معرفی و دانلود کتاب صوتی اولین خون

عکس جلد کتاب صوتی اولین خون
قیمت:
۴۵۵۰۰ 31850 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولین خون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولین خون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اولین خون

تصویری که املی نوتومب در کتاب صوتی اولین خون ترسیم می‌کند، سرگذشت پدرش «پاتریک نوتومب» است. این زندگینامه‌ی داستانی به شرح وقایعی می‌پردازد که پدر املی از کودکی تا بیست‌و‌هشت سالگی پشت سر نهاده. نویسنده درحقیقت این کتاب را پس از مرگ پدر و با هدف ادای احترام به وی نگاشته است. گفتنی‌ست اثر حاضر توانسته جایزه‌ی ادبی رنودو را برای نویسنده به ارمغان بیاورد.

درباره‌ی کتاب صوتی اولین خون

مرگ پدر، مادری که در جوانی همسر خود را از دست داده و به‌تنهایی باید سرپرستی کودکش را به عهده بگیرد و همچنین خاطره‌ی جنگی که پدر را به کام مرگ کشانده، نخستین روزهای زندگی پاتریک نوتومب را می‌سازند. اثر پیش رو زندگینامه‌ی‌ست هیجان‌انگیز از زندگی انسانی که در هیچ کتاب تاریخی به سرگذشت و تجربیات عمیق او پرداخته نشده اما دخترش، آملی نوتومب (Amélie Nothomb) پس از مرگ وی، خاطرات پدر را از زبان خودش به نگارش درآورده است. کتاب صوتی اولین خون (First Blood) سرگذشت‌نامه‌ای آموزنده، با لایه‌های پیچیده‌ی فلسفی است که شنونده را مجذوب خود می‌کند.

یتیمی و نگاه متفاوتی که خویشاوندان نسبت به پاتریک دارند از همان دوران کودکی او را متوجه مفاهیم عمیقی مانند خانواده و زندگی می‌کند. در ذهن پاتریک گویا «پدر» و «جنگ» بهم گره خورده‌اند. راوی هرگز پدر را ندیده و خاطره‌ای از او ندارد اما به‌خوبی می‌داند که جنگ او را از حضور پدر و داشتن یک خانواده‌ی خوشبخت محروم کرده است. رفتارهای عجیب مادر که همزمان همسر خود را از دست داده و بار مسئولیت پرورش یک کودک هم بر دوش او گذاشته شده، به دشواری دوران کودکی او دامن می‌زنند. سال‌ها بعد، وقتی پاتریک به‌عنوان دیپلمات پا به کنگو می‌گذارد و در آنجا به اسارت شورشیان درمی‌آید، خاطرات کودکی بار دیگر در برابر چشمانش به نمایش درمی‌آیند. شورشیان قرار است او را اعدام کنند و گویا زندگی پاتریک به بن‌بست رسیده است. در روزهای هولناک پیش از اعدام، یادآوری خاطرات گذشته باعث می‌شود زندگی را به‌گونه‌ی دیگری ببیند. اسارت و ترس از مرگ از او فیلسوفی می‌سازند که قصد دارد در واپسین روزهای عمر به پاسخی برای پیچیده‌ترین مسائل زندگی برسد.

در کتاب صوتی اولین خون، از یک سو نگاه تیزبین راوی جلب‌توجه می‌کند و از سوی دیگر توصیفات ظریف و دقیق نویسنده درخور توجه است. شنیدن این کتاب به شما فرصتی می‌دهد تا با عجیب‌ترین تجربیات پاتریک همراه می‌شوید. همراه با کودکی یتیم، طعم تنهایی را می‌چشید، در بزرگسالی در برابر زندگی به عدالت‌خواهی می‌ایستید و عازم جمهوری تازه‌تأسیس کنگو می‌شوید بدون اینکه بدانید در آن سرزمین مرگ در کمین شما نشسته.

کتاب صوتی اولین خون با برگردان محمدجواد کمالی و خوانش حامی قنبرزاده از سوی نشر صوتی واوخوان به شما ارائه می‌شود. همچنین انتشارات قطره چاپ نسخه‌ی متنی آن را به عهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی اولین خون

  • برنده‌ی جایزه‌ی رنودو در سال 2021
  • یکی از 10 کتاب برتر سال 2021 از سوی مجله‌ی «پاریسی»

نکوداشت‌های کتاب صوتی اولین خون

  • کتابی که همه‌ی خوانندگان آملی نوتومب منتظر آن بوده‌اند. اثری کلیدی! (فرانسوا بوسنل)
  • خیره‌کننده است. (فردریک بیگ بدر)
  • یک کتاب جذاب! (اولیویا د. لامبرتری)

با املی نوتومب بیشتر آشنا شویم

املی نوتومب نویسنده‌ی فرانسوی‌زبانِ اهلِ بلژیک است. او به سال 1966 به دنیا آمده و اکنون در ششمین دهه‌ی زندگی خویش به سر می‌برد. نوتومب اغلب دوران کودکی خود را به علت شغل کنسول‌گری پدر، در کشور ژاپن، سپری کرده است. زندگی در ژاپن، هم بر جهان‌بینی این نویسنده به طور کل، و هم بر آثار ادبی‌اش به طور خاص، تأثیری آشکار و انکارناپذیر داشته.

آنچه در ادامه می‌بینید، اسامی برخی از بهترین کتاب‌های املی نوتومب است: «زندگی‌نامه‌ی گرسنگی»، «آنته کریستا»، «کشتی‌های هوایی»، «نه حوا، نه آدم»، «متافیزیک تیوب‌ها»، «ریش آبی»، «نام‌های بی‌جنسیت»، «شکلی از زندگی»، «سوءقصد»، «ردای یونانی».

در بخشی از کتاب صوتی اولین خون می‌شنویم

آنچه در این عکس‌ها مرا مبهوت می‌کند قیافه‌ی حاکی از خوشبختی ‎مادرم است هیچ‌وقت او را این چنین ندیده‌ام. آلبوم عکس‌های ازدواجشان با کلیشه‌هایی از یک مراسم خاکسپاری به پایان می‌رسد. از قرار معلوم مادرم پیش‌بینی کرده بود بعداً هرگاه وقتش را پیدا کند، داستان مربوط به هریک از این عکس‌ها را بنویسد. اما درکل، تمایلی یه این کار پیدا نکرد. زندگی زناشویی او فقط دو سال طول کشید. در بیست و‌ پنج ‎سالگی بیوه شد. هرگز این عنوان را ترک نکرد. حتی لبخندش سرد و منجمد بود. درنهایت، ‎سرسختی بر این زن فائق آمد و او را از جوانی‌اش محروم کرد.
اطرافیانش به او دلداری می دادند:

_ حداقل صاحب یک بچه هستید، همین اسباب تسلی خاطرتان خواهد بود.

سرش را به طرف گهواره برمی‌گرداند و نوزاد زیبایی را می‌دید که خوشحال و خشنود به نظر می‌رسید. دیدن این چهره‌ی بشاش او را سرخورده می‌کرد. بااین وصف، وقتی به دنیا آمدم، به من عشق می‌ورزید. اولین بچه‌اش یک پسر بود، همه به او تبریک گفته بودند. در آن لحظه می‌دانست که من فقط بچه‌ی اولش نیستم،‏ بلکه تنها فرزندش خواهم بود. این اندیشه که باید عشق به شوهرش را با عشق به یک بچه جایگزین کند عصبانی‌اش می‌کرد. قدر مسلم هیچ‌کس این ‏کلمات را به او تلقین نکرده بود. باوجوداین، آن‌ها را می‌شنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
بخش اول
13 دقیقه
بخش دوم
11 دقیقه
بخش سوم
4 دقیقه
بخش چهارم
11 دقیقه
بخش پنجم
16 دقیقه
بخش ششم
14 دقیقه
بخش هفتم
12 دقیقه
بخش هشتم
13 دقیقه
بخش نهم
6 دقیقه
بخش دهم
6 دقیقه
بخش یازدهم
12 دقیقه
بخش دوازدهم
12 دقیقه
بخش سیزدهم
11 دقیقه
بخش چهاردهم
11 دقیقه
بخش پانزدهم
4 دقیقه
بخش شانزدهم
20 دقیقه
بخش هفدهم
21 دقیقه
بخش هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اولین خون
نویسنده
مترجممحمدجواد کمالی
راویحامی قنبرزاده
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۵۵۰۰ 31850 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اولین خون

Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
نوتومب نویسنده بلژیکی که پدرش دیپلمات سفارت بلژیک در ژاپن بود و او سال‌های اول زندگی تا پایان جوانی در آن جا بزرگ شده و خود را ژاپنی نیز میداند و با فرهنگ آن کشور بزرگ شده است. این نویسنده که آثار متعددی در زمان کوتاهی نگاشته است و اثر حاضر در واقع بیوگرافی و زندگینامه پدر خودش رو به تصویر کشیده که است با زبان خاص و خودمونی نوشته که سبک خاص و منحصر بفردی دارد…راوی هم اثر را بخوبی اجرا کرده است. برای دوستانی به کتابهایی که زندگینامه هستن و به این سبک علاقه مند هستن توصیه میکنم. با سپاس از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اولین خون

برای دریافت کتاب صوتی اولین خون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.