معرفی و دانلود کتاب صوتی انواع زنان

عکس جلد کتاب صوتی انواع زنان
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انواع زنان

کتاب صوتی انواع زنان به قلم ژان شینودا بولن یکی از کتاب‌های پرفروش جهان به شمار می‌رود که نظریه و اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی تیپ‌های شخصیتی زنان در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آن‌ها اسطوره‌های درونی‌تان را کشف نمایید.

درباره‌ی کتاب صوتی انواع زنان:

کتاب صوتی انواع زنان (Goddesses in everywoman) اثری روان‌شناختی است که به شرح موضوع کهن الگو‌ها در زنان می‌پردازد. در این کتاب صوتی شما با کهن الگوی درونی خود که همان الهه‌های یونان باستان هستند، آشنا می‌شوید و با بهره‌گیری از آن‌ها به شناخت ویژه‌ و منحصر به فردی از خود می‌رسید.

الهه‌های یونان باستان که عبارت‌انداز هرا، دمتر، هستیا، آرتمیس، آفرودیت، پرسفون و آتنا، هرکدام نماد یک نوع رفتار در زنان هستند. بولن، روان‌پزشکی است که سال‌ها در زمینه‌ی اساطیر باستانی به تحقیق و بررسی پرداخته و طی مشاوره‌های گوناگون خود، تجربه‌ی بسیاری در زمینه‌ی کهن الگو‌ها کسب کرده است.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که یک کهن الگو چیست؟ بعد از پیدایش علم روان‌شناسی در قرن 20، روانشناسانی مانند فروید و یونگ به بررسی اسطوره‌های باستانی یونان پرداختند. آن‌ها به این نتیجه دست یافتند که این اسطوره‌ها می‌توانند ابزار شناخت روحیات انسان‌ها باشند و به او در شناخت خود یاری رسانند.

ژان شینودا بولن (Jean Shinoda Bolen) در این کتاب صوتی می‌گوید که برخلاف عقیده یونگ، شخصیت ما از یک کهن الگو برگرفته نشده؛ بلکه رفتار ما در موقعیت‌های گوناگون می‌تواند نشان‌دهنده‌ی کهن الگو‌های متفاوت و به‌نوعی متضاد باشد. البته معمولا در هر شخص یک کهن الگو‌ی غالب وجود دارد که تشخیص و مطالعه‌ی آن، می‌تواند به شناخت بهتر افکار و احساسات ما کمک نماید.

این کتاب صوتی یک تجربه درخشان است زیرا شناخت کهن‌الگوها باعث می‌شود تا ویژگی‌ها و خصوصیاتی را درباره‌ی خود بدانید که پیش از این هرگز از وجود آن‌ها آگاه نبودید.

شنیدن کتاب صوتی انواع زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب صوتی کهن الگو‌ها در زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد و با زبانی گویا و روان آن‌ها را در شناخت کهن الگوی درونی خود راهنمایی می‌کند. به این ترتیب با شنیدن این کتاب صوتی علت بسیاری از رفتار‌ها و افکارها برای‌تان آشکار می‌شود و سرانجام شما را به شناختی عمیق‌تر می‌رساند.

اگر از آن دسته از زنانی هستید که در پی کشف روحیات درونی خود هستند، شنیدن این کتاب می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف خود کمک کند.

ژان شینودا بولن را بیشتر بشناسیم:

ژان شینودا بولن در حیطه روانپزشکی و نویسندگی فعالیت دارد. او کتاب‌های بسیاری در زمینه‌ی روانشناسی کهن الگویی نوشته است که برخی از عناوین کتاب‌های برجسته و درخشان او عبارت‌انداز: «انواع زنان»، «انواع مردان»، «پیام فوری از مادر زمین»، «روانشناسی زنان» و... .

در بخشی از کتاب صوتی انواع زنان می‌شنویم:

یک زن آرتمیسی که با اطمینان کامل مسیر خودش را دنبال می‌کند، تمام مدت احساس خوبی نسبت به خودش به‌عنوان یک شخص مستقل دارد و از زن بودن خود خوشحال است، معمولا میزان برابری از عشق لتو و تأیید زئوس را به همراه خود دارد تا نیروهای بالقوه آرتمیسی خود را «بالفعل» کند. برای این‌که یک زن آرتمیسی بتواند رقابت کرده و بدون درگیری به موفقیت برسد، تأیید والدینش ضروری است.

بسیاری از پدران حمایتگر مانند زئوس، «هدایایی» به دختر آرتمیسی خود می‌دهند که به آن‌ها در دستیابی به آنچه می‌خواهد، کمک می‌کند. شاید این هدایا ملموس نباشند: علائق مشترک یا شباهت‌هایی که دختر با پدرش دارد و پدر آن‌ها را تشخیص داده و تقویت می‌کند. یا می‌تواند کاملا ملموس باشد؛ مانند درس‌ها یا تجهیزات ویژه. برای مثال کریس اورت لوید، قهرمان تنیس، توسط پدرش جیمی اِورت که خود یک تنیس‌باز حرفه‌ای بود تعلیم داده شده بود و پدرش زمانی که او فقط شش سال داشت، یک راکت تنیس مناسب برایش تهیه کرده بود.

زمانی که یک دختر آرتمیسی مادر و پدری غیرسنتی داشته باشد، زندگی دیگر شباهت چندانی با کوه المپ نخواهد داشت؛ چرا که در اسطوره‌های یونان هیچ نوع تساوی حقوقی وجود ندارد. زمانی که والدین با هم برابر باشند و کارهای خانه و بچه‌داری را با هم قسمت کنند و هر کدام شغلی داشته باشند، دختر آرتمیسی الگویی برای رشد خواهد داشت که به او اجازه می‌دهد ویژگی‌های آرتمیسی‌اش را رشد داده و به آن‌ها بها دهد.

مشکلات زمانی آغاز می‌شود که والدین به خاطر آن‌که دختر آرتمیسی‌شان آن‌گونه که آن‌ها انتظار دارند نیست، از او انتقاد کرده یا او را نمی‌پذیرند. مادری که دلش دختربچه‌ای آرام و متین می‌خواهد و او در عوض کودکی بازیگوش است و مدام می‌گوید «ولم کن» ممکن است از کودکش ناامید شود یا او را نپذیرد. مادری که انتظار دارد دخترش مدام به او بچسبد، مدام از او درخواست کمک کند و با رضایت قبول کند که مادر بهتر می‌داند، اگر یک دختر آرتمیسی داشته باشد هرگز به خواسته‌هایش نمی‌رسد. حتی در سه سالگی هم «خانم کوچولوی مستقل» دلش نمی‌خواهد با مامان در خانه بماند؛ بلکه ترجیح می‌دهد در کوچه با بچه‌های بزرگ‌تر بازی کند. او دوست ندارد لباس‌های چین‌دار بپوشد یا برای دوستان مادرش دلبری کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
11 دقیقه
پیشگفتار
2 دقیقه
تقدیم به ...
6 دقیقه
مقدمه نسخه بیستمین سالگرد چاپ
37 دقیقه
مقدمه
38 دقیقه
فصل یک: کهن‌الگوهای زنانه همچون انگاره‌های درونی
33 دقیقه
فصل دو: فعال کردن اسطوره‌ها
33 دقیقه
فصل سه: اسطوره‌های باکره
63 دقیقه
فصل چهار: آرتمیس: اسطورهٔ شکار و ماه، رقیب و خواهر - بخش اول
30 دقیقه
فصل چهار - بخش دوم
58 دقیقه
فصل پنج: آتنا: اسطوره‌ی خِرَد که از محدودیت‌ها فراتر می‌رود - بخش اول
40 دقیقه
فصل پنج - بخش دوم
77 دقیقه
فصل شش: هستیا: اسطوره‌ی خانه و کاشانه، معبد، زن خردمند و عمه دوشیزه
20 دقیقه
فصل هفت: اسطوره‌های آسیب‌پذیر
87 دقیقه
فصل هشت: هرا اسطوره‌ی ازدواج، تعهد و همسر
87 دقیقه
فصل نه: دیمیتر اسطوره‌ی غلات تغذیه‌کننده و مادر
82 دقیقه
فصل ده: پرسفون دوشیزه و ملکه جهان زیرین زن پذیرا و دختر مادرش
22 دقیقه
فصل یازده: اسطوره‌ی کیمیاگر
80 دقیقه
فصل دوازده: آفرودیت اسطوره‌ی عشق و زیبایی
40 دقیقه
فصل سیزده: کدام اسطوره‌ی سیب طلایی را می‌برد؟
55 دقیقه
فصل چهارده: قهرمان درون هر زن
9 دقیقه
تبارشناسی: کهن‌الگوهای یونان باستان
7 دقیقه
جدول اسطوره‌های زن
2 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انواع زنان
نویسنده
مترجمنیلوفر نواری
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انواع زنان

M R
۱۴۰۱/۱۱/۱
این کتاب واقعا عالی بود، بر خلاف نظر بعضی دوستان که گفتن گیج کننده و سخت بود خیلی واضح و قابل فهم نوشته شده. البته آشنایی قبلی با آرکتایپ یا همون کهن الگو‌ها خیلی کمک میکنه به فهم بیشتر وبهتر. مدتها بود کتاب‌های روانشناسی مطالعه نکرده بودم چون متاسفانه اکثرا مفاهیم تکراری رو صد باره تکرار میکنن هیچ بدون محتوی قابل تامل وارزشمندی، اما این کتاب حداقل برای من خیلی تاثیر گذار و ارزشمند بود. برای مثال جاهایی هست که رفتار بعضی کهن الگو‌ها رو در خانمها به تصویر میشه و من با خودم فکرمیکردم انگار یه نفر ایستاده و داره افکار من رو بلند میخونه! یا مثلا مادرم به حدی شباهت با کهن الگوی غالبش داره که باور نکردنی بود. بطور کلی فکرمیکنم این کتاب میتونه خیلی مفید و تاثیرگذار باشه برای شناختن کهن الگوهایی که در روح و روان ما وجود دارن و در شکل دهی شخصیت ما موثرند. خوندنش رو به تمام خانمها توصیه میکنم. ضمنا اگر خوندن چنین کتابی براتون سخته اما علاقه مند به مطالعه ش هستید میتونید نسخه صوتی رو گوش کنید که بسیار روان و دلنشین خونده شده. با تشکر از کتابراه برای این کتاب ارزشمند و نسخه صوتی فوق العاده ش 🙏🏻
Z. Kowsari
۱۴۰۱/۷/۸
این کتاب فوق العاده اس برای کسانی که دنبال شناخت خودشون هستن، هر کدوم از خانم‌ها یک یا دو یا بیشتر این شخصیت‌ها رو در درون خودشون دارن و زمانی که خصوصیات هر شخصیت رو مطالعه کنید متوجه میشید که به کدوم شخصیت یا کهن الگو بیشتر شباهت دارید و از این طریق به نقاط مثبت و منفی که هر شخصیت داره و در کتاب و کاملا توضیح داده شده، پی می‌برید میتونید بعضی از شخصیت‌ها رو در خودتون تقویت کنید و یا نقاط منفی اونها رو کمرنگ کنید. کتاب خوبیه از دستش ندید
SH
۱۴۰۲/۲/۹
سلام
کتاب کاربردى و نسبتاً کاملى که میتوان کهن الگوها را در خود محک زد و علت رفتارهاى ناخواسته یا ناخودگاه ى که
از ما سر میزند را، مورد بررسى قرار داد که، تحت تاثیر کدام آرکیتاپ قرار گرفته … با مطالعه دقیق این کتاب میتوان به عمق رفتارهاى خواسته و ناخواسته خود پى برد … کهن الگوها بهیچ وجه از ما جدا نیستند و تقریباً غیر قابل تغییرند
با تشکر
Negar malek
۱۴۰۲/۳/۱۵
کتاب کمی طولانی و خسته کننده ست، چیزی که در مورد چنین کتاب‌هایی دوست ندارم کلیت دادن و category بندی شخصیتی آدمهاست که محدود کننده بسیاری عوامل دیگره و بیم این رو داره که خواننده نه کاملا آگاه رو سوق بده به نوعی قالب پنداری برای شخصیتش و خلاقیت و توان تغییر رو درش محدود کنه.
به جز اینا برای یک بار شنیدن بد نیست.
reza talebnejad
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
عالی عالی به شرط این که باور کنید. راستی کتاب انواع مردان هم بخونید مثل این هستش. من خیلی کتاب خوندم هیچ تغییری نکردم اخرش این کتاب منو عوض کرد. چون خودمو شناختم. باور کنید این‌ها حقیقت داره به شرط این که کاملا چند بار خوب گوش کنید. وبعضی آدم‌ها چند شخصیتی هستند دقت کنید به این موضوع
مهشید قربانی
۱۴۰۱/۹/۲۹
کتاب خوبی هست اما من باهاش حال نکردم، چون خیلی اسم شخصیت داره و اینکه بیشتر شبیه داستان‌های خیالی برای بچه‌ها ست، از بس که افسانه داره، من به شخصه درک درستی ازش نداشتم و ترجیح میدم طرح واره‌ها به طور امروزی بیشتر توضیح داده بشه تا افسانه‌ای... از حوصله من این سبک خارج بود.
Maryam Eskafi
۱۴۰۱/۴/۳۱
محشره محشر شما را کامل با شخصیت تون اشنا میکنه میتونید کامل شخصیت خودتون را با هر کهن الگو تطبیق بدید و بفهمید چه قدرتها و توانایی‌هایی دارد و از کدام کهن الگوها کمتر دارید انقدر گوینده قشنگ میخونه با طمانینه با حوصله که سیر نمیشید از کتاب. حتما حتما بخرید و گوش کنید و لذت ببرید
زینب ورمقانی
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب جالبی بود در زمینه ارتباط موثر‌ی کوچولو مفید بود ولی خب شما باید کتاب‌های شخصیت شناسی رو بخونید روش برخورد با هر شخصیت رو یاد بگیرید بعد کتابایی از این دست که انواع مردان زنان و معرفی میکنه، جامع و کافی نیست ولی در کنار کتابای دیگه مفیده
تکتم اصغری
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
این کتاب رو به دوستان خودم معرفی کردم‌. شیوه جالبی از خودشناسی رو ارایه می‌دهد. ارزش خواندن دارد. اگر کمی با کهن الگوها و اسطوره‌ها هم آشنا باشید بیشتر باهاش ارتباط برقرار می‌کنید. اما توضیحات کتاب برای هم ذات پنداری با الگوهای گفته شده کافی هست.
mahsa
۱۴۰۲/۶/۳۱
این کتاب باعث میشه که شناخت خوبی نسبت به خودمان و زنانی که با آن ها در ارتباط هستیم پیدا کنیم. اصلا متن سقیلی نداشت و به راحتی قابل فهم بود. با خواندن این کتاب دانش لازم را راجعبه آرک تایپ های خانم ها پیدا می کنیم.
نازنین ش
۱۴۰۲/۱/۲
این کتاب نوشته یکی از شاگردان جناب پروفسور یونگ هست و تایپ شخصیتی بانوان رو براساس الهه‌های یونان باستان دسته بندی میکنه. نکته اینجاست که یک زن در طول زندگی‌اش ممکنه دارای چندین تایپ شخصیتی در زمان‌های مختلف بشه. ممنون
مرضیه مهجوری
۱۴۰۲/۲/۲۸
کتابی است سنگین و متوجه شدنش چند بار گوش کردن را میطلبد ولی بعد از متوجه شدن احساس میکنید کلی قل و زنجیر از پایتان جدا میشود و زندگی همه مثل مشت باز جلوی شماست.
فاطمه معدنی
۱۴۰۲/۲/۱۴
فوق‌العاده کتاب خوبی بود‌. ترجمه روان و خوانش کتاب بسیار دلنشین بود. با وجود اینکه مفاهیم کتاب برای من تازگی داشت اما کاملا قابل فهم و گویا بود.
minoo zarei
۱۴۰۲/۵/۱۶
کتابی بسیار عالی در مورد شناخت زنها هست که در کنار این کتاب، کتاب زنها مردها را از دست میدهند، چرا؟ و کتاب شغل مناسب شما، تکمیل کننده هست.
toranj
۱۴۰۱/۷/۱۱
هیچ وقت تصورش را نمی‌کردم که داشتن اطلاعات راجب کهن الگوها تا این حد مفید فایده واقع بشه، مطالعه این اثر به شدت پیشنهاد میشه
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انواع زنان

برای دریافت کتاب صوتی انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.