معرفی و دانلود کتاب ما همه یک معجزه‌ایم

عکس جلد کتاب ما همه یک معجزه‌ایم
قیمت:
46200 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ما همه یک معجزه‌ایم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ما همه یک معجزه‌ایم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ما همه یک معجزه‌ایم

کتاب ما همه یک معجزه‌ایم نوشته‌ی جین شینودا بولن، به شما کمک می‌کند که چگونه با استفاده از دیدگاه تائو که روشی معناگرایانه برای چینیان باستان است، معنا و مفهوم زندگی را پیدا کنید و رنگ و بوی تازه‌ای به آن بدهید.

همزمانی چیست؟

برای هر کدام از شما بسیار اتفاق افتاده که به صحنه یا رویدادی در یک فیلم برخورد کرده‌اید و پیش خود گفته‌اید "این‌ها فقط یک داستان هستند و زندگی واقعی به گونه دیگری‌ست." آیا این حرف صحیح است؟! زندگی هر کدام از شما همانند یک داستان است. تقریباً هر روز اتفاقاتی خاص در زندگیتان می‌افتد که با هم ارتباط دارند. گاهی ظاهرا این اتفاقات تأثیری بر زندگیتان ندارند و تنها یک همزمانی می‌باشند اما گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که تکان دهنده هستند‌.

یونگ همزمانى را به مثابه یک اصل ارتباطى بى‌دلیل توصیف مى‌کند که خود را از طریق رویدادهاى همزمان و معنى‌دار آشکار مى‌سازد. در موقعیت‌هایى که تفکر، رؤیا یا حالت روان‌شناختى درونى فرد با یک رخداد تقارن مى‌یابد، هیچ دلیل عقلانى وجود ندارد. به‌ عنوان مثال، زنى در رؤیایى واضح مى‌بیند که خانه خواهرش آتش گرفته است و بلافاصله با خواهرش تماس مى‌گیرد تا از حال او مطلع شود. در واقع خانه خواهرش آتش گرفته است و این تماس او را بیدار کرده و زندگى‌اش را نجات مى‌دهد.

همه این‌ها نمونه‌هایى از همزمانى هستند و موارد شگفت‌انگیز تا عادى را دربرمى‌گیرند. در هر موقعیت، فردى با یک رویداد اتفاقى مواجه شده بود و توضیحى برایش نمى‌یافت. به لحاظ شهودى، هر واقعه رویدادى مهم تلقى مى‌شود و احتمال وجود ارتباطى نامرئى و ناشناخته یا روشى که از آن طریق این رخدادها روى مى‌دهد افزایش مى‌یابد. یونگ کسى بود که این پدیده را «همزمانى» نام نهاد.

شما خود به خود در این دنیا متولد نشده‌اید. حکمت حضور شما در جهان هستی چیست؟

حضور شما در این جهان رویدادی معجزه‌‌آسا است. اینکه چقدر این مسئله را جدی یا شوخی تلقی کنید به خود شما بستگی دارد، ولی در کل چیزی از واقعیت آن کم نمی‌کند.

کتاب ما همه یک معجزه‌ایم (The Tao of psychology) با توجه به دیدگاه کارل گوستاو یونگ "روانشناس پرآوازه سوییسی" نوشته شده است. در این اثر متوجه می‌شوید که اتفاقات همزمانی مثبت می‌توانند مسیر شما را روشن کنند و به شما این اطمینان را می‌دهند که در مسیر درستی قرار دارید. همزمانی‌های منفی هم باعث می‌شوند در خصوص راهی که در پیش گرفته‌اید تفکر و تعمق کنید. شاید باید در راه زندگی و رفتاری که به کار گرفته‌اید، تجدید نظر کنید تا به واسطه آن حس رضایت‌مندی را به زندگی‌تان برگردانید.

ژان شینودا بولن را بیشتر بشناسیم:

ژان شینودا بولن (Jean Shinoda Bolen) در حیطه روانپزشکی و نویسندگی فعالیت دارد. او کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی روانشناسی کهن الگویی به رشته تحریر درآورده است. برخی از عناوین کتاب‌های او «انواع زنان»، «انواع مردان»، «پیام فوری از مادر زمین»، «روانشناسی زنان» و... می‌باشد.

جملات برگزیده‌ی کتاب ما همه یک معجزه‌ایم:

- شناخت همزمانى، کلیدى است که شناخت درک فلسفه شرقى از تمامیت را که براى ما این چنین اسرارآمیز است، میسر مى‌سازد.
- خرد مى‌تواند هر جزء از چیزى را به‌عنوان یک جزء درک نماید، اما نه به‌عنوان یک کل. خرد مى‌تواند هر چیزى به جز خدا را درک نماید.
- وقایع بیرونى در حقیقت در درون من رخ مى‌دهد، برون و درون جدایى‌ناپذیرند.
- ملاقات دو شخصیت همچون تماس دو ماده شیمیایى است: وجود هر واکنشى، نشان دهنده این است که هر دوى آن‌ها تغییر یافته‌اند.
- در این جهان براى هر چیزى فصلى و براى هر موضوعى زمانى هست: زمانى براى تولد و زمانى براى بدرود حیات؛ زمانى براى کاشتن و زمانى براى چیدن آنچه کاشته‌ایم.

در بخشی از کتاب ما همه یک معجزه‌ایم می‌خوانیم:

به دنبال مجموعه‌اى از مواجهه‌ها و وقایع، تبدیل به یک تحلیلگر یونگى شدم. البته در ابتداى امر چنین قصدى نداشتم. در آخرین سال دانشکده پزشکى به این فکر افتادم که روان‌شناس شوم زیرا تجربه من از دیدن بیمارانى در کلینیک روان‌شناسى بزرگسالان و بخش بیماران سرپایى در سال‌هاى نخست و سالیان آخر جالب و در عین حال نتیجه‌بخش بود. به‌ نظر مى‌رسید صحبت با دانشجوى بى‌تجربه‌اى همچون من براى بیماران مفید بود. بنابراین به مؤسسه روان‌پزشکى اعصاب لنگلى پورتر، بخشى از مرکز پزشکى کالیفرنیا در سان فرانسیسکو که در آن دانشجوى پزشکى بودم، درخواست دادم. سپس وقتى بیشتر به موضوع فکر کردم، نتوانستم به دنبال توصیه‌نامه‌ها بروم. در عوض با روى آوردن به پزشکى داخلى، یک دوره انترنى (کارآموزى) چرخشى در بیمارستان لس آنجلس کانتى را آغاز کردم و به‌ عنوان نخستین دوره چرخشى، رشته پزشکى را انتخاب کردم. چون مدت زیادى در بیمارستان شهرى بودم، دلم براى سان فرانسیسکو تنگ مى‌شد و در عین حال تجربه زیادى در زمینه پیچیدگى‌هاى درمان الکلیسم کسب کرده بودم؛ مواردى همچون بیمارى‌هاى بافت‌هاى کبد، خونریزى واریس مرى، ورم معده، روان آشفتگى الکلى ابتدایى و از این قبیل. در همان زمان بود که به نحوى کاملاً دور از انتظار، تلگرافى از بیمارستان و کلینیک روان‌پزشکى لنگلى پورتر دریافت کردم با این مضمون که آن‌ها مرا براى برنامه رزیدنتى (اقامت پزشکى براى کسب تخصص) پذیرفته بودند.

آن‌ها احتمالاً از ارزشیابى دانشجویى پزشکى من به‌ جاى توصیه‌نامه استفاده کرده بودند. از من خواسته شده بود پاسخ خود را طى یک تلگراف براى آن‌ها ارسال کنم. نیاز به تصمیم‌گیرى سریع موجب شد تا این دعوت را بدون فکر بپذیرم، البته قبل از هر چیز تحت‌تأثیر فرصت بازگشت به سان فرانسیسکو بودم که دلم برایش تنگ شده بود. هنوز مطمئن نبودم که مى‌خواهم روان‌پزشک شوم، اما با خود فکر کردم دست‌ کم مى‌توانم این رزیدنتى را آغاز کنم. حتى اگر به این نتیجه برسم که روان‌شناسى رشته مناسب من نیست، تجربه این یک سال در هر کار دیگرى که بخواهم انجام بدهم برایم مفید خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تائو چیست... رقص چیست...
فصل 2: یونگ، همزمانى و خویشتن
فصل 3: روش آگاتا کریستى براى همزمانى
فصل 4: همچون یک رؤیاى بیدارى
فصل 5: ملاقات‌هاى مهم و واسط‌هاى زمان
فصل 6: حکمت همزمانى ئى چینگ
فصل 7: قطعات فراروان‌شناسى پازل همزمانى
فصل 8: تائو به منزله راهى که از قلب مى‌گذرد
فصل 9: پیام تجربه تائو: ما تنها نیستیم
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ما همه یک معجزه‌ایم
نویسنده
مترجمناهید سپهرپور
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-6268-43-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
46200 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ما همه یک معجزه‌ایم

V M
۱۳۹۹/۴/۹
سلام
چیزی که انتظار داشتم نبود
فقط بیشتر در مورد تجربیات شخصی نویسنده بود و کمی در مورد معنویت که همهچیز از خداست و باید با خدا یکی شد
اما الهام بخش نبود
و داستانهای تاثیرگذار نداشت
و کلا وقت رو صرف خوندنش نکنید خیلی چیز زیادی نصیبتون نمیشه
انتظار همزمانی
خیلی عمیقتر از این باید تحلیل بشه و
خیلی داستانهایی که به فهم موضوع کمک کنه
نویسنده در اثر تجربه فهمیده یه اتفاقاتی همزمان می‌افته و اینها اتفاقی نیست
خلاصه اینکه احتمالا کتابهای بهتری وجود دارد در این زمینه هنوز پیدا نکرده ام
الحمدلله
منیره عباسی
۱۴۰۱/۱/۲۲
در این کتاب با پدیده‌ی فرا روانشناختی همزمانی (تائو) آشنا می‌شوید که نیاز به درک و تحلیل درست از این پدیده بسیار مهم است.
Mary Azad
۱۳۹۹/۵/۷
کتاب بسیار مفیدی است و نثر روانی دارد، ولی خواننده باید پیش زمینه ذهنی از مطالب کتاب داشته باشد تا لذت ببرد.
Arash Safari
۱۳۹۸/۱۲/۴
کتاب خوبیه
قانون جذب از دیدگاه روانشناسی و علمی
حتما بخونید
بهاره رحیمی
۱۴۰۰/۳/۳۱
فوق العاده هست. توصیه می‌کنم. خانم بودن نویسنده بسیار توانمندی هستند.
یحیی پاکزاد
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
عالی بود. یکی از بهترین کتابای فراروانشناسی
Somayeh Binaeifar
۱۴۰۰/۵/۴
عالیه، خاصه، من خوندم و خوشم اومد، مرسی کتابراه عزیز
مانیا نایاب افسرپور
۱۳۹۸/۱۲/۵
ماهمه یک معجزه ایم، وجود ما دلیلی زیباست
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب ما همه یک معجزه‌ایم

برای دریافت کتاب ما همه یک معجزه‌ایم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.