معرفی و دانلود کتاب صوتی مرده خورها

عکس جلد کتاب صوتی مرده خورها
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرده خورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرده خورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرده خورها

صادق هدایت پدر داستان‌نویسی نوین ایران در کتاب صوتی مرده خورها، داستان دو هوو را به تصویر می‌کشد که پس از مرگ شوهرشان، خواهان اموال و ارث بیشتر هستند و به خاطر آن با هم دعوا می‌کنند.

درباره کتاب صوتی مرده خورها:

صادق هدایت مانند بسیاری از آثار خود در کتاب مرده‌ خورها نیز به انتقاد از جامعه سنتی و خرافی پرداخته و بسیاری از مناسبات اجتماعی و فرهنگی ایرانیان را به باد انتقاد گرفته است. داستان این کتاب صوتی درباره زندگی دو هوو به نام‌های منیژه و نرگس است که پس از سکته کردن شوهرشان، مشدی رجب ارث بیشتری برای خود و فرزندان‌شان می‌خواهند.

نرگس و منیژه که در یک خانه زندگی می‌کنند، همواره با هم جنگ و دعوا دارند و نویسنده نیز به خوبی توانسته با به کارگیری زبان و اصطلاحات عامیانه، حال و هوای آن زمانه را به تصویر بکشد و اثری رئالیستی و انتقادی خلق کند.

پس از سه ساعت از سکته کردن شوهر این دو زن، آن‌ها به دروغ شروع به شیون و زاری می‌کنند و در خفا شروع به جمع کردن پول و جواهرات مش رجب می‌کنند. سرانجام پس از مشاجرات فراوان میان آن‌ها اتفاق بسیار عجیب و جالبی رخ می‌دهد که سرنوشت مرده خورهای داستان را تغییر می‌دهد.

کتاب صوتی مرده خورها به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های کوتاه ایرانی علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

صادق هدایت را بیشتر بشناسیم:

یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان و روشنفکران دوران معاصر، صادق هدایت (Sadegh Hedayat) است. او یکی از درخشان‌ترین نویسندگان و مترجمان ایرانی بود که همراه با محمدعلی جمال زاده، صادق چوبک و بزرگ علوی به عنوان یکی از پدران داستان‌نویسی نوین شناخته می‌شود.

او آثار متنوعی در سبک‌ها و موضوعات مختلف از خود برجای گذاشته اما همواره نام هدایت با رمان بوف کور گره خورده است؛ رمانی که آن را یکی از درخشان‌ترین داستان‌های معاصر ایرانی می‌دانند. به غیر از آن حجم مقالات، ترجمه‌ها و نوشته‌های این نویسنده چنان زیاد است که توانسته تاثیر عمیقی روی جریان روشنفکری ایرانی‌ها بگذارد؛ افرادی چون بهرام بیضایی، هوشنگ گلشیری، عباس معروفی، غلامحسین ساعدی و... از جمله هنرمندانی بودند که به نوعی از زندگی هدایت تاثیر گرفته‌اند.

این داستان‌نویس مشهور در سال 1281 خورشیدی در شهر تهران به دنیا آمد. او سال‌های کودکی و نوجوانی خود را در مدرسه علمیه و دارالفنون گذراند و پس از آن برای ادامه تحصیلات راهی کشور فرانسه شد. در آنجا بود که با فرهنگ و ادبیات غربی آشنایی بیشتری پیدا کرد و برای مجلات فرانسوی می‌‌‌‌نوشت.

صادق هدایت تا به حال چندین خودکشی ناموفق در زندگی‌اش داشته که اولین بار در شهر پاریس اتفاق افتاد و می‌خواست خودش را در رودخانه‌ای غرق کند و براساس گفته‌های دوستانش، دلیل آن شکست عاطفی‌اش بوده است.

پس از آن به ایران بازگشت و نویسندگی را به طور جدی‌تر ادامه داد و ملاقات و آشنایی با بزرگ علوی، مجتبی مینوی و مسعود فرزاد، سبب تشکیل گروهی به نام ربعه شد که میزبان روشنفکران و ادبیان بزرگ ایرانی بود. درواقع بیشتر آثار منتشر شده از هدایت، در دهه بیست شمسی بوده و کتاب‌های ارزشمندی را نیز به فارسی ترجمه کرده و حتی او اولین فردی به شمار می‌رود که متونی را که به زبان پهلوی (پارسی میانه) نوشته شده بودند، به فارسی امروزی برگردانده است.

او در همان دوران به خاطر نوشتن داستان‌هایی انتقادی که مسائل اجتماعی و اقتصادی را هدف گرفته بود، در سال 1314 به عنوان یکی از نخستین ممنوع القلم‌های ایران لقب گرفت و پس از فشارها و سانسورهای داخلی، مدتی به کشور هندوستان سفر کرد و با ادبیات و فرهنگ شرقی آشنا شد و این سفر تاثیر زیادی بر روی افکار و نوشته‌های این نویسنده گذاشت.

سرانجام هدایت دوباره در سال 1326 به فرانسه رفت و چهار سال بعد در اوج بحران روحی خود، تمامی نوشته‌هایش را سوزاند و در سن 48 سالگی خودکشی کرد.

برخی از آثار این داستان نویس و روشنفکر مشهور ایرانی عبارتند از: «سه قطره خون، حاجی آقا، بوف کور، زنده به گور، فواید گیاهخواری، فولکور یا فرهنگ توده، ترانه‌های خیام، اصفهان نصف جهان و... »

ویژگی‌های ساختاری و محتوایی نوشته‌های صادق هدایت:

- طنز قوی و انتقادی در آثار داستانی‌اش به وفور دیده می‌شود.
- نوشته‌های او اغلب ساده، رئالیستی و بدون دشوار نویسی است.
- هدایت یک ناسیونالیست بود و به عناصر ملی و ایرانی اهمیت فراوانی می‌داد.
- درون مایه و محتوای بیشتر داستان‌های این نویسنده، ضدیت با خرافه پرستی، استبداد، انتقاد از فضای جامعه و مرگ اندیشی است.
- صادق هدایت همواره به جنبه‌‌های درونی شخصیت‌های داستانش می‌پردازد و به ظاهر محدود نمی‌شود و از منظر روانشناختی آن‌ها را بررسی می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی مرده خورها می‌شنویم:

- اگه بخت ما بخت بود، دست خر واسه خودش درخت بود! تو دانی و خدای خودت. روزگار من رو تماشا کنید. من چطور می‌تونم با این زنیکه کولی قرشمال تو این خونه سر کنم؟ والا!

- کم محلی از صدتا چوب بدتره.

- به هر حال خانم چی براتون بگم. من دم حوض بودم، دیدم یه مرتبه نرگس تو سر و کله خودش می‌زنه و میگه: بیاید که مشتی از دست رفت. خانم روز بد نبینید... وارد اتاق شدم و دیدم مشتی مثل مار به خودش می‌پیچه و نفس نفس می‌زد و پس افتاد و دندون‌هاش کلید شد؛ رنگش عین ماست پرید، دماغش تیغ کشید، سیاهی چشماش رفت، تنش عین چوب خشک شد، نفسش بند اومد. من تنها کاری که کردم دوییدم آینه آوردم و گرفتم جلوی دهنش گذاشتم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مرده خورها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرده خورها
نویسنده
راویرضا عمرانی، فریبا متخصص
ناشر چاپینشر روزگار
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرده خورها

آرش فرجامی
۱۴۰۱/۱/۵
صادق هدایت یکی از اندیشمندترین آدم‌های آزاد اندیش و نیک اندیش جهان است او با بیان داستان‌های ساده در پی حقیقت و (او همیشه زنده است) و جایگزین کردن دانش و هنر بجای خرافات است. یادش جاودان
مسعود سلیمانی
۱۴۰۰/۴/۱۷
صادق هدایت یکی از نوادر ادبیات ایران است و داستانهای او بسیار جالب و در عین سادگی و روانی حاوی نکات ارزشمندوقابل تامل میباشد
ع خانی
۱۴۰۰/۵/۱۱
درود! هدایت نیاز به تعریف بنده و امثال بنده ندارد.
یادش همیشه ارجمند
h st
۱۴۰۰/۹/۲۴
جالب بود فرهنگ و خرافات قدیم را نشان می‌دهد
Shahin Movafaghnezhad
۱۴۰۰/۳/۸
جوری داستان نویسی میکنه که واقعا اتفاق میفته
nedaa ahmadi
۱۴۰۱/۱/۹
گویندگی بسیار خوب و عالی
marjan eslami
۱۴۰۰/۵/۱
کتاب‌های صادق هدایت همگی بهترین هستند
معصومه اکرمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
عالی بود ولی حیف که خیلی کوتاه بود
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرده خورها

برای دریافت کتاب صوتی مرده خورها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.