معرفی و دانلود کتاب صوتی ایام بی‌شوهری

عکس جلد کتاب صوتی ایام بی‌شوهری
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایام بی‌شوهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایام بی‌شوهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایام بی‌شوهری

کتاب صوتی ایام بی‌شوهری، دربردارنده‌ی جریان روان ذهن نسترن رها است که نمادی از مردم جامعه متوسط شهری را نشان می‌دهد.

نسترن رها در کتاب ایام بی‌شوهری یکی از معضلات اجتماعی امروز را بیان‌می‌کند، سخت بودن ازدواج، بی رغبتی مردان برای تأهل و سخت گیری‌های بیش از اندازه خانواده‌ها و توقعات غیر منطقی دختران و پسران از همسر آینده، بعضی از این معضلات هستند که باعث شده عده‌ی زیادی از زنان در جامعه با بالا رفتن سن، شانس ازدواج را از دست بدهند و تنها زندگی کردن را در این جامعه بی‌حساب و کتاب در پیش بگیرند.

غصه‌ها و تنهایی‌های شخصیت داستان ایام بی‌شوهری قابل درک است، نیاز به داشتن همدم و همسر، نیاز به آشیانه پر مهر و محبت، نیاز به فرزند همه این‌ها چیزهایی است که یک زن مجرد در سن 40 سالگی به شدت به آن نیاز دارد ولی محیط اجتماعی و قید و بندهای اخلاقی بسته به پایش، او را از دست یابی به آن‌ها محروم می‌کند.

شخصیت داستان ایام بی‌شوهری، زنی تنها  است که نه عقده‌ای دارد و نه بیمار است، فقط نمی‌داند چطور باید تنهایی‌اش را هضم کند. زنی که بیش از همه، از خودش می‌ترسد. زنی که می‌خواهد همه بدانند غمگین است بی‌آنکه به رویش بیاورند تا مبادا غرورش بشکند. زنی که زبان همه را می‌داند، ولی کسی که زبانش را بداند، انگار هرگز نبوده است. زنی که تنهایی‌اش را بی‌آنکه شبیه کتاب باشد کتاب کرده تا حتی لحظه‌ای جرات نکنی برایش دل بسوزانی اما بفهمی‌اش.

ایام بی‌شوهری پیش از آنکه ایام بی شوهریِ دختران مجرد را بازگو کند، درد دل زنانی و مردانی است که خواسته و ناخواسته، تن به رفتاری در زیر یک سقف داده‌اند که پس از طی مدتی، خسته از ادامهٔ راهند. اما اجبارها و بایدها، مانع از بر زمین گذاشتن بار زندگی مشترک از روی دوششان است.

داستان از «خانه» شروع می‌شود، روایتی که از همان ابتدا زمان و مکان را در هم می‌آمیزد، و در آن درهم آمیختگی است که ما حس خوبی می‌یابیم، نسترن رها همزاد دیرینه ماست که قصه ما را می‌گوید.

در قسمتی از کتاب صوتی ایام بی‌شوهری می‌شنویم:

نسترن رها هستم. تقریباً چهل ساله. مجرد و اهل تهران. در این‌جا قصه‌های زندگی و ایام تنهایی‌ام را واگویه می‌کنم. همه ما در ایامی به سر می‌بریم: تجرد، نقاهت، خشکسالی، جوانی، بیماری، پیری... تنهایی بسیار کشنده است، هرچند گاه برای همسالان من در خانواده بودن نیز به نوعی دیگر دردناک است. همه ما چه ازدواج کنیم و چه نکنیم... به استقلال نیاز داریم و این استقلال برای آن‌ها که ازدواج نکرده‌اند در تنها زندگی کردن تبلور می‌یابد. اما تنهایی بسیار کشنده است... و همین شد که بی‌اختیار به سمت دسکتاپ کشیده شدم، وارد دنیای مجازی شدم تا ایام بی‌شوهری را بنویسم. اما چرا ایام بی‌شوهری؟ نام‌گذاری وبلاگ به مهم‌ترین خصوصیت زندگی من باز می‌گردد: تنها زیستن... فقط همین. و یک نکته در پایان: نام من "نسترن رها" نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
23 دقیقه
بخش اول
22 دقیقه
بخش دوم
22 دقیقه
بخش سوم
22 دقیقه
بخش چهارم - قسمت اول
29 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
20 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش ششم
23 دقیقه
بخش هفتم
21 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم - قسمت اول
14 دقیقه
بخش نهم - قسمت اول
26 دقیقه
بخش دهم
31 دقیقه
بخش یازهم - قسمت اول
17 دقیقه
بخش یازهم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایام بی‌شوهری
نویسنده
راویمیترا پور رمضان
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایام بی‌شوهری

فاطمه هاشمی
۱۳۹۷/۶/۲۷
تنهایی، با وجود خدای بینهایت عاشق و مهربان معنی نداره.... پیشنهاد به کسانی که به درد نویسنده دچار هستن:به سایت بیان معنوی بروید و سخنرانی‌های فوق العاده‌ی استاد پناهیان رو گوش بدید، تو موضوعات مخلف مثل: تنها مسیر، چگونه مهربانی خدا را باور کنیم، راز عبور از رنج‌های زندگی و رسیدن به لذت بندگی، زندگی یعنی امتحان، تعیین کننده‌ترین عامل در مقدرات بشر، نگاهی به رابطه عبد و مولا، راه‌های رسیدن به حال خوش بندگی و نشاط زندگی و.... الحمدلله یکی از یکی فوق العاده تره.... قبل از اینکه گوش بدین، برای اینکه به اندازه کافی انگیزه برای گوش دادن پیدا کنین بخش نظرات مردم رو بخونین.... . ان شاء الله به بالاترین لذت‌ها و خوشی‌هایی که خدا ما رو برای اون آفریده برسیم....
صو صمیمی
۱۴۰۰/۵/۲۸
راستش من زیاد نپسندیدم اینکه تمام زندگی یه زن رو به ازدواج‌ و بچه دار شدن محدود کرده بود و میگفت چون اینا رو ندارم بهتره بمیرم ولی ارزش زندگی‌ی زن به ازدواج و بچه داشتن نیست زندگی‌خیلی چیزای بهتری داره واسه ارزشمند بودن ازدواج بچه تنها یک اتفاقه ک‌ میتونه واستون بیوفته یا نه ولی در ارزشمندی شما تفاوتی ایجاد نمیکنه ب نظر من
M.R M
۱۴۰۲/۲/۱
نظر دوستان در کل خوب بود
ولی شوهر داشتن لازمه خوشبختی و بی شوهری لازمه بدبختی نیست بستگی به شخص داره که دنیای ذهنی‌اش را چگونه میسازه
به نظر میرسه این کتاب در راستای افزایش جمعیت نوشته شده که میگه باید فرد ازدواج کنه بچه داشته باشه اگر ازدواج نکنه عقده‌ای میشه
Sude Neshat
۱۳۹۶/۱۲/۲۵
قلم نویسنده رو دوست نداشتم
خیلی منفی و غم انگیز بود موضوع کتاب مشکل خیلی از دخترای دهه ٦٠ است ولی اینقدر سیاه نمایی در این موضوع واقعا لازم نیست
ا
۱۴۰۱/۹/۲۶
خیلی تلخ بود یک سری از جملاتش عین واقعیت بود مثلا ناکامی در عشق.. یا اینکه همه رو سروسامون بدی و بعد خودت تنها باشی ولی در مجموع خیلی خیلی تلخ بوددددد. تنهایی اینقدرم بد نیست وازدواجم خوبه ولی نه به هر قیمتی.. همراه و همسری خوبه که بهت آرامش بده..
مهناز ف
۱۳۹۹/۱۰/۲۵
من در اوج درد و بیماری این کتاب را خریداری کرده و گوش دادم..... به من حس خوب و آرامش داد... البته نمیگم خیلی انرژی بخش بود.... یک همدردی عمیق یا شاید شنیدن اینکه یکی خیلی خود را بدبخت احساس میکند، به من یادآوری کرد باید بهتر باشم و بهتر فکر کنم.
مریم شفیعی
۱۴۰۲/۶/۲۴
کتاب فوق العاده بود و روانشناختی و پر از پیامد بود و به نظر من هر کسی باید عمق داستان را درک کند و خودش نتیجه گیری کند و از نظر من این کتاب به روح زن و مرد می‌پردازد و اشاره‌ای به تکامل زن و مرد شاید به تنهایی و شاید با ازدواج
bahareh heidari
۱۳۹۷/۶/۲۲
ینی چی ایام بی‌شوهری؟ مثلا چرا ایام بی‌عیالی نه؟ ینی بی‌شوهری معضله و بی‌عیالی معضل نیس؟
Shadi Karimi
۱۴۰۱/۳/۲
راستش من دوستش نداشتم. به نظرم شخصیت اول داستان بیشتر از اینکه به شوهر نیاز داشته باشد به روانشناس برای مشکل افسردگیش نیاز داره. زندگی مجردی الزاما انقدر غمگین و زندگی متاهلی ضامن خوشبختی نیست
parastoo chitgar
۱۳۹۷/۶/۱۷
بدترین کتابی بود که تا حالا خوندم این نویسنده واقعا یه کمبودی داشته و زندگی رو فقط تو شوهر کردن میدیده
مینا مصلایی
۱۳۹۸/۶/۲۰
دیدگاه خاص نویسنده به شوهر نداشتنه که خب احتمالا مقبول همه نیست. غمگین و ناامیدکننده است. گوینده‌اش هم این حس رو خوب انتقال میده
کدوتنبل
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
خیلی بیخود بود نویسنده بهتر بود بجای نوشتن کتاب اول به روانپزشک مراجعه میکرد تا نگاهش بزندگی آگاهنه میشود و کمی از عقدهایش از بین میرفت!!
زهرا بابایی
۱۳۹۹/۱/۱۷
دوستش نداشتم تا نصفه خوندم همش ناله میکنه رو اعصابه. فکر کرده خوشبختی در ازدواج است و مجردها بدبختن. 😕
کوهستان خشن
۱۳۹۷/۳/۱۸
فکر میکنم بیشتر گوینده حس غم بهش داده، احتمالا نسخه چاپی یا خواندنیش اینجوری نباشه
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۳
نام انتخابی نویسنده، برای اثر و دست نویسش، من را گمراه کرد، حدس زدم موضوع کتاب در نکوهش این افکار محجور است، اما نبود
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایام بی‌شوهری

برای دریافت کتاب صوتی ایام بی‌شوهری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.