معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم: راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر

عکس جلد کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم: راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر
قیمت:
۶۰۵۰۰ 42350 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم: راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر

ذهن قدرتمندترین ابزاری است که برای موفقیت و رشد داریم. بااین‌حال، کارکرد آن همیشه مطابق میل ما نیست. در کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم از آلن دوباتن می‌آموزیم که چگونه می‌توان به حداکثر خلاقیت ذهنی دست یافت و از پرت شدن حواس جلوگیری کرد.

درباره کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم

می‌دانیم که ذهن ما توانایی بالایی دارد و ایده‌های درخشانی که به ذهن هریک از ما می‌رسند، شاهدی بر این ادعا است. بااین‌حال، همه تجربه عدم تمرکز و حواس‌پرتی یا خستگی فکری را داشته‌ایم. به همین دلیل نمی‌توان عملکرد ذهن را پیش‌بینی کرد.

در کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم (How to Think More Effectively) بهینه‌سازی عملکرد ذهن خود را می‌آموزیم. بدین‌شکل می‌توانیم از این ابزار زیبا و دمدمی‌مزاج برای تولید ایده‌هایی استفاده کنیم که به ما در تحقق پتانسیل درونیمان کمک می‌کنند.

آلن دوباتن (Alain de Botton) در این کتاب به ما یاد می‌دهد:

- چگونه افکار نبوغ‌آمیز و گذرای خود را پیش از آنکه تحت‌تاثیر اضطراب‌ها و ترس‌ها فراموش شوند ثبت کنیم؛
- چه زمانی از روز برای فعالیت‌های سازنده مناسب‌تر است؛
- و چگونه از رویکردهای معمول و ناکارآمد برای حل مشکلات بزرگ خود اجتناب کنیم.

در نتیجه کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم مانند راهنمایی است برای استفاده از شگفت‌انگیزترین، گیج‌کننده‌ترین و پیش‌بینی‌ناپذیرترین توانایی ما، یعنی ذهن انسانی. با مطالعه این کتاب همچنین می‌توانید از آسیبی که نظام‌های سنتی آموزشی به شیوه‌ فکر کردن شما زده‌اند، رها شوید.

آلن دوباتن باور دارد که ما می‌توانیم به‌شکلی نظام‌مند از بهترین ایده‌های خود بهره ببریم، عوض آن‌که منفعلانه منتظر درخشش آن‌ها در ذهنمان باشیم. همچنین با پیگیری شیوه‌هایی که در این کتاب می‌آموزید نبوغ درونی خود را از قیدوبندهای انتظارات از پیش تعیین‌ شده آزاد می‌کنید و به بخش‌های بهتر و خلاق‌تر ذهن خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

به‌علاوه نه تنها افراد بلکه کسب‌وکارها نیز می‌توانند از این کتاب بهره ببرند. تحقیقات این کتاب توسط موسسه مدرسه زندگی که آلن دوباتن آن را پایه‌گذاری کرده، انجام گرفته است. از میان مشتریان شاخص این موسسه می‌توان به فیس‌بوک، گوگل، نایکی و شاخه موسیقی سونی اشاره کرد.

درباره مجموعه مدرسه زندگی

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) بود که در سال 2008 آن را پایه‌گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و موضوع اصلی آموزش‌ها درباره مسائل روزمره زندگی مانند روابط، کار، معاشرت، یافتن آرامش و... است.

دوباتن درباره این مدرسه می‌گوید: ایده راه‌اندازی مدرسه زندگی به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک بود. درواقع می‌خواستیم که دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که به سمت زندگی عادی مردم بچرخد.

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس‌بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم

- در دورانی زندگی می‌کنیم که مطالب سطحی و ناچیز در قالب کتاب ارائه می‌شوند. بنابراین بسیار خوشحال‌کننده است که با کتابی مانند چگونه کارآمد فکر کنیم آشنا شدم. کتابی که محتوایی واقعا ارزشمند دارد و هر فصل آن می‌تواند زندگی را بهبود بخشد. (اِم. کلی)

- کتابی عالی درباره چرایی و چگونگی نیاز به تفکر بیشتر. آن‌چه امروزه مشکل افراد است نه فکر کردن بیش‌ از حد، بلکه فکر کردن به شیوه‌ اشتباهی است. (پاول مک‌الیگات)

- آموزنده، سرگرم‌کننده و تامل‌برانگیز. کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم را باید چندین بار مطالعه کرد. از خواندن آن لذت زیادی بردم و فکر می‌کنم بارها آن را مرور کنم. (فیلیپا مارشال)

- کتابی جمع‌وجور درباره تفکر شفاف و پرثمر. مطالعه چگونه کارآمد فکر کنیم برای هرکس که به چنین شیوه تفکری علاقه‌مند است ضروری‌ست. (مایور کاپانی)

کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مباحث روانشناسی و رشد شخصی از شنیدن کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم، لذت خواهند برد.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده سوئیسی در سال 1969 متولد شده است. او بنیان‌گذار و مدیر موسسه مدرسه زندگی است. این موسسه سازمانی جهانی است که به افراد برای زندگی شادکامانه کمک می‌کند. آثار پرفروش و متعدد دوباتن و زبان ساده آن‌ها، دسترسی میلیون‌ها نفر به فلسفه را ممکن ساخته است. از دیگر آثار او می‌توان به «آن‌چه در مدرسه یاد نگرفته‌اید، آرامش، خودشناسی، دلشکستگی، جستارهایی در باب عشق و اضطراب موقعیت» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم می‌شنویم

عموماً برای ما سخت است که در مدت زمان طولانی بتوانیم عمیق و درعین‌حال منسجم فکر کنیم. ما رشته‌ی افکارمان را از دست می‌دهیم. افکار نامربوط در رقابت با افکار منسجم وارد افق ذهن ما می‌شوند و اندیشه‌های احتمالی ما را به‌هم‌می‌ریزند. گاه‌وبیگاه آگاهی ما به‌کلّی از هر فکری پاک می‌شود. ما رهاشده به حال خودمان به ارزش هر آنچه سعی کرده‌ایم معنایش را بفهمیم شک می‌کنیم و دوباره به روزمرگی سابق برمی‌گردیم و تمایل شدیدی به مرور اخبار یا خوردن یک تکه بیسکویت حس می‌کنیم. درنتیجه، بسیاری از موضوعاتی که نیاز داریم آن‌ها را بررسی کنیم -مانند اینکه رابطه‌مان به کجا ختم می‌شود؛ چطور باید به فلان نامه بهترین جواب را بدهیم؛ چه چیزی درباره‌ی واکنش شریک زندگی‌مان به محبت‌های ما آزارمان می‌دهد- به هزینه‌های سنگین جلسات روانکاوی منتهی می‌شود.

در کمال تعجب، چیزی که در تلاش‌های ما برای شناخت ذهن خودمان به ما کمک می‌کند حضور یک ذهن دیگر است. با وجود همه‌ی جاذبه و گیراییِ تفکر انفرادی، گاهی فکرکردن در رکاب یک دوست می‌تواند نتیجه‌ی بهتری بدهد. کنجکاوی یک نفر دیگر به ما این اعتمادبه‌نفس را می‌دهد که حس کنجکاوی خود را حفظ کنیم. یک اِعمال فشار سبک از بیرون می‌تواند ادراکات درونی ما را تقویت کند. نیازی که برای عملی‌کردن افکار خود احساس می‌کنیم، ذخایر گسترده‌ی تمرکز ما را بسیج می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
متن پشت جلد
7 دقیقه
مقدمه و پیشگفتار
25 دقیقه
تفکر راهبردی
12 دقیقه
تفکر فزاینده
12 دقیقه
تفکر پروانه‌وار
21 دقیقه
تفکر مستقل
17 دقیقه
تفکر متمرکز
25 دقیقه
تفکر فلسفی
18 دقیقه
تفکر دیوانه‌وار
24 دقیقه
تفکر با کمک دوست
11 دقیقه
تفکر متاثر از مطالعه
13 دقیقه
تفکر متاثر از حسادت
13 دقیقه
تفکر استنتاجی
11 دقیقه
تفکر همدلانه
9 دقیقه
تفکر مرگ‌باورانه
19 دقیقه
تفکر عشق باورانه
12 دقیقه
تفکر شک‌گرایانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم: راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر
نویسنده
مترجمالهام شریف
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۰۵۰۰ 42350 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم

مصطفی عزیزی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
یک کتاب فوق العاده از نویسنده‌ی خوبی همچون آلن دوباتن. این کتاب طریقه‌ی تفکرات مختلف را با قلم روان و فلسفیه خودش داره به خواننده القا می‌کنه و با دادن تمارین مختلف سعی بر این داره که مخاطب را به درایت با شیوه‌ی درست هدایت کنه. از مشکلاتی سخن می‌گه که برای همه‌ی ماها به نوعی پیش اومده و درگیرش آلن هستیم. دو باتن کتاب‌های خاص خودش رو با چاشنی فلسفه همیشه نوشته و این خودش واقعا لذت بخشه خواندنش. این کتاب از ترجمه‌ی خوبی برخورداره و خوانش فوق العاده است و ایشون خیلی مسلط بیان می‌کنند جملات و کلمات را که خودش باعث جذب بیشتر خواننده میشه. در کل قدردانی می‌کنم از تیم تهیه کننده‌ی کتاب و سپاس فراوان به تیم خوب کتابراه.
نوید یزدی
۱۴۰۲/۲/۱۹
کتاب خوبیه. مطالب عالیه. صدای گوینده هم خوبه. اما یک مشکل نسبتا بزرگ هست که صدای گوینده خیلی یکنواخته و عملا شنیدن این کتاب براتون ممکنه خواب آور بشه
فانوس صادق
۱۴۰۱/۶/۲۱
کتاب کمک میکنه به تفکرمون و آنچه در ذهنمون میگذره آگاهی پیدا کنیم و با تمریناتش ساماندهیش کنیم. بی نظیره
عادل آتشین
۱۴۰۱/۵/۱۵
کتابی متفاوت با نگاهی رویکردی و کاملا کاربردی به مبحث تفکر و اندیشیدن، لازم و ضروری برای بشریت
مرتضی بداغی
۱۴۰۱/۸/۱۵
عالی بود صدای گوینده خوب بود و مطلب مهمی رو بیان میکنه
بابک فەیلی
۱۴۰۱/۶/۲۶
بەبە. بسیار لذت بردم.
سپاس کتابراه
neo neo
۱۴۰۱/۵/۳۱
فوق العاده زیبا و کاربردی
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم

برای دریافت کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.