معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه

علیرضا شریعتی در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه یکی از حکایت‌های اثر جاودان جلال الدین محمد بلخی، مثنوی معنوی را روایت می‌کند. شریعتی برای سهولت ادراک مخاطبان از توضیحات تکمیلی برای شرح بیشتر حکایت بهره گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه

علیرضا شریعتی در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه به روایت نخستین داستان این اثر سترگ مولانا جلال‌الدین محمد بلخی می‌پردازد. این داستان که بن‌مایه‌ای عاشقانه دارد، حکایت عشقی بی‌تناسب است که پادشاهی دارا بر کنیزی از طبقه‌ی فرودست جامعه می‌ورزد. در تحلیل این اثر مفاهیمی همچون رسیدن به عشق الهی از دریچه‌ی عشق زمینی به‌وضوح پیداست. علیرضا شریعتی در این کتاب صوتی ضمن ارائه‌ی ابیات اصلی، به توضیح حکایت به زبان ساده‌تر نیز می‌پردازد.

این اثر به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا منتشر شده است و آن را با صدای علیرضا شریعتی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی

«مصحف ثانی» نامی است که بسیاری از صاحب‌نظران برای مثنوی معنوی برگزیده‌اند. این کتاب که یکی از مهم‌ترین آثار عرفانی و تعلیمی ادبیات فارسی به شمار می‌رود، دربرگیرنده‌ی 26000 بیت از سروده‌های مولاناست که در شش دفتر گنجانده شده است. مولوی برای حکایت‌های شیرین و آموزنده‌ای که از خلال این ابیات روایت می‌کند، از قالب شعری مثنوی بهره گرفته است. جلال‌الدین همایی، ادیب و پژوهشگر معاصر، این اثر را از جهت پرمغزی و نغزگفتاری با آثاری همچون گاتاهای هندی، متون مقدس زرتشتی و عهد جدید مسیحیان هم‌سنگ دانسته است.

مولوی به‌مدت چهار سال با شمس تبریزی حشرونشر داشت و این آمدوشد تأثیری شگرفت و حیرت‌آور از این دو شاعر و عارف نامدار بر زندگی یکدیگر گذاشت. چنانکه گفته شده است هرکجا در این شش دفتر اشارتی به آفتاب و خورشید شده، شاعرْ پیر و مراد خود شمس تبریزی را در خاطر داشته است.

عبداللطیف عباسی گچراتی، رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد از جمله کسانی بودند که هریک با استفاده از دانش و پژوهش خود در این حوزه، تصحیح‌های گوناگونی را از این اثر ارائه دادند. سوای آن، مثنوی معنوی تا کنون و با وجود گذشت قرن‌های بسیار از سرایش آن، بارها و بارها بازنویسی و اقتباس شده و همچنین به زبان‌های دیگر ترجمه گردیده است. پژوهشگران نامداری همچون جعفر شهیدی، و بدیع‌الزمان فروزانفر آثار ارزشمندی را در تحلیل و شرح این اثر به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. اهمیت این شاهکار ادبیات عرفانی تا به حدی است که اکنون رشته‌ای تخصصی تحت عنوان «مولوی‌پژوهی» به رسمیت شناخته می‌شود.

علیرضا شریعتی در هر یک از قسمت‌های مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی آثار شناخته‌شده‌ی این اثر گرانقدر را انتخاب نموده و به زبانی امروزی بازنویسی کرده است. هر قسمت از این مجموعه به یکی از حکایت‌های مثنوی اختصاص دارد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات عرفانی علاقه دارید، این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با جلال الدین محمد بلخی بیشتر آشنا شویم

جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا از معروف‌ترین شاعران ایرانی و فارسی زبان در قرن هفتم است که شهرتی جهانی دارد و آثارش به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است. اکثر آثار مولوی به زبان فارسی سروده شده است اما در اشعارش واژه‌های ترکی و عربی نیز می‌توان یافت. این شاعر بزرگ زاده‌ی بلخ است که در افغانستان کنونی قرار دارد اما به دلیل حمله‌ی مغول‌ها در نوجوانی به قونیه که در ترکیه‌ی امروزی قرار دارد مهاجرت کرد و همین مسئله، امروزه محل مناقشات بسیاری میان ایران، افغانستان و ترکیه شده است چرا که هر سه‌ی این کشورها مولانا را میراث فرهنگی کشور خود می‌دانند اما آنچه که درباره‌ی مولانا ضروری است و باید آن را بپذیریم شخصیت و اشعار فراملیتی و فراقومیتی مولانا است که این عارف را نمی‌توان محدود به کشوری خاص دانست، او و اندیشه‌هایش جهانی هستند و محدود کردن این اشعار به یک کشور خاص جفا در حق اندیشه‌های وی محسوب می‌شود.

بخش عمده‌ی اشعار و اندیشه‌های مولانا را مدیون شمس تبریزی هستیم، این شمس است که مولانای خطیب 37 ساله را تبدیل به عارفی دل‌سوخته می‌کند و مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. در خصوص شخصیت شمس صحبت‌ها و افسانه‌های ضد و نقیص بسیاری وجود دارد که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد اما هر که بود در برهه‌ای از زمان وارد زندگی مولانا شد و در قونیه سکونت داشت. خطابه‌های او با عنوان مقالات شمس تبریزی در بازار موجود است و برای آشنایی بیشتر با اندیشه‌های شمس می‌توانید از این کتاب استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
داستان کنیزک و پادشاه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
کتابراه سپاس که با شما مثنوی مولوی را در سالروز وفات مولوی می‌شنوم. بسیاری اوقات بود که می‌خواستم مثنوی بخوانم اما، نثر و نظم سنگین و عمیق آن، مانع خواندن می‌شد و آن را همش پشت گوش می‌انداختم، و با کتابهای دیگر خودم را سرگرم می‌کردم! داستان کنیزک و پادشاه، داستانی عاشقانه قلبی و عمیق بود. شهر چون و سمرقند، قند، شهر نبض عشق کنیزک بود. روان شیرین با صدای آقای علیرضا شریعتی، مثنوی خوانی را با متن و نظم شنیدم.
سکینه مهربانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
با سلام و درود
این کتاب خیلی عالی بود داستان و مثال‌های ان مربوط به تفکر خود شناسی و خدا شناسی است
از اینکه چه می‌خواهیم و دنبال چه هستیم و اخر کار چیست
اگر بار‌ها این داستان را بخوانی ارزش دارد چون باعث نگاه عمیق به همه چیز می‌شود
ممنون از زحمت کشان
S K
۱۴۰۲/۱/۳
داستانی کوتاه از حضرت مولانا با صدا پیشگی خوب. ممنون از کتابراه که من را با ادبیات سرزمینم نزدیکتر کرد. در ضمن این کتاب برای کسانی که علاقه مند به آشنایی با ادبیات غنی فارسی هستند کتاب مثنوی معنوی با صداپیشگی استاد ساعد باقری را نیز پیشنهاد می‌دهم.
فرزانه برقی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ضمن عرض سلام و تشکر.
عالی بود.
بی جهت نیست که حضرت مولانا تا این اندازه محبوبن.
واقعا لذت بردم و بهره مند شدم.
بسیارزیبا تفسیرشده و گوینده هم بلیغ و شیوا بیان میکنن.
امیدکه با بکارگیری رهنمودهای این شاعرو عارف بزرگ در جهت رشد وتعالی گام برداریم.
niloo niloo
۱۴۰۲/۲/۱۳
بسیار عالی، شیوا و روان، اینکه اول تفسیر میکنند و بعد ابیات رو میخونن، شعر رو برام جذابتر کرد، و از نظر محتوی هم که هیچ کم و کسری ندارن اشعار آقای مولانا، کتاب ملت عشق هم فوق العاده است که در موردملاقات
شمس تبریزی و مولانا هست
Eshaq_maqsoudi
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب‌های صوتی
انقلاب در سرانه مطالعه ایجاد کرده
اما این کتاب صوتی فقط یک راوی داشت و خسته کننده اما
از نظر محتوایی همه می‌دانیم که مثنوی و معنوی بهترین و آموزنده‌ترین داستان هارا دارد.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
اگر عاشق شعر باشید جزو ۹۵ درصدی هستید که عاشق اشعار مولانا هستید، بنابراین از گوش دادن به این اثر داستانی کنیزک و پادشاه از زیرمجموعه‌های مثنوی لذت ببرید.
ناصر زنگى ابادى
۱۴۰۲/۱/۲۵
بسیارعالى وتاثیر گذار شنیدن این داستان از مثنوى با صداى دلنشین دکتر علیرضا شریعتى را به همه اندیشمندانى که به عشق هم باور دارند را توصیه مى کنم.
محمد رضا صداقتی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
خیلی عالی
اگه نظرات نویسندگان بزرگ وقابل در مورد این داستان‌ها همزمان در انتهای هر داستان بیان شود تاثیر بیشتری خواهد داشت
حامد اس
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
تب عشق واقعا ادم و از پا درمیاره و هر طبیبی نمیتونه متوجه اون بشه امیدوارم روزی برسه که تعداد این طبیبان که متوجه هستند زیاد بشه
زهرا زهراوی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
سلام. کتاب که عالی بود اما گوینده هم فوق العاده موثر و عالی مانند یک معلم خوش صدا، خوب و کامل معنای شعر را توضیح داده است.
Shadi
۱۴۰۲/۸/۳۰
ممنون از آقای شریعتی و تیم کتابراه برای این بیان شیوا و دلنشین. به نظرم بخش توضیحات تکمیلی که در پایانِ حکایت بیان شد، عالی بود.
سودابه نجاری
۱۴۰۲/۱/۹
ممنون از کتاب راه و گوینده‌ی بزرگوار.. ممنون از این کتاب با توصیحات و تفسیر عالی این کتاب.. خیلی به دلم نشست.. دم مولانا گرم
نگار قریشی زاده
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
شنیدن داستانهای مولانا هم شعر و هم معنی هم صدای راوی عالیه توصیه میکنم حتما علاقه مندان به اشعار مولانا اون دانلود کنند
زینب
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
محتوای داستان جالب بود و صدای گوینده هم دلنشین بود و توضیحاتش از نمادها هم تاثیرگذار بود. ممنون که رایگان هست
مشاهده همه نظرات 42

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان کنیزک و پادشاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.