معرفی و دانلود کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی

عکس جلد کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی
قیمت:
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی

لوک فری، فیلسوف نام‌آشنای فرانسوی، در کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی بیان می‌کند که تصور سنتی از خداوند دیگر در عصر مدرن جایی ندارد. به این معنا که خدا دیگر به‌عنوان موجودی فراتر از طبیعت فهم نمی‌شود. نویسنده ضمن بررسی مفاهیم مهمی همچون اخلاق، خیر و سوگواری در دنیای امروز، به شرح و بسط بیشتر ایده‌ی خود می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی ان‍س‍ان‌ و خ‍دا ی‍ا م‍ع‍ن‍ای‌ زن‍دگ‍ی‌

چه رخ می‌دهد اگر دیگر معنای زندگی آدمی مبتنی بر وحی الهی نباشد؟ چرا در عصر حاضر، معنادار کردن زندگی به کمک دین تا این ‌اندازه دشوار شده است؟ آیا امروزه تلاش برای نیل به رستگاری تنها در موفقیت مادی خلاصه می‌شود؟

کتاب ان‍س‍ان‌ و خ‍دا ی‍ا م‍ع‍ن‍ای‌ زن‍دگ‍ی‌ (Man Made God: The Meaning of Life) نوشته‌ی لوک فری (Luc Ferry)، فیلسوف و سیاستمدار فرانسوی، نوعی کاوش فلسفی در باب «معنا» و «هدف» زندگی در عصر حاضر است. لوک فری در کتاب صوتی حاضر استدلال می‌کند که ایده‌های مذهبیِ سنتی درباره‌ی ایده‌ی خداوند، که او را به‌عنوان موجودی الوهی و ماوراء‌الطبیعی می‌انگاشت، دیگر در دنیای مدرن جایی ندارد. به‌عبارت‌روشن‌تر، این تصور که خداوند موجودی‌ست فراتر از زمان و مکان که جهان و آدمیان را خلق کرده، چندان پذیرفته نیست. گاهی درباره‌ی خدای مسیحیان چنین می‌گویند که او بسیار خوب‌تر از آن است که وجود داشته باشد. در یک کلام، خوب‌تر از آن است که بتواند واقعی باشد. این خود نمونه‌ای‌ست از آن‌که ایده‌های مذهبی به‌شکل پیشین برای انسان مدرن کارساز نیست. در عصر مدرن و با پیشرفت روزافزون علم، درک جدیدی از خداوند به وجود آمده که لوک فری از آن به‌عنوان نماد یا استعاره‌ای قدرتمند، برای والاترین ارزش‌های انسانی، ازجمله خیر، عشق و زیبایی یاد می‌کند.

بنا بر عقیده‌ی لوک فری، لازمه‌ی این درک جدید از ایده‌ی خداوند، اعتقاد به موجودی فرای طبیعت نیست؛ بلکه این ایده را پی می‌گیرد که جهان و ساکنانش دارای ارزش و معنای ذاتی هستند. در خلال این موضوعات، لوک فری از مفاهیم دیگری همچون اخلاق، شادی و ماهیت هستی سخن می‌گوید که درخور توجه و تأمل‌اند. به‌طور خلاصه، کتاب ان‍س‍ان‌ و خ‍دا ی‍ا م‍ع‍ن‍ای‌ زن‍دگ‍ی‌ را می‌توان پژوهشی فلسفی درباره‌ی نقش معنویت و دین‌داری در جامعه‌ی معاصر به شمار آورد.

درنهایت این که کتاب انسان و خدا یا معنای زندگی بینشی چالش‌برانگیز و قابل‌تأمل درباره‌ی زندگی، چیستی و هدف آن و جست‌وجوی بی‌پایان آدمی برای تعالی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. لوک فری با نگارش این اثر مخاطبان خود را تشویق می‌کند تا به شکلی متفکرانه و روشن‌بینانه با سؤالاتی که ابتدای متن حاضر مطرح شد، مواجه شوند و نقش خرد و ارزش‌های انسان‎‌گرایانه را در شکل‌دهی به درک ما از دنیای مدرن را تشخیص دهند.

عرفان ثابتی کتاب ان‍س‍ان‌ و خ‍دا ی‍ا م‍ع‍ن‍ای‌ زن‍دگ‍ی‌ را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات ققنوس روانه‌ی بازار نشر کرده است. کتابی که پیش روی شماست، نسخه‌ی شنیداری این اثر است که به همت انتشارات صوتی آوانامه و با صدای سبحان اکرامی منتشر شده است.

کتاب صوتی ان‍س‍ان‌ و خ‍دا ی‍ا م‍ع‍ن‍ای‌ زن‍دگ‍ی‌ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به فلسفه و الهیات مخاطبان اصلی کتاب ان‍س‍ان‌ و خ‍دا ی‍ا م‍ع‍ن‍ای‌ زن‍دگ‍ی‌ هستند.

با لوک فری بیشتر آشنا شویم

لوک فری فیلسوف و سیاستمدار فرانسوی و از طرفداران برجسته‌ی سنت اومانیسم است. او مدتی را به‌عنوان استاد علوم سیاسی و فلسفه‌ی سیاسی در دانشگاه پانتئون-سوربن به تدریس پرداخت و در دانشگاه پاریس دیدرو نیز مشغول کارهای تحقیقاتی بود. از لوک فری آثار متعددی به زبان فارسی ترجمه شده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «راهنمای فلسفی زیستن» و «درباره‌ی عشق» اشاره کرد. آثار لوک فری جوایز متعددی را ازجمله جایزه‌ی Docteur honoris caus برای او به ارمغان آورده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی می‌شنویم

گاهی مؤمنان دنیای مدرن را دنیایی تصور می‌کنند که در آن تجربه‌ی زنده به سود عقلی بی‌روح و بی‌عاطفه طرد یا بی‌ارزش می‌شود. عقلی که در سپهرهای ماده‌گرای علم و تولید تجاری فاتح می‌شود. باوجوداین، اصل عقل‌گرایانه طرد استدلال‌های مبتنی بر حجیت از تقدیس تمام‌عیار تجربه‌ی زنده، انفکاک‌ناپذیر است. دین می‌خواهد خودش را به صورت نوعی مرجع بیرونی، متنی «وحیانی» یا مقامی روحانی، یعنی به‌صورتی مخالف متن وجدان خودم بر من تحمیل کند، به همین علت باید به بوته‌ی نقد سپرده شود. همانطور که همه می‌دانند، این همان سرشتی بود که اکثر فیلسوفان قرن هجدهم، یعنی افراد وفادار به آزادی اندیشه‌ی دکارتی، برای دین قائل بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
معرفی / مقدمه: معنای زندگی ـ قسمت اول
18 دقیقه
مقدمه: معنای زندگی ـ قسمت دوم
22 دقیقه
مقدمه: معنای زندگی ـ قسمت سوم
32 دقیقه
مقدمه: معنای زندگی ـ قسمت چهارم
19 دقیقه
مقدمه: معنای زندگی ـ قسمت پنجم
25 دقیقه
فصل اول: انسانی‌سازی امر الهی ـ قسمت اول
25 دقیقه
فصل اول: انسانی‌سازی امر الهی ـ قسمت دوم
14 دقیقه
فصل اول: انسانی‌سازی امر الهی ـ قسمت سوم
26 دقیقه
فصل اول: انسانی‌سازی امر الهی ـ قسمت چهارم
29 دقیقه
فصل دوم: الهی‌سازی امر انسانی ـ قسمت اول
21 دقیقه
فصل دوم: الهی‌سازی امر انسانی ـ قسمت دوم
25 دقیقه
فصل دوم: الهی‌سازی امر انسانی ـ قسمت سوم
31 دقیقه
فصل دوم: الهی‌سازی امر انسانی ـ قسمت چهارم
27 دقیقه
فصل سوم: امر مقدس با چهره‌ای انسانی ـ قسمت اول
29 دقیقه
فصل سوم: امر مقدس با چهره‌ای انسانی ـ قسمت دوم
20 دقیقه
فصل سوم: امر مقدس با چهره‌ای انسانی ـ قسمت سوم
23 دقیقه
فصل سوم: امر مقدس با چهره‌ای انسانی ـ قسمت چهارم
27 دقیقه
فصل سوم: امر مقدس با چهره‌ای انسانی ـ قسمت پنجم
14 دقیقه
فصل چهارم: نتیجه‌گیری، اومانیسم مبتنی بر خدای انسان‌بنیاد ـ قسمت اول
31 دقیقه
فصل چهارم: نتیجه‌گیری، اومانیسم مبتنی بر خدای انسان‌بنیاد ـ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی
نویسنده
مترجمعرفان ثابتی
راویسبحان اکرامی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی

SH
۱۴۰۲/۵/۲۱
سلام کتاب خوبى بود و بیشتر در مورد دفاع از «انسان گرایی استعلایی» می پردازد مفهومی که، به باور نویسنده، برای نخستین بار در تاریخ بشر موفق به حل معضل سکولاریسم می شود. به عقیدهٔ او، ارزش هایی همچون عشق و احترام به دیگران نه از بیرون بلکه از درون به انسان فرمان می دهند و دیگر نه وسیله بلکه هدف به می شمار روند. فقدان معنا و غیبت استعلا و طرد دین به «مرگ انسان» می انجامد….اشاره اى هم به نحوه تبلیغات و نوع سیاست خاصى که مردم ناخوداگاه شرطى میشوند، به بعضى از امور و کلا موارد سیاسى و احساسى و ذهنى و … با هم قاطى میکنن…با تشکر از خوانش گوینده
غلامرضا فتحی زاده
۱۴۰۲/۵/۲۴
سلام. کتاب نسبتا خوبی است ولی اشکال کتاب به نظر من این بود که جملات انشایی روانی نداشت و طوری نبود که. همه‌ی جملات کتای برای شنونده قابل فهم باشه. باتشکر
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی

برای دریافت کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.