معرفی و دانلود کتاب صوتی ثریا در اغما

عکس جلد کتاب صوتی ثریا در اغما
قیمت:
53000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ثریا در اغما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ثریا در اغما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ثریا در اغما

کتاب صوتی ثریا در اغما رمانی مشهور و پرفروش به قلمِ توانای نویسنده‌ی فقید ایرانی، اسماعیل فصیح است. این اثر که چاپ نخست آن به سال 1362 بازمی‌گردد، شرح سفر مردی به نام جلال آریان به شهر پاریس است. بازه‌ی زمانی‌ای که رخدادهای داستان در آن به وقوع می‌پیوندد مربوط به دوره‌ی آغاز جنگ تحمیلی، و موضوع آن حول محور ذهنیات و دغدغه‌های مهاجرین ایرانی است.

درباره کتاب صوتی ثریا در اغما:

از اولین روزهای پاگیری ادبیات داستانی مدرن در ایران تا به همین امروز، رئالیسم اجتماعی یگانه جریان غالب در فضای داستان‌نویسی فارسی بوده است. اینکه دلایل این امر تا چه اندازه صرفاً ادبی، و تا چه حد نشأت‌گرفته از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی‌ست، پرسشی است که کشف پاسخ آن نیازمند تحقیقی گسترده و میان‌رشته‌ای است.

آنچه مسلم است این است که بهترین نویسندگان ما در طول یک و نیم قرن گذشته، با صرف نظر از چند استثنا، همگی رئالیست‌هایی دغدغه‌مند بوده‌اند، و سوژه‌ی بهترین رمان‌ها و داستان‌هایمان، همگی از دل واقعیت‌های اجتماعی برگرفته شده‌اند. اسماعیل فصیح (Esmail Fassih) یکی از مهم‌ترینِ این دسته از نویسندگان، و کتاب ثریا در اغما (Soraya In Coma) از جدی‌ترینِ این دسته از آثار است.

این رمان که نخستین بار در سال 1362 به چاپ رسید، شرح سفر جلال آریان، از کارمندان شرکت ملی نفت به پاریس و آشنایی او با گروهی از مهاجرین ایرانی در این شهر است. ماجرا از این قرار است که ثریا، برادرزاده‌ی جلال که در پاریس به تحصیل مشغول بوده است، حال پس از اتمام دانشگاه قصد مهاجرت به سرزمین مادری را دارد؛ اما وقوع حادثه‌ای دلخراش باعث می‌شود که او پیش از عملی کردن قصد خود به اغما برود و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گیرد. جلال پس از دریافت این خبر از آبادان عازم پایتخت فرانسه می‌شود. در این گیرودار ارتش عراق نیز به خاک ایران حمله می‌کند...

باری، جلال به هر زحمتی که هست خود را به پاریس می‌رساند تا مراقبت‌های لازم از ثریا را به عمل آورد. در این بین او از طریق دوستی ایرانی با گروهی از هموطنان خود آشنا می‌شود که کم و بیش همگی‌شان از مهاجرین پس از انقلاب هستند.

در یک نگاه کلی می‌توان گفت که کتاب صوتی ثریا در اغما، رمانی با محوریت موضوع مهاجرت و دوری از وطن است؛ اسماعیل فصیح در این اثر با خلق یک موقعیت داستانی‌ جذاب، توجه مخاطبین خود را به سوی مشکلاتی جلب کرده که ایرانیان را به تبعیدی خودخواسته از سرزمین خود سوق داده و می‌دهد.

گفتنی است که کتاب ثریا در اغما به محض انتشار با استتقبال گسترده‌ی مخاطبین مواجه شد، و بدل به یکی از معدود رمان‌ها در زبان فارسی شد که منتقدان و متخصصان هم‌صدا با عامه‌ی خوانندگان، زبان به تحسینش گشودند. امروزه این کتاب را از پرفروش‌ترین آثار داستانی چند دهه‌ی اخیر در ایران به شمار می‌آورند.

کتاب صوتی ثریا در اغما مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های واقع‌گرای فارسی، بی‌شک از گوش سپردن به این اثر لذت خواهند برد.

با اسماعیل فصیح بیشتر آشنا شویم:

نویسنده و مترجم پرطرفدار ایرانی، اسماعیل فصیح، در سال 1313 در شهر تهران متولد شد. او در جوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت؛ ابتدا شیمی خواند و پس از فارغ التحصیلی از این رشته، ادبیات انگلیسی آموخت. فصیح اوایل دهه چهل به ایران بازگشت و با کمک صادق چوبک در شرکت نفت ملی ایران مشغول به کار شد و در کنار آن نیز، به تدریس در دانشکده نفت آبادان و نگارش داستان پرداخت.

از اسماعیل فصیح نزدیک به سی اثر به یادگار مانده، که مهم‌ترین آنها عبارتند از: «ثریا در اغما، داستان جاوید، درد سیاوش، زمستان 62، دل کور، باده کهن، طشت خون، نامه‌ای به دنیا، خاک آشنا، کشته عشق».

در بخشی از کتاب صوتی ثریا در اغما می‌شنویم:

هوا حالا یخبندان است و روشنایی روز به کندی بالا می‌آید. دشت و تپه‌ها برهنه‌اند و وقتی اولین پرتوهای گسترده‌ی خورشید می‌دمد، قشنگ است. تک درخت‌ها مثل اشباح مرده اینجا و آنجا ایستاده‌اند؛ گهگاه پرنده‌ای می‌پرد و بال‌هایش در میان باد سخت که از طرف آذربایجان روسیه می‌وزد، مثل قایق کوچکی در طوفان و باد سحری موج می‌خورد، مرا یاد ثریا می‌اندازد.

تازه هوا روشن شده که از ماکو می‌گذریم. عباس آقا باز نگه می‌دارد. گازوئیل می‌زنیم. ماکو انگار امروز از سرما چغر شده، تکیده‌تر شده و حتی خیابان اصلی با ساختمان‌ها و دکان‌ها و خانه‌های در کوه کنده شده، خالی‌تر و محقرتر به نظر می‌رسند. مردم از همان صبح سحر با پیت‌های خالی دنبال نفت به صف ایستاده‌اند یا نشسته‌اند؛ چرت می‌زنند، یا خوابشان برده، یا در صف‌های دیگر جلوی دکان‌های نانوایی و بقالی، منتظر نان و ارزاقند، یا در خوابند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
فصل اول
9 دقیقه
فصل دوم
29 دقیقه
فصل سوم
23 دقیقه
فصل چهارم
18 دقیقه
فصل پنجم
42 دقیقه
فصل ششم
14 دقیقه
فصل هفتم
11 دقیقه
فصل هشتم
11 دقیقه
فصل نهم
24 دقیقه
فصل دهم
17 دقیقه
فصل یازدهم
28 دقیقه
فصل دوازدهم
23 دقیقه
فصل سیزدهم
18 دقیقه
فصل چهاردهم
38 دقیقه
فصل پانزدهم
28 دقیقه
فصل شانزدهم
39 دقیقه
فصل هفدهم
15 دقیقه
فصل هجدهم
20 دقیقه
فصل نوزدهم
33 دقیقه
فصل بیستم
13 دقیقه
فصل بیست و یکم
18 دقیقه
فصل بیست و دوم
32 دقیقه
فصل بیست و سوم
19 دقیقه
فصل بیست و چهارم
20 دقیقه
فصل بیست و پنجم
22 دقیقه
فصل بیست و ششم
25 دقیقه
فصل بیست و هفتم
17 دقیقه
فصل بیست و هشتم
27 دقیقه
فصل بیست و نهم
22 دقیقه
فصل سی‌ام
49 دقیقه
فصل سی و یکم
22 دقیقه
فصل سی و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ثریا در اغما
نویسنده
راویحسین پاکدل
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
53000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ثریا در اغما

شهلا صدری
۱۴۰۱/۲/۱۹
کتاب رو زیاد دوست نداشتم کمی خسته کننده بود بخصوص قسمتهای تاریخی که ترجیح میدم اگر بخوام به معلومات تاریخیم اضافه بشه یک کتاب تاریخی بخونم. یک قسمت از کتاب هم برای من خیلی معما شده. در کتاب گفته شده که ثریا که الان ۲۴ سالش هست در حالیکه اون چندسال در فرانسه تحصیل کرده و لیسانس گرفته بعد رفته ایران و ازدواج کرده و طلاق گرفته و دوباره برگشته فرانسه که احتمالا دو سه سال هم اونجا بوده با این وجود چطور میشه گفت که ثریا بیست و چهارسالش هست؟ خیلی راحت با احتساب چیزهایی که گفتم بالاتر از سی باید باشه. آخر کتاب هم بد تموم شد. کاش بهتر تموم میشد
محمود اژدری
۱۴۰۰/۱۲/۹
با سلام و احترام به خوانندگان عزیز
کتاب ثریا در اغما به نظر شخصی من کتابی در همجواری داستان کتاب شراب خام جناب فصیح عزیز است که نظر من این است ابتدا باید شراب خام را خواند و بعد این کتاب که حلاوت آنرا صد چندان می‌کند و با شخصیت اصلی کتاب یعنی جناب جلال آریان آشنایی می‌یابید و با این شخص همراه که و
می‌گردید واقعا ارزش بالایی دارد. نثر فصیح شیوا، آموزنده از چنان فصاحت و بلاغتی برخوردار است که در ادبیات معاصر نمی‌گویم کم است ولی کم نظیر و عالی است.
با تشکر
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۱/۴/۱۹
از جناب فصیح کتاب داستان جاوید خونده بودم خیلی متفاوت بود ولی این کتاب که بیشتر درمورد اغمای مهاجرین ایرانی در زمان جنگ هست تا اغمای ثریا، خیلی جذبم نکرد
مریم سپهری
۱۴۰۲/۵/۲۸
من داستان جاوید را در دوران قاجاریه اتفاق میافتاد بیشتر دوست داشتم، این کتاب بعضی قسمتها برایم
کمی خسته کننده بود.
Elham Havaeji
۱۴۰۲/۹/۱۷
خیلی خسته کننده بود من دوست نداشتم کتاب داستان جاوید فوق العاده بود ولی این کتاب خیلی جذاب نبود
شقایق شفیع پور
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
من از آثار دیگه‌اش بیشتر لذت بردم اما صدای حسین پاکدل بی نظیره
m salimi
۱۴۰۲/۷/۱
بد نبود مثل کتاب‌های دیگه نویسنده منو جذب نکرد
Milad Khandan
۱۴۰۰/۸/۲۹
دیگه تاریخ اینجور کتابا گذشته...
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ثریا در اغما

برای دریافت کتاب صوتی ثریا در اغما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.