معرفی و دانلود کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان: سفر به نیمروز، کابل، دره پنجشیر و هرات

عکس جلد کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان: سفر به نیمروز، کابل، دره پنجشیر و هرات
قیمت:
96000 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان: سفر به نیمروز، کابل، دره پنجشیر و هرات

روایت سفری پرماجرا به سرزمین افغان‌ها. کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان سفرنامه‌ای جذاب و شنیدنی به شهرهای مهم افغانستان است که به قلم ژیلا بنی یعقوب به رشته‌ی تحریر درآمده است.

درباره‌ی کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان

با وجود این که افغانستان همسایه‌ی دیواربه‌دیوار ایران به شمار می‌رود، سفر به خاک آن برای ما همواره با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو بوده است. سایه‌ی جنگ بر فراز سر مردمان این سرزمین، جاذبه‌های گردشگری آن را در نظر همگان به محاق برده است. در طول این سال‌ها جدا از کتاب‌ها و مقالات و مستندهایی که با این موضوع تألیف شده‌اند، بی‌واسطه‌ترین روایات را از اجتماع و فرهنگ این کشور، از طریق افغان‌های مهاجر در دست داریم. مردان و زنان و کودکانی که برای رهایی از رنج بزرگ خود به رنجی کوچک‌تر پناه آورده‌اند، خانه و کاشانه‌ی خود را به قصد مهاجرت به ایران ترک گفته‌اند و اکنون در کنار ما زندگی می‌کنند. با این حال، در طول این سال‌ها نویسندگان معدودی نیز بوده‌اند که به افغانستان سفر کرده‌اند و روایت مواجهه‌ی خود را با این خاک و مردمانش به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. سفرنامه‌هایی جذاب و شنیدنی که کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان یکی از آن‌هاست.

ژیلا بنی یعقوب در سال 1380 سفر خود را از اردوگاهی در استان نیمروز افغانستان آغاز کرد. او این سفر پرماجرا را در کابل و پنجشیر ادامه داد و سپس به هرات رفت. سفری که از سال 1380 تا 1386 به طول انجامید و در تمام این شش سال، بنی یعقوب از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر در مختصات جغرافیای افغانستان در رفت‌وآمد بود تا بتواند تجربه‌ی زیسته‌ی خود را در قالب سفرنامه‌ای شنیدنی در اختیار دیگران قرار دهد.

با شنیدن کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان، همراه با ژیلا بنی‌یعقوب سوار بر چهارچرخ ادبیات و تخیل، به افغانستان سفر می‌کنیم تا از رهگذر خانه‌ها، خیابان‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و محله‌هایی که از بعضی‌شان تنها ویرانه‌ای جنگ‌زده باقی مانده، با جامعه، فرهنگ و تاریخ این سرزمین آشنا شویم.

نشر صوتی آوانامه به‌اتفاق انتشارات کویر این سفرنامه را در قالب کتابی شنیدنی تهیه و منتشر کرده است. کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان را با صدای معصومه عزیزمحمدی می‌شنوید.

کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سفرنامه‌هایی از سرزمین‌های خاورمیانه علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با ژیلا بنی یعقوب بیشتر آشنا شویم

این روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و فعال حقوق بشر، سمت دبیری سرویس اجتماعی روزنامه‌ی سرمایه و وبگاه کانون زنان ایرانی را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. ژیلا بنی‌یعقوب موفق شد جایزه‌ی شجاعت روزنامه‌نگاری را در سال 2009 از آن خود کند. در همین سال بود که این چهره‌ی شناخته‌شده جایزه‌ی جهانی آزادی را از سوی سازمان غیردولتی روزنامه‌نگاران کانادایی مدافع آزادی بیان دریافت کرد.

نویسنده‌ی کتاب افسوس برای نرگس‌های افغانستان، در سال 2010 به دلیل فعالیت‌های ارزشمند در زمینه‌ی حقوق زنان و همچنین عضویت در کمپین یک میلیون امضا برای تغییر دادن قانون‌های ناعادلانه علیه زنان، موفق به کسب جایزه‌ی ویژه آزادی بیان گزارشگران بدون مرز شد. او در خردادماه سال 1388 دستگیر و به یک سال حبس و 30 سال ممنوعیت از روزنامه‌نگاری محکوم گشت.

در بخشی از کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان می‌شنویم

بر سر در دانشگاه کابل با خط درشت نوشته‌اند «پوهنتون کابل». «پوهنتون» در زبان پشتو یعنی «دانشگاه» و «پوهنجی» یعنی «دانشکده».

همین که وارد حیاط بزرگ دانشگاه می‌شوم دختری را با برقع آبی می‌بینم که کمی جلوتر از من وارد شده است. دختر در حالی که با دوستانش حرف می‌زند و می‌خندد، اول پارچه‌ی روی صورتش را کنار می‌زند و چند دقیقه بعد برقع را کاملاً از سرش برمی‌دارد. برقع را جمع می‌کند و توی کیفش می‌گذارد حالا می‌توانم لباسش را به‌راحتی ببینم که یک کت و دامن شیک مشکی است با یک روسری کوچک آبی رنگ.

آن روز دختران زیادی را دیدم که همچون او قبل از ورود به دانشگاه برقع یا به قول خودشان چادری پوشیده بودند و پس از وارد شدن به دانشگاه آن را به کنار می‌گذاشتند. دختران دانشجو یا کت و شلوار پوشیده بودند، یا کت و دامن یا مانتو و شلوار. رعایت حجاب در دانشگاه کابل اجباری نیست اما آن روزها هیچ دختری را بدون روسری در دانشگاه ندیدم. از دختری که به محض ورود به دانشگاه برقعش را از سر برداشته می‌پرسم چرا بیرون از دانشگاه با برقع هستی و داخل که می‌آیی بدون برقع؟» می‌گوید: «چون در دانشگاه احساس امنیت می‌کنم چادری‌ام را از سر برمی‌دارم اما در خیابان وضع با اینجا کاملاً فرق می‌کند و اگر بدون چادری باشم، مزاحمت‌ها زیادتر می‌شود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
فصل اول
42 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
40 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
38 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
42 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
28 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
28 دقیقه
فصل دوم - بخش ششم
45 دقیقه
فصل سوم
39 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
43 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
44 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم
46 دقیقه
فصل چهارم - بخش چهارم
41 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
44 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
39 دقیقه
فصل پنجم - بخش سوم
45 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
36 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
37 دقیقه
فصل ششم - بخش سوم
50 دقیقه
فصل هفتم - بخش اول
11 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان: سفر به نیمروز، کابل، دره پنجشیر و هرات
نویسنده
راویمعصومه عزیز محمدی
ناشر چاپیانتشارات کویر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی
96000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان

Behnaz Shams
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتاب خوبیه برای آشنایی با اوضاع افغانستان منتها قدیمی هست و گویای شرایط فعلی نیست. میخواستم با خواندن این کتاب از اوضاع کنونی این کشور آگاه بشم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان

برای دریافت کتاب صوتی افسوس برای نرگس‌های افغانستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.