معرفی و دانلود کتاب صوتی اژدهاکشان

عکس جلد کتاب صوتی اژدهاکشان
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اژدهاکشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اژدهاکشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اژدهاکشان

مجموعه‌ای از پانزده داستان کوتاه معاصر فارسی به قلم یوسف علیخانی. داستان‌های کتاب صوتی اژدهاکشان در شمار آثار ادبیات بومی و اقلیمی قرار می‌گیرند و نویسنده در آن‌ها موضوعات اجتماعی گوناگون را مطرح می‌کند. این کتاب صوتی در زمره‌ی آثار نامزد جایزه‌ی هوشنگ گلشیری قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی اژدهاکشان

ادبیات بومی و اقلیمی نمونه‌های درخشانی در آثار نویسندگان معاصر دارد که کتاب صوتی اژدهاکشان یکی از آن‌هاست. نویسنده در این گونه از ادبیات به سراغ فرهنگ و آداب و رسوم یک محدوده‌ی جغرافیایی مشخص می‌رود و می‌کوشد در اثر خود یک بازنمایی داستانی را از مصادیق آن ارائه دهد. این بازنمایی می‌تواند تلفیق روایت و داستان باشد و صاحب اثر در آن از موقعیت‌های حقیقی و ابزاری که آن جغرافیای ویژه در اختیارش می‌گذارد، مانند لهجه و مکان‌های خاص، در جهت پیشبرد داستان خود استفاده کند.

«قشقابل»، «نسترنه»، «دیولِنگه و کوکبه»، «گورچال»، «اژدهاکشان»، «ملخ‌های میلک»، «شول و شیون»، «سیا مرگ و میر»، «اوشانان»، «تعارفی»، «کَل گاو»، «آه دود»، «الله‌بداشتِ سفیانی»، «آبِ میلک سنگین است» و «ظلمات» عناوین داستان‌های این مجموعه هستند. یوسف علیخانی وقایع بسیاری از این داستان‌ها را در زادگاه خود، روستای میلک از توابع قزوین رقم زده است. او از پتانسیل‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی این روستا بهره‌ای تمام و کمال جسته و از این طریق به آثار خود غنایی چشمگیر بخشیده است. علاوه بر آن، زبان خیال‌انگیز، شخصیت‌پردازی‌های دقیق و مهارت بی‌نظیر او در روایتگری موقعیت، کتاب صوتی اژدهاکشان را به اثری شاخص تبدیل کرده است.

بسیاری یوسف علیخانی را ادامه‌دهنده‌ی راه نویسندگان بزرگ و نامداری همچون غلامحسین ساعدی قلمداد می‌کنند. ساعدی یکی از طلایه‌داران داستان کوتاه فارسی در ایران به شمار می‌رود و نام او در کنار نویسندگان صاحب‌سبک دیگری همچون صادق چوبک، ابراهیم گلستان، صادق هدایت، محمدعلی جمالزاده و... قرار می‌گیرد. نویسندگانی چیره‌دست که با نگارش آثاری درخشان در دهه‌ی سی، چهل و پنجاه شمسی، نام خود را در ادبیات ایران جاودانه کردند و سکو را در اختیار نویسندگان نسل‌های بعد گذاشتند؛ نسلی که یوسف علیخانی در شمار آنان قرار دارد.

این اثر به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات آموت تهیه و منتشر شده است و آن را با صدای خود نویسنده، یوسف علیخانی، می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی اژدهاکشان

  • کتاب برنده‌ی اولین دوره‌ی جایزه‌ی جلال آل احمد
  • نامزد هشتمین دوره‌ی جایزه‌ی هوشنگ گلشیری

کتاب صوتی اژدهاکشان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان کوتاه فارسی و فولکلور را به شنیدن این مجموعه دعوت می‌کنیم.

با یوسف علیخانی بیشتر آشنا شویم

او یکی از نویسندگان معاصر و خوش‌قریحه‌ی ایرانی است. یوسف علیخانی در روستایی واقع در شهرستان الموت به دنیا آمد و کودکی خود را در قزوین گذراند. به گفته‌ی خودش تجربیات متنوع و دشوار سال‌های ابتدایی زندگی تاثیر بسیاری در خلق کتاب‌هایش داشته و این موضوع را می‌توان در سرنوشت پرآشوب شخصیت‌های داستانی او نیز مشاهده کرد. جالب است بدانید این نویسنده‌ی پرطرفدار، به‌عنوان مدیر نشر آموت نیز فعالیت می‌کند.

مجموعه داستان «قدم‌به‌خیر مادربزرگ من بود»، «اژدهاکشان» و «عروس بید» و رمان‌های «بیوه‌کشی» و «خاما» آثاری هستند که تا کنون از یوسف علیخانی منتشر شده است. او همچنین تالیف کتاب‌های صوتی «به دنبال حسن صباح»، «صائب تبریزی» و «ابن بطوطه» را برعهده داشته است.

در بخشی از کتاب صوتی اژدهاکشان می‌شنویم

عصا زده بود توی ایوان امامزاده و کورمال‌کورمال بیرون آمده و رسیده بود خاکستان دوروبر امامزاده. عصا او را برده بود طرف خاک مشتی‌هادی. عصا شده بود کلنگ و با هر ضربه‌اش خاک کنار رفته بود. مشتی‌هادی از دل خاک بلند شده بود. شهریار زیاری نشسته بود زمین. درست کنار کپه خاکی که بیرون ریخته شده بود. مشتی‌هادی به‌رغبت خودش از خاک بلند شده و گفته بود: «خیلی وقت بود کسی نیامده بود سر خاک من.» شهریار خندیده بود. زن‌ها شروع کرده بودند به فاتحه خواندن. مشتی‌هادی دست کرده بود دل خاک. گفته بود: «تمام داشتن همینه.» کتابچه‌ی قدیمی‌ای را که رویش نوشته شده بود «اینجا میلک است» دراز کرده بود طرف شهریار. کور نبود انگار. کتابچه را گرفته و داده بود به زن‌ها. نفر اول کتابچه را بوسیده بود داده بود به نفرات بعدی. گفته بود از آخر کمپرسی بچینید. راننده کمپرسی را نیاورده بود خاکستان. کس دیگری پشت فرمان بود؛ یک بچه‌ی قنداقی. جاده‌ای نبود تا کمپرسی را بشود آورد آنجا. اما کمپرسی که همان کمپرسی راننده‌ی میلک بود، طاقش را خم کرد و از دروازه‌ی امامزاده آمده بود داخل.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
داستان اول: قشقابل
15 دقیقه
داستان دوم: نسترنه
13 دقیقه
داستان سوم: دیو لنگه و کوکبه
11 دقیقه
داستان چهارم: گورچال
8 دقیقه
داستان پنجم: اژدهاکشان
15 دقیقه
داستان ششم: ملخ‌های میلک
12 دقیقه
داستان هفتم: شول و شیون
8 دقیقه
داستان هشتم: سیا مرگ و میر
28 دقیقه
داستان نهم: اوشانان
14 دقیقه
داستان دهم: تعارفی
14 دقیقه
داستان یازدهم: کل‌ گاو
18 دقیقه
داستان دوازدهم: آه دود
13 دقیقه
داستان سیزدهم: الله‌بداشت سفیانی
9 دقیقه
داستان چهاردهم: آب میلک سنگین است
13 دقیقه
داستان پانزدهم: ظلمات

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اژدهاکشان
نویسنده
راوییوسف علیخانی
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اژدهاکشان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اژدهاکشان

برای دریافت کتاب صوتی اژدهاکشان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.