معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست اثری از مجموعه‌ی «جزیره‌ی مثنوی» است که شامل داستان‌هایی روان و شیوا از مثنوی مولانا جلال الدین محمد بلخی است. این مجموعه به قلم علیرضا شریعتی گردآوری و تفسیر شده.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست

در این قسمت از داستان‌های مجموعه‌ی «جزیره‌ی مثنوی»، دو حکایت کوتاه دیگر از مثنوی معنوی مولانا جلال الدین محمد بلخی را می‌شنویم که به قلم زیبای علیرضا شریعتی در قالب نثر درآمده و روایت شده‌اند. نویسنده در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست، این بار دو قصه در رابطه با صفای دل و گریستن به نیت نزدیکی به درگاه حضرت حق را روایت می‌کند.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست اثری به گویندگی علیرضا شریعتی است و نوین کتاب گویا مسئولیت انتشار آن را به عهده داشته.

درباره‌ی مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی

«مصحف ثانی» نامی است که بسیاری از صاحب‌نظران برای مثنوی مولوی برگزیده‌اند. این کتاب که یکی از غنی‌ترین آثار عرفانی و تعلیمی ادبیات فارسی به شمار می‌رود، 26000 بیت از سروده‌های مولانا را شامل می‌شود و در شش دفتر نوشته شده است. مولوی برای حکایت‌های شیرین و آموزنده‌اش در این کتاب، قالب شعری مثنوی را برگزیده است. جلال‌الدین همایی، ادیب و پژوهشگر معاصر، این اثر را از جهت پرمغزی و نغزگفتاری با آثاری همچون گاتاهای هندی، متون مقدس زرتشتی و عهد جدید مسیحیان هم‌سنگ دانسته است.

مولوی به‌مدت چهار سال با شمس تبریزی دوستی و هم‌نشینی داشت و این ارتباط تأثیری شگرف و حیرت‌آور بر زندگی این دو گذاشت. چنانکه گفته‌اند هرکجا در این شش دفتر اشارتی به آفتاب و خورشید شده، شاعرْ پیر و مراد خود شمس تبریزی را در پس آن مفهوم لحاظ کرده است.

رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد از جمله کسانی‌اند که هر یک، تصحیح‌های گوناگونی از این اثر ارائه دادند. سوای آن، مثنوی مولانا تاکنون و با وجود گذشت قرن‌ها از سرایش آن، بارها و بارها بازنویسی و اقتباس شده و همچنین به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. پژوهشگران نامداری همچون جعفر شهیدی، و بدیع‌الزمان فروزانفر آثار تحلیلی ارزشمندی در باب این اثر ارائه داده‌اند.

علیرضا شریعتی در هر یک از قسمت‌های مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی، یکی از داستان‌های این اثر گران‌قدر را انتخاب نموده و به زبانی امروزی بازنویسی کرده است. هر قسمت از این مجموعه به یکی از حکایت‌های مثنوی اختصاص دارد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران حکایات مثنوی معنوی از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست می‌شنویم

شخص زاهد و پارسایی برای وصال معشوق ازلی خود حضرت حق، بسیار می‌گریست. کسی به او گفت: «زیاد گریه نکن که کور می‌شوی» زاهد پاسخ داد:

گفت زاهد از تو بیرون نیست حال
چشم بیند یا نبیند آن جمال
گر ببیند نور حق خود چه غم است
در وصال حق دو دیده چه کم است

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه
4 دقیقه
زاهدی که بسیار می‌گریست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌گریست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.