معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر زمستانی

عکس جلد کتاب صوتی سفر زمستانی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر زمستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر زمستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر زمستانی

کتاب صوتی سفر زمستانی اثر املی نوتومب نویسنده‌ی پرآوازه و پرکار بلژیکی است. نوتومب در این کتاب، راوی حکایتِ زوییل، مردی پریشان‌خاطر و سرگردان است که تصمیم می‌گیرد بدون هیچ‌گونه انگیزه‌ی تروریستی یا جنایی، هواپیمایی را از فرودگاه پاریس بدزد و آن را به برج ایفل بکوبد. سفر زمستانی، نوزدهمین اثر نوتومب و کمدیِ سیاهِ جذابی با شخصیت‌های تکرارنشدنی است.

درباره‌ی کتاب صوتی سفر زمستانی

املی نوتومب (Amélie Nothomb) در کتاب صوتی سفر زمستانی (The Winter Journey) داستان مردی به نام زوییل را روایت می‌کند. زوییل در فرودگاه شارل دوگل نشسته و منتظر پرواز ساعت یک‌و‌نیم ظهر است. اینکه مقصد هواپیما کجاست اصلاً برای او اهمیتی ندارد. زوییل قصد دارد هواپیما را ربوده و آن را به برج ایفل بکوبد! او خشمگین است. در اولین و شاید آخرین یادداشتی که در دفتر خاطراتش می‌نویسد، تلاش می‌کند توضیح بدهد چطور افکارش او را به سمت انجام چنین عمل جنایتکارانه‌ای سوق داده‌اند. زوییل، که نامش از یک فیلسوف سوفسطایی یونانی گرفته شده، کارمند شرکت گاز است. او از تأسیسات ساختمان‌های اداری و خانه‌ها بازدید می‌نماید و آن‌ها را راهنمایی می‌کند تا با به‌کارگیری ابزارهای عایق حرارتی، هزینه‌های گرمایشی خود را کاهش دهند. زوییل روزی در یکی از این بازدیدها، به خانه‌ای سر می‌زند که می‌داند دو دختر جوان به نام‌های استرولَب و اَلیه‌نُر، در آن ساکن هستند و یکی از آن‌ها نویسنده‌ای بااستعداد است. این دو دختر هیچ شباهت ظاهری با یکدیگر ندارند؛ یکی سرزنده و زیباست و دیگری ترش‌رو و نه چندان جذاب. آن دو رابطه‌ای عجیب با هم دارند. زوییل در تشخیص نویسنده میان آن دو اشتباه می‌کند. او به دختر زیباروی دل می‌بندد و همه‌چیز از همین‌جا آغاز می‌شود...

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر زمستانی

نثر املی نوتومب در کتاب سفر زمستانی روان، بی‌پیرایه، شیوا و آمیخته به طنز است. هوشمندی نوتومب در انتخاب عنوان کتاب و اسامی دختران، جالب‌توجه است. نام داستان به قطعه‌ای ساخته‌ی فرانتس شوبرت به نام سفر زمستانی (به آلمانی Winterreise) اشاره دارد. زوییل برای آنکه به ترسش هنگام ربودن هواپیما غلبه کند، مدام این قطعه را در ذهنش مرور می‌کند. نام‌های دختران، استرولب و الیه‌نر هر دو با الف آغاز می‌شود، درست مثل نام خودِ نویسنده یعنی املی؛ گویی که آن‌ها بریده‌هایی از شخصیتِ خالقِ خود هستند. در نام الیه‌نر، می‌توانیم واژه‌ی aliéné را تشخیص دهیم که در زبان فرانسه به معنای دیوانه است. استرولب نیز ترکیبی به معنای ستاره-دار یا محافظ ستاره است. نوتومب استرولب را پرستار و نگهبان الینه‌نور ساخته و شاید به همین دلیل است که آن دو از همدیگر جدایی‌ناپذیرند.

املی نوتومب نویسنده‌ای چیره‌دست است. او ماهرانه و بدون پراکنده‌گویی و پرداختن به حاشیه، کمدیِ سیاه اما دلنشینی را به رشته‌ی تحریر درآورده است. شخصیت‌های داستانِ او، با وجود تمام دیوانگی‌ها و نامتعارف بودنشان، برای مخاطب، قابل درک و حتی همزاد‌پنداری هستند. جنونی که فضای اطراف زوییل را آکنده است، راه گریزی برای او باقی نمی‌گذارد جز آنکه خود نیز دست به اقدامی دیوانه‌وار بزند.

کتاب صوتی سفر زمستانی، نوزدهمین اثر املی نوتومب است. نوتومب به گفته‌ی خود هر سال سه رمان می‌نویسد و یکی از آن‌ها را منتشر می‌کند. طرفداران او، همیشه در انتظار نوشته‌های جدیدش هستند. سفر زمستانی در سال 2009 به انتشار رسیده است. این کتاب نه تنها در کشورهای فرانسه‌زبان که در سایر نقاط جهان نیز با استقبال بسیار خوب خوانندگان مواجه شده و به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است. کتاب صوتی سفر زمستانی به همت رادیو گوشه و با خوانش اشکان عقیلی‌پور در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی سفر زمستانی

  • کتاب سفر زمستانی، فانتزی متفاوتی است که روایت عجیب آن، تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند. (دلفین پرَس، Lire)
  • املی نوتومب با نوشته‌های خود از سنگینی آزاردهنده‌ی این جهان می‌کاهد و کمی سَبُکی و تازگی به آن می‌بخشد. رمانِ جدید او بسیار جالب‌توجه و جذاب است. (فرانسوا بوسنل، L’Express)

کتاب سفر زمستانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی سفر زمستانی به تمام علاقه‌مندان رمان‌های اروپایی و طرفداران کمدی سیاه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سفر زمستانی می‌شنویم

از تروآ به بعد نمی‌توان هیچ‌کس را فریب‌خورده دانست؛ می‌کُشیم برای آن‌که بکُشیم. آتش می‌زنیم برای آن‌که بسوزانیم و موظف نیستیم برای کاری که انجام می‌دهیم دنبال مشروعیت باشیم. دلیل نوشتن من تلاش برای توجیه کاری که انجام خواهم داد نیست. زیرا هیچ‌کس نوشته‌هایم را نخواهد خواند. بلکه میل محرمانه‌ای برای روشن کردن همه‌چیز در من وجود دارد که وادارم می‌کند به نوشتن. اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، جرمی که مرتکبش خواهم شد، صد در صد غریزی خواهد بود. کافی است تمایل شدیدم را به تنفر دست‌نخورده نگاه دارم و اجازه ندهم به‌تدریج کم‌رنگ شود یا در گندیدگیِ یک فراموشی کاذب فروکش کند.

این اقدام دیگر برای معنا دادن به زندگی‌ام نیست. زندگی من معنا دارد. اعتراف می‌کنم در برابر بی‌شمار انسان‌هایی که از بی‌معنایی زندگی‌شان رنج می‌برند – البته اگر مجبور به باورکردن آن‌ها باشیم – گیج و مبهوت می‌شوم. این آدم‌ها در نظرم مثل زن‌های شیک‌پوشی هستند که روبه‌روی یک کمد شگفت‌انگیز پُر از لباس می‌ایستند و مدام فریاد می‌زنند که چیزی برای پوشیدن ندارند. واقعیتِ ساده‌ی زیستنْ خود یک معناست. زیستن روی این سیاره معنای دیگری است. زیستن میان دیگرانْ یک معنای تکمیلی و غیره. پس اعلام این‌که زندگی من بی‌معناست نمی‌تواند جدی باشد. اگر بخواهم درباره‌ی خودم به طور دقیق توضیح بدهم باید بگویم تا امروز برای زندگی انگیزه‌ای نداشتم با این حال وضعم را خوب ارزیابی می‌کنم. زندگی من یک زندگی بی‌هدف بود. من به شکلی بی‌قیدوشرط و مستقل زندگی می‌کردم و می‌توانستم با رضایت به همان شکل ادامه دهم اما سرنوشت من را به دام انداخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
یک
16 دقیقه
دو
15 دقیقه
سه
9 دقیقه
چهار
8 دقیقه
پنج
26 دقیقه
شش
13 دقیقه
هفت
10 دقیقه
هشت
23 دقیقه
نه
31 دقیقه
ده - قسمت اول
31 دقیقه
ده - قسمت دوم
7 دقیقه
یازده
4 دقیقه
دوازده
7 دقیقه
سیزده
14 دقیقه
چهارده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر زمستانی
نویسنده
مترجمبنفشه فریس آبادی
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر زمستانی

Sahar
۱۴۰۲/۸/۲۶
واقعا کتابی بدون محتوا و بی سر و ته بود و به نظرم بهتر است کتاب راه، بجای تعاریف بی خود که همه کتابها فلان جایزه را برد و معروفیت فراوان دریافت کرده، کتابهای معروف و پرفروش‌ای که برای خواننده جذاب باشد و با اعتماد بیشتر به خرید کتاب ترغیب شوند جایگزین کنند، من هر هفته یکی دو کتاب از این اپ تهیه کنم ولی دو کتاب آخر را تا به پایان نتوانستم برسانم. امیدوارم این کامنتها خوانده و تاثیر گذار باشد، در غیر این صورت مخاطبین کم کم دلسرد خواهند شد.
شیوا Yn
۱۴۰۲/۸/۱۳
داستان جذاب و شنیدنی بود، راوی خیلی زیبا داستان رو بیان کرد و لذت بردم.
وحید سحری
۱۴۰۲/۹/۹
کمتر از حد انتظار بود داستان پرکششی نیست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر زمستانی

برای دریافت کتاب صوتی سفر زمستانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.