معرفی و دانلود کتاب صوتی اقتصاد اتریشی: آشنایی با مکتب بازار

عکس جلد کتاب صوتی اقتصاد اتریشی: آشنایی با مکتب بازار
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اقتصاد اتریشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اقتصاد اتریشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اقتصاد اتریشی: آشنایی با مکتب بازار

اگر قصد دارید با مکتب اقتصادی اتریشی، نظریه‌پردازان و تحولاتی که این مکتب پشت سر گذاشته آشنا شوید، یکی از جامع‌ترین منابع این حوزه هم‌اکنون پیش‌روی شماست. کتاب صوتی اقتصاد اتریشی، نوشته‌ی اقتصاددان برجسته، استیون هورویتز شما را با اصول اولیه، اندیشمندان این رویکرد و همچنین سرگذشت آن‌ها آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی اقتصاد اتریشی

«کارل منگر»، «لودویگ فن میزس» و «فردریش هایک» در قرن نوزدهم و بیستم مکتبی را در حوزه‌ی علم اقتصاد پایه‌گذاری کردند که امروزه آن را با عنوان مکتب اتریشی می‌شناسیم. «فردگرایی» و باور به «خنثی نبودن پول» در عرصه‌ی اقتصادی از مبانی فکری این مکتب به شمار می‌روند و موجب تمایز آن از سایر رویکردها، مانند مکتب سوسیالیستی می‌شوند. استیون هورویتز (Steven Horwitz) در کتاب صوتی اقتصاد اتریشی (Austrian economics)، از اصول روش‌شناختی و بنیان‌های فکری این رویکرد برایتان می‌گوید.

در سال 1871، وقتی کارل منگر با تألیف کتاب «اصول علم اقتصاد»، پایه‌های مکتب اتریشی را بنا می‌نهاد، هنوز از چالش‌های پیش‌رو و مقاومت اقتصاددانان آن دوران در برابر این رویکرد تازه اطلاعی نداشت. رویکردی که بر حقوق برابر و حداکثر آزادی فردی تأکید می‌کرد و معتقد بود که بازار به‌تنهایی و به کمک سازوکارهای خودبه‌خودی می‌تواند براساس سازوکار قیمت‌ها زمام امور اقتصادی را به دست بگیرد و دیگر نیازی به قیود دست‌و‌پاگیر قانونی نخواهد بود. برای درک اندیشه‌های اساسی این مکتب، نخست باید سری بزنیم به قرون وسطی و مکتب فلسفی اومانیسم (انسان‌گرایی)؛ رویکردی که انسان و حقوق فردی او را مرکز جریان‌های کلان اقتصادی، سیاسی، فلسفی و... می‌دانست.

استیون هورویتز که در دوران دانشجویی خود با مکتب اتریشی آشنا شده بود، دیری نگذشت که خود نیز به «لیبرتارین»‌ها (طرفداران مکتب لیبرتاریانیسم) پیوست. او در کتاب صوتی اقتصاد اتریشی داستان جدال طولانی طرفداران این مکتب را با سایر رویکردهای معاصر خود برای شما شرح می‌دهد. جدالی که سرانجام به سود هواداران اقتصاد اتریشی انجامید و سال‌ها سلطه‌ی عقاید این رویکرد را بر حوزه‌های اقتصادی خرد و کلان به دنبال داشت. این کتاب را می‌توان ترکیبی از اقتصاد با تاریخ و فلسفه دانست که در نهایت دیدگاهی جامع و واقع‌گرایانه پیرامون یکی از اثرگذارترین مکاتب اقتصادی در اختیار شما قرار خواهد داد.

اثر حاضر با ترجمه‌ی امیرحسین خالقی و صدای تایماز رضوانی از سوی نشر صوتی استودیو نوار در اختیار علاقه‌مندان علم اقتصاد و رویکردهای فکری آن قرار گرفته است.

کتاب صوتی اقتصاد اتریشی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به مباحث مرتبط با مکاتب اقتصادی، اقتصاد خرد و کلان و همچنین تلفیق فلسفه و اقتصاد علاقه‌مند هستید، شنیدن کتاب حاضر برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

با استیون هورویتز بیشتر آشنا شویم

استیون هورویتز (1964-2021) اقتصاددان آمریکایی بود که آثار متعددی در این زمینه به نگارش درآورد. او در سال 1985 از مقطع کارشناسی رشته‌ی اقتصاد و فلسفه از دانشگاه میشیگان فارغ‌التحصیل شده و همچنین در سال 1987، مدرک کارشناسی ارشد و در سال 1990 مدرک دکترای خود را در رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه جورج میسن ویرجینیا اخذ کرد.

استیون هوروریتز را می‌توان از طرفداران مکتب لیبرتاریانیسم یا اختیارگرایی در اقتصاد دانست. مباحث اقتصاد کلان و مکتب اتریشی از حوزه‌های پژوهش او هستند که کتاب حاضر را می‌توان یکی از موفق‌ترین آثار او در این زمینه دانست. «بنیان های خرد و اقتصاد کلان» عنوان کتاب دیگر این محقق و اقتصاددان است.

در بخشی از کتاب صوتی اقتصاد اتریشی می‌شنویم

در همان حال که بحث هایک با سوسیالیست‌ها جریان داشت، وی درگیر بحثی به همان اندازه مهم با اقتصاددان بریتانیایی، جان مینارد کینز هم شده بود. هایک و دیگران تا آغاز دهه‌ی 1930 کارهای آغازین میزس در زمینه‌ی ادوار تجاری را پیش برده و پرورانده بودند. آن‌ها نظریه‌ای جامع درباره‌ی رونق و رکود را پیشنهاد کردند که به نظریه‌ای مشهور در علم اقتصاد بدل شده بود.

کینز چشم‌انداز بسیار متفاوتی به اقتصاد کلان را فرارو می‌نهاد و توضیح وی از چرایی وقوع کسادی و کارهایی که باید برای آن انجام داد، درنهایت اقبال بیشتری یافت. او برنده شد و اندیشه‌اش ده‌ها سال در علم اقتصاد حاکم بود. درست شبیه آنچه در بحث محاسبه‌ی سوسیالیستی رخ داد، هایک بازنده‌ی بحث با کینز تلقی شد. هرچند قضاوت اهالی اقتصاد درمورد نظریه‌ی ادوار تجاری اتریشی روی‌هم‌رفته به آن اندازه مثبت نبود که درمورد موضع اتریشی‌ها درباره‌ی برنامه‌ریزی اقتصادی شاهد بودیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مقدمه استیون هورویتز
16 دقیقه
مقدمه دکتر موسی غنی‌نژاد
6 دقیقه
مقدمه مترجم
16 دقیقه
فصل اول: آشنایی
26 دقیقه
فصل دوم: کارل منگر و اقتصاد خرد اتریشی
21 دقیقه
فصل سوم: فرایند بازار و نظم خودجوش
21 دقیقه
فصل چهارم: روش اقتصاد اتریشی
19 دقیقه
فصل پنجم: سرمایه و محاسبه
22 دقیقه
فصل ششم: بحث محاسبه سوسیالیستی
34 دقیقه
فصل هفتم: نظریه ادوار تجاری اتریشی
23 دقیقه
فصل هشتم: اندیشه‌های هایک
25 دقیقه
فصل نهم: رقابت
33 دقیقه
فصل دهم: نظریه پولی
14 دقیقه
فصل یازدهم: اقتصاد اتریشی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اقتصاد اتریشی: آشنایی با مکتب بازار
نویسنده
مترجمامیرحسین خالقی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اقتصاد اتریشی

آرمان نیک‌فر
۱۴۰۲/۹/۲۶
اقتصاد بازار اقتصادی که هر کشوری برای خلق ثروت و توسعه به اون نیاز داره... حتماً مطالعه کنید تا با این نوع سیستم اقتصادی بیشتر آشنا بشید❤️
مهدی فروزنده
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
کتاب نسبتا خوبی هست و مطالعه ان خالی از لطف نیست، با تشکر از گوینده مسلط
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اقتصاد اتریشی

برای دریافت کتاب صوتی اقتصاد اتریشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.