معرفی و دانلود کتاب صوتی اسیر فرانسوی

عکس جلد کتاب صوتی اسیر فرانسوی
قیمت:
۱۶,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسیر فرانسوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسیر فرانسوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اسیر فرانسوی

باورهای فراگیر در یک جامعه، همیشه با واقعیت منطبق نیستند. صادق هدایت در کتاب صوتی اسیر فرانسوی، ماجرای زیرسؤال رفتن یکی از همین باورها را به نمایش می‌گذارد. این داستان کوتاه درباره‌ی زندگی یک اسیر است که به ادعای خودش رفتار خشنی از دشمنانی که اسیرش کرده بودند، ندیده است...

درباره‌ی کتاب صوتی اسیر فرانسوی

«گمان می‌کردم مثل همه‌ی فرانسوی‌ها، حالا می‌رود صد کرور فحش به آلمانی‌ها بدهد». این جمله را از زبان راوی داستان می‌شنوید؛ کسی که پای دردِدل پیشخدمت اتاقش در هتل می‌نشیند و مشتاقانه خاطرات او را از دوران اسارتش می‌شنود... صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در داستان کوتاه اسیر فرانسوی، سویه‌ی متفاوتی از آلمانی‌ها را در جنگ به نمایش می‌گذارد. کتاب صوتی اسیر فرانسوی، خاطرات یک پیشخدمت هتل در بزانسن فرانسه، از دورانی است که اسیر آلمانی‌ها بوده.

این پیشخدمت فرانسوی که حدود دو سال اسیر آلمانی‌ها بوده، روایت خاطرات خود را از روزی شروع می‌کند که همراه با هم‌رزمانش به دست آلمانی‌ها محاصره شده و نهایتاً گرفتار نظامیان آلمانی شدند. راوی داستان که مانند بسیاری دیگر از افراد جامعه، درباره‌ی رفتار سربازان آلمانی در جنگ چیزهای وحشتناک و ناخوشایندی شنیده است، کنجکاو می‌شود که تجربه‌ی این پیشخدمت را از زبان خودش بشنود.

اما هیچ‌جایی از خاطرات پیشخدمت یا همان اسیر فرانسوی ربطی به شنیده‌های راوی ندارد. کتاب صوتی اسیر فرانسوی درباره‌ی روزهای خوبی است که این پیشخدمت در دوران اسارتش گذرانده؛ تا جایی که حتی برای او ارزشمند و دوست‌داشتنی محسوب می‌شوند. کتاب صوتی اسیر فرانسوی را نشر صوتی گیوا با صدای حسین نصیری در اختیار مخاطبان قرار داده است. این کتاب جلد 140 از مجموعه داستان کوتاه انتشارات گیوا است.

کتاب صوتی اسیر فرانسوی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی اسیر فرانسوی برای علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه، اندیشه و قلم صادق هدایت مناسب است.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

صادق هدایت، نویسنده‌ی مشهور و تأثیرگذار ایرانی بود. او سال 1281 در تهران به‌دنیا آمد، در کشورهایی مثل هندوستان، فرانسه و البته ایران زندگی کرد و در سال 1330، درحالی‌که فقط چهل‌وهشت سال داشت، در پاریس خودکشی کرد.

«بوف کور» مشهورترین رمان صادق هدایت و از نظر برخی درخشان‌ترین اثر در ادبیات معاصر فارسی است. این رمان کوتاه که در سبک سوررئالیسم نوشته شده، به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و شهرتی جهانی دارد. صادق هدایت علاوه‌بر نویسندگی، از روشنفکران شناخته‌شده‌ی ایرانی محسوب می‌شود که تا همین اکنون هم افراد زیادی از نظرات او متأثر شده‌اند.

صادق هدایت را می‌توان ازجمله پیشگامان ورود داستان مدرن به ایران دانست. «سه قطره خون»، «زنده‌به‌گور»، «سگ ولگرد»، «اوسانه» و «داش‌آکل» ازجمله کتاب‌های منتشرشده‌ی او به‌شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب صوتی اسیر فرانسوی می‌شنویم

چند نفر جلو آمدند. یکی از آن‌ها به زبان فرانسه گفت: «شما خیلی خوشبختید که جنگ براتون تموم شد. ما هم خیلی دلمون می‌خواست که به جای شما بوده باشیم.» بعد جیب‌های ما را گشتند و هرچه اسلحه داشتیم گرفتند و ما را دسته‌دسته با پاسبان‌ها روانه کردند. چند زخمی در میان ما بود که به مریض‌خانه فرستادند. بعد از دو روز مسافرت، من و یک فرانسوی دیگر را نگهبان اتاق اسیری‌های ناخوش روسی کردند. ازبس‌که این کار کثیف بود و ناخوش‌ها روی زمین اخ‌وتف می‌انداختند، من چند روز بیشتر در آن‌جا نماندم. خواهش کردم کار مرا تغییر بدهند. آن‌ها هم پذیرفتند. بعد مرا فرستادند نزدیک شهر کلنی در یک دهکده برای کارهای فلاحتی. رفیقم هم با من بود. از صبح زود، ساعت شش بلند می‌شدیم. به طویله سر می‌زدیم، اسب‌ها را قشو می‌کردیم، به کشتزار سیب‌زمینی سرکشی می‌کردیم؛ کارمان رسیدگی به کارهای فلاحتی بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
اسیر فرانسوی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اسیر فرانسوی
نویسنده
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اسیر فرانسوی

Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۴/۲۷
این داستان هم بسیار جالب
جنبه‌ای از زندگی که کمتر بهش پرداخته میشه
ممنون
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اسیر فرانسوی

برای دریافت کتاب صوتی اسیر فرانسوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.