرعون
15 دقیقه
فصل اول: بخش چهار - تسویه حساب با یهودیان
21 دقیقه
فصل اول: بخش پنج - گروه تبعیدیان
32 دقیقه
فصل اول: بخش شش - اورشلیم چه شد
22 دقیقه
فصل دوم: بخش یک - قاطر پارسی
19 دقیقه
فصل دوم: بخش دو - رویاهای زوبین افکن
21 دقیقه
فصل دوم: بخش سه - قهرمان جوان
28 دقیقه
فصل دوم: بخش چهار - نخستین پیروزی
17 دقیقه
فصل دوم: بخش پنج - کوروش دربرابر شاه بابل
25 دقیقه
فصل سوم: بخش یک - دربرابر سوداگر خدایان
19 دقیقه
فصل سوم: بخش دو - کرزوس مرد تحت نفوذ
22 دقیقه
فصل سوم: بخش سه - عادت به آب خوردن به جای شراب
19 دقیقه
فصل سوم: بخش چهار - شتران علیه سواره نظام
26 دقیقه
فصل سوم: بخش پنج - جنگی فرسایشی و بی‌افتخار
23 دقیقه
فصل چهارم: بخش یک - و بابل درهای خود را به روی او گشود
22 دقیقه
فصل چهارم: بخش دو - قدرت نمایی نبونید
19 دقیقه
فصل چهارم: بخش سه - یک تجارت اسرائیلی
24 دقیقه
فصل چهارم: بخش چهار - پس از هارپاگ و اوریبات، اکنون گوبریاس
32 دقیقه
فصل چهارم: بخش پنج - نخل‌های سبز زیر پای او گسترده می‌شدند
20 دقیقه
فصل پنجم: بخش یک - آیا تو کسی نیستی که تختش روی آسمان است
21 دقیقه
فصل پنجم: بخش دو - اطاعت از شاه همگان
17 دقیقه
فصل پنجم: بخش سه - کسی را از شمال برانگیختم و او از مشرق خواهد آمد
25 دقیقه
فصل پنجم: بخش چهار - فرمان کوروش
23 دقیقه
فصل پنجم: بخش پنج - اجازه دهید معبد را با شما بسازیم
26 دقیقه
فصل ششم: بخش یک - شاه آیینه خداوند
31 دقیقه
فصل ششم: بخش دو - برای اعلام حقوق در کشور
18 دقیقه
فصل ششم: بخش سه - گرداننده شتران
23 دقیقه
فصل ششم: بخش چهار - خواستگاه قدرت
39 دقیقه
پسگفتار - تخطی ناممکن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوروش بزرگ
نویسنده
مترجممرتضی ثاقب فر
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۱۱۰۰۰۰ ۷۷,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوروش بزرگ

حسین براتی پور
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
من کتاب رو کامل گوش دادم به نظرم نویسنده با حوصله جو و فضای فکری و فرهنگی غالب عصر کوروش رو توضیح میده مخصوصا توصیف ویژگی‌های تمدن بابل و آشور و مصر و یونان. واین سختی و دشواری و عظمت کاری که کوروش بزرگ انجام داده رو بهتر نشون میده.
به داشتن این تاریخ درخشان و انسان‌های اینچنین روشنفکر و با انصاف
افتخار کردم کاش از کارها و اقدامات مردان بزرگ این سرزمین مثل کوروش و زرتشت و... سریال‌ها و فیلم‌های فاخری تهیه بشه تا جهانیان بفهمند بشناسند و هم فرزندان این سرزمین هویت و ریشه‌های خودشون رو بشناسند. مثلا کره جنوبی رو ببینید از افسانه هاشون سریال صد قسمتی و... میسازه ما با داشتن این شخصیت‌های جهانی هیچ اثر سینمایی نداریم. از این بابت متاسف شدم.
اما روایت‌های نویسنده رو باید متخصصین نقد کنند چون منابع و روایت‌های متعدد رو مطالعه کردند متاسفانه من در این زمینه مطالعات کمی دارم.
ایمان اسلام
۱۴۰۱/۴/۱۲
سلام. کتاب بدی نبود. در کنار چند روایت از تولد و زندگی و حوادث مهم روزگار کوروش و مرگ کوروش این روایت رو هم داشته باشیم بد نیست. ولی باید بدانیم که همه این روایتها به علت اینکه راویان آن‌ها غیر ایرانی هستن تا حدودی مغرضانه و تحریف شده هستن. ‌ای کاش یه تاریخ نگار پارسی یا حداقل یه راوی بدون تعصب و و غرض ورزی این تاریخ رو بصورت واقعی برامون بیان میکرد. هرچند که همچین تاریخ نگاران همچین کتابهایی بوده و وجود داشته ولی متاسفانه با حمله اعراب به ایران و نابود کردن کل کتابها و کتابخانه‌ها که کتب تاریخی هم جزعی از آن‌ها بوده همگی از بین رفته و هیچ سند و منبع موثقی از تاریخ کشور عزیزمون قبل از اسلام وجود نداره که به دست خود ایرانی‌ها کتابت شده باشه. ممنون از کتاب خوبتون
Rozbeh Aghighi
۱۴۰۰/۴/۲۸
کتابی جالب و آموزنده است ولی بسیاری از گفته‌ها فکر کنم سند تاریخی ندارد شاید از برای اینکه بازه تاریخی این اسناد را از بین برده باشد بنابراین باید به گویش و داستان سرایی‌ها بسنده کرد ولی پند بزرگ این است که کوروش بزرگ با آزاد سازی ادیان و بردگان پایه گذاری تقسیم خوشبختی و اتحاد مابین اقوام توانسته بود امپراطوری بزرگ و پایدار را ایجاد کند که میتواند خرد او آینده ساز فرا روی بشر امروزی برای احترام به طبیعت و عقاید دیگران باشد
محمود جرسی
۱۴۰۱/۷/۲۲
کتاب خوب و کاملی هست برای افرادی که دنبال این هستند که بدونن در اون زمان چی گذشته اما بیشتر از اینکه در مورد کوروش بزرگ و شخصیت بسیار بسندیده این انسان بزرگ صحبت کنه به بیان سرگذشت یهودیان و بنی اسرائیل پرداخته و به نوعی تاریخ نگار متعصبی بوده. و اسامی طوری بیان شده که تفکیک و به خاطر سپاری اونها سخت شده، اما در کل در قسمت‌هایی که به کوروش بزرگ پرداخته میشه مطالب مفیدی رو متوجه شد.
mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام. این کتاب درباره زندگی نامه کوروش پادشاه هخامنشی است. بسیار منابع تاریخی خوبی داردشاه پارسی که به‌خاطر بخشندگی، بنیان گذاشتن حقوق بشر، پایه‌گذاری نخستین امپراتوری چندملیتی و بزرگ جهان، آزاد کردن برده‌ها و بندیان، احترام به دین‌ها و کیش‌های گوناگون، گسترش تمدن و غیره شناخته شده‌است. کوروش نخستین شاه و بنیان‌گذار دودمان هخامنشی است. کتاب خوبیست و خواندن آن پیشنهاد میشود
مهدی نوروزی
۱۴۰۰/۳/۲۱
صدای جناب آقای تایماز رضوانی بسیار گرم و دلنشین هست و مشخصه ایشون کاملا به متن مسلط هست از این بابت کتاب ارزش گوش دادن داره ولی مهمتر از این موضوع چون موضوع کتاب درباره کوروش کبیر هست حتما باید گوش کرد
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه تیم خوب کتاب راه....... شاد باشید
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۴/۲۳
صدای راوی بسیار عالی، ولی به نظرم مطالب کتاب کمی مغرضانه است، البته ما دیگه عادت کردیم که تاریخمان وشاهانمان را بد بدانیم چون تاریخ نویس ایرانی نداشته ایم وهمه خب به هرحال سعی دارندایرانیان باستان را بربر بدانند واین به نظرم دور از انصاف است.
سیما شرفخواه
۱۴۰۰/۳/۲۸
کتاب زیبایی بود اما سر انجام کوروش و به اشتباه مرگ در میدان نبرد نوشته اما در واقع اینطور نبوده و این فقط روایتی. هست که وجود داره. در واقع کوروش به نوشته گزنفون در بستر بیماری از دنیا رفت و کوروش و سپاهیانش همواره در میدان نبرد با ماساگت‌ها پیروز بودند
رضا نقدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتاب خیلی خوبیه، فکر کردم فقط درباره کوروش یا خیلی کوروش پرستانه است، در حالیکه کل تاریخ ماد و شروع پادشاهی هخامنشی و اوضاع خاورمیانه در آن دوران را با ذکر منابع مختلف خیلی روایی و روان با صدای خیلی خوب آقای تایماز رضوانی روایت کرده است
جواد مدنی پور
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
کتابی عالی برای شناخت دقیقتر از کورش که همیشه شنیدیم ازش ولی دقیقا نمیدونستیم چه شخصیت بزرگی بوده که تونست این همه کشور رو کنار هم متحد اداره کنه و بنیانگذار بزرگترین امپراطوری تمام تاریخ باشه
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱/۷
کتاب بی نظیریه
تاثیرات بسزایی در زندگی من داشته
خیلی مفید و اثر گذار هست وقتی ادم با تاریخ خودش آشنا میشه.
خوانش خوب و صدا هم ارامبخش بود.
ممنون از کتابراه
حمیدرضا پیرمرادیان
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
سلام با اینکه نویسنده این کتاب ایرانی نیست ولی کوروش کبیر را بهتر از هر ایرانی به ما معرفی می‌کند که من شنیدنش را به همه هموطنان توصیه می‌کنم
ندانستن تاریخ ایران برای ما عیب بزرگی است
آرمان‌ رفیعیان
۱۴۰۱/۲/۱۹
من‌ هنوز‌ کامل‌ این‌ کتاب‌ را‌ گوش‌ ندادم‌ ولی‌ به‌ نظرم‌ تا‌ اینجا‌ خیلی‌ خوب‌ بوده‌ به‌ علا‌قه‌مندان‌ به‌ تاریخ‌ ایران‌ پیشنهاد‌ می‌کنم‌ این‌ کتاب‌ را‌ گوش‌ دهید‌
مازیار زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
علاوه بر آشنایی با کورش بزرگ و شاهکارهای او در جنگ و تاسیس دولت امپراتوری و حفظ آن، منبع خوبی است برای آشنایی با قوم یهود و پیوستگی آنان با ایران باستان.
Sahara. Omidl
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتاب کورش کبیر بارها خواندم و علاقه خواصی به کتابهای تاریخی دارم و از اینکه کتابراه کتاب صوتی کورش کبیر صوتی انتخاب کرده و به من معرفی کرده سپاسگزارم
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوروش بزرگ

برای دریافت کتاب صوتی کوروش بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.