معرفی و دانلود کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد نهم

عکس جلد کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد نهم
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد نهم

محسن دامادی در جلد نهم از مجموعه داستان‌های شاهنامه روایت آغاز سلسله‌ی کیانیان از کیقباد تا کیکاووس را با توضیحاتی جذاب و زبانی امروزی تعریف می‌کند. کیقباد اولین شاه سلسله‌ی کیانیان و از نژاد فریدون و کیکاووس فرزند اوست. داستان رستم و سهراب، سوگ سیاوش و بسیاری از داستان‌های زیبای فردوسی در دوران پادشاهی کیکاووس اتفاق می‌افتد.

درباره‌ی کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس

در کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس، پس از خشک‌سالی طولانی و بی‌تدبیری نوذر، تورانیان بار دیگر به ایران حمله می‌کنند. زال برای مقابله با یورش افراسیاب و پژنگ به ایران کیقباد را به‌عنوان پادشاهی مناسب برای حفظ اتحاد ایرانیان معرفی می‌کند و این‌گونه سلسله‌ی کیانیان با پادشاهی کیقباد آغاز می‌شود. محسن دامادی (Mohsen Damadi) در کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس این بخش از شاهنامه (Shahnameh) اثر ابوالقاسم فردوسی (Ferdowsi) را با زبانی ساده و قابل‌فهم برای ما روایت می‌کند.

اولین رویارویی رستم و افراسیاب یکی از بخش‌های جذابی است که محسن دامادی به‌خوبی در کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس شرح می‌دهد. او همچنان که بخش‌های مهم متن شاهنامه‌ی ابوالقاسم فردوسی را ذکر می‌کند، رویدادها را به زبانی جذاب توضیح می‌دهد. یکی دیگر از بخش‌های جالب کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس جنگ رستم و اشکبوس است. رستم که در آغاز راه پهلوانی است در این دوره مانند نوجوانی با شیطنت و بازیگوشی وارد صحنه‌های نبرد می‌شود. در این دوره از جنگ‌های ایران و توران است که رستم می‌تواند خود را به‌عنوان پهلوانی مهم برای لشکر ایران تثبیت کند و درنهایت، کیقباد رستم و زال را به‌عنوان نزدیک‌ترین پهلوان‌ها به خود انتخاب می‌کند.

کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس آغاز روایت یکی از جذاب‌ترین بخش‌های شاهنامه است. بیشتر داستان‌هایی که از شاهنامه شنیده‌ایم در همین دوران اتفاق می‌افتد. دوران پادشاهی کیکاووس طولانی‌ترین بخش شاهنامه است و برای آشنایی با بسیاری از شخصیت‌های اصلی این دوره باید شناخت جامعی از دوران پادشاهی کیقباد داشته باشیم. اولین حضور پهلوانان جدید ایران‌زمین در همین دوره اتفاق می‌افتد.

کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس با صدای فرهاد اتقیایی و توسط نشر صوتی جیحون بر اساس نگارش محسن دامادی از شاهنامه منتشر شده است. نسخه‌ی چاپی این کتاب را انتشارات کتاب سرای نیک در قالب مجموعه‌ای جذاب از داستان‌های شاهنامه تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های داستان‌های شاهنامه

مجموعه داستان‌های شاهنامه اولین بار در سالروز بزرگداشت فردوسی رونمایی شد. محسن دامادی مسئولیت نگارش این مجموعه را به ‌عهده دارد و جلد‌های «زال و رودابه»، «پسران فریدون» و «هفت خان» بخشی از کتاب‌های این مجموعه هستند که توسط انتشارات کتاب سرای نیک منتشر شده‌اند.

توجه به داستان‌های شاهنامه همیشه برای افراد و گروه‌های سنی مختلف جذاب بوده است. یکی از دلایل توجه کمتر به این داستان‌ها روایت شاعرانه و استفاده از ترکیب‌ها و کلماتی است که برای فارسی‌زبانان امروزی دشوار است. اهمیت نگارش محسن دامادی در این است که او توانسته کتاب‌های مجموعه داستان‌های شاهنامه را به اثاری جذاب برای آشنایان و ناآشنایان با متون ادبی تبدیل کند. او هم‌زمان که متن اصلی فردوسی را در برابر ما می‌گذارد با شرح موقعیت‌ها و کلمات دشوار ما را در درک بهتر متن شاهنامه یاری می‌کند.

کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای علاقه‌مندان به فرهنگ و اسطوره‌های ایرانی بسیار جذاب خواهد بود. اگر دوست دارید با راحتی و سادگی داستان جذاب پهلوانان ایرانی و بخش مهمی از ادبیات کلاسیک فارسی را گوش دهید، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با محسن دامادی بیشتر آشنا شویم

محسن دامادی نویسنده و کارگردان سینما است که در سال 1338 در کرمان به دنیا آمده. بیشتر علاقه‌مندان به سینما او را به خاطر کارگردانی فیلم‌های «همه چی عادیه»، «یک اشتباه کوچولو» و قبرستان غیرانتفاعی» می‌شناسند. رمان «افسانه‌ی یک نجیب‌زاده ایرانی»، کتاب نظری «چگونه داستان را به فیلم‌نامه تبدیل کنیم» و کتاب «برگزیده‌ی تاریخ اجتماعی» نشان از تنوع کاری او به‌عنوان نویسنده دارد. مشارکت او در مجموعه کتاب‌های داستان‌های شاهنامه بخش دیگری از کارنامه‌ی هنری محسن دامادی است.

در بخشی از کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس می‌شنویم

افراسیاب با زبانی نرم و درونی پر آژنگ به پژنگ گفت: ای شاه نامدار این جنگ‌خواهی تو چند گناه داشت. نخست پیمان آشتی شکست؛ بزرگان ما پیمان‌شکنی را پسندیده ندانستند. ببین نه نسل ایرج از میان رفت نه از زهری که جان تو را می‌گداخت پادزهری درست شد.

بدو گفت کای نام‌بردار شاه
ترا بود ازین جنگ جستن گناه

یکی آنکه پیمان شکستن ز شاه
بزرگان پیشین ندیدند راه

نه از تخم ایرج جهان پاک شد
نه زهر گزاینده تریاک شد

در جلد هشتم شنیدید که ایران و توران در زمان پادشاهی زو پیمان آشتی نوشتند. افراسیاب با زبان سرزنش به پدر گفت: تازه شاهی برود، شاهی دیگر جای او می‌آید. دنیا بدون شاه و فرمانروا نمی‌ماند؛ بفرما اکنون قباد پادشاه ایران و کینه‌ی کهنه دوباره نو شد.

یکی کم شود دیگر آید به‌جای
جهان را نمانند بی کدخدای

قباد آمد و تاج بر سر نهاد
به کینه یکی نو در اندر گشاد

افراسیاب نتوانست بغض خود را پنهان کند. دل او از کسی دیگر خون بود و گفت کاش با قباد در جنگ بودیم. از پشت سام پسری آمده؛ چه پسری! زال دستان نام او را رستم گذاشته؛ بگو نهنگی خشمگین آمده که با دم و نفس خودش دنیا را بسوزاند.

سواری پدید آمد از تخم سام
که دستانش رستم نهادست نام

بیامد بسان نهنگ دژم
که گفتی زمین را بسوزد بدم

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
پیش‌گفتار
14 دقیقه
قباد در برابر بی‌داد
17 دقیقه
رستم رو در روی افراسیاب
17 دقیقه
درد دل افراسیاب با پدر
14 دقیقه
نرمش قشنگ پشنگ
16 دقیقه
بازگشت فرستاده‌ی پشنگ
23 دقیقه
پسران قباد
19 دقیقه
پاسخ دیوشاه به فرهاد
24 دقیقه
دیدار رستم با شاه مازندران
20 دقیقه
شکست جادوی دیوان
18 دقیقه
کاووس در پایتخت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد نهم
نویسنده،
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس

جعفر رویدل
۱۴۰۲/۷/۱۵
همین قدر باید گفت که فردوسی پاکزاد برای همه دوران‌ها سروده و خدا می‌داند که چقدر فیلم‌های بی نظیری را می‌شود ساخت تا دنیا بداند که این ایران است که مرکز تمدن بشر بوده و در تمام دوران‌ها سرافراز بوده است.
Saied Karimian
۱۴۰۲/۲/۱۵
داستان‌های شاهنامه با قلم جناب دامادی و گویندگی آقای اتقیایی بسیار جذاب هستن،
با بی صبری منتظر جلد ششم هستم …
شنیدن این سری از کتاب‌های صوتی رو به همه‌ی ایرانیان توصیه میکنم
امیر پیراحمدیان
۱۴۰۲/۱۱/۶
مجموعه کتابهای شاهنامه نیازی به تعریف و تمجید ندارد و به زیبایی تفسیر و خوانده شده، به تمامی دوستان شنیدن تمامی مجلدها رو توصیه میکنم.
رضا فتحی زاده
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کتاب عالی با صوتی زیبا و گیرا بود. پیشنهاد میکنم این مجموعه رو به ترتیب گوش کنید.
حامد رضایی
۱۴۰۲/۶/۱۳
سلام تمام نوشته‌های فردوسی رو باید با طلا نوشت حتما بخونید
معصومه ایزدی پناه
۱۴۰۲/۲/۲۸
عالیه من صدای خواننده را دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس

برای دریافت کتاب صوتی از کیقباد تا کیکاووس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.